Webasto / Eberi remonttia...
Webasto / Eberi remonttia...
Moikka!
Nyt kun pahimmat pakkaset on ohi, niin on hyvä hetki ottaa toimimaton Webasto / Eberi työn alle...
Ongelmana vaan, että homma on aivan uutta ja ihmeellistä mulle, en ole moiseen ennen tutustunut.
Eli sen mitä olen foorumeilta tavannut, niin ko laite löytyy oikean etupyörän luota, jostain sisälokarin uumenista?
Mitäs nyt sitten pitäisi ottaa huomioon kun hommaa lähtee tekemään.
Jos esim. homma jää kesken, niin voiko irrotetut letkut vain tulpata ja ottaa auton ajoon vai pitäisikö jotenkin yhdistellä ettei veden kierto esty?
KAIKKI asiaan liittyvät vinkit ja linkit on tervetulleita!
Auto on -99 W210 200CDI ja lämppärin perässä on Webaston kellokytkin.
<<< Niko >>>
Nyt kun pahimmat pakkaset on ohi, niin on hyvä hetki ottaa toimimaton Webasto / Eberi työn alle...
Ongelmana vaan, että homma on aivan uutta ja ihmeellistä mulle, en ole moiseen ennen tutustunut.
Eli sen mitä olen foorumeilta tavannut, niin ko laite löytyy oikean etupyörän luota, jostain sisälokarin uumenista?
Mitäs nyt sitten pitäisi ottaa huomioon kun hommaa lähtee tekemään.
Jos esim. homma jää kesken, niin voiko irrotetut letkut vain tulpata ja ottaa auton ajoon vai pitäisikö jotenkin yhdistellä ettei veden kierto esty?
KAIKKI asiaan liittyvät vinkit ja linkit on tervetulleita!
Auto on -99 W210 200CDI ja lämppärin perässä on Webaston kellokytkin.
<<< Niko >>>
sama homma itellä ransuportterin kanssa, ajattelin ottaa eperin pöydälle ja tutkia ajan kanssa.
eperi ei puhu mitään ainoastaan sähkönen kiertovesipumppu herää pyörimään.
kaveri neuvoi että ei nuita kannata vieraalla alkaa tutkituttaan 60eur/tunti , uusi vaan paikalleen. n. 400eur maksaa?
200tkm nuo kai kestää.
eperi ei puhu mitään ainoastaan sähkönen kiertovesipumppu herää pyörimään.
kaveri neuvoi että ei nuita kannata vieraalla alkaa tutkituttaan 60eur/tunti , uusi vaan paikalleen. n. 400eur maksaa?
200tkm nuo kai kestää.
MB 220 CDI W202
Mulla on kestänyt jo 270tkm ja pelaa kun enkeli. Lämmitän sillä noin 10-20 min ennen starttia. Eilen kun oli hurja pakkaspäivä annoin pyöriä melkein puoli tuntia. Puolen tunnin jälkeenhän se pysähtyy muutenkin automaattisesti. Siellähän se hörisee oikean etupyörän yläpuolella jossain. Eilen luuli että ajaa Ladalla kun kaikki oli niin jäykkää mm ohjaus ennenkun nesteet notkistui. - 29JuntTi kirjoitti:sama homma itellä ransuportterin kanssa, ajattelin ottaa eperin pöydälle ja tutkia ajan kanssa.
eperi ei puhu mitään ainoastaan sähkönen kiertovesipumppu herää pyörimään.
kaveri neuvoi että ei nuita kannata vieraalla alkaa tutkituttaan 60eur/tunti , uusi vaan paikalleen. n. 400eur maksaa?
200tkm nuo kai kestää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
itellä vaihettiin just syksyllä/alkutalvesta, veholla maksaa uusi laite reilu 400€. itellä oli ilmeisesti senvuoksi webasto pimeä, että oli virtapinni syöpynyt poikki piirikortista ! samapa seon usi laite laittaa kun myyjäliikkeen kanssa puoliksi meni kulut..
ja muuta huomioitavaa, kuten itellä, varaudu siihen, että se rautainen putkiso (2putkea semmonen käppyrä) mikä on lokasuojan ja konetilan välillä, on ruostunu, eikä kestä väänteyä -> menee uusiksi.. ja webason kiinikekin oli aikas haperona omassani että seki voipi mennä vaihtoon.. tieten, jos kätentaitoja on ja aikaa, jota itellä ei silloin ollut, niin olis hyvin voinu ne putket taitella ite hydrauliikkaputkesta, ja kiinnikkeenkin ois ite voinu värkätä... ja johtoakin oli hapettunu about puolenmetrin matkalta niin jouduttiin sitäkin vaihtamaan..
ja voihan sen jättää lämittimen pöydälle, paat vaan putken niiden kahden letkun väliin mitkä menee lämmittimelle että ei sit vuoda..
ja muuta huomioitavaa, kuten itellä, varaudu siihen, että se rautainen putkiso (2putkea semmonen käppyrä) mikä on lokasuojan ja konetilan välillä, on ruostunu, eikä kestä väänteyä -> menee uusiksi.. ja webason kiinikekin oli aikas haperona omassani että seki voipi mennä vaihtoon.. tieten, jos kätentaitoja on ja aikaa, jota itellä ei silloin ollut, niin olis hyvin voinu ne putket taitella ite hydrauliikkaputkesta, ja kiinnikkeenkin ois ite voinu värkätä... ja johtoakin oli hapettunu about puolenmetrin matkalta niin jouduttiin sitäkin vaihtamaan..
ja voihan sen jättää lämittimen pöydälle, paat vaan putken niiden kahden letkun väliin mitkä menee lämmittimelle että ei sit vuoda..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
ite annoin akkulaturilla puhaltimelle senverran virtaa että näki toimivan.. ja hehkun voi (ainaki minun mielestäni, en ole sähkömies) kokeilla yleismittarilla, jos siinä on se 'piip'-toiminto, mikä ilmaisee että esim. johto ei ole poikki, vähän vaikeasti selitetty mutta minkä teet niin niin jos siitte hehkusta virta tulee läpi niin eiköhän se ole kunnosa(?)
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Webasto on ainakin helve... tarkka ton hehkun vastuksen suhteen.
Se yleismittarin pelkkä piippaus ei kerro vielä mitään.
Mulla oli vanhan hehkun vastus 0.7 ohmi ja sillä ei toiminut ja uuden 0.5 ohmi ja sillä toimii taas.
Se uus tulppakin on vaan aikas kallis melkein sata eur.
Se yleismittarin pelkkä piippaus ei kerro vielä mitään.
Mulla oli vanhan hehkun vastus 0.7 ohmi ja sillä ei toiminut ja uuden 0.5 ohmi ja sillä toimii taas.
Se uus tulppakin on vaan aikas kallis melkein sata eur.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Pa-pumppu on lähellä tankkia, siis ei lämmittimen yhteydessä.JuntTi kirjoitti:Onko lämmittimessä itesään polttoainepumppu mikä nakuttaa vai onko se muualla? Ei ole tullu ajateltua mistä se naputus kuuluu...
Yleisimmät syyt toimimattomuuteen ovat pa-pumpun tai jos järjestelmässä on oma vesipumppu, niin niiden sähköliitännät (liittimet hapettuneet tai piuha poikki) tai niinkin yksinkertainen syy kuin palanut sulake (sillekin voi olla syy, miksi palanut).
Itse lämmittimessä 1. hehku, 2. karstoittunut palotila (puhdistus) tai 3. ohjausosa rikki (kallis!)
Kehittyneemmissä versioissa myös vikakoodien nollaus voi herättää lämmittimen henkiin.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Käykää www.arcticheat.fi sivuilla tähystelemässä tosi mielenkiintoisia webasto ja akku juttuja.
Terve, löytyikö vielä huolto-ohjeita jostain?? Tänne sais mieluusti laittaa, kunhan sulla on hyvä väli.. Kiitos!ktikander kirjoitti:Jos en väärin muista niin omalla duunitietsikalla muistaakseni minulla on eberin huolto ohjeet, oli kuvia jne.. jos kellään on tarvetta niin voin yrittää kaivaa sen esiin.
Tältä sivustolta löytyy pelkkää lämmitintä jos on entuudestaan johtosarja ja paikallaan oleva ei kunnossa oleva weba/eberi kohtuu hintaan ,onkohan korjattuja mutta hinta kohdallaan.
http://e-webasto.eu/?top-sell!!!,35,3
Tässä taas remontti ohjeita/linkkejä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto
http://e-webasto.eu/?top-sell!!!,35,3
Tässä taas remontti ohjeita/linkkejä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto