Kulutus huippunopeudella?
Kulutus huippunopeudella?
Onko joku kokeillut mitä kuluttaa E 320 cdi esim yli 200 km vauhdissa tai peräti 240. Jos satasen vauhdissa vie 6,5 lt niin olisiko 200 vauhdissa sitten tuplaten. Voihan sen kulutusmittarin nollata vasta siinä 200 km vauhdissa niin näkisi suurinpiirtein. Pitäisi varmaan lähteä jollekkin hiljaselle tienpätkälle kokeilemaan kulutusta. Siinä on vaan riski että joutuu heti kävelymieheksi jos jää kiinni.
Viimeksi muokannut tempera, To 04.02.2010 09:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Eikös se mene niin, että tehon tarve on nopeuden muutos toiseen potenssiin ja jos mietittäis, että hyötysuhde olisi kokoajan sama (mikä taas ei pidä paikkaansa), olisi silloin kulutus 26 litraa satasella. Eli tämä teoriasta ja sitten käytäntö onkin tarina toinen
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kulutus huippunopeudella?
tempera kirjoitti: Onko joku kokeillut mitä kuluttaa E 320 cdi esim yli 200 km vauhdissa tai peräti 240. Jos satasen vauhdissa vie 6,5 lt niin olisiko 200 vauhdissa sitten tuplaten.
Jos kierrokset 2.5 kertaistuu niin kulutus varmaan ilmanvastuksen noususta johtuen varmaan 4 kertaistuu että Antin veikkaus ei varmaan kauas heitä 25-30 sataselle veikkaisin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
pitää kaverilta kysyä, muistiko kattoa silloin kulutusmittariin, kun se veti tutkaan yli 200 km/h 320 cdi:llä tuo n. 25 ltr/100 km voi olla jopa alakanttiin, mitä tuossa yllä veikattiin...rupeaa olemaan ilmanvastus jo sitä luokkaa, että aivan hajulla ei mennä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eipä taida auttaa kysyä kun ei se mersun mittari sitä osaa näyttää!napa kirjoitti:pitää kaverilta kysyä, muistiko kattoa silloin kulutusmittariin, kun se veti tutkaan yli 200 km/h 320 cdi:llä tuo n. 25 ltr/100 km voi olla jopa alakanttiin, mitä tuossa yllä veikattiin...rupeaa olemaan ilmanvastus jo sitä luokkaa, että aivan hajulla ei mennä
Tuo after start on ihan perseestä. Ko saisikin sen näyttämän muutettua, niin l/1km niin näyttäis edes vähän lähemmäs todellista hetkelliskulutusta.
Tiesittekö muuten että Starilla on muutettavissa mittaristoon korjauskerroin polttoainekulutukselle jos mittari ei näytä oikein
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
W124:n aikaan oli käyttöohjekirjassa kulutuskäyrät, josta pystyi arssinoimaan kulutusta kaikilla nopeuksilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kulutuksesta...
Hämärästi muistelen että kesällä kun hain autoni (C270CDI)etelä saksasta ajamalla, niin ajotietokone näytti +200km/h vauhdissa keskikulutukseksi vain 8,6L ?
Tultiin lähes kokomatka tuota vauhtia, paitsi tietyömailla vauhtia piti hiljentää.
Yllätys oli suuri kun 190-vauhdissa matka toppasi, mutta autosta löytyikin YLIMÄÄRÄINEN nopeuden rajoitin, jonka sai ajotietokoneesta pois päältä.
2kpl navigaattoreita oli myös autossa kiinni ,niin uskoisin että kyseessä todellinen nopeus eikä normaalisti käytettävä "mittari-nopeus".
Ja sitten ohi aiheen.aivan uskomattoman hyvin toimi alusta nuissa nopeuksissa, joten en tee alustalle yhtään mitään. Yleensähän se pitäisi saada -40mm tiputettua jollain "hinnat-alkaen" sarjalla, mutte ei tällä kertaa
Tultiin lähes kokomatka tuota vauhtia, paitsi tietyömailla vauhtia piti hiljentää.
Yllätys oli suuri kun 190-vauhdissa matka toppasi, mutta autosta löytyikin YLIMÄÄRÄINEN nopeuden rajoitin, jonka sai ajotietokoneesta pois päältä.
2kpl navigaattoreita oli myös autossa kiinni ,niin uskoisin että kyseessä todellinen nopeus eikä normaalisti käytettävä "mittari-nopeus".
Ja sitten ohi aiheen.aivan uskomattoman hyvin toimi alusta nuissa nopeuksissa, joten en tee alustalle yhtään mitään. Yleensähän se pitäisi saada -40mm tiputettua jollain "hinnat-alkaen" sarjalla, mutte ei tällä kertaa
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Re: kulutuksesta...
No jätäppä ne hinnat alkaen mallit sitten sinne robin hoodin tai honkkarin nurkkaan ja laita kunnon tavaraa nii ei se ajettavuus ainakaan huonone, esim. Eibach/Koni Sport yhdistelmää toimiiBudder kirjoitti:Ja sitten ohi aiheen.aivan uskomattoman hyvin toimi alusta nuissa nopeuksissa, joten en tee alustalle yhtään mitään. Yleensähän se pitäisi saada -40mm tiputettua jollain "hinnat-alkaen" sarjalla, mutte ei tällä kertaa
Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
en tiiä auttaako tää mitään, mutta w201 200D:llä normi sekakulutus oli jotakin 7 luokkaa mun ajossa. nuorempana tuppasin aina ajella vähän kovempaa, niin kerran tuli ajettua tampereelta mikkeliin ja takas kaasu pohjassa. kulutus oli karvan reilu 9. huiput sillä autolla oli jotakin 170-175.
sitten muistelisin sellasta, että kun faija joskus toi 220 cdi väyrystä saksasta, että olis kehunu, että ajotietokoneen mukaan kulutus olis ollu alle kympin täysillä ajettaessa.
toi w201 on selkeessä muistissa ja pitää kutinsa, mutta auto ei ole kauheen vertailukelpoinen. ja w210 on taasen vaan heikko muistikuva menneisyydestä. eli ei kovin luotettavaa infoa. ajattelin kuitenkin, että voihan siitä jotakin osviittaa saada.
sitten muistelisin sellasta, että kun faija joskus toi 220 cdi väyrystä saksasta, että olis kehunu, että ajotietokoneen mukaan kulutus olis ollu alle kympin täysillä ajettaessa.
toi w201 on selkeessä muistissa ja pitää kutinsa, mutta auto ei ole kauheen vertailukelpoinen. ja w210 on taasen vaan heikko muistikuva menneisyydestä. eli ei kovin luotettavaa infoa. ajattelin kuitenkin, että voihan siitä jotakin osviittaa saada.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
1/99 TM lehdessä oli mersu, audi, alfa ja volvo testissä joissa oli 2,8-3,0 litran kone. Nämä siis bensa koneella. Vauhtia 200km/h niin kulutti 19-22l/100km. Ajattelisin että uudemmalla dieselillä veisi ainakin vähempi
Sitte täytyy muistaa mittarivirheet myös. Todellinen nopeus 200km/h niin mittarilukemia oli alfa 207km/h, audi 218km/h, mersu 211km/h ja volvo 213km/h.
Se on ihan hyvä jos on navi niin sitte pääsee testaamaan oikeaa nopeutta.
Sitte täytyy muistaa mittarivirheet myös. Todellinen nopeus 200km/h niin mittarilukemia oli alfa 207km/h, audi 218km/h, mersu 211km/h ja volvo 213km/h.
Se on ihan hyvä jos on navi niin sitte pääsee testaamaan oikeaa nopeutta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: kulutuksesta...
Oli kyllä hauska jakso. Painotettiin, että autolla ei ole niin suurta merkitystä kun ajotavalla.jarkki kirjoitti:Budder kirjoitti: Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
Väärä käyttövoima, mutta aamulla riitti starttaus, että mittari näytti kulutukseksi 32,9l/100km. Mitäköhän se on, kun kaasua painaa.
Hankala tapaus.
Re: kulutuksesta...
Oon nähnyt. Priuksella ajettiin radalla kaasupohjassa ja M3 perässä samaa vauhtia kuin prius kulki. No tottahan se Prius ottaa enemmän soppaa kun lusikka on pohjassa kokoajan ja M3 tulee pintakaasulla perässäjarkki kirjoitti:
Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 01:16
- Paikkakunta: Lahti
Re: kulutuksesta...
Menee ihan täysin offtopic napisemiseksi, mutta tokmanniketjulla ei ole edes hinnat alkaen -mallejajarkki kirjoitti:
No jätäppä ne hinnat alkaen mallit sitten sinne robin hoodin tai honkkarin nurkkaan ja laita kunnon tavaraa nii ei se ajettavuus ainakaan huonone, esim. Eibach/Koni Sport yhdistelmää toimii
T. Työkalu/autotarvike/vapaa-aika
ps. ei herneitä.
Re: kulutuksesta...
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARksimppa80 kirjoitti:Oon nähnyt. Priuksella ajettiin radalla kaasupohjassa ja M3 perässä samaa vauhtia kuin prius kulki. No tottahan se Prius ottaa enemmän soppaa kun lusikka on pohjassa kokoajan ja M3 tulee pintakaasulla perässäjarkki kirjoitti:
Onko kukaan muuten nähnyt Top Gear jaksoa missä tultiin siihen tulokseen että M3 on taloudellisempi auto kun Prius?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
ei niin paljon
Tuskinpa se nyt kymmeniä litroja satasella vie.
Autosta ei ole omakohtaista kokemusta pitkän aikavälin kulutuksista kovaa ajettaessa, mutta ainakaan moottoripyörät eivät tuplaa kulutustaan vaikka ajettaisiin matkatavaroiden kanssa sellaista 200 keskinopeutta.
Painossa toki on eroa, mutta ilmanvastuskerroin ei taida mp:llä olla kovin hyvä ainakaan laukkujen ja muun roinan kanssa.
Oma Bmw-merkkinen prätkä tuntuu siinä mielessä erikoiselta, että sekalaisen ajon kulutus Suomessa on n. 5-6 litraa sadalle ja Saksassa kamat päällä ajettaessa jatkuvaa 180-240 nopeutta kulutus ei kasva yli 7 litraan.
Autosta ei ole omakohtaista kokemusta pitkän aikavälin kulutuksista kovaa ajettaessa, mutta ainakaan moottoripyörät eivät tuplaa kulutustaan vaikka ajettaisiin matkatavaroiden kanssa sellaista 200 keskinopeutta.
Painossa toki on eroa, mutta ilmanvastuskerroin ei taida mp:llä olla kovin hyvä ainakaan laukkujen ja muun roinan kanssa.
Oma Bmw-merkkinen prätkä tuntuu siinä mielessä erikoiselta, että sekalaisen ajon kulutus Suomessa on n. 5-6 litraa sadalle ja Saksassa kamat päällä ajettaessa jatkuvaa 180-240 nopeutta kulutus ei kasva yli 7 litraan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Pikkusen ehkä (tai kokonaan) ohi aiheen, mutta kun kerran tuli esille tuo TG:n totuus, niin tässä vastaava omakokemuksellinen hauskuus.
Tuli taannoin melko vastaavissa olosuhteissa, vastaavilla ajonopeuksilla heitettyä peräkkäisinä maanantaipäivinä sama reilun parinsadan km:n lenkki kahdella eri autolla siten, että aamulla mutkan kautta töihin, iltapäivällä töistä Turkuun ja sitten taas takaisin illalla kotiin. Matkasta pikkuisen reilu puolet moottoritietä ja loput kantateitä. Kaupungissa piti vain käydä kääntymassä ihan siinä rampin reunalla.
Toisella kertaa bensakasiväykällä ja toisella kertaa ihan huvin vuoksi vaimon A150:llä. Molemmissa kävin lykkäämässä päivällä töissä avaimen virtalukkoon, jottei muisti tyhjene.
Kotiin tullessa illalla A150 näytti after start -lukemaa 7,2 ja väyrysessä 9,2 . Väykässä 110 nopeus moottoritiellä nakuttelee tasaisen varmasti ajotietokoneen lukemia alaspäin, Aakkosessa pakkaa lukemat nousemaan
Noita kun suhteuttaa tuohon tulevaan verotukseen, niin...
Koko talvirengasajan näyttää väykkä hörppineen 10,2. Ja aakkoseen on sen ostohetken jälkeisen tietokoneen nollaamisen jälkeen ilmestynyt lukemat 7,6. Noita normilukemia jos vertaa, niin , koska yhdistelmäkulutukset menee jotain 12-6 väykän tappioksi. Toki isommalla on ajettu suhteellisesti enempi pitempiä vetoja. Molemmissa tankkausten mukaan ajotietokoneen lukemat, jopa väyrysen, on koko lailla oikein.
Todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Jännä muuten, että kesärenkain meni 210 isommilla kulutuslukemilla. Pitäisikö ehkä harkita maltillisempaa rengaskokoa?
Tuli taannoin melko vastaavissa olosuhteissa, vastaavilla ajonopeuksilla heitettyä peräkkäisinä maanantaipäivinä sama reilun parinsadan km:n lenkki kahdella eri autolla siten, että aamulla mutkan kautta töihin, iltapäivällä töistä Turkuun ja sitten taas takaisin illalla kotiin. Matkasta pikkuisen reilu puolet moottoritietä ja loput kantateitä. Kaupungissa piti vain käydä kääntymassä ihan siinä rampin reunalla.
Toisella kertaa bensakasiväykällä ja toisella kertaa ihan huvin vuoksi vaimon A150:llä. Molemmissa kävin lykkäämässä päivällä töissä avaimen virtalukkoon, jottei muisti tyhjene.
Kotiin tullessa illalla A150 näytti after start -lukemaa 7,2 ja väyrysessä 9,2 . Väykässä 110 nopeus moottoritiellä nakuttelee tasaisen varmasti ajotietokoneen lukemia alaspäin, Aakkosessa pakkaa lukemat nousemaan
Noita kun suhteuttaa tuohon tulevaan verotukseen, niin...
Koko talvirengasajan näyttää väykkä hörppineen 10,2. Ja aakkoseen on sen ostohetken jälkeisen tietokoneen nollaamisen jälkeen ilmestynyt lukemat 7,6. Noita normilukemia jos vertaa, niin , koska yhdistelmäkulutukset menee jotain 12-6 väykän tappioksi. Toki isommalla on ajettu suhteellisesti enempi pitempiä vetoja. Molemmissa tankkausten mukaan ajotietokoneen lukemat, jopa väyrysen, on koko lailla oikein.
Todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Jännä muuten, että kesärenkain meni 210 isommilla kulutuslukemilla. Pitäisikö ehkä harkita maltillisempaa rengaskokoa?
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Vajaat kolme tuntia voi Saksassa/Ranskassa/Espanjassa ajaa tankillisella (80l) kun yrittää pitää nopeutta rajoittimessa. Tämä ei ole ihan vertailukelpoista, sillä siihen kuuluu melkoinen määrä kiihdytyksiä kun vapaata suoraa on edessä tosi harvoin. Lisäksi takkaus on kiva tehdä ennen kuin bensa loppuu ja asemia ei ole kilsan välein.
Nyt ei ole enää rajoitinta, mutta en usko että se tähän vaikuttaa yhtään mitään.
Nyt ei ole enää rajoitinta, mutta en usko että se tähän vaikuttaa yhtään mitään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep tiedossa on ja sitä tietoa olen koittanut myös levittä ja pikkasen muutakin tietoa mitä sillä voi tehdäsimppa80 kirjoitti: Eipä taida auttaa kysyä kun ei se mersun mittari sitä osaa näyttää!
Tuo after start on ihan perseestä. Ko saisikin sen näyttämän muutettua, niin l/1km niin näyttäis edes vähän lähemmäs todellista hetkelliskulutusta.
Tiesittekö muuten että Starilla on muutettavissa mittaristoon korjauskerroin polttoainekulutukselle jos mittari ei näytä oikein
onpa joskus käynyt mielessä että kirjotais jutun, mahdolisita mitä sillä voi tehdä ja miten se tehdään vaihe vaiheelta
Oletko kokeillut mitä se muutos vaikuttaa? Onko sulla omassasi lukema "0"? En tiedä mutta mulla on 0 ja eipä juuri valehtele tässä nykyisessä kulkineessa tuo mittari. Edellisessä valehteli 0,7 - 1,2l. Olosuhteista riippuen.CDI203 kirjoitti:
Jep tiedossa on ja sitä tietoa olen koittanut myös levittä ja pikkasen muutakin tietoa mitä sillä voi tehdä
onpa joskus käynyt mielessä että kirjotais jutun, mahdolisita mitä sillä voi tehdä ja miten se tehdään vaihe vaiheelta
Pitää mitata tarkat kulutukset kun kelit lämpiää eikä tartvi wepastoa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mulla taitta olla nyt lukuna 14simppa80 kirjoitti:Oletko kokeillut mitä se muutos vaikuttaa? Onko sulla omassasi lukema "0"? En tiedä mutta mulla on 0 ja eipä juuri valehtele tässä nykyisessä kulkineessa tuo mittari. Edellisessä valehteli 0,7 - 1,2l. Olosuhteista riippuen.CDI203 kirjoitti:
Jep tiedossa on ja sitä tietoa olen koittanut myös levittä ja pikkasen muutakin tietoa mitä sillä voi tehdä
onpa joskus käynyt mielessä että kirjotais jutun, mahdolisita mitä sillä voi tehdä ja miten se tehdään vaihe vaiheelta
Pitää mitata tarkat kulutukset kun kelit lämpiää eikä tartvi wepastoa..
(tällä hetkellä näyttä pääsäntöisesti niin että näytää 0.1l enemän kuin tankaamalla saatu)
320cdi kulutus 200kmh
ainakin V6 320cdi vie n.10l/100km kun ajaa mittarin mukaan 200km/h. Kierrosluvut aika tasan 3000rpm eikä tunnu edes että pitää polkea,on se peli
Renkaat ja vanteet piää olla kunnossa niin kyyti on tasaista.
Renkaat ja vanteet piää olla kunnossa niin kyyti on tasaista.
__________________
S211 320CDI Avantgarde
S211 320CDI Avantgarde
Näytti varmaan taas keskikulutusta kuten mersut ruukaavat. Todellisuudessa se kulutus kyllä nousee samassa tahdissa kun vastekkin, eli expotentiaalisesti. 20-30l/100km on ihan järkikulutus 200+ vauhdeille. Näillä ns. säästödieseleilläkin muuttuu kulutus ihan toiseksi kun nopeus nousee 140 päälle. Tässä voikin todeta että mitä isompi kone niin halvempi ajaa yli 140km /hHämärästi muistelen että kesällä kun hain autoni (C270CDI)etelä saksasta ajamalla, niin ajotietokone näytti +200km/h vauhdissa keskikulutukseksi vain 8,6L ?
Tultiin lähes kokomatka tuota vauhtia, paitsi tietyömailla vauhtia piti hiljentää.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Itse ajoin W124 mersua matkanopeudella 170-200km/h ja sain kulutukseksi 18,2/100km,moottorina M103.Auto tykkäsi maahantuontikarstanpoistosta sen verta kyttyrää että ilmeisesti viallisesta katalysaattorista johtuen takapuskurista pakoputkiston ulostulon kohdalta suli koko puskuri kaarelle.
Ja off the topic;mersuhan ei ilmoita huippunopeutta vaan suurimman matkustusnopeuden
Ja off the topic;mersuhan ei ilmoita huippunopeutta vaan suurimman matkustusnopeuden
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Kulutus kaasu pohjassa ?
Omakohtainen kokemus Saksasta joskus kauan sitten BMW e30 325iX täysillä n 200km/h tankillisella pääsi vähn yli 200 km .
Re: 320cdi kulutus 200kmh
Samaa mieltä. Tultiin viimevuonna samallaisella kalustolla stutgartista tukholmaan ja 9 l/100 keskikulutuksella. Autobaanalla vedettiin yli 200 kmh pääsääntöisesti. Vuokralla oli 220 CDI E stw ja 190 tai 180 ? C bensa. Molemmat uusia. Eemelillä polkastiin etelä-saksassa 12,5 l/100 keskikulutus joskin se syntyi melkosen polkemisen johdosta. Sentään kulki 205 kmh kuormalla. Ceeläisen hetkellinen kulutus kipusi helposti yli 25 l. Ceeläisesellä ajettiin pääasiassa yli 160 kmh. Ceeläinen Bluetec hakkasi kyllä mennen tullen eeläisen suurella polttoaineen kulutuksella.Eerkki kirjoitti:ainakin V6 320cdi vie n.10l/100km kun ajaa mittarin mukaan 200km/h. Kierrosluvut aika tasan 3000rpm eikä tunnu edes että pitää polkea,on se peli
Renkaat ja vanteet piää olla kunnossa niin kyyti on tasaista.
Sen kyllä huomas että mitä enemmän tehoja/vääntöä niin sen vähemmän baana ajelussa mäkisessä maastossa naftaa kuluu.
Jos asiaa hieman yksinkertaistaa, menisikö se näin:
- 100 km/h nopeudella suurin ajovastus tulee jo ilmanvastuksesta
- Ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä
- Eli 200 km/h nopeudessa ilmanvastus on noussut nelinkertaiseksi
=> kulutus /tunti on myös noussut nelinkertaiseksi
- Koska samalla nopeus on kaksinkertaistunut, kulutus litraa/100 km on vain kaksinkertaistunut
Todellisuudessa kulutus ei todennäköisesti kaksinkertaistu, koska 100 km/h nopeudessa vierintävastuksen osuus ajovastuksista on suurempi kuin 200 km/h nopeudessa. Myös moottorin hyötysuhde on erilainen näillä nopeuksilla (isohko moottori toiminee paremmalla hyötysuhteella suuremmassa nopeudessa)...
- 100 km/h nopeudella suurin ajovastus tulee jo ilmanvastuksesta
- Ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä
- Eli 200 km/h nopeudessa ilmanvastus on noussut nelinkertaiseksi
=> kulutus /tunti on myös noussut nelinkertaiseksi
- Koska samalla nopeus on kaksinkertaistunut, kulutus litraa/100 km on vain kaksinkertaistunut
Todellisuudessa kulutus ei todennäköisesti kaksinkertaistu, koska 100 km/h nopeudessa vierintävastuksen osuus ajovastuksista on suurempi kuin 200 km/h nopeudessa. Myös moottorin hyötysuhde on erilainen näillä nopeuksilla (isohko moottori toiminee paremmalla hyötysuhteella suuremmassa nopeudessa)...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Tuota, miten se vierintävastus riippuu nopeudesta? Meinaatko että mersut nousee 200km plaaniin ja lähtee sitten lentoon? Tuskin on eron tuossa muutamaa prosenttia.Todellisuudessa kulutus ei todennäköisesti kaksinkertaistu, koska 100 km/h nopeudessa vierintävastuksen osuus ajovastuksista on suurempi kuin 200 km/h nopeudessa. Myös moottorin hyötysuhde on erilainen näillä nopeuksilla (isohko moottori toiminee paremmalla hyötysuhteella suuremmassa nopeudessa)...
Ilmanvastus on se joka sitä vauhtia hidastaa. Ja tässä iso kone on todellakin tehokkaampi koska sen ei tarvi pinnistellä niin paljon kun pienen.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-