OM 603 KÄYTTIS ST:KSI
OM 603 KÄYTTIS ST:KSI
PITI SE ARVATA ETTÄ TARTTUUHAN TÄÄ TAUTI KUN AIKANSA NÄITÄ LUKEE, ELI AUTO ON -95 300 TD 12 VENT.TARKOITUS PIRISTÄÄ KOHTUULLISESTI ELI AUTOLLA AJETAAN LÄPI VUODEN. HYVÄT NEUVOT OIS TERVETULLEITA ETTEI TARTTIS ITTE MENNÄ PERSE EELLÄ PUUHUN.AUTOSSA ON ILMASTOINTI JOTEN SE VISSIIN HANKALOITTAA COOLERIN ASENNUSTA, VAIHTEISTO AUTOMAATTI, PALJON SE KESTÄÄ VAHVISTAMATTA VAI PITÄISKÖ VAHVISTAA SUOSILLA? ENTÄS PATA, AJETTU 380TKM, PITÄISKÖ LAITTAA? SAAKOS PAKO- JA IMUSARJOJA JOSTAIN?PUMPPU ON KÄYNY MYNÄLLÄ EN TOSIN MUISTA MITÄ SE TEKI EI KAI MITÄÄN MAHOTTOMIA KUN SE COOLERI PUUTTUU, AHTOPAINEITA SE VISSIIN NOSTI JONKUN VERRAN JA VÄITTI ETTÄ SIINÄ OIS JOKU 180 KAAKKIA, SAIS OLLA ENEMMÄN. PROJEKTI ALKAA VARMAAN KESÄLLÄ KUN SAAN TON KESÄPIRSSIN AJOON JOTEN OIS HYVÄÄ AIKAA HANKKIA OSIA TALLIIN, AI NIIN JA MITES PUTKISTO TEKEEKS NIITÄ JOKU VAI SAAKO VÄRKÄTÄ ITE
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
toin ton saksasta joku vuosi sitten oisko joku vaihtanu kiukaan? onko toi - 95 kirosana noiden päästöjen suhteen, auto on muuten niin ok ettei viittis vaihtaa, pitäiskö haudata sit toi ajatusBTriker kirjoitti:Ai ku sattuu korviin !
95 vuoden malli on jo vähäpäästöinen, eli VTT:llä testit ja hinta testille reilun tonnin.
Oletko varma, että on om603, kun tuon ikäinen luulisi olevan jo leveällä kannella, eli om606.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Aika mielenkiintoinen koneen vaihto jos on vaihdettu "kuusnollakolmonen" tilalletoin ton saksasta joku vuosi sitten oisko joku vaihtanu kiukaan? onko toi - 95 kirosana noiden päästöjen suhteen, auto on muuten niin ok ettei viittis vaihtaa, pitäiskö haudata sit toi ajatus
Kyllä se tahtoo vähäpäästöisyys olla se kirosana sellaisille virittelijöille, jotka ei halua maksaa VTT:lle sitä "nimellistä" summaa testistä. Katohan VIN:llä alkuperäinen konemalli, mikä siinä on ollut tehtaalta lähtiessä. Tuossa osoite: http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Halvemmaksi ja helpommaksi tulee hommata ei vähäpäästöinen aihio, eli ei 92:sta tai sitä nuorempaa.
Ja sitten käyttämään haku-nappia ja lueskelemaan turbo ja projekti osioita.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
OM603 on ollut aina W124 300 DT tai TDT:ssä läpi mallisarjan ja valmistusvuosien. Vain vapari-300nen ollut OM606 E-sarjassa.BTriker kirjoitti:Aika mielenkiintoinen koneen vaihto jos on vaihdettu "kuusnollakolmonen" tilalletoin ton saksasta joku vuosi sitten oisko joku vaihtanu kiukaan? onko toi - 95 kirosana noiden päästöjen suhteen, auto on muuten niin ok ettei viittis vaihtaa, pitäiskö haudata sit toi ajatus
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Jos 300tdt niin silloin niinkun ThaBandit^ tarkensikin tuossa on om603 turbo koneella oleva farmari. Tuon ikäinen 300td(touringdiesel) on om606 vapari. Sekaannus tuli kun luin td mallin. Olithan maininnutkin jotain ahtopaineiden nostosta.oliko se sitten 300 tdt, eli farkku 300 turbodiesel
Kalliiksi tulee kuitenkin jos meinaat edes laittaa isompaa turboa tai välijäähdyttimen, mutta jos paalua löytyy niin ei muuta kun siitä vaan.
300 touring diesel eli om606 vaparivai e300 td ?
Aika mielenkiintoinen koneen vaihto jos on vaihdettu "kuusnollakolmonen" tilalleBTriker kirjoitti:toin ton saksasta joku vuosi sitten oisko joku vaihtanu kiukaan? onko toi - 95 kirosana noiden päästöjen suhteen, auto on muuten niin ok ettei viittis vaihtaa, pitäiskö haudata sit toi ajatus
Kyllä se tahtoo vähäpäästöisyys olla se kirosana sellaisille virittelijöille, jotka ei halua maksaa VTT:lle sitä "nimellistä" summaa testistä. Katohan VIN:llä alkuperäinen konemalli, mikä siinä on ollut tehtaalta lähtiessä. Tuossa osoite: http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
mistäs toi VIN löytyy?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
kuinka kalliiks noin?BTriker kirjoitti:Jos 300tdt niin silloin niinkun ThaBandit^ tarkensikin tuossa on om603 turbo koneella oleva farmari. Tuon ikäinen 300td(touringdiesel) on om606 vapari. Sekaannus tuli kun luin td mallin. Olithan maininnutkin jotain ahtopaineiden nostosta.oliko se sitten 300 tdt, eli farkku 300 turbodiesel
Kalliiksi tulee kuitenkin jos meinaat edes laittaa isompaa turboa tai välijäähdyttimen, mutta jos paalua löytyy niin ei muuta kun siitä vaan.
300 touring diesel eli om606 vaparivai e300 td ?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Vaikka rekkariotteesta eli runkonumeron näpytteletmistäs toi VIN löytyy?
Soita VTT:lle ja kysäse päivän tarjous, tarkkaa hintaa en muista, mutta reilut kiloeuron se maksaa.kuinka kalliiks noin?
Turbon vaihto isompaa tai välijäähdyttimen asentaminen sellaiseen jossa sitä ei tehtaalta lähtiessä ole, tarttee VTT:n testin.
kyllä se aika selvää on, että on vähä päästöinen. mulla oli vm 91 saksantuonti mersu ja sekin oli jo vähäpäästöinen. noissa uudemmissa ne ei edes ilmottele sitä mitenkään missään. taitaako ilmotellaa enää missään, että onko vähäpäästöinen?
mutta konttorille, kun soittelee, niin ne kertoo.
mutta konttorille, kun soittelee, niin ne kertoo.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kaikki 92 ja uudemmat suomessa on pääsääntöisesti vähäpäästöisiä, sitä ei kannata ihmetellä enempiä. 95 on varmasti vähäpäästöinen.
Ei muuta kun virittämään matalalla profiililla.
Niin ja siirtyminen 92 tai vanhempaan ei ole lopullinen ratkaisu...ei me täällä suomessakaan voida ajaa esimerkiksi vuonna 2050 jollakin 60 vuotta vanhoilla autoilla. Jossakin kohtaa on parempi hyväksyä tosiasiat ja ottaa työn alle tuoreempi aihio, jotka on usein paljon parempia kuin ne vanhat ruostepesät.
VTT testit kannattaa kanssa unohtaa
Ei muuta kun virittämään matalalla profiililla.
Niin ja siirtyminen 92 tai vanhempaan ei ole lopullinen ratkaisu...ei me täällä suomessakaan voida ajaa esimerkiksi vuonna 2050 jollakin 60 vuotta vanhoilla autoilla. Jossakin kohtaa on parempi hyväksyä tosiasiat ja ottaa työn alle tuoreempi aihio, jotka on usein paljon parempia kuin ne vanhat ruostepesät.
VTT testit kannattaa kanssa unohtaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Katsastusmies höpötti myös jotakin semmosa, että jos auto on valmistettu ennen 1.12.1988, niin vaikka se oliskin saksan tuonti, olis se ei vähäpäästönen. Tuota uudemmat saksantuonnit on melkeen kaikki vähäpäästösiä... Näin minä oon ymmärtäny? Taas jos on suomiauto, niin sitte pitää toi -92vuoden juttu paikkaansa... En oo satavarma, mutta näin mulle on kerrottu
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tuo on niin sekavaa tuo päästöasia, että ei niistä mitään tolkkua ota
tuo oma on tosiaan -89 malia, mutta tuotu suomeen vasta -91, eli se ei ole "suomiauto", vaan ns. saksantuonti tai muuttoauto tai joku muu... jos se olis suomiauto, se kuulemma olis suuremmalla todennäköisyydellä nykyään vähäpäästöisen papereissa, kuin nyt, kun se on joku "ei suomiauto"
näin siis bensa autossa... dieseleissä tuo voi olla vieläkin sekavampaa...
tuo oma on tosiaan -89 malia, mutta tuotu suomeen vasta -91, eli se ei ole "suomiauto", vaan ns. saksantuonti tai muuttoauto tai joku muu... jos se olis suomiauto, se kuulemma olis suuremmalla todennäköisyydellä nykyään vähäpäästöisen papereissa, kuin nyt, kun se on joku "ei suomiauto"
näin siis bensa autossa... dieseleissä tuo voi olla vieläkin sekavampaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kannattaa tarkistaa. Tiedän yhden tapauksen, jossa -91 vähäpäästöinen tärpätti muutoskatsastettiin ei-vähäpäästöiseksi riiseliksi koska sen ikäiset suomi-autot oli katsurin mukaan sellaisia.veskola kirjoitti:Bensa-autoissa on muuten ihan omat vuosimallirajat...kannattaa selvittää, voi tulla esimerkiksi yllätys kun koittaa dieselöidä vähäpäästöisen bensaauton, vaikka samanikäiset dieselit samalla koneella on ei vähäpäästöisiä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
veskola kirjoitti:Kaikki 92 ja uudemmat suomessa on pääsääntöisesti vähäpäästöisiä, sitä ei kannata ihmetellä enempiä. 95 on varmasti vähäpäästöinen.
Ei muuta kun virittämään matalalla profiililla.
Niin ja siirtyminen 92 tai vanhempaan ei ole lopullinen ratkaisu...ei me täällä suomessakaan voida ajaa esimerkiksi vuonna 2050 jollakin 60 vuotta vanhoilla autoilla. Jossakin kohtaa on parempi hyväksyä tosiasiat ja ottaa työn alle tuoreempi aihio, jotka on usein paljon parempia kuin ne vanhat ruostepesät.
VTT testit kannattaa kanssa unohtaa
on tää juutalaisten touhuja, pitäis vaihtaa 10 vuotta vanhempaan että sais laittaa sen kuulerin, onkos jotain muuta toimintamallia ilman sitä kirottua säleikköö tai löytyskö pirkanmaalta konttori jossa sais läpi jotain järkevää ilman jotain vtt:n paprua
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
tätähän tämä on... ja kukaan katsastusmies tuskin niin tolvana on, että menis leimaamaan vähäpäästöisen dieselin niillä jälkiasennus coolereilla tai muilla ST hommiin liittyvillä osilla...Timo N kirjoitti:
on tää juutalaisten touhuja, pitäis vaihtaa 10 vuotta vanhempaan että sais laittaa sen kuulerin, onkos jotain muuta toimintamallia ilman sitä kirottua säleikköö tai löytyskö pirkanmaalta konttori jossa sais läpi jotain järkevää ilman jotain vtt:n paprua
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuskin tuosta ihan superia saa, mutta hiukan paremman kyllä.
Käypäs Timo Kangasalla LDS-Turbossa juttelemassa turboista.
Katalysaattorin voi tyhjentää ja viimeisen vaimentimen myös
hengityksen helpottamiseksi.
Oikein hurjat vaihtelevat osat katsastukseen ja takaisin, yksikin
tuttu laittaa Viperiin remmiahtimen.
Itse pitäisin tuon auton nykyisellään ja ostaisin joko vanhemman tai
uudemman rahatilanteesta riippuen, jos tehokkaampaa haluaa.
Käypäs Timo Kangasalla LDS-Turbossa juttelemassa turboista.
Katalysaattorin voi tyhjentää ja viimeisen vaimentimen myös
hengityksen helpottamiseksi.
Oikein hurjat vaihtelevat osat katsastukseen ja takaisin, yksikin
tuttu laittaa Viperiin remmiahtimen.
Itse pitäisin tuon auton nykyisellään ja ostaisin joko vanhemman tai
uudemman rahatilanteesta riippuen, jos tehokkaampaa haluaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Kyllä mää ainakin yhen väyrysen tiiän joka on "lipsahtanu" katsastuksesta läpi... Oli välijäähyt ja isot turbot sun muut, oli vissiin perjantain viimenen katsastettava kun tuollasta päässy tapahtumaan... Ite sitä vaan pitää -80 luvun koreja ettiä, että saa ees jonkinlaisen rojektin ja sitte jotku menee ja täräyttää 2000-luvun auton superiks... Ei mene tasan onnen lahjatnapa kirjoitti:tätähän tämä on... ja kukaan katsastusmies tuskin niin tolvana on, että menis leimaamaan vähäpäästöisen dieselin niillä jälkiasennus coolereilla tai muilla ST hommiin liittyvillä osilla...Timo N kirjoitti:
on tää juutalaisten touhuja, pitäis vaihtaa 10 vuotta vanhempaan että sais laittaa sen kuulerin, onkos jotain muuta toimintamallia ilman sitä kirottua säleikköö tai löytyskö pirkanmaalta konttori jossa sais läpi jotain järkevää ilman jotain vtt:n paprua
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
vaikea uskoa, että ne muutokset löytyis sieltä auton papereista, koska kyllä tuollainen lappo tulee akelta sitten aika äkkiä bumerangina takaisin se että auto on leimattu joillakin osilla, mutta niitä ei otteesta löydy, ei tee kyseisestä kapistuksesta yhtään laillisempaa...Kummeli kirjoitti:Kyllä mää ainakin yhen väyrysen tiiän joka on "lipsahtanu" katsastuksesta läpi... Oli välijäähyt ja isot turbot sun muut, oli vissiin perjantain viimenen katsastettava kun tuollasta päässy tapahtumaan... Ite sitä vaan pitää -80 luvun koreja ettiä, että saa ees jonkinlaisen rojektin ja sitte jotku menee ja täräyttää 2000-luvun auton superiks... Ei mene tasan onnen lahjatnapa kirjoitti:tätähän tämä on... ja kukaan katsastusmies tuskin niin tolvana on, että menis leimaamaan vähäpäästöisen dieselin niillä jälkiasennus coolereilla tai muilla ST hommiin liittyvillä osilla...Timo N kirjoitti:
on tää juutalaisten touhuja, pitäis vaihtaa 10 vuotta vanhempaan että sais laittaa sen kuulerin, onkos jotain muuta toimintamallia ilman sitä kirottua säleikköö tai löytyskö pirkanmaalta konttori jossa sais läpi jotain järkevää ilman jotain vtt:n paprua
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kummeli kirjoitti:Kyllä mää ainakin yhen väyrysen tiiän joka on "lipsahtanu" katsastuksesta läpi... Oli välijäähyt ja isot turbot sun muut, oli vissiin perjantain viimenen katsastettava kun tuollasta päässy tapahtumaan... Ite sitä vaan pitää -80 luvun koreja ettiä, että saa ees jonkinlaisen rojektin ja sitte jotku menee ja täräyttää 2000-luvun auton superiks... Ei mene tasan onnen lahjatnapa kirjoitti:tätähän tämä on... ja kukaan katsastusmies tuskin niin tolvana on, että menis leimaamaan vähäpäästöisen dieselin niillä jälkiasennus coolereilla tai muilla ST hommiin liittyvillä osilla...Timo N kirjoitti:
on tää juutalaisten touhuja, pitäis vaihtaa 10 vuotta vanhempaan että sais laittaa sen kuulerin, onkos jotain muuta toimintamallia ilman sitä kirottua säleikköö tai löytyskö pirkanmaalta konttori jossa sais läpi jotain järkevää ilman jotain vtt:n paprua
olikos väykyssä 603 kuulerilla vai ilman jos siinä oli niin eikös siitä sais sen päästöluokitustokarin, vai kai se on jo aiemmin tullu jollekin mieleen
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
tattis tosta lsd:stä pitää kävästä, toki ei toi vaihtelukaan oo ollenkaan poissuljettu ajatus, koittais tehdä vaan vaihdettavat osat nopsilla kiinnikkeilläJarkkoN kirjoitti:Tuskin tuosta ihan superia saa, mutta hiukan paremman kyllä.
Käypäs Timo Kangasalla LDS-Turbossa juttelemassa turboista.
Katalysaattorin voi tyhjentää ja viimeisen vaimentimen myös
hengityksen helpottamiseksi.
Oikein hurjat vaihtelevat osat katsastukseen ja takaisin, yksikin
tuttu laittaa Viperiin remmiahtimen.
Itse pitäisin tuon auton nykyisellään ja ostaisin joko vanhemman tai
uudemman rahatilanteesta riippuen, jos tehokkaampaa haluaa.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
kannattaa vain ottaa sitten huomioon sellainen asia, että jos autolla ajetaan kolari ja vakuutustarkastajat löytää autosta sellaisia osia jotka sinne ei kuulu, niin maksajan ettiminen loppuu yleensä siihen
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
totta turiset, mites jos koittaa tilla ilman kuuleria toimeen niin paljo tosta vois kuvitella saavansa tehooo lisää, mynä sano vaan aikanaan että se jäähdytin pitäs laittaa seuraavaks, ja mihkä se ees mahtuis kun tossa on toi kylmästöintikenno, pitäskö visko viskata mäkeen ja siirtää syyläri ja kylmiökenno taaemmas, sit sähköflekti viskon tilalle?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
vesicooleri on yksi hyvä vaihtoehto...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."