!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Syökö korroosio, polttaako lika, jos kerta täysin lyö läpi? Magnesiumoksidi-ongelmat noista varmaan voi laskea pois, ne tulisivat esiin yleensä aiemmin.
Minkäslainen tuon vastuksen rakenne on? Ja onkos se nyt 2kW vai 1,7kW?
Koska akku ei ole alvariinsa tyhjä, niin mikäli tuossa lisälämmittimessä on vikaa, on se kaksoisspiraalilla ja spiraalit ottaa kiinni jossakin missä ei pitäisi toimii, mutta lämmitysteho on alhaisempi.
Nyt testailujen jälkeen lisälämmittimen On ja Off asennolla on eroa lämpötilan nousemisen nopeuteen, mutta ei huippuihin.
Tänään reilut -10 pakkasta eikä tuo rottelo lämpeä kun vajaaseen 80 asteeseen.
detaili.ru sivustolta koitin etsiä tuota aiemmin mainittua polttoaineen jäähdyttimen termostaatin kuvaa, mutta ei sattunut silmään.
Täytyy ke pyörähtää Hartikaisella "neuvottelemassa"
Taitaa päästä helpoimmalla kun työntää C:n talliin, jättää kesäautoksi ja ostaa sen SLK:n talviautoksi
Minkäslainen tuon vastuksen rakenne on? Ja onkos se nyt 2kW vai 1,7kW?
Koska akku ei ole alvariinsa tyhjä, niin mikäli tuossa lisälämmittimessä on vikaa, on se kaksoisspiraalilla ja spiraalit ottaa kiinni jossakin missä ei pitäisi toimii, mutta lämmitysteho on alhaisempi.
Nyt testailujen jälkeen lisälämmittimen On ja Off asennolla on eroa lämpötilan nousemisen nopeuteen, mutta ei huippuihin.
Tänään reilut -10 pakkasta eikä tuo rottelo lämpeä kun vajaaseen 80 asteeseen.
detaili.ru sivustolta koitin etsiä tuota aiemmin mainittua polttoaineen jäähdyttimen termostaatin kuvaa, mutta ei sattunut silmään.
Täytyy ke pyörähtää Hartikaisella "neuvottelemassa"
Taitaa päästä helpoimmalla kun työntää C:n talliin, jättää kesäautoksi ja ostaa sen SLK:n talviautoksi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
liekö pyöreä pötkylä siinä maskin takan töötin kohdalla enne poltoaineen lauhdutinta[/quote]detaili.ru sivustolta koitin etsiä tuota aiemmin mainittua polttoaineen jäähdyttimen termostaatin kuvaa, mutta ei sattunut silmään.
Täytyy ke pyörähtää Hartikaisella "neuvottelemassa"
Taitaa päästä helpoimmalla kun työntää C:n talliin, jättää kesäautoksi ja ostaa sen SLK:n talviautoksi
Tämän pitäs olla semmonen vahatermari mistä joku kirjoitti aiemmin.Kait se tuo nuolella merkattu kuparipää tulee moottoriin päin.Jos oon yhtään ymmärtäny niin tuossa kuparipäässä on vahaa ja on kait siellä oltava jousikin joka vahan lämmetessä ja antaessa periksi työntää termarin lautasen auki.Jahka kerkiän pitää mittailla sopiiko tämä ylävesiletkuun.Varaosa numero on 100589 ja hinta oli kokonaiset 5E.
Hartikaisella ei ilmeisesti riitä asiantuntemus Mercedes-Benz merkkisten henkilöautojen kanssa, pyöritellään silmiä ja levitellään käsiä, ehdotellaan että pitäisi ottaa enemmän aikaa ja tutkia.
Koitin tiedustella onko tuosta polttoaineenjäähdytyksen poissulkemisesta haittavaikutuksia. Kotimatkalla soittelivat jo asian tiimoilta, mutta ei sieltä mitään kantaa oikein saanut voiko sen tukkia talveksi vai ei.
Ääriolosuhteissa kuulemma polttoaine lämpeää ja tankin ollessa vajaa se ilmeisesti kaasuuntuu ja pullistaa tankkia aikansa kunnes mossahtaa, tai näin minä sen selityksen ainakin ymmärsin.
Täytyy ilmeisesti tunkea pahvia keula täyteen.
Koitin tiedustella onko tuosta polttoaineenjäähdytyksen poissulkemisesta haittavaikutuksia. Kotimatkalla soittelivat jo asian tiimoilta, mutta ei sieltä mitään kantaa oikein saanut voiko sen tukkia talveksi vai ei.
Ääriolosuhteissa kuulemma polttoaine lämpeää ja tankin ollessa vajaa se ilmeisesti kaasuuntuu ja pullistaa tankkia aikansa kunnes mossahtaa, tai näin minä sen selityksen ainakin ymmärsin.
Täytyy ilmeisesti tunkea pahvia keula täyteen.
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Tuonpa oman näkemykseni julki von_Karl kirjoituksesta!
Vanhemmat foorumin käyttäjät/auton kuljettavat muistava vanhemmista Sisu merkkisistä kuorma autoista jotakin........
Niissähän polttoaineen paluukierto oli niin valtaisa, että se lämmitti koko tankin ja näin ollen pystyttiin ajamaan kesälaadulla läpi talven! Toki sillloin oli metallitankit yms, ja tekniikka eroakin paljon!
Hartikaiselta saadussa kommentissa voi olla perää kesä aikana!
Itsekin aion palauttaa tuon kierron kesäksi käyttöön!
Vanhemmat foorumin käyttäjät/auton kuljettavat muistava vanhemmista Sisu merkkisistä kuorma autoista jotakin........
Niissähän polttoaineen paluukierto oli niin valtaisa, että se lämmitti koko tankin ja näin ollen pystyttiin ajamaan kesälaadulla läpi talven! Toki sillloin oli metallitankit yms, ja tekniikka eroakin paljon!
Hartikaiselta saadussa kommentissa voi olla perää kesä aikana!
Itsekin aion palauttaa tuon kierron kesäksi käyttöön!
Eikös siellä nyt joku huohotus tms pitäisi olla / ole??von_Karl kirjoitti:Ääriolosuhteissa kuulemma polttoaine lämpeää ja tankin ollessa vajaa se ilmeisesti kaasuuntuu ja pullistaa tankkia aikansa kunnes mossahtaa, tai näin minä sen selityksen ainakin ymmärsin
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Mutta pitää ottaa huomioon missä "välissä" jäähdytin on!CDI203 kirjoitti:Kyllähän se poltto aine lämppi kun painetta tulee yli 1000bar
ja sillon jos pääse liian kuumaksi niin voi pikkasen vaikuttaa pumppujen ym välyksiin niin että alkaa kulua pika vauhtia
Eikös se ole peräti paluu linjassa, eli löpö menee siitä tankille?
Moi kaikille!
Eka viesti tälle foorumille. Vaihdoin termarin w203 220cdi koneeseen. Eipä vieläkään lämmöt nousseet kuin n. 70-75 asteeseen. 92 asteinen palikka tuli kylkeen kiinni. Tosin vaihtohommassa napsahti t-kappale poikki, mutta omatekoisella patentilla pääsi taas pajalta pois. Uusia letkuja siis tilaukseen.
t. Tuoppi
Eka viesti tälle foorumille. Vaihdoin termarin w203 220cdi koneeseen. Eipä vieläkään lämmöt nousseet kuin n. 70-75 asteeseen. 92 asteinen palikka tuli kylkeen kiinni. Tosin vaihtohommassa napsahti t-kappale poikki, mutta omatekoisella patentilla pääsi taas pajalta pois. Uusia letkuja siis tilaukseen.
t. Tuoppi
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Mulla sama homma ku vaihon uuden alkuperäsen termarin 87, tuohon omaan w210 -99 220cdi ni lämmöt(n.80) nousee vain viisarin verran ylemmäs ku vanhalla termarilla, ja termarin vaihossa sain kaupanpäälle sen että nyt ainaki mittarin mukaan ajaessa lämpötila soutaa. Aina ku hiljentää risteykseen tai muutenvain hiljentää vauhtia ni viisari tipahtaa kohta yhen tai kahen viisarin verran ja taas ku parpatellaan matkavauhtia ni kohta siinä "normaalissa" takas. Tätä ei siis esiintynyt ennen uuden termarin vaihtoa.
Aluksi virtaus kasvaa, mutta eri riitä paine-eron tasoittamiseen.Skraba kirjoitti: Eikös siellä nyt joku huohotus tms pitäisi olla / ole??
Ja mihinkäs se polttoaine sieltä tankista menee? Ei kai vaan pump..teinitähti kirjoitti:Mutta pitää ottaa huomioon missä "välissä" jäähdytin on!CDI203 kirjoitti:Kyllähän se poltto aine lämppi kun painetta tulee yli 1000bar
ja sillon jos pääse liian kuumaksi niin voi pikkasen vaikuttaa pumppujen ym välyksiin niin että alkaa kulua pika vauhtia
Eikös se ole peräti paluu linjassa, eli löpö menee siitä tankille?
Vaihdettu valmistusviallinen termari tai pakkanen yksinkertaisesti liian kova. Testaa ajamalla esim. 3. vaihteella (ja vaihteisto S-asennossa) joku 10 km taajamareitti vähän rajummin niin saat selville, että onko kyse vain liian kovasta pakkasesta ja liian kevyestä kaasujalasta.Tapani66 kirjoitti:Mikähän tuossa minun 220cdi:ssä on vikana, kun siihen vaihdettiin justiinsa termari ja silti ei lämpene näillä pakkasilla edes 60 asteeseen
Pahvia on keulalla ja webastoakin käytetään.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Auto on saksasta tuotu. Mistähän löytäisin tuon sähköisen lisälämmittimen?hanta kirjoitti:Liian kova pakkanen/liian lyhyt ajomatka/säädöt varmaan kohdallaan kun ei edes lämpene. Mutta voihan olla ihan vikaakin: polttoaineen jäähdyttimen termari rikki tai sähköinen lisälämmitin rikki/pois päältä.
Auto siis 1998 C 220Cdi.
Miten tuo polttoaineen jäähdyttimen termari voisi vaikuttaa asiaan?
Tänään ajomatka oli n. 22 km. Lohkolämmittimestä lähdin ja tuossa matkassa lämmöt ei juuri 40 astetta suuremmaksi nousseet.Division kirjoitti:Vaihdettu valmistusviallinen termari tai pakkanen yksinkertaisesti liian kova. Testaa ajamalla esim. 3. vaihteella (ja vaihteisto S-asennossa) joku 10 km taajamareitti vähän rajummin niin saat selville, että onko kyse vain liian kovasta pakkasesta ja liian kevyestä kaasujalasta.Tapani66 kirjoitti:Mikähän tuossa minun 220cdi:ssä on vikana, kun siihen vaihdettiin justiinsa termari ja silti ei lämpene näillä pakkasilla edes 60 asteeseen
Pahvia on keulalla ja webastoakin käytetään.
Kokeilin alkuviikolla, kun pakkasta oli 15 ajaa muutaman kilometrin automaatin kolmosella ja silloin se nosti lämmöt johonkin 70 asteeseen samalla 22 km matkalla.
[quote="Tapani66Auto on saksasta tuotu. Mistähän löytäisin tuon sähköisen lisälämmittimen?
Auto siis 1998 C 220Cdi.
Miten tuo polttoaineen jäähdyttimen termari voisi vaikuttaa asiaan?[/quote]
Auto on siis W202, enpä tiedäkään onko siinä sitä lisälämmitintä, joku muu varmaan osaa kertoa.
Näissä W203:ssa on keulassa polttoaineen jäähdytin jolla oma termari. Hiukan sekin estää konetta lämpenemästä jos tuo termari on rikki ja kylmä polttoaine pääsee jäähdyttämään jäähdytysnestettä. Mutta mitenköhän tuo on järjestetty W202:ssa ?
Auto siis 1998 C 220Cdi.
Miten tuo polttoaineen jäähdyttimen termari voisi vaikuttaa asiaan?[/quote]
Auto on siis W202, enpä tiedäkään onko siinä sitä lisälämmitintä, joku muu varmaan osaa kertoa.
Näissä W203:ssa on keulassa polttoaineen jäähdytin jolla oma termari. Hiukan sekin estää konetta lämpenemästä jos tuo termari on rikki ja kylmä polttoaine pääsee jäähdyttämään jäähdytysnestettä. Mutta mitenköhän tuo on järjestetty W202:ssa ?
W203CDI
Samoja vaikeuksia lämpöjen nousun kanssa näytti olevan kuin monella muullakin tämän tyyppimallin edustajalla. Tarinoista viisastuneenä menin Motonettiin ja ostin sieltä uuden termarin (92) koteloineen. Myyjä sanoi, että anturi pysyy kyllä kunnossa ja on helppo vaihtaa.
Kotona virittelin hommaa käyntiin. Pienen noitumisen jälkeen uudestaan Motonettiin, torxia ostamaan, koska olin huolimattomasti ohjeet lukenut .
No homma sinänsä kävi hyvin, vaikka en suodattimen kantta irroittanutkaan, enkä mitään polttoaineletkuja. Kiitos hyvien ohjeiden.
Nyt lämmöt nousee reilusti 80 yläpuolelle ja pysyy siellä. Se on 20 km/ 20 min, kun siihen menee. Aut. ilmastointi alkaa tosi toimiin jo paljon aikaisemmin. Aluksi puhaltelee hiljaisemmin pitäen lasit kirkkaina.
Moottori kylmästä lähdin mökiltä kotiin 70 km ja perillä ohjelma näytti 5,5 l/100 km kulutusta.
Sattui muuten löytymään juuri sopivankokoinen kumimatto syylerin eteen.
Luulis siinä jotain auttavan.
Lisälämmitin taitaa olla sähköinen, kun on konehuoneen puolella. Wepaston näköinen laite.
Niin, auto on 220 CDI automaatti, loppuvuodesta 2000 maailmaan tullut farkku.
Kotona virittelin hommaa käyntiin. Pienen noitumisen jälkeen uudestaan Motonettiin, torxia ostamaan, koska olin huolimattomasti ohjeet lukenut .
No homma sinänsä kävi hyvin, vaikka en suodattimen kantta irroittanutkaan, enkä mitään polttoaineletkuja. Kiitos hyvien ohjeiden.
Nyt lämmöt nousee reilusti 80 yläpuolelle ja pysyy siellä. Se on 20 km/ 20 min, kun siihen menee. Aut. ilmastointi alkaa tosi toimiin jo paljon aikaisemmin. Aluksi puhaltelee hiljaisemmin pitäen lasit kirkkaina.
Moottori kylmästä lähdin mökiltä kotiin 70 km ja perillä ohjelma näytti 5,5 l/100 km kulutusta.
Sattui muuten löytymään juuri sopivankokoinen kumimatto syylerin eteen.
Luulis siinä jotain auttavan.
Lisälämmitin taitaa olla sähköinen, kun on konehuoneen puolella. Wepaston näköinen laite.
Niin, auto on 220 CDI automaatti, loppuvuodesta 2000 maailmaan tullut farkku.
Viimeksi muokannut takope, La 20.02.2010 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Webaston pakoputki tulee ulos pohjasuojista sieltä vänkärin puolen ulkokulmasta. Putkee seuraamalla löytyy itse poltinkin. Päällä ollessaan pitää selvän pöhinän (vaikka moottori käynnissä) ja tuuppaa pakokaasuja putkesta pihalle... töhkiksen napilla saa pois päältä.
Testerillä pääse kiinni webaankin, ainakin tuollaisiin alkuperäisasenteisiin.
Nappi voi käsittääkseni olla myös sähköisen lisälämppärin ohjaukseen, jossei webasto ole alkuperäisenä.
Testerillä pääse kiinni webaankin, ainakin tuollaisiin alkuperäisasenteisiin.
Nappi voi käsittääkseni olla myös sähköisen lisälämppärin ohjaukseen, jossei webasto ole alkuperäisenä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Eli siis onko tämä 87 vai 92 termari millä noin korkealle saat? Onhan sulla keulaki varmaan vuorattu jos nuin pysyy lämmöt. Mullaki pysy vakio termarilla ja pahvilla keulassa -33 pakkasella ku sai lämpimäksi ni ajaessa just siinä 80 viivalla. Mutta sitten ku joutu hölläileen ni aika äkäsesti tiopahti pikkusen alle 80.barton kirjoitti:[ [url=http://img709.imageshack.us/img709/2636/17022010005.jpg] ][/URL]
Tuossa kunnossa oleva vakiotermari. Viivan verran viisari yli 80 eikä normipakkasella pitäisi siitä tippua.
Vahinko vaan että tuon termarin toiminta-aika on niin lyhyt.
Tuo on ihan vakiotermari merkkiliikkeestä ostettu, taitaa olla asteita 92. Carsoft näyttää koneen lämmöiksi 89 astetta. Keulan pidän ummessa käytännössä jo heti kun päästään pakkasen puolelle. Viisari pysyy tuossa kaupunkiajossakin mutta tyhjäkäynnille jos jättää joksikin aikaa niin alkaa hiipumaan. Tosin heti kun lähtee ajamaan niin lämmöt nousee takaisin normaaliin.
EGR on tulpattu ohjelmallisesti ja en ole kyllä huomannut että sillä ois mitään vaikutusta lämpöjen pysymiseen.
Ongelmana on että tuo termari hiipuu tuosta melko joutuin kilometrien myötä ja viisarinneula ei enää nouse tuonne asti pienemilläkään pakkasilla.
Seuraavaksi kokeilen asentaa sen Volvon letkutermarin sinne kaveriksi, katsotaan mitä vaikuttaa.
EGR on tulpattu ohjelmallisesti ja en ole kyllä huomannut että sillä ois mitään vaikutusta lämpöjen pysymiseen.
Ongelmana on että tuo termari hiipuu tuosta melko joutuin kilometrien myötä ja viisarinneula ei enää nouse tuonne asti pienemilläkään pakkasilla.
Seuraavaksi kokeilen asentaa sen Volvon letkutermarin sinne kaveriksi, katsotaan mitä vaikuttaa.
Mulla tosiaan ajaessa nuo lämmöt tuolla tasan 80. Nyt ku lauhtu tuo ilima tänään oli 0 astetta ni teki samaa ilmiötä ku kovemmillaki pakkasilla, eli ajaessa kun ajelee motarilla tai muuten tasasilla kierroksilla ni pysyy 80 mutta heti ku höllää tai pysähtyy risteykseen ni tipahtaa pariviisarin vertaa alaspäin. Onko tuo ihan normaalia. Ennen termarin vaihtoa lämmöt oli aina ku sai lämpimäksi ni viisarin vajaa 80 ja siinä ne oli aina, eli ei humpannu niinku nyt tekee. Onko tuo siis ihan p***a tuo uus termari? Ostin MB-osalta oulusta ja pitäs olla alkuperäinen. niin ne ainaki sano.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
hyvin lämpenee
tänään tuli vaihdettua kl-varaosista ostettu tarvike termari ja johan alkoi lämmöt nousemaan. Entinen näyti olevan myös 92 asteinen, mutta lämmöt nousi vaan 60 asteesen sähköisen lisälämmittimen kera. Nyt nousee silmämääräisesti katsottuna juuri sinne 92 asteeseen.
Mulla kesti asentajalta pari tuntia. Oli aika hankala vaihtaa Melkein tunti meni jäähdytysnesteen takaisinlaitossaPaHa kirjoitti:Onko w211 270cdihin millainen työ vaihtaa termostaatti? Muovi pois ja jotain muutakin hilpettä?
Kl-varaosien ja veholaisella termarilla ei liene suurta eroa laadussa?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
rivi koneessa maxs tunnin homma kaikineenPaHa kirjoitti:Onko w211 270cdihin millainen työ vaihtaa termostaatti? Muovi pois ja jotain muutakin hilpettä?
Kl-varaosien ja veholaisella termarilla ei liene suurta eroa laadussa?
termarin voi ostaa mistä vaan yhtä hyvän/huonon saa
ainakin vehosta, motonetistä, KLosista, autoasi
Kaikista noista niitä ostanut useita
ja kohta taas ostetaan lisää(kylmä kausi kun alkaa niin alkaa taas
nämä joka vuosi toistuvat jutut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Tuli ostettua paikallisesta autoasista 646 moottoriin näköjään alkuperäinen termostaatti josta oli poistettu tehokkaasti mersun osanumerot ja ylimaalattu tai jotain vastaavaa vielä päälle. Lämpötila anturista paistoi läpi vielä mercedes-benz ja osanumero vaikka siitäkin oli yritetty jollain häivyttää merkintää. Behr tämän tarvikkeen valmistaja kuten veholta ostutun edellisen. Ja hinta oli alle 50 €. Motonetista sai samoin Behrin vanhempaan 611 koneeseen jossa oli hionta jälki osanumeron kohdalla. Ja siinäkin mercedes numero anturissa. Hinta 49.90. w203:n 646 moottoriinhan motonet vantaa ei välttämättä olisi osannut myydä oikeaa termostaattia. Myyjä tarjosi vanhempaan moottoriin olevaa jonka valmistaja ei ollut behr, eikä siinä ollut lämpötila anturia. Tämän mallin kanssa 07/03 vm 2004 220cdi jossa 646 moottori yleensäkin on hyvä mahdollisuus saada vääriä osia jos asioi ei mersut tuntevassa varaosaliikkeessä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e