Webasto / Eberi remonttia...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
NikoT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 11.08.2009 08:46
Paikkakunta: Espoo

Webasto / Eberi remonttia...

Viesti Kirjoittaja NikoT »

Moikka!

Nyt kun pahimmat pakkaset on ohi, niin on hyvä hetki ottaa toimimaton Webasto / Eberi työn alle...
Ongelmana vaan, että homma on aivan uutta ja ihmeellistä mulle, en ole moiseen ennen tutustunut.
Eli sen mitä olen foorumeilta tavannut, niin ko laite löytyy oikean etupyörän luota, jostain sisälokarin uumenista?
Mitäs nyt sitten pitäisi ottaa huomioon kun hommaa lähtee tekemään.
Jos esim. homma jää kesken, niin voiko irrotetut letkut vain tulpata ja ottaa auton ajoon vai pitäisikö jotenkin yhdistellä ettei veden kierto esty?

KAIKKI asiaan liittyvät vinkit ja linkit on tervetulleita!
Auto on -99 W210 200CDI ja lämppärin perässä on Webaston kellokytkin.

<<< Niko >>>
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

sama homma itellä ransuportterin kanssa, ajattelin ottaa eperin pöydälle ja tutkia ajan kanssa.
eperi ei puhu mitään ainoastaan sähkönen kiertovesipumppu herää pyörimään.
kaveri neuvoi että ei nuita kannata vieraalla alkaa tutkituttaan 60eur/tunti , uusi vaan paikalleen. n. 400eur maksaa?
200tkm nuo kai kestää.
MB 220 CDI W202
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

JuntTi kirjoitti:sama homma itellä ransuportterin kanssa, ajattelin ottaa eperin pöydälle ja tutkia ajan kanssa.
eperi ei puhu mitään ainoastaan sähkönen kiertovesipumppu herää pyörimään.
kaveri neuvoi että ei nuita kannata vieraalla alkaa tutkituttaan 60eur/tunti , uusi vaan paikalleen. n. 400eur maksaa?
200tkm nuo kai kestää.
:) Mulla on kestänyt jo 270tkm ja pelaa kun enkeli. Lämmitän sillä noin 10-20 min ennen starttia. Eilen kun oli hurja pakkaspäivä annoin pyöriä melkein puoli tuntia. Puolen tunnin jälkeenhän se pysähtyy muutenkin automaattisesti. Siellähän se hörisee oikean etupyörän yläpuolella jossain. Eilen luuli että ajaa Ladalla kun kaikki oli niin jäykkää mm ohjaus ennenkun nesteet notkistui. - 29
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

itellä vaihettiin just syksyllä/alkutalvesta, veholla maksaa uusi laite reilu 400€. itellä oli ilmeisesti senvuoksi webasto pimeä, että oli virtapinni syöpynyt poikki piirikortista ! samapa seon usi laite laittaa kun myyjäliikkeen kanssa puoliksi meni kulut..

ja muuta huomioitavaa, kuten itellä, varaudu siihen, että se rautainen putkiso (2putkea semmonen käppyrä) mikä on lokasuojan ja konetilan välillä, on ruostunu, eikä kestä väänteyä -> menee uusiksi.. ja webason kiinikekin oli aikas haperona omassani että seki voipi mennä vaihtoon.. tieten, jos kätentaitoja on ja aikaa, jota itellä ei silloin ollut, niin olis hyvin voinu ne putket taitella ite hydrauliikkaputkesta, ja kiinnikkeenkin ois ite voinu värkätä... ja johtoakin oli hapettunu about puolenmetrin matkalta niin jouduttiin sitäkin vaihtamaan..

ja voihan sen jättää lämittimen pöydälle, paat vaan putken niiden kahden letkun väliin mitkä menee lämmittimelle että ei sit vuoda..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

no nii eperi on pöydällä. Siisti paketti ei ollu paskottunu. malli on pienin 3:n. Sähö liittimet puhtaat. palo ilma puhallin pyörii käsin.
Mitähän sitten testais? pitää aamulla aukoa lisää ja tarkistaa hehku.
MB 220 CDI W202
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

ite annoin akkulaturilla puhaltimelle senverran virtaa että näki toimivan.. ja hehkun voi (ainaki minun mielestäni, en ole sähkömies) kokeilla yleismittarilla, jos siinä on se 'piip'-toiminto, mikä ilmaisee että esim. johto ei ole poikki, vähän vaikeasti selitetty mutta minkä teet :oops: :P niin niin jos siitte hehkusta virta tulee läpi niin eiköhän se ole kunnosa(?)
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Onko lämmittimessä itesään polttoainepumppu mikä nakuttaa vai onko se muualla? Ei ole tullu ajateltua mistä se naputus kuuluu...
MB 220 CDI W202
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Webasto on ainakin helve... tarkka ton hehkun vastuksen suhteen.
Se yleismittarin pelkkä piippaus ei kerro vielä mitään.
Mulla oli vanhan hehkun vastus 0.7 ohmi ja sillä ei toiminut ja uuden 0.5 ohmi ja sillä toimii taas.
Se uus tulppakin on vaan aikas kallis melkein sata eur.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Webastossa on myös paljon hehkuun liittyviä piirikortin komponenttivikoja. Tarkkaa puuhaa. :)
044-0760422
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

JuntTi kirjoitti:Onko lämmittimessä itesään polttoainepumppu mikä nakuttaa vai onko se muualla? Ei ole tullu ajateltua mistä se naputus kuuluu...
Pa-pumppu on lähellä tankkia, siis ei lämmittimen yhteydessä.

Yleisimmät syyt toimimattomuuteen ovat pa-pumpun tai jos järjestelmässä on oma vesipumppu, niin niiden sähköliitännät (liittimet hapettuneet tai piuha poikki) tai niinkin yksinkertainen syy kuin palanut sulake (sillekin voi olla syy, miksi palanut).

Itse lämmittimessä 1. hehku, 2. karstoittunut palotila (puhdistus) tai 3. ohjausosa rikki (kallis!)

Kehittyneemmissä versioissa myös vikakoodien nollaus voi herättää lämmittimen henkiin.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

hehkuvika, ainakaan tuosta ei saanu vastusarvoa eli "johto poikki"
Liekin tunnistin toimi vastus arvo hiukka yli 1000 (700-1300?)
Ei ollu juuri karstaa.
MB 220 CDI W202
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Kuva
MB 220 CDI W202
viescar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:33

Viesti Kirjoittaja viescar »

Käykää www.arcticheat.fi sivuilla tähystelemässä tosi mielenkiintoisia webasto ja akku juttuja. :D
ktikander
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.07.2009 20:55

Viesti Kirjoittaja ktikander »

Jos en väärin muista niin omalla duunitietsikalla muistaakseni minulla on eberin huolto ohjeet, oli kuvia jne.. jos kellään on tarvetta niin voin yrittää kaivaa sen esiin.
hpkatteli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 21.10.2003 12:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hpkatteli »

ktikander kirjoitti:Jos en väärin muista niin omalla duunitietsikalla muistaakseni minulla on eberin huolto ohjeet, oli kuvia jne.. jos kellään on tarvetta niin voin yrittää kaivaa sen esiin.
Terve, löytyikö vielä huolto-ohjeita jostain?? Tänne sais mieluusti laittaa, kunhan sulla on hyvä väli.. Kiitos!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tältä sivustolta löytyy pelkkää lämmitintä jos on entuudestaan johtosarja ja paikallaan oleva ei kunnossa oleva weba/eberi kohtuu hintaan ,onkohan korjattuja mutta hinta kohdallaan.


http://e-webasto.eu/?top-sell!!!,35,3


Tässä taas remontti ohjeita/linkkejä

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto
Henkkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 01.02.2010 17:35

Viesti Kirjoittaja Henkkis »

Saakos ton webaston joka on mennyt vikatilaan niin nollattua näin kotikonstein kun tuolta yhelt sivult luin että ekaks: autokäymää, webaston sulake irti vähintää kymmeneks sekunniks, auto sammuksiin, sulake takas ja käynnistys ni sit pitäs webastonki lähtee pyörii?
Vastaa Viestiin