APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhan ne konstit "ammattilaisilla" tiedossa. Toi asevan konsti o sama mitä poliisi käytti mun w116 aikoinaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ap84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 24.07.2007 02:42

Viesti Kirjoittaja ap84 »

ihan näin mutu tuntumalla käyttäisin itse tota juben tekniikkaa,eli kuskin ovesta uloin tiiviste irti ja sieltä "taikoa" ovi auki..... :lol:
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Whaeva kirjoitti:No tuossa on kyllä perää. Onnistuneen baarireissun jälkeen noheva mersufoorumilainen tahtoo näyttää kaverilleen, kuinka kadunvarressa seisovaan lankkuun päästään helposti. :lol:
Tuon takia en itse enää lukitse vanhaa farkkulankkua enää oikeastaan missään. Jos joku haluaa sinne sisään niin se menee joka tapauksessa vaikka ikkunan rikkoen. :x
Parempi on jättää nämä vanhat luuskat kadun varteen ovet auki. Jos jotakuta kiinnostaa ensiapulaukku tai hieman epäkuntoinen alkuperäinen Becker Grand prix 2000 niin siitä vaan :lol:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

ap84 kirjoitti:ihan näin mutu tuntumalla käyttäisin itse tota juben tekniikkaa,eli kuskin ovesta uloin tiiviste irti ja sieltä "taikoa" ovi auki..... :lol:
Ei onnistu, vaikka tiivisteen saisi pois. Sen verran menee ovi ja karmi limittäin.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja poke2 »

Spröö kirjoitti:Ongelmana semmonen että akku oli tyhjä ja otin sen irti ja vein sisälle lataukseen. Ku akku oli täys niin olin laittamassa sitä paikalleen. sain akun kengät paikalleen niin kuulu napsahus ja ovet meni lukkoon. ainoat avaimet sisällä... onkohan mitään tehtävisä?? Keskuslukitushan toimii alipaineella tietääkseni?? Autona on w124 -88


Se mun vielä piti sanoa että konepelti on auki, että sitä kautta mahdollisesti vois jotaki tehä jos jollaki vaan on vinkkejä...
Heh kokeilin ite tuota akun liittämistä uudelleen et napsahtaako lukkoon ovet,nii kyllähän se lukkoon ne löi.Jätän kyllä ikkunan auki kun rupeen tätä rassaileen.
124/300E v.89
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Pikkuikkunan hinta on nykypäivänä 66€
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Whaeva kirjoitti:Ostaako ihmiset oikeasti jostain veholta uusia osia w124 mersuun? Ei helkkari. Maksaa ihan vitusti ja toisekseen ei sovi yhtään enää muiden kuluneiden lasien kanssa se uutuuttaan kiiltävä.
Ei mitään järkeä ostaa yli 5 vuotta vanhaan autoon uutena sellaista osaa, joka ei ole normaalia kulutustavaraa.
Mä oon huomannut, että Vehon hinnat ei oo kovinkaan paljon kalliimpia kuin tarvike nykyaikana.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Zinovjev kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Ostaako ihmiset oikeasti jostain veholta uusia osia w124 mersuun? Ei helkkari. Maksaa ihan vitusti ja toisekseen ei sovi yhtään enää muiden kuluneiden lasien kanssa se uutuuttaan kiiltävä.
Ei mitään järkeä ostaa yli 5 vuotta vanhaan autoon uutena sellaista osaa, joka ei ole normaalia kulutustavaraa.
Mä oon huomannut, että Vehon hinnat ei oo kovinkaan paljon kalliimpia kuin tarvike nykyaikana.
No tarvikeosa se vasta paska valinta olisi. Vertasin tuossa siis käytettyä alkuperäistä, sekä uutta alkuperäistä.

Enkä sitten puhunut edes kulutusosista.
rummukainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 26.05.2009 12:04

Viesti Kirjoittaja rummukainen »

Ostaako ihmiset oikeasti jostain veholta uusia osia w124 mersuun? Ei helkkari. Maksaa ihan vitusti ja toisekseen ei sovi yhtään enää muiden kuluneiden lasien kanssa se uutuuttaan kiiltävä.
Ei mitään järkeä ostaa yli 5 vuotta vanhaan autoon uutena sellaista osaa, joka ei ole normaalia kulutustavaraa.

Mä oon huomannut, että Vehon hinnat ei oo kovinkaan paljon kalliimpia kuin tarvike nykyaikana.

No tarvikeosa se vasta paska valinta olisi. Vertasin tuossa siis käytettyä alkuperäistä, sekä uutta alkuperäistä.

Enkä sitten puhunut edes kulutusosista.

Joopa joo... Senkö tietää kokemuksesta minkä ostaa alkuperäsenä ja mikä kestää yhtä hyvin tarvikkeenakin niin ei oo onkelmaa. Monet tarvike osathan tulee kuulopuheiden mukaan samalta linjalta alkuperäisten kanssa ja epäilisinpä samaa.. Korin osat suosittelisin ostamaan alkuperäisinä vaikka romuttamoilta jos saa ruosteettomana. :!:
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Juu ei. Vaikka motonetistä saakin perustarvikeosan ja vaihtoehtoisesti "laatuvalmisteen", saa todellisuudessa kuitenkin joko paskan(laatuvalmiste) tai vielä paskemman osan(normi).
Kokemuksesta voin kertoa, että 2 vuotta jos motonetin alustan osa kestää, on se jo hemmetin hyvin. Ja aina olen valinnut sen "laatuvalmisteen".

Paremmalla puoliskolla on autona pösö. Siihen kyllä haen kulutusosat motonetistä, koska pösön alkuperäisetkin osat ovat niin hirveätä kuraa, että on ihan se ja sama. Mersuun ei enää motonetin kulutusosia tule.

EDIT: Niin ja tosiaan ne motonetin osat on laadultaan samanmoisia, kuin mikä vaan huonolaatuinen tuote. Eli hyvällä tuurilla saatat saada ihan hyvänkin osan, mutta yleensä paskan. Voi olla, että jonkun auto on motonetin osalla kestänyt kauankin.
maukkavaan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 04.04.2011 11:42

Re:

Viesti Kirjoittaja maukkavaan »

Sergey kirjoitti:onhan ne konstit "ammattilaisilla" tiedossa. Toi asevan konsti o sama mitä poliisi käytti mun w116 aikoinaan.

Hei. Vosko joku laittaa mullekkin vaikka privana ohjetta miten sinne pääsee sisälle. Mulla on ollut kuskinpuolen lukko sökönö, nyt vänkärin puolen oven lukossa avain pyörii tyhjää.
Tarttis pikaista jeesiä....

-maukka
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja skye »

itsellä on kokemusta tuosta sen verran että iso kivi käteen ja pikkuikkuna särky , sitte romikselta uus alle 50e ite sain 20 euroon, helppo homma vaihtaa!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ujuta pitkä rautalanka sieltä oventiivisteen välistä ja siinä sopiva koukku ja vedä kahvasta niin aukeaa siis vastakkaiselta puolelta josta tungen tuon
viritelmän sisään
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
jupsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 31.05.2011 21:33
Paikkakunta: Tornio

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jupsu »

Heissan !
Vieläkö nuita ovenavaustietäjiä on ? Onnistuin omaan 124 jättään avaimet sisään ja ovet lukkoon ja tarvis nyt saada ne auki kun ainoot avaimet olivat. :D Nuita tietoja ei ilmeisesti "julkisessa"levityksessä ole, mutta ei taida nuita tietäjiä enään YV:llä kiinni saaja(ainakaan kun kokeilin). Tarttis aaaapuuuuvvva !

Btw, näppää nosto..
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

jupsu kirjoitti:Heissan !
Vieläkö nuita ovenavaustietäjiä on ? Onnistuin omaan 124 jättään avaimet sisään ja ovet lukkoon ja tarvis nyt saada ne auki kun ainoot avaimet olivat. :D Nuita tietoja ei ilmeisesti "julkisessa"levityksessä ole, mutta ei taida nuita tietäjiä enään YV:llä kiinni saaja(ainakaan kun kokeilin). Tarttis aaaapuuuuvvva !

Btw, näppää nosto..
Yksityisviestiä nimimerkille Aseva, löytyy myös hänen viestejä tästä topicista.

Yhteystietoja ja puhelinnumeroa vastaan saat ovien aukaisuun ohjeet.

EDIT: En edes hoksannu, että olit jo kysyny yv:llä apua. :oops:
irkku67
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 15.01.2012 07:54

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja irkku67 »

Olen itse käyttänyt aikanaan Rummukaisen ideaa,ja toimi,vaatii vaan kärsivällisyyttä.
Joissakin malleissa pystyy kyllä pianolangan ujuttamaan sivuikkunan välistä,ja nimenomaan kahvasta aukaisemaan.
Se sivuikkunan rikkominen on myöskin mielestäni huono homma,paha vaihtaa ja taitaa olla kallein lasi.
Yksi vaihtoehto on,jos autossa on sähköinen kattoluukku,ja saat takakontin auki,niin ei muuta kuin 12V kattoluukun
moottorille,ja katon kautta sisään.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

irkku67 kirjoitti:Olen itse käyttänyt aikanaan Rummukaisen ideaa,ja toimi,vaatii vaan kärsivällisyyttä.
Joissakin malleissa pystyy kyllä pianolangan ujuttamaan sivuikkunan välistä,ja nimenomaan kahvasta aukaisemaan.
Se sivuikkunan rikkominen on myöskin mielestäni huono homma,paha vaihtaa ja taitaa olla kallein lasi.
Yksi vaihtoehto on,jos autossa on sähköinen kattoluukku,ja saat takakontin auki,niin ei muuta kuin 12V kattoluukun
moottorille,ja katon kautta sisään.

No onhan siellä moottorin kupeessa se ruuvikin jolla saa kierrettyä luukun auki. Mutta jos keskuslukitus toimii,on takaluukkukin lukossa. Ellei sieltä ole erikseen
putkia tukittu.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Vastaa Viestiin