Veneen veto
Veneen veto
Ei ole koskaan tullu vedettyä edes peräkärryä perässä,kyllä nyt luulis että tuolla mun väykyllä venettä voi vetää..joku 5-7m pitkä flipperi olis trailerin kanssa tulossa, kuopiosta jyväskylään, tuski rasittuu vehkeet liikoja?
Merseedespents
veneen mallista riippuen painot pyörii siellä 800-1200kg paikkeilla (Flipper 630 melko tarkalleen tonnin) eli hyvin se vetää ko. yhdistelmää. Pahimmillaanhan yhdistelmän paino voi ylittää sun auton virallisen vetokyvyn, eli jos traileri on vankka ja vene tuolla 7m hujakoilla. Mitä sun rekisteriote sanoo koukusta? Entäs veneen ikä ja malli. Noi 80 luvun kuusmetriset HT flipperit painaa järkiään yli 1200kg. Uudet on laihdutettu parisataa kiloa.
Ainoa erityisempi veneen vetämises on se että tommonen iso vene saattaa puistella aika paljon kun ovat takapainoisia, kyyti ei oo nii tasasta ku esim. asuntovaunua vetäessä. Niin ja muista tyhjentää nestesäiliöt, saat poistettua painoo 100-300kg ja siirrä akut plus ankkurit yms raskas tavara auton konttiin
Epävirallisestihan tuo Väykky jaksaa vetää hyvinkin 2 tonnia.
Ainoa erityisempi veneen vetämises on se että tommonen iso vene saattaa puistella aika paljon kun ovat takapainoisia, kyyti ei oo nii tasasta ku esim. asuntovaunua vetäessä. Niin ja muista tyhjentää nestesäiliöt, saat poistettua painoo 100-300kg ja siirrä akut plus ankkurit yms raskas tavara auton konttiin
Epävirallisestihan tuo Väykky jaksaa vetää hyvinkin 2 tonnia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
paloviita kirjoitti:Oheinen yhdistelmä (alumiinivene ja alumiinitraileri) jää vielä alle sallitun 1900 kg:n. Ei ole ongelmia siirtelyssä kunhan ajelee rauhallisesti.
[ http://img.photobucket.com/albums/v634/paloviita/traileri.jpg ]
ööööö, tota vois sanoa jo aika hurjaksi.....hurjaksi.
näyttää vähän koomiselta....vähän kun hinais siljalineä vesijetillä...
Opel, "weird lieben autos"....
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Hurjaa on, mutta tuntu että mun autoo aina laitattu perheen puolesta kun jotain isoo vedetty. Esim. tekonurmee ja valmiiksi kasattua puuceeta. Kuulemma vedot mennyt ok, ei tullut muuta kuin kehuja. Sukulaisilla siis ei vetovehkeitä?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: Veneen veto
Ei mitään hätää tulee perässä vaikka nahkoneen.vk00 kirjoitti:Ei ole koskaan tullu vedettyä edes peräkärryä perässä,kyllä nyt luulis että tuolla mun väykyllä venettä voi vetää..joku 5-7m pitkä flipperi olis trailerin kanssa tulossa, kuopiosta jyväskylään, tuski rasittuu vehkeet liikoja?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
toi näyttää....................................sopivalta.Joel S. kirjoitti:[ http://lh6.ggpht.com/_pOf8gRkGv1Y/SrU98NzA_jI/AAAAAAAAE3Y/817R4x0gyhQ/s640/04092009116.jpg ]
Itse oon vaan tuollaista pikku Yamarinia vedelly ja tulee nätisti jopa 200D:n perässä. 200E:llä ei meinaa ees huomata että jotain perässä Joten eiköhän tonnin Flipperi ihan nätisti turbodieselin perässä tule.
Opel, "weird lieben autos"....
Tuskin E-sarjalainen rasittuu liikoja. Kattoo vaan että vene on kuormattu oikein - paino trailerin akselilla ja aisalle painoa vain muutama kymmenen kiloa. Eikä vedä yhtään yli 80km/h - trailereiden laakerit ei tykkää kuulema, ainakin mulle sanoi tehtaan ukko kun ostin AKU 1500 VTP:n... Vedän W201:sellä
Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Tuskin E-sarjalainen rasittuu liikoja. Kattoo vaan että vene on kuormattu oikein - paino trailerin akselilla ja aisalle painoa vain muutama kymmenen kiloa. Eikä vedä yhtään yli 80km/h - trailereiden laakerit ei tykkää kuulema, ainakin mulle sanoi tehtaan ukko kun ostin AKU 1500 VTP:n... Vedän W201:sellä
Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Kun parkkeeraat jarrullisen trailerin peruutettuasi sitä (peruuttaessa aisan jarrumekanismi painuu kasaan), muista nykäistä hieman eteenpäin ettei jarrut jää päälle, muuten jumii...
Jarruton perävaunu on puolet vetoauton massasta, kuitenkin enintään 750kg.Matti_L kirjoitti:Auton rekisteriotteesta käy selville suurin sallittu jarrullinen/jarruton perävaunumassa. Muistaakseni jos vaunun massa ylittää auton painon, tai yhdistelmä yli 3500kg, niin silloin tarvitaan jo muuta kuin B-ajokorttia. En nyt muista ihan varmaksi.
Näin siis, vaikka lukisin rekisteriotteessa muuta. Meni useasta autosta virheelliset tiedot tuon rekisterioteuudistuksen myötä.
Itse just näitten asioiden kanssa paininut. Väyrysessä tuo 750kg, mutta mm. uudessa 1,8 avensiksessa vain 500kg. Eipä 230kg painavaan kärryyn siinä sitten lain mukaan montaa pihalaattaa laitetaZinovjev kirjoitti:Jarruton perävaunu on puolet vetoauton massasta, kuitenkin enintään 750kg.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)