Muunmerkkiset kuolanvaluttajat
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2828
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Muunmerkkiset kuolanvaluttajat
Mikäs muu merkki (tai malli) kuin mersu saa oldtimers-harrastajan katseen sameamaan.
Nämä 30-luvun kilpurit on mun mielestä ihanan hirmuisia vehkeitä, kuten kuvan Remus:
Metanolikäyttöinen, turboahdettu ja 250 hevosvoimaa varmaan aika turvallinen peli. Harmi, että konehuoneen puolelta ei ole kuvaa..
http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/83019
Nämä 30-luvun kilpurit on mun mielestä ihanan hirmuisia vehkeitä, kuten kuvan Remus:
Metanolikäyttöinen, turboahdettu ja 250 hevosvoimaa varmaan aika turvallinen peli. Harmi, että konehuoneen puolelta ei ole kuvaa..
http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/83019
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
tälläset kun joskus sais omalle pihalle, niin ei sitä enää muuta kaipais... sergey, nuo siivet on ihan pakko olla tuossa audissa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Hmmm...saab... mutta edellisessä Timollahan on vaan kohdistin ja zoomi livennyt, kyllähän sitikan kuvasta autoja löytyy kun tarkkaa katsoo .Petehri kirjoitti:Timo hei.....kuolaaminen on eri asia kun oksentaminen.
Älä viitti tommosia kuvia tänne laittaa. Tullee huono olo.
On muuten yllättävän paljon samaa ton citikan ja saabin muotoilussa.
Etuvetoinen Eldo, siis melkein kaikki Timon suosikit etuvetoisia . Tuota ekaa en tunnista, oko se joku Pininfarinan tekele? Frua? Studebaker?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Heh, heh, Pete ja karra, pientä pervoutta minustakin löytyy . No Cadillac kuvasi yhtenä eksemplaarina 70-luvun alun isoja jenkkejä, tuon korimalli ym. on kyllä huippu jos vetotapaa ei oteta lukuun. Etuveto on kyllä miinusta.
Eka kuva on Facel II, Facel-Vegan teelmä 60-l. alusta. Eli ranskalaista tuotantoa ja pellin alla Chryslerin 383 tms. lähes 400 hv moottori. Valmistettu pari sataa kpl.
99 nimenomaan Turbomallina ja Inca-vantein. Korin muotoilu tuossakin on kiehtova.
Savonlinnassa pyöri joku kesä sitten Buick GN.
Eka kuva on Facel II, Facel-Vegan teelmä 60-l. alusta. Eli ranskalaista tuotantoa ja pellin alla Chryslerin 383 tms. lähes 400 hv moottori. Valmistettu pari sataa kpl.
99 nimenomaan Turbomallina ja Inca-vantein. Korin muotoilu tuossakin on kiehtova.
Savonlinnassa pyöri joku kesä sitten Buick GN.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Monia muun merkkisiä suosikkeja kyllä löytyy. Myös ihan tavis-autoista.
Tässä yksi vähän harvinaisempi tapaus - videona:
http://www.youtube.com/watch?v=3ftaoFnhTyY
Tässä yksi vähän harvinaisempi tapaus - videona:
http://www.youtube.com/watch?v=3ftaoFnhTyY
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2828
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:Taitaa mulla ja Karralla olla samansuuntainen maku
Aston Martin DB (David Brown) on tarunhohtoinen malli.
Itsellä muistoja Bond-leffoista mutta myös siitä että 1996 eka työmatka Englantiin suuntautui Newport Pagnelliin päin
ja paperivalokuvia on tehtaan parkkipaikalta otettuna tallella.
Ja jo kauan aika sitten Mobilisti kirjoitti notta DBV8 pakoputkista kuuluu newport pagnellin höpinää...
se on vähän eri murteista kuin jenkkikasissa ... mutta onko samaa mitä MB/Porsche . Kun en oo laivina kuullunna .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
riippuu niin päälliköstä meillä on työmaalla 1 kpl jyry-sisu ja 1 kpl sr 260, eikä mun ole kertaakaan kuola valunut suusta, kun sillä jyryllä on joutunut ajamaanjusa82 kirjoitti:Vanhat Kontio / Jyry -Sisut on päällikkö tason vehkeitä
no, on se nyt ihan pätevä peli kuitenkin tuollaiseen "monttuajeluun"... mielummin kyllä otan sen SR 260 8x2 alle, siinä on sentään fulleri ja hieman eritavalla voimaa, kuin siinä jyry-sisun leukussa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Suosikkeja ja unelmia on varmaan kaikilla ja monia, päivästä ja fiiliksestä riippuen. Tuossa edellä oli mainittu jo useiteta minunkin mietteissä esiintyneitä malleja. Tässäpä muuta lisää:
Pienenä suosikkikirja oli Ian Flemingin "Chitty Chitty Bang Bang":
Josta johtuen kärkipaikkaa on aina pitänyt "Speed Six"
"Mahdollisuuksien rajoissa" gategoriassa pitkään ykkösen paikka on jaettu "E9":n ja "Jensen Interceptorin" kesken
Ja tietysti Superautojen ikuinen ykkönen "Miura"
Pienenä suosikkikirja oli Ian Flemingin "Chitty Chitty Bang Bang":
Josta johtuen kärkipaikkaa on aina pitänyt "Speed Six"
"Mahdollisuuksien rajoissa" gategoriassa pitkään ykkösen paikka on jaettu "E9":n ja "Jensen Interceptorin" kesken
Ja tietysti Superautojen ikuinen ykkönen "Miura"
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuo early-lambo on todella kaunis ja klassinen malli. Itse meinasin ehdottaa vielä De Tomaso Panteraa mutta kun katselin kuvia ei se niin hyvältä enää näyttänytkään .unski kirjoitti:Ja tietysti Superautojen ikuinen ykkönen "Miura"
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224