Veneen veto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Veneen veto

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ei ole koskaan tullu vedettyä edes peräkärryä perässä,kyllä nyt luulis että tuolla mun väykyllä venettä voi vetää..joku 5-7m pitkä flipperi olis trailerin kanssa tulossa, kuopiosta jyväskylään, tuski rasittuu vehkeet liikoja?
Merseedespents
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veneen mallista riippuen painot pyörii siellä 800-1200kg paikkeilla (Flipper 630 melko tarkalleen tonnin) eli hyvin se vetää ko. yhdistelmää. Pahimmillaanhan yhdistelmän paino voi ylittää sun auton virallisen vetokyvyn, eli jos traileri on vankka ja vene tuolla 7m hujakoilla. Mitä sun rekisteriote sanoo koukusta? Entäs veneen ikä ja malli. Noi 80 luvun kuusmetriset HT flipperit painaa järkiään yli 1200kg. Uudet on laihdutettu parisataa kiloa.

Ainoa erityisempi veneen vetämises on se että tommonen iso vene saattaa puistella aika paljon kun ovat takapainoisia, kyyti ei oo nii tasasta ku esim. asuntovaunua vetäessä. Niin ja muista tyhjentää nestesäiliöt, saat poistettua painoo 100-300kg ja siirrä akut plus ankkurit yms raskas tavara auton konttiin ;)

Epävirallisestihan tuo Väykky jaksaa vetää hyvinkin 2 tonnia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Oheinen yhdistelmä (alumiinivene ja alumiinitraileri) jää vielä alle sallitun 1900 kg:n. Ei ole ongelmia siirtelyssä kunhan ajelee rauhallisesti.

Kuva
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

paloviita kirjoitti:Oheinen yhdistelmä (alumiinivene ja alumiinitraileri) jää vielä alle sallitun 1900 kg:n. Ei ole ongelmia siirtelyssä kunhan ajelee rauhallisesti.

[ http://img.photobucket.com/albums/v634/paloviita/traileri.jpg ]

ööööö, tota vois sanoa jo aika hurjaksi.....hurjaksi.

näyttää vähän koomiselta....vähän kun hinais siljalineä vesijetillä... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Hurjaa on, mutta tuntu että mun autoo aina laitattu perheen puolesta kun jotain isoo vedetty. Esim. tekonurmee ja valmiiksi kasattua puuceeta. Kuulemma vedot mennyt ok, ei tullut muuta kuin kehuja. Sukulaisilla siis ei vetovehkeitä?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kuva
Itse oon vaan tuollaista pikku Yamarinia vedelly ja tulee nätisti jopa 200D:n perässä. 200E:llä ei meinaa ees huomata että jotain perässä :D Joten eiköhän tonnin Flipperi ihan nätisti turbodieselin perässä tule.
c203 180K -05
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Veneen veto

Viesti Kirjoittaja tempera »

vk00 kirjoitti:Ei ole koskaan tullu vedettyä edes peräkärryä perässä,kyllä nyt luulis että tuolla mun väykyllä venettä voi vetää..joku 5-7m pitkä flipperi olis trailerin kanssa tulossa, kuopiosta jyväskylään, tuski rasittuu vehkeet liikoja?
Ei mitään hätää tulee perässä vaikka nahkoneen.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Joel S. kirjoitti:[ http://lh6.ggpht.com/_pOf8gRkGv1Y/SrU98NzA_jI/AAAAAAAAE3Y/817R4x0gyhQ/s640/04092009116.jpg ]
Itse oon vaan tuollaista pikku Yamarinia vedelly ja tulee nätisti jopa 200D:n perässä. 200E:llä ei meinaa ees huomata että jotain perässä :D Joten eiköhän tonnin Flipperi ihan nätisti turbodieselin perässä tule.
toi näyttää....................................sopivalta. :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Tuskin E-sarjalainen rasittuu liikoja. Kattoo vaan että vene on kuormattu oikein - paino trailerin akselilla ja aisalle painoa vain muutama kymmenen kiloa. Eikä vedä yhtään yli 80km/h - trailereiden laakerit ei tykkää kuulema, ainakin mulle sanoi tehtaan ukko kun ostin AKU 1500 VTP:n... Vedän W201:sellä :)

Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.

Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Tuskin E-sarjalainen rasittuu liikoja. Kattoo vaan että vene on kuormattu oikein - paino trailerin akselilla ja aisalle painoa vain muutama kymmenen kiloa. Eikä vedä yhtään yli 80km/h - trailereiden laakerit ei tykkää kuulema, ainakin mulle sanoi tehtaan ukko kun ostin AKU 1500 VTP:n... Vedän W201:sellä :)

Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.

Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

No näköjään onnistuu veto..joku 1000 painonen se on, kuulemma omistaja tuo itse sen viikolla tänne niin ei tarvinnut kaverin ottaa väykyllä kun mukavia kilometrejä :wink:
Merseedespents
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Matti_L kirjoitti:Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Jarruton perävaunu on puolet vetoauton massasta, kuitenkin enintään 750kg.
Näin siis, vaikka lukisin rekisteriotteessa muuta. Meni useasta autosta virheelliset tiedot tuon rekisterioteuudistuksen myötä.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Zinovjev kirjoitti:Jarruton perävaunu on puolet vetoauton massasta, kuitenkin enintään 750kg.
Itse just näitten asioiden kanssa paininut. Väyrysessä tuo 750kg, mutta mm. uudessa 1,8 avensiksessa vain 500kg. Eipä 230kg painavaan kärryyn siinä sitten lain mukaan montaa pihalaattaa laiteta :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin