W211 -05 kaupat tekeillä, apuva!
W211 -05 kaupat tekeillä, apuva!
Eli Volvo vaihtumassa E270 -05 Cdi-mersuun ja askarruttaa pari asia:
1.autossa tiptronik, pitääkö olla huolestunut, onko luotettava?
2.auto on farmari eli on airmatic, onko riski "kohtuuton"?
3. mitenkä nuo sähköhydrauliset jarrut ja elämä niiden kanssa?
Selvennykseksi, että autolla on ajettu n.120tkm, merkkiliikkeen huoltokirjalla ja ensirekisteröity 9/05. Malli on Avantgarde ja kaikin puolin loistavassa kunnossa. Tarkoitus on pyytää vielä huolloista raportit niin tietää vähän mitä on mahdollisesti korjattu/vaihdettu.
Tätä Mersufoorumia lukiessa alkoi pikkasen pelottamaan nuo yllämainitut seikat, eli kaipaisin hieman rohkaisua;) Tietenkin kaikki muukin tieto ja mielipide on tervetullutta. Eli tulivuoren tuhkapilven häviämistä odetellen.
PS. autoon saisi vuoden takuun 500€, onko hyvä investointi?
1.autossa tiptronik, pitääkö olla huolestunut, onko luotettava?
2.auto on farmari eli on airmatic, onko riski "kohtuuton"?
3. mitenkä nuo sähköhydrauliset jarrut ja elämä niiden kanssa?
Selvennykseksi, että autolla on ajettu n.120tkm, merkkiliikkeen huoltokirjalla ja ensirekisteröity 9/05. Malli on Avantgarde ja kaikin puolin loistavassa kunnossa. Tarkoitus on pyytää vielä huolloista raportit niin tietää vähän mitä on mahdollisesti korjattu/vaihdettu.
Tätä Mersufoorumia lukiessa alkoi pikkasen pelottamaan nuo yllämainitut seikat, eli kaipaisin hieman rohkaisua;) Tietenkin kaikki muukin tieto ja mielipide on tervetullutta. Eli tulivuoren tuhkapilven häviämistä odetellen.
PS. autoon saisi vuoden takuun 500€, onko hyvä investointi?
1. Ei tarvitse olla huolestunut. En ole itse lukenut siitä mitään huonoa.
2. Kaikki on suhteellista. Onhan se mukava varuste, mutta JOS hajoaa, kallista. Itse kanssa airmaticia pelkäsin, kuitenkin ostin auton jossa sellainen on.
3. Hyvin on elämä ainakin niiden osalta mennyt. Hengissä ollaan vielä. Mikäli pitää yksikkö vaihtaa, se menee takuuseen.
Tuohon takuuseen en oikeen osaa sanoa mitään. Riippuu paljon siitä mitä takuu kattaa. Jos toimii samalla perjaatteella kuin tehdastakuu, niin vois olla hyvä ottaakin. Toki on se paljon rahaa mutta pieni prosentti auton hankinta hinnasta.
2. Kaikki on suhteellista. Onhan se mukava varuste, mutta JOS hajoaa, kallista. Itse kanssa airmaticia pelkäsin, kuitenkin ostin auton jossa sellainen on.
3. Hyvin on elämä ainakin niiden osalta mennyt. Hengissä ollaan vielä. Mikäli pitää yksikkö vaihtaa, se menee takuuseen.
Tuohon takuuseen en oikeen osaa sanoa mitään. Riippuu paljon siitä mitä takuu kattaa. Jos toimii samalla perjaatteella kuin tehdastakuu, niin vois olla hyvä ottaakin. Toki on se paljon rahaa mutta pieni prosentti auton hankinta hinnasta.
Tuossa vielä vähän aiheista jotka sua mietitytti
Airmaticista
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Jarruista ym
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ruoste ym
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Airmaticista
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Jarruista ym
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ruoste ym
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Juu tossa viimeisessä Tomp antamassa viimeisessä topicissa on puhuttu kun juuri lietsotaan että kuinka vikasia nämä mersut on. Älä välitä niistä liikaa. Hyvistä asioista EI puhuta. Ja mistä sen voi tietää hajoaako jotain, autojahan nämä on?
Olisi kiva nähdä fakta lukemat kuinka paljon vikoja Mersuissa eri malleissa on suhteessa siihen kuin kunka paljon niitä on liikenteessä. E ja C mallia tulee vastaan valtavat määrät joka päivä. Jos hienokuntoinen 120thkm ajettu mersu ja hinta kohdillaan ni en nää mitään syytä miks ei sitä vois ostaa pois jos siltä tuntuu?
Olisi kiva nähdä fakta lukemat kuinka paljon vikoja Mersuissa eri malleissa on suhteessa siihen kuin kunka paljon niitä on liikenteessä. E ja C mallia tulee vastaan valtavat määrät joka päivä. Jos hienokuntoinen 120thkm ajettu mersu ja hinta kohdillaan ni en nää mitään syytä miks ei sitä vois ostaa pois jos siltä tuntuu?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mulla on juuri samanlainen rekisteröity 6/05. Ei voi kun suositella. Puoltoista vuotta ollut ja 60tkm ajanut. Ostettaessa oli 123tkm. Todella mukavaa kyytiä ja hyvät varusteet.
marko
marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: W211 -05 kaupat tekeillä, apuva!
Tossa 270cdi:ssä on yks pirun paha vika. Koneesta puuttuu yks muki, joten miten ois se vuotta uudempi 280CDI tai 320CDI Kyllä kutoskone on eri peli, se on fakta joka kestää.Hazi kirjoitti:Eli Volvo vaihtumassa E270 -05 Cdi-mersuun ja askarruttaa pari asia...
Saahan sen kuudennen mukin jo vanhempaankin 320:een, jos sitä halajaa mutta hankintabudjetti ei anna vielä mahdollisuutta viimeisimpään versioon.
Vielä yksi kysymys ilmajousituksesta. Jos farkussa ei ole airmaticia, niin siinä on kuitenkin aina ilmajousitus, eikö niin? Onko airmatic herkempi vikaantumaan kuin ilman säätöä oleva ilmajousitus, ja onko korjauskustannuksissa eroa?
Vielä yksi kysymys ilmajousituksesta. Jos farkussa ei ole airmaticia, niin siinä on kuitenkin aina ilmajousitus, eikö niin? Onko airmatic herkempi vikaantumaan kuin ilman säätöä oleva ilmajousitus, ja onko korjauskustannuksissa eroa?
Ja mitä tohon koneeseen tulee niin ei se sitä yhtä mukia välttämättä tarvitse. Kokemuksella voin sanoa, että et normaalissa ajossa tarvitse sitä kuudetta pyttyä. En oikeastaan koskaan tarvitse omastakaan autosta kaikkia tehoja, välillä on vain mukava tehdä ripeämpi kiihdytys. Ja ne kiihtyvyys ja tehoerot 5 ja 6 pyttysten välissä on loppujen lopuksi niin pieniä.
Joo, kyllä mulle noi tehot riittää ihan hyvin. Kaipaan vaan pitkäikäistä ja luotettavaa "työmatkakaveria" kun noita km kertyy vuodessa ihan kiitettävästi.
Mitä eroa on 20APS ja 50APS?
Onko 270 ja 320 kulutuksessa normaaliajossa suurta eroa ja onko näistä jompikumpi parempi vaihtoehto esim. hultojen suhteen?
Mitä eroa on 20APS ja 50APS?
Onko 270 ja 320 kulutuksessa normaaliajossa suurta eroa ja onko näistä jompikumpi parempi vaihtoehto esim. hultojen suhteen?
Siis Audio 20 APSia ei ole olemassakaan. Audio 20 CD on perusradio yhdellä CD:llä, vanhemmissa Audio 20 CC radioissa oli vain kasetti.Hazi kirjoitti:Joo, kyllä mulle noi tehot riittää ihan hyvin. Kaipaan vaan pitkäikäistä ja luotettavaa "työmatkakaveria" kun noita km kertyy vuodessa ihan kiitettävästi.
Mitä eroa on 20APS ja 50APS?
Onko 270 ja 320 kulutuksessa normaaliajossa suurta eroa ja onko näistä jompikumpi parempi vaihtoehto esim. hultojen suhteen?
Audio 50 APS sisältää nuolinavigoinnin.
Itse kun en ajele V8:lla (vaan V6:lla) niin olen myös sitä mieltä että I5:ssa riittää tehoja normaaliin ajoon ihan hyvin, minusta nykyinen 220CDI riittää normaaliin ajoon hyvin.
Huolloissa varmaan erot aika lailla suhteessa 5/6. Pienemmällä moottorilla vähän pienempi kulutus mutta I6 on kyllä suhteellisesti tosi pieniruokainen sekin.
Kiitos kaikille hyvistä ja tyhjentävistä vastauksista, mutta en jätä teitä vielä rauhaan. Missä kilometrimäärässä/määräaikaishuollossa tuon tiptronikin öljyt pitäisi tai on pitänyt vaihtaa. Ajattelin vaan sitä, että kun saan edellisen omistajan käsiini/langan päähän niin hieman kyselen dokumentteja huolloista jos vaikka löytyisivät?
Näyttäis siltä, että heti vapun jälkeen olis ryanairilla suunta saksanmaalle ja MB:llä pois
Näyttäis siltä, että heti vapun jälkeen olis ryanairilla suunta saksanmaalle ja MB:llä pois
Pärjää sillä 4-pyttyselläkin arkiajossa ihan hyvin. Ja ohan 6-koneessa se huono puoli, että voi myöhästyä aamulla töistä kun jää nautiskelemaan äänimaailmasta. 5- tai 4-koneessa ei oo sit pelkoa... Yhtä mielellään kuuntelee betonimyllyn pyörimistä. Mitään järkisyytähän kutoskoneen hommaamisessa ei voi olla, vaan se on kyllä puhdasta tunnetta. Ei se kaikille oo tärkeetä, mutta jotkut tykkää haluta enemmän siltä siirtymiseltä. Anyway, pärjää varmasti eikä jalkoihin jää. Mun Micrassakin on 54 heppaa ja silläkin on aina kerinny muun liikenteen sekaan ja joskus jopa ohitettukin toisia autoja. Kyllähän se 270cdi on hyvin pitkälti menevä ja ripeesti liikkuva peli verrattuna mihin tahansa keskivertoautoon.Tomp kirjoitti:Ja mitä tohon koneeseen tulee niin ei se sitä yhtä mukia välttämättä tarvitse. Kokemuksella voin sanoa, että et normaalissa ajossa tarvitse sitä kuudetta pyttyä. En oikeastaan koskaan tarvitse omastakaan autosta kaikkia tehoja, välillä on vain mukava tehdä ripeämpi kiihdytys. Ja ne kiihtyvyys ja tehoerot 5 ja 6 pyttysten välissä on loppujen lopuksi niin pieniä.
Tässä yksi juttu tuohon vaihteistoöljyn vaihtoon.Hazi kirjoitti:Kiitos kaikille hyvistä ja tyhjentävistä vastauksista, mutta en jätä teitä vielä rauhaan. Missä kilometrimäärässä/määräaikaishuollossa tuon tiptronikin öljyt pitäisi tai on pitänyt vaihtaa. Ajattelin vaan sitä, että kun saan edellisen omistajan käsiini/langan päähän niin hieman kyselen dokumentteja huolloista jos vaikka löytyisivät?
Näyttäis siltä, että heti vapun jälkeen olis ryanairilla suunta saksanmaalle ja MB:llä pois
On kylläkin 210 ,mutta aikalailla sama laatikko on 211.
Öljyhuollon suhteen samat ohjeet käy
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
On kahdella erilaisela ilmastoinnilla.
Peruspalli on jossa on säätö kiekot kajelaudanyläreunassa keskellä.
Sanotaan Thermatic
Nelialue-Thermotronic on (paras)taas monelle tapaa monipuolisempi.
Kojelaudanpäässä on ritilät,ilmakanavat jotka menee takasivulaseille,etu ovien kautta,keskipilariin.
Lisäksi on myös takamatkustajille ,molemmille puolin oma lämpötilan säätö.
jota voi säätää joko edestä tai takaa,etukyynärnojan takapäästä.
On myös säädettävät suuttimet joilla voi ohjata ilman suuntaa.
Kojetaulu on myös erinäköinen on asteet numeroilla ja voi kierrättää lämmintä ilmaa vaikka moottori ei ole käynnissä,on niinsanottu tauko lämmitin.(rest).
nelialue lämppärillä voi asettaa neljä eri lämpötilaa ,jokaiselle omansa.
Pelaa noin asteen parin eroilla ,jos säätää huomattavasti erilaiset niin kyllä se tasoittuu noin pienessä tilassa,mutta kuitenkin hyvä tarkoitus.
Peruspalli on jossa on säätö kiekot kajelaudanyläreunassa keskellä.
Sanotaan Thermatic
Nelialue-Thermotronic on (paras)taas monelle tapaa monipuolisempi.
Kojelaudanpäässä on ritilät,ilmakanavat jotka menee takasivulaseille,etu ovien kautta,keskipilariin.
Lisäksi on myös takamatkustajille ,molemmille puolin oma lämpötilan säätö.
jota voi säätää joko edestä tai takaa,etukyynärnojan takapäästä.
On myös säädettävät suuttimet joilla voi ohjata ilman suuntaa.
Kojetaulu on myös erinäköinen on asteet numeroilla ja voi kierrättää lämmintä ilmaa vaikka moottori ei ole käynnissä,on niinsanottu tauko lämmitin.(rest).
nelialue lämppärillä voi asettaa neljä eri lämpötilaa ,jokaiselle omansa.
Pelaa noin asteen parin eroilla ,jos säätää huomattavasti erilaiset niin kyllä se tasoittuu noin pienessä tilassa,mutta kuitenkin hyvä tarkoitus.
Takakontti on sähköinen tai ei. Eli riippuu onko sähköavaus laitettu lisävarusteena. Mielestäni melko turha varuste, toimii liian hitaasti Perusmallissa sähköllä pelaa tavararulla ja luukun loppusulkeminen jos jää huulille.
Ja aikaisem´paan thermaticiin, REST-toiminto on myös perusmallissa.
Marko
Ja aikaisem´paan thermaticiin, REST-toiminto on myös perusmallissa.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
On molempia versioita.
Syateemi ,joka aukee kolmella eri tavalla,
Avaimesta.
Kuskinetuovesta
tai
normaalisti takaluukun aukaisukahvasta.
Sulkeutuu vain takaluukun oikeasta reunasta punainen valolla varustettu painike.
Järjestelmä on nimeltään Easy-Pack.
Samaan järjestelmään on saatavissa lisäksi.
Lavetti,joka tulee sähköisesti ulos.
Kiskot tavaratilan molemmille reunoille,joihin voi kiinnittää useita eri kuljetus systeemejä,tavaroiden pysymiseksi paikoillaan.
Vielä on hyllykkö,joka tulee tavaratilan lattian alle.
Säästyy likaamasta käsiään kun voi avata avaimesta.
Voi avata jo jonkun matkan päästä ja kätevää viedä tavaroita,
helppoa eikö totta.
Samoin sulkeminen ei tartte paukutella luukkua ,menee nätisti kiinni
Syateemi ,joka aukee kolmella eri tavalla,
Avaimesta.
Kuskinetuovesta
tai
normaalisti takaluukun aukaisukahvasta.
Sulkeutuu vain takaluukun oikeasta reunasta punainen valolla varustettu painike.
Järjestelmä on nimeltään Easy-Pack.
Samaan järjestelmään on saatavissa lisäksi.
Lavetti,joka tulee sähköisesti ulos.
Kiskot tavaratilan molemmille reunoille,joihin voi kiinnittää useita eri kuljetus systeemejä,tavaroiden pysymiseksi paikoillaan.
Vielä on hyllykkö,joka tulee tavaratilan lattian alle.
Säästyy likaamasta käsiään kun voi avata avaimesta.
Voi avata jo jonkun matkan päästä ja kätevää viedä tavaroita,
helppoa eikö totta.
Samoin sulkeminen ei tartte paukutella luukkua ,menee nätisti kiinni
Vaatimuksenmukaisuustodistus
Ei tarvitse katsastuksessa eikä tullissa, jos mukana on tehtaalta auton papereiden mukana tuleva EU-todistus (paperi keltaisessa pahvikansissa).
Kannattaa kysyä myyjältä, jos ei heti näy paperien joukossa tätä todistusta, koska se maksaa Suomessa noin 100 €. Googleta otsikko, niin saat välittäjän tiedot, joka niitä tuottaa ja jonka todistus kelpaa Suomen katsastuksessa (ent AKE, nykyinen trafi vahtii asiaa).
Kannattaa kysyä myyjältä, jos ei heti näy paperien joukossa tätä todistusta, koska se maksaa Suomessa noin 100 €. Googleta otsikko, niin saat välittäjän tiedot, joka niitä tuottaa ja jonka todistus kelpaa Suomen katsastuksessa (ent AKE, nykyinen trafi vahtii asiaa).
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91