M116 ja tyhjäkäynnin pätkiminen
M116 ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Eli otsikon mukainen ongelma on nyt kevään ensi kilometreillä ilmennyt. Kun auton ajaa lämpimäksi ja automaattiryyppy lakkaa toimimasta, tapahtuu seuraava.
- valoihin pysähtyessä rupeaa kone "pätkimään", öljynpaine heiluu ykkösen molemmin puolin
- liikkeelle lähdettäessa toimii hyvin, vastaa kaasuun hyvin ja öljynpaine nousee kolmoseen
Mistäköhän lie johtuu tuommoinen oirehtiminen?? Pieni, mutta hyvin ärsyttävä vika. Joutuu valoissa ollessa laittamaan vapaalle että nousee kierrokset niin ettei sammu. Tai no en ole kokeillut loppuun saakka sammuuko todella auto kun on vaihde päällä, mutta pätkiminen voimistuu mitä enemmän niissä valoissa seisoo.
Voisiko ilma/bensa seos olla liian laihalla? Siinä ilmanputsarista tulevalla isossa mustassa röörissä on ihan alkupäässä pienen pieniä halkeamia, voisiko oirehtiminen johtua niistä?? Vai onko jotain isompaa tiedossa?
Yritän nyt toivoa että kyseessä olisi vaan yli talven seisseet bensat joissa on oktaanit laskenut, mutta epäilenpä
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
- valoihin pysähtyessä rupeaa kone "pätkimään", öljynpaine heiluu ykkösen molemmin puolin
- liikkeelle lähdettäessa toimii hyvin, vastaa kaasuun hyvin ja öljynpaine nousee kolmoseen
Mistäköhän lie johtuu tuommoinen oirehtiminen?? Pieni, mutta hyvin ärsyttävä vika. Joutuu valoissa ollessa laittamaan vapaalle että nousee kierrokset niin ettei sammu. Tai no en ole kokeillut loppuun saakka sammuuko todella auto kun on vaihde päällä, mutta pätkiminen voimistuu mitä enemmän niissä valoissa seisoo.
Voisiko ilma/bensa seos olla liian laihalla? Siinä ilmanputsarista tulevalla isossa mustassa röörissä on ihan alkupäässä pienen pieniä halkeamia, voisiko oirehtiminen johtua niistä?? Vai onko jotain isompaa tiedossa?
Yritän nyt toivoa että kyseessä olisi vaan yli talven seisseet bensat joissa on oktaanit laskenut, mutta epäilenpä
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
vastaan itse itselleni... mitä tuumaatte. Kävi tässä tänä iltana semmoinen käpy että radio alkoi sammumaan ja käynnistymään itsekseen ja samalla rupes akkuvaroitusvalo palamaan. Auto ei kuitenkaan sammunut vaan ajelin sillä vielä toista tuntia sen jälkeen, kun luulin että kyseessä joku maadoitusvika vaan... teki nimittäin tuota samaa viime syksynäkin. No ajelin eräälle parkkikselle ja kun piti käynnistää niin ei startti pyörinyt.
Mun mielestä jos laturi menee niin ei sillä autolla aja pitkään sen jälkeen pelkällä akun voimalla. Luulisinpa ennemminkin että laturin hiilet on aika loppu, mutta mitäs mieltä te olette?
Mun mielestä jos laturi menee niin ei sillä autolla aja pitkään sen jälkeen pelkällä akun voimalla. Luulisinpa ennemminkin että laturin hiilet on aika loppu, mutta mitäs mieltä te olette?
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
mutta kuvittelis että ainakin ajovalot rupeas himmenemään ennen kuin auto sammuu. Mulla taasen loisti ihan kirkkaastiHarri126 kirjoitti:Ajaahan sillä niin kauan kuin jännite riittää pitämään koneen käynnissä.
Vanhemmissa vehkeissä riittää vähempikin virta, kunhan tulpat iskee kipinää.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Christine, tappaja-auto.kaijan kirjoitti:Kävi tässä tänä iltana semmoinen käpy että radio alkoi sammumaan ja käynnistymään itsekseen ja samalla rupes akkuvaroitusvalo palamaan. Auto ei kuitenkaan sammunut vaan ajelin sillä vielä toista tuntia sen jälkeen, kun luulin että kyseessä joku maadoitusvika vaan..
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Älä epäile, jos kyseessä on -84 mallinen M116, niin uskoisin sen saman boksin käyvän.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108006/3
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108006/3
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29