W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Noniin.. Tuli sitten myytyä vanha seiskakantikas Volovo poies ja ostettua osittain "heräte"ostoksena tommonen W126 mersu.
Nyt ihmetyttää muutama asia ko. autosta. Ennen en oo tälläsen lähellä ollukaan, ni en näistä mitään tiedä.
1. Autossa on manittu kantakortin mukaan pohjapanssari. Mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?
2. Takaistuimen keskipaikan turvavyö? En löydä sellaista, ei kait se ole voinut olla lisävarsutekaan?? Olis meinaan aika hyödyllinen kapistus, jos joutuu porukkaa kuskaileen.. Onko mahdollista ettei sellaista ole ollenkaan, vai onko vaan pahasti piilossa??
3. Ilmajouset? hmm.. joitan näistä? Tiedän perusasiat, ja jotenkin ymmärrän sen säätimen toiminnan.
4. Kabiinin puolelta pitäisi ymmärtääkseni pystyä säätämään etulyhtyjen korkeutta. Missähän tämä säädin mahtaa olla? Normaalistihan se olis heti siinä valokatkaisimen vieressä, mutta siinä on nyt sen ilma-alusta säätönamiska. Ja ohjekirjan mukaan sellainen valojensäädin pitäis löytyä myös ilmajousin varustetusta kulkineesta?
5. Mittaristosta on mittariston valaisin polttimo palanut. Mitenkä ton saa vaihdettua? En viitsi mennä kylmiltäni kokeilemaan, etten vahingossa riko mitään. Ja kello ei myöskään toimi. Saako vaihdettua pelkän kellon, vai meneekö kierroslukumittari samalla vaihtoon?
6. Tuntuu savuttavan aika lailla toi auto. Väri on sellasta terveen väristä harmaata, mutta sitä tulee, noh.. melkos paljon.. Johtuuko vaan siitä, että koneessa on mukeja neljä enemmän ku vanhassa Volvon romussani? Ja katalysaattoriakaan tosta ei varmaan löydy, vaikuttaako asiaan? Entäs tyhjäkäynti, on nimittäin aikas korkealla noi kierrokset.
7. Vissiin joskus jotku jalanlepuutustyynytki oikeen ollu takana, mutta kadonneet. Mistähän tollaset vois löytää?? Olis nimittäin aika makeet.
Vieläkin olis yhtä sun toista, mutten viitsi kaikkea tänne kirjoittaa. Varmaan saatte hyvät naurut jo näistä, eli vastailkaa oman tunnon mukaan miten jaksatte.
PS. Helkkarin hyvä olo ku on vihdoin kunnon auto alla.
Nyt ihmetyttää muutama asia ko. autosta. Ennen en oo tälläsen lähellä ollukaan, ni en näistä mitään tiedä.
1. Autossa on manittu kantakortin mukaan pohjapanssari. Mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?
2. Takaistuimen keskipaikan turvavyö? En löydä sellaista, ei kait se ole voinut olla lisävarsutekaan?? Olis meinaan aika hyödyllinen kapistus, jos joutuu porukkaa kuskaileen.. Onko mahdollista ettei sellaista ole ollenkaan, vai onko vaan pahasti piilossa??
3. Ilmajouset? hmm.. joitan näistä? Tiedän perusasiat, ja jotenkin ymmärrän sen säätimen toiminnan.
4. Kabiinin puolelta pitäisi ymmärtääkseni pystyä säätämään etulyhtyjen korkeutta. Missähän tämä säädin mahtaa olla? Normaalistihan se olis heti siinä valokatkaisimen vieressä, mutta siinä on nyt sen ilma-alusta säätönamiska. Ja ohjekirjan mukaan sellainen valojensäädin pitäis löytyä myös ilmajousin varustetusta kulkineesta?
5. Mittaristosta on mittariston valaisin polttimo palanut. Mitenkä ton saa vaihdettua? En viitsi mennä kylmiltäni kokeilemaan, etten vahingossa riko mitään. Ja kello ei myöskään toimi. Saako vaihdettua pelkän kellon, vai meneekö kierroslukumittari samalla vaihtoon?
6. Tuntuu savuttavan aika lailla toi auto. Väri on sellasta terveen väristä harmaata, mutta sitä tulee, noh.. melkos paljon.. Johtuuko vaan siitä, että koneessa on mukeja neljä enemmän ku vanhassa Volvon romussani? Ja katalysaattoriakaan tosta ei varmaan löydy, vaikuttaako asiaan? Entäs tyhjäkäynti, on nimittäin aikas korkealla noi kierrokset.
7. Vissiin joskus jotku jalanlepuutustyynytki oikeen ollu takana, mutta kadonneet. Mistähän tollaset vois löytää?? Olis nimittäin aika makeet.
Vieläkin olis yhtä sun toista, mutten viitsi kaikkea tänne kirjoittaa. Varmaan saatte hyvät naurut jo näistä, eli vastailkaa oman tunnon mukaan miten jaksatte.
PS. Helkkarin hyvä olo ku on vihdoin kunnon auto alla.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
1. Moottorin alla pitäisi olla joko teräksinen tai alumiininen panssari. Kiinnitetty ns. runkopalkkiin.
2. Onko autossa normaali penkki vai "coupesitzanlage", eli erilliset takaistuimet? Jos ensimmäinen, olisiko istuinosa joskus irroitettu ja vyö/lukko jäänyt alle? Ei vaan tuossa taisi olla se sähköllä säädettävä istuin... ajapa ääriasentoihin ja kopeloi, jos olisi luiskahtanut alle.
3. Ne ei ole ilmajouset, vaan alusta on hydropneumaattinen, kuin Citikassa ikään .
4. Oma käsitykseni on, että HPF-autoissa valojen korkeuden säätöä ei ole.
6. Autolle kannattaa ehdottomasti tehdä perushuolto. Uskon, että on saattanut olla aika vähällä käytöllä viime vuodet? Öljyn ja -suodattimen vaihto, ilmasuodatin, polttoainesuodattimet, vaihteistoöljy ja -suodatin, peräöljyt, tulpat. Sen jälkeen selvittämään ruiskun säädöt ja mahdollinen ohivuotomittaus. Missä yhteydessä savutusta esiintyy?
7. Kyseessä ovat sellaiset matalat, kolmiomaiset irralliset. Eikun tsekkailemaan www.ebay.de.
Kaikkea kannattaa kysyä, ei täällä kellekään naureta. Etenkään kun on 560 SEL alla ja aikomus pitää siitä hyvää huolta. Halpaahan se ei varmasti tule olemaan, mutta tuossa tuntuu olevan hyvät lähtökohdat.
2. Onko autossa normaali penkki vai "coupesitzanlage", eli erilliset takaistuimet? Jos ensimmäinen, olisiko istuinosa joskus irroitettu ja vyö/lukko jäänyt alle? Ei vaan tuossa taisi olla se sähköllä säädettävä istuin... ajapa ääriasentoihin ja kopeloi, jos olisi luiskahtanut alle.
3. Ne ei ole ilmajouset, vaan alusta on hydropneumaattinen, kuin Citikassa ikään .
4. Oma käsitykseni on, että HPF-autoissa valojen korkeuden säätöä ei ole.
6. Autolle kannattaa ehdottomasti tehdä perushuolto. Uskon, että on saattanut olla aika vähällä käytöllä viime vuodet? Öljyn ja -suodattimen vaihto, ilmasuodatin, polttoainesuodattimet, vaihteistoöljy ja -suodatin, peräöljyt, tulpat. Sen jälkeen selvittämään ruiskun säädöt ja mahdollinen ohivuotomittaus. Missä yhteydessä savutusta esiintyy?
7. Kyseessä ovat sellaiset matalat, kolmiomaiset irralliset. Eikun tsekkailemaan www.ebay.de.
Kaikkea kannattaa kysyä, ei täällä kellekään naureta. Etenkään kun on 560 SEL alla ja aikomus pitää siitä hyvää huolta. Halpaahan se ei varmasti tule olemaan, mutta tuossa tuntuu olevan hyvät lähtökohdat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Tuntuvat näin pakkaskeleillä kai päästelevän melkoisesti höyryjä kaikki isommat bensakoneet -- katsopa jonkun 80-luvun jenkin perää, hyvä kun autoa erottaa sieltä seasta
En ensiksi huolestuisi tästä, jos ei kone vettä kuluta ihan määrättömästi. Kunnolla kuumaksi ajettu auto lauhassa säässä voi "savuttaa" jo paljon vähemmän.
Vai tuleeko putken päästä tavaraa enemmän joissain tietyissä tilanteissa? Tukkeutunut ilmansuodin, kehnot tulpat jne voivat kyllä tehdä tepposensa.
Auto kaiketi kuitenkin toimii ihan kunnolla?
(Ja kuviahan tässä kohta kysytään nähtäväksi... )
En ensiksi huolestuisi tästä, jos ei kone vettä kuluta ihan määrättömästi. Kunnolla kuumaksi ajettu auto lauhassa säässä voi "savuttaa" jo paljon vähemmän.
Vai tuleeko putken päästä tavaraa enemmän joissain tietyissä tilanteissa? Tukkeutunut ilmansuodin, kehnot tulpat jne voivat kyllä tehdä tepposensa.
Auto kaiketi kuitenkin toimii ihan kunnolla?
(Ja kuviahan tässä kohta kysytään nähtäväksi... )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
parin kympin pakkasessa savuttaa noi mun molemmat diiselitkin. siis sellasta harmaata savua ja aika paljon.
kai se on normaalia, että savuttaa pikkasen. vanha 500:nen savutti sellasta hailakasti näkyvää harmaata, kun perässä ajo, niin se haju oli just niinku vanhassa pensa autossa onkin. kitkerä ja voimakas.
kai se on normaalia, että savuttaa pikkasen. vanha 500:nen savutti sellasta hailakasti näkyvää harmaata, kun perässä ajo, niin se haju oli just niinku vanhassa pensa autossa onkin. kitkerä ja voimakas.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Savuaa vai höyryää? No, lisätietoja odotellessa.
Touhottajan kuvassahan mainitaan että rulla löytyy "autoista joissa ei hydropneumaattista jousitusta".
Touhottajan kuvassahan mainitaan että rulla löytyy "autoista joissa ei hydropneumaattista jousitusta".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lainsäätäjät on varmaan tuohon aikaan olleet viisaampia tai eivät ole kerenneet vielä tyhmyyksiä kirjaamaan. Eihän tasonsäädöllä varustettu auto tarvitse valojen korkeudensäätöä. Nykyisissä saattaa olla tavallaan tuplana, alustan tasonsäätö ja sen päälle xenoneiden automaattinen korkeussäätö.
EPC:n mukaan tässä mallissa ei olisi takapenkin keskiturvavyötä vaikka joissakin 126:ssa on. Olisko jäänyt pois penkin säätöjen myötä. Onko auto rekisteröity viidelle?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 150&SGN=04
EPC:n mukaan tässä mallissa ei olisi takapenkin keskiturvavyötä vaikka joissakin 126:ssa on. Olisko jäänyt pois penkin säätöjen myötä. Onko auto rekisteröity viidelle?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 150&SGN=04
Touhottajan kuvassa (ylemmässä) hän tarkoittaa etu- ja takakaiuttimien
balanssisäätöpyörää, joka ei milläänlailla ole tekemisissä valojen kanssa.
Nappulassa on selvästi kaiuttimen kuva, eikä minkäänlaisia valojen asentoa tarkoittavia numeroita. Tarkkuutta vastauksiin!!!
balanssisäätöpyörää, joka ei milläänlailla ole tekemisissä valojen kanssa.
Nappulassa on selvästi kaiuttimen kuva, eikä minkäänlaisia valojen asentoa tarkoittavia numeroita. Tarkkuutta vastauksiin!!!
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
No ennättipä Timo sitten tänneki ensimmäisenä vastailla.
4. Valojen korkeuden säätö mainitaan ohjekirjassakin ihan selkeästi. Siksi sitä ihmettelenkin. Ohjekirjan mukaan katkaisin on vain hitusen erilainen kuin perusmalli, mutta kuitenkin löytyy.
2. Takaistuimen säätö on sähköllä, ja malliltaan tavallista leveää sohvaa. Autokin on rekisteröity viidelle. Täytyy käydä vielä tutkimassa sitä. Ja töpseleitäkään en löytänyt kuin reunapaikkojen vöille.
3. Hydropneumaattinen alusta, njoo, termit on kyllä hallussa, täytyy olla tarkempi niin ei tule kutsuttua asioita väärillä nimillä.
6. Joo, noi perushuollot aion lähi aikoina teettää. Mites kun porukat tuntuu olevan aika tarkkoja ton moottori öljyn kanssa? Mitä öljyä suosittelette?
7. Joo sellaisetpa hyvinkin. Eihän niillä mitään tee, mutta ovat kuitenkin melko erikoinen varuste. Hyvä tietää että niitä saa jostain erikseenkin hankittua, täytyy metsästellä tuolta ebaysta niitä.
Hmm.. se savutus/höyrytys.. No siis.. Paljon mahdollista, että se ei ole mitenkään erikoista. edellinen auto kun oli huomattavasti pienemmällä koneella, eikä se juurikaan savutellu/höyryilly -20C pakkasillakaan. Ja tuolta tota tavaraa tulee siihen nähden jo paljon, etenkin jos auto on paikallaan vaihde D:llä, esim. liikennevaloissa. Ja haju on juurikin kuvauksien mukainen.
Joo ei se halpaa varmastikaan tule olemaan, tuollaisella autolla ajaminen. Aivan s**tanan tyhmäähän se oikeasti on, mutta ei tota autoa ajetakaan järjellä vaan tunteella. Jos olisin fiksu, niin olisin ostanu jonku pieniruokaisen Toyotan, niinku velipojalla on.
Ja niitä kuvia tulee kunhan saan joskus otettua. Ja se autokin on nyt hirmu likainen ja jään peitossa..
4. Valojen korkeuden säätö mainitaan ohjekirjassakin ihan selkeästi. Siksi sitä ihmettelenkin. Ohjekirjan mukaan katkaisin on vain hitusen erilainen kuin perusmalli, mutta kuitenkin löytyy.
2. Takaistuimen säätö on sähköllä, ja malliltaan tavallista leveää sohvaa. Autokin on rekisteröity viidelle. Täytyy käydä vielä tutkimassa sitä. Ja töpseleitäkään en löytänyt kuin reunapaikkojen vöille.
3. Hydropneumaattinen alusta, njoo, termit on kyllä hallussa, täytyy olla tarkempi niin ei tule kutsuttua asioita väärillä nimillä.
6. Joo, noi perushuollot aion lähi aikoina teettää. Mites kun porukat tuntuu olevan aika tarkkoja ton moottori öljyn kanssa? Mitä öljyä suosittelette?
7. Joo sellaisetpa hyvinkin. Eihän niillä mitään tee, mutta ovat kuitenkin melko erikoinen varuste. Hyvä tietää että niitä saa jostain erikseenkin hankittua, täytyy metsästellä tuolta ebaysta niitä.
Hmm.. se savutus/höyrytys.. No siis.. Paljon mahdollista, että se ei ole mitenkään erikoista. edellinen auto kun oli huomattavasti pienemmällä koneella, eikä se juurikaan savutellu/höyryilly -20C pakkasillakaan. Ja tuolta tota tavaraa tulee siihen nähden jo paljon, etenkin jos auto on paikallaan vaihde D:llä, esim. liikennevaloissa. Ja haju on juurikin kuvauksien mukainen.
Joo ei se halpaa varmastikaan tule olemaan, tuollaisella autolla ajaminen. Aivan s**tanan tyhmäähän se oikeasti on, mutta ei tota autoa ajetakaan järjellä vaan tunteella. Jos olisin fiksu, niin olisin ostanu jonku pieniruokaisen Toyotan, niinku velipojalla on.
Ja niitä kuvia tulee kunhan saan joskus otettua. Ja se autokin on nyt hirmu likainen ja jään peitossa..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Oijoi, ei ässää nuin saa pitää/säilyttääMerbensium kirjoitti: Ja niitä kuvia tulee kunhan saan joskus otettua. Ja se autokin on nyt hirmu likainen ja jään peitossa..
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Mitä siellä on aiemmin pyörinyt? AIka yleispätevä suositus lienee, että minkä vaan perusmerkin synteettinen 5/40--öljy toimii kaikissa oloissa.Merbensium kirjoitti:
6. Joo, noi perushuollot aion lähi aikoina teettää. Mites kun porukat tuntuu olevan aika tarkkoja ton moottori öljyn kanssa? Mitä öljyä suosittelette?
Noo...kuka asuu huolettomassa uudessa Jukka-talossa ruutukaava-alueella, kuka asuttaa niemennokan 100-vuotiasta puuhuvilaa omine vaivoineen.Joo ei se halpaa varmastikaan tule olemaan, tuollaisella autolla ajaminen. Aivan s**tanan tyhmäähän se oikeasti on, mutta ei tota autoa ajetakaan järjellä vaan tunteella. Jos olisin fiksu, niin olisin ostanu jonku pieniruokaisen Toyotan, niinku velipojalla on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kun litra bensaa palaa syntyy palamistuotteena noin litra vettä ja se näkyy pakkassäällä vesihöyrynä.Timo L. kirjoitti:Savuaa vai höyryää? No, lisätietoja odotellessa...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
anteeksi sitä tässä iässä alkaa lipsuu ihan väkisinJussiS kirjoitti:Touhottajan kuvassa (ylemmässä) hän tarkoittaa etu- ja takakaiuttimien
balanssisäätöpyörää, joka ei milläänlailla ole tekemisissä valojen kanssa.
Nappulassa on selvästi kaiuttimen kuva, eikä minkäänlaisia valojen asentoa tarkoittavia numeroita. Tarkkuutta vastauksiin!!!
mutta auttaa yritin kumminkin tarttee jättää näköjään nuo kuvat laittamatta ettei tuu virheitä eikä tarvii pyyvellä anteeks omia töppäilyjään kun yrittää jelpata toisia kuvia kyllä löytyy mutta nehän voi aina poistaa maaliman kartalta
mullon pelkkiä romuja vaan
Mittaristo lähtee irti vetämällä. Operaatiota varten on olemassa ihan originaalit irroituskoukutkin jotka työnnetään mittariston ja kojelaudan välistä sivuilta sisään. Polkupyörän pinnoista saa tehtyä koukut.
Kello ei välttämättä ole rikki vaan vanhemmiten se säätötapin akseli alkaa takkuilemaan. Kun otat mittariston irti niin rasvaile se akseli uudelleen. Hammasrattaiden kuuluu irrota kokonaan toisistaan kun kellon säätötappi vapautetaan. (Olipa vaikeasti selitetty)
Kello ei välttämättä ole rikki vaan vanhemmiten se säätötapin akseli alkaa takkuilemaan. Kun otat mittariston irti niin rasvaile se akseli uudelleen. Hammasrattaiden kuuluu irrota kokonaan toisistaan kun kellon säätötappi vapautetaan. (Olipa vaikeasti selitetty)
2. kyllä se vyö sieltä penkin alta varmaankin löytyy, varsinkin kun on nahkainenmalli nii lipsuu helposti sinne väliin, itsellä on penkin välissä vähän väliä...
6. kyllä tuo ihan normaalille kuullostaisi näin tähän vuoden aikaan
Tämä on ilmeisesti sama auto mitä itselle himoitsin mutta ei ollut lompakko kunnossa että toisen olis hakenut pihaan, että onnittelut sinne vain... tahtoo KUVIA....
6. kyllä tuo ihan normaalille kuullostaisi näin tähän vuoden aikaan
Tämä on ilmeisesti sama auto mitä itselle himoitsin mutta ei ollut lompakko kunnossa että toisen olis hakenut pihaan, että onnittelut sinne vain... tahtoo KUVIA....
- http://www.v-tuning.fi
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Ei saakaan! Oli vaan edelliseltä omistajalta jäänyt "vähän" likaiseksi. Käyn sen pesemässä, kunhan ehdin..Ere866 kirjoitti:Oijoi, ei ässää nuin saa pitää/säilyttää
Jotain Mobil 1 Rally Formulaa kuulemma ollut.. Ei oo tarkoitus alkaa nuukailemaan tämmösissä asioissa. Varmaankin kuukauden sisällä viimeistään käyn vaihdattamassa kaikki öljyt ja suodattimet, ja varmaan jotain muutakin vielä lisäks.Aku P kirjoitti:Mitä siellä on aiemmin pyörinyt? AIka yleispätevä suositus lienee, että minkä vaan perusmerkin synteettinen 5/40--öljy toimii kaikissa oloissa.
Kiitoksia ohjeista Samuli. Varmaan menee keväämmälle toi kellon ihmettely, on sen verran vilpoista juuri nyt. Mittarivalot nyt ainakin vaihdan, kun ei sitä oikeen tahdo nähdä muuten...Samuli H kirjoitti:Mittaristo lähtee irti vetämällä. Operaatiota varten...
Onko sulla sähkösäätöinen takapenkki? Joku tossa manitsi, että toi sähkösäätö olis poissulkenut ton keskipaikan turvavyön..? Mites on? Käyn vielä tänään etsimässä sitä. Tuppaa näin viikolla pääsemään vain iltaisin auton lähelle.jaagou kirjoitti:2. kyllä se vyö sieltä penkin alta varmaankin löytyy, varsinkin kun on nahkainenmalli nii lipsuu helposti sinne väliin, itsellä on penkin välissä vähän väliä...
Kiitoksia vaan kaikille tasapuolisesti avusta.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Merbensium kirjoitti:Jotain Mobil 1 Rally Formulaa kuulemma ollut.. Ei oo tarkoitus alkaa nuukailemaan tämmösissä asioissa. Varmaankin kuukauden sisällä viimeistään käyn vaihdattamassa kaikki öljyt ja suodattimet, ja varmaan jotain muutakin vielä lisäks.
Tästä nyt saataisiin taas aikaan uusi "kriittinen" väittely, mutta jokainen tuhnaa omilla mielikuvillaan öljyistä. Itse en enää koskaan laita V8:n koneisiin tuota Mobil 1 Rally Formulaa! Oma ajatukseni on, että normikoneessa, 4-mukisessa tms, se jopa jotenkin kestääkin, mutta ei huomattavasti isommassa ja kuumemmassa V8:ssa!
Pakko mainita eräs ihmetyksen aihe, sen enempää tässä ketään provosoimatta, että miksi sitä Mopilia niin helevetisti pitää mainostaa telkussa? Mikä muu öljymerkki mainostaa edes murto-osaa tuosta määrästä, ainakaan Suomessa?
Nyt on 420:ssä Neste City pro 5W-40, jota uskallan jopa suositella näihin isoihin paljon lämpöä hehkuviin koneisiin. SECiin vaihdetaan kunhan otetaan se ajoon.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kelloon kannattaa vaihtaa nuo isot elektrolyyttikondensaattorit uusiin, kuivuvat vanhemmiten. Oma kello tuli sillä kuntoon.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 tyhmiä kysymyksiä perusasioista
Merbensium kirjoitti:Onko sulla sähkösäätöinen takapenkki? Joku tossa manitsi, että toi sähkösäätö olis poissulkenut ton keskipaikan turvavyön..? Mites on? Käyn vielä tänään etsimässä sitä. Tuppaa näin viikolla pääsemään vain iltaisin auton lähelle.jaagou kirjoitti:2. kyllä se vyö sieltä penkin alta varmaankin löytyy, varsinkin kun on nahkainenmalli nii lipsuu helposti sinne väliin, itsellä on penkin välissä vähän väliä...
Kiitoksia vaan kaikille tasapuolisesti avusta.
Juu sähkösäätöinen malli kans, viidelle rekisteröity....
jos kerta on viidelle rekisteröity niin pitää olla myös keskivyö, sillonhan käsittääkseni näissä on vain sivuilla vyöt jos on "kaksiosainen penkki takana" mutta silloin myös ollut 4 henkilölle rekisteröity....
- http://www.v-tuning.fi
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No tätä juuri tarkoitin, kun kyselin noista öljyistä. Jos on omakohtaisia kokemuksia, niin tännepäin vaan! Ja jostain taisin lukea myöskin, että on (isoa?) vaikutusta moottorin kulumiseen. Etenkin nokat ja venttiilinnostajat??Juselius kirjoitti:Merbensium kirjoitti:Jotain Mobil 1 Rally Formulaa kuulemma ollut.. Ei oo tarkoitus alkaa nuukailemaan tämmösissä asioissa. Varmaankin kuukauden sisällä viimeistään käyn vaihdattamassa kaikki öljyt ja suodattimet, ja varmaan jotain muutakin vielä lisäks.
Tästä nyt saataisiin taas aikaan uusi "kriittinen" väittely, mutta jokainen tuhnaa omilla mielikuvillaan öljyistä. Itse en enää koskaan laita V8:n koneisiin tuota Mobil 1 Rally Formulaa! Oma ajatukseni on, että normikoneessa, 4-mukisessa tms, se jopa jotenkin kestääkin, mutta ei huomattavasti isommassa ja kuumemmassa V8:ssa!
Nyt on 420:ssä Neste City pro 5W-40, jota uskallan jopa suositella näihin isoihin paljon lämpöä hehkuviin koneisiin. SECiin vaihdetaan kunhan otetaan se ajoon.
jaagou kirjoitti:Juu sähkösäätöinen malli kans, viidelle rekisteröity....
jos kerta on viidelle rekisteröity niin pitää olla myös keskivyö, sillonhan käsittääkseni näissä on vain sivuilla vyöt jos on "kaksiosainen penkki takana" mutta silloin myös ollut 4 henkilölle rekisteröity.... Rolling Eyes
No onpas ihmeellinen juttu. Kyllä otteessa lukee henkilömäärän kohdalla 5. En kuitenkaan löytänyt sitä keskipaikan vyötä, kun tossa kävin katsomassa. Ajoin penkin molempiin ääriasentoihin, mutta en löytänyt edes sitä vyön pistoketta, mikä nyt ainakin pitäis helposti löytyä.
Ja kiitos touhottajalle kuvista. Mukava nähdä että on ihmisiä, jotka jaksaa nähdä vaivaa toisia auttaakseen.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
diesel öljyissä on yleensä hyvät pintapaineenkestoa lisäävät lisäaineet (sinkki, fosfori jne.) joku sellainen vois olla asiallinen öljy tuon ikäkauden moottoriin, jos siis haluaa halvalla hyvää öljyä...
sitten on redlinen ja muiden tekemät erikoisöljyt, ne on myös hyvä laittaa harkintaan...
mitään uutta long life öljyä ei missään tapauksessa kannata laittaa koneeseen, tuo kone ei todellakaan ole suunniteltu käyttävän sellaista öljyä...
sitten on redlinen ja muiden tekemät erikoisöljyt, ne on myös hyvä laittaa harkintaan...
mitään uutta long life öljyä ei missään tapauksessa kannata laittaa koneeseen, tuo kone ei todellakaan ole suunniteltu käyttävän sellaista öljyä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No, secciä on voideltu Mobil 1 RF:llä vuodesta -82, eikä vielä ole tarvinnut nokille tai keinuille tehdä mitään. Kilometrejä reilut 400 000.
Ehkä se sitten on huonoa?
Ei ne nokat ihan täysin vierheettömiäkään ole.
Ehkä se sitten on huonoa?
Ei ne nokat ihan täysin vierheettömiäkään ole.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
RF1 on muuttanut koostumustaan -82 vuodesta lähtien varmaan kymmeniä kertoja aikoinaan se oli ihan pätevää öljyä joihinkin koneisiin, mutta kuumana käyviin ja suurille pintapaineille se ei vain ole ikinä sopinut...
en nyt muista oliko juuri tuo mersun kasi kuinka tarkka öljystään, mutta miksi ottaa turhia riskejä vanhan koneen kanssa, vaan antaa sille sellaista öljyä, jolla se ainakin niiden puolesta kestää...
sitten on myös moottoripyörien öljyt yksi vaihtoehto, mutta ne on kalliita, niissä kyllä on lisäaineistukset aika hyvin kohdallaan vanhoja moottoreita ajatellen... sinkkiä ja fosforia löytyy moninkertaisesti autoöljyihin verrattuna...
itse ehkä lähtisin kokeilemaan redlinen öljyjä, jos mulla tuollainen mersun kasi olis koneena ne on jopa halventuneen viime aikoina, n. 15 €/ltr on nyky hinta...
en nyt muista oliko juuri tuo mersun kasi kuinka tarkka öljystään, mutta miksi ottaa turhia riskejä vanhan koneen kanssa, vaan antaa sille sellaista öljyä, jolla se ainakin niiden puolesta kestää...
sitten on myös moottoripyörien öljyt yksi vaihtoehto, mutta ne on kalliita, niissä kyllä on lisäaineistukset aika hyvin kohdallaan vanhoja moottoreita ajatellen... sinkkiä ja fosforia löytyy moninkertaisesti autoöljyihin verrattuna...
itse ehkä lähtisin kokeilemaan redlinen öljyjä, jos mulla tuollainen mersun kasi olis koneena ne on jopa halventuneen viime aikoina, n. 15 €/ltr on nyky hinta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Merbensium kirjoitti: No onpas ihmeellinen juttu. Kyllä otteessa lukee henkilömäärän kohdalla 5. En kuitenkaan löytänyt sitä keskipaikan vyötä, kun tossa kävin katsomassa. Ajoin penkin molempiin ääriasentoihin, mutta en löytänyt edes sitä vyön pistoketta, mikä nyt ainakin pitäis helposti löytyä.
No ompas jännä.... piti oikeen mennä talliin ja katsoa missäs se vyö on, yllättäen penkin välissä taas....
penkki aivan eteen ja sit kun sieltä kopeloitti niin kuskinpuolella on vyö ja apukuskinpuolella oli vyönpistoke, siinä molemminpuolin käsinojaa...
ittelläkin meni hetki taas ennenkä ne sieltä kisiin tarttui...
- http://www.v-tuning.fi
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No siis.. Sanotaan nyt vaikka näin ettei se hinta ainakaan ole este. Tarkoitus olis pitää mahdollisimman hyvää huolta autosta, ni en aio nuukailla tällaisissa asioissa. Ja on pieniä suhteita autovaraosa-/romuliikkeeseen, joiden avulla saan öljyt yms. hiukan halvemmalla. Eli parasta laitetaan hinnasta piittaamatta. (Lukuun ottamatta jotain ihan special öljyjä)
Kiitoksia vaan vinkeistä.
Kiitoksia vaan vinkeistä.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Hmm...... Jo on mysteeriä kerrakseen. Kiitoksia vaan. Käyn huomenna valoisan aikaan paremmalla ajalla uudelleen metsästämässä.jaagou kirjoitti:Merbensium kirjoitti: No onpas ihmeellinen juttu. Kyllä otteessa lukee henkilömäärän kohdalla 5. En kuitenkaan löytänyt sitä keskipaikan vyötä, kun tossa kävin katsomassa. Ajoin penkin molempiin ääriasentoihin, mutta en löytänyt edes sitä vyön pistoketta, mikä nyt ainakin pitäis helposti löytyä.
No ompas jännä.... piti oikeen mennä talliin ja katsoa missäs se vyö on, yllättäen penkin välissä taas....
penkki aivan eteen ja sit kun sieltä kopeloitti niin kuskinpuolella on vyö ja apukuskinpuolella oli vyönpistoke, siinä molemminpuolin käsinojaa...
ittelläkin meni hetki taas ennenkä ne sieltä kisiin tarttui...
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Tuota, ainakaan noi meidän vekottimet eivät käy kuumana.napa kirjoitti:RF1 on muuttanut koostumustaan -82 vuodesta lähtien varmaan kymmeniä kertoja aikoinaan se oli ihan pätevää öljyä joihinkin koneisiin, mutta kuumana käyviin ja suurille pintapaineille se ei vain ole ikinä sopinut...
en nyt muista oliko juuri tuo mersun kasi kuinka tarkka öljystään, mutta miksi ottaa turhia riskejä vanhan koneen kanssa, vaan antaa sille sellaista öljyä, jolla se ainakin niiden puolesta kestää...
sitten on myös moottoripyörien öljyt yksi vaihtoehto, mutta ne on kalliita, niissä kyllä on lisäaineistukset aika hyvin kohdallaan vanhoja moottoreita ajatellen... sinkkiä ja fosforia löytyy moninkertaisesti autoöljyihin verrattuna...
itse ehkä lähtisin kokeilemaan redlinen öljyjä, jos mulla tuollainen mersun kasi olis koneena ne on jopa halventuneen viime aikoina, n. 15 €/ltr on nyky hinta...
Kyllä niissä tarkenee, mutta hiki ei tule vaikka säädöt olisivat tapissa.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna