W169:n mittariston purkua. Oli: Mittariston nostoraudat
W169:n mittariston purkua. Oli: Mittariston nostoraudat
Löytyisikö keneltäkään oheisen kuvan mukaiset raudat lainaan hetkiseksi? Tarvitsisi nostaa W169:n mittaristo ylös.
Viimeksi muokannut isk, Pe 21.05.2010 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Täällä taasen tiedustellaan ystävällisesti internetin merkkitovereilta, kun kuitenkin jollain lähinaapurilla on tallin perukoilla tuollaiset valmiina, ettei tarvitse alkaa fillaria teurastamaan.
Löytyisikö joltain, vai lienenkö ensimmäinen, jonka pitäisi mittarin kimppuun päästä...?
Löytyisikö joltain, vai lienenkö ensimmäinen, jonka pitäisi mittarin kimppuun päästä...?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Eihän sitä tikimittaria muuten pääse porakoneella ruuvaamaan.RH kirjoitti:uteliaisuus heräsi, jotta miksi sen mittarin kimppuun pitäisi päästä
Tuossa yksilössä on sellainen ominaisuus, että lcd-näyttö alkaa noin puolen tunnin ajon jälkeen himmenemään oikeasta laidasta alkaen ja lopulta hiipuu kokonaan näkyvistä.
Ebaysta tarttui toinen "kombi-instrumentti" käsiin ja tarkoituksena olisi parsia näistä yksi kunnollinen kasaan. Kunnolliset irroitusraudat helpottaa operointia enkä malttanut jäädä odottamaan jälleen postien kulkemista vaan tiedustelin, josko jollain lähitienoilla olisi saatavilla ao. raudat.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
En nyt tiedä, miten tuossa W169 kohdalla on...
Viime viikolla korjasin yhdelle asiakkaalle tuollaisesta pikselivian pois. Mittaristo ei ollut "perinteistä" ulosvedettävää mallia.
Sitä en tosin osaa sanoa, onko jossain vaiheessa mittariston kiinnitys muuttunut samanlaiseksi, kuin isommissa Mersuissa.
Viime viikolla korjasin yhdelle asiakkaalle tuollaisesta pikselivian pois. Mittaristo ei ollut "perinteistä" ulosvedettävää mallia.
Sitä en tosin osaa sanoa, onko jossain vaiheessa mittariston kiinnitys muuttunut samanlaiseksi, kuin isommissa Mersuissa.
044-0760422
Etupuoli:
...ja takapuoli:
Miten ihmeessä tuon lopun saa purettua osiin, kun viisareita ei ilman ylenpalttista väkivaltaa saa irti ja taustapuolella (nuo neljä valkoista mötikkää) ao. komponentit ovat tiukasti kiinni?
Muissa ohjeissa viisareiden komponentit ovat kuvien mukaan juottamalla läpi kortista, mutta tässä ei juotoksiin pääse edes käsiksi. Jotenkin nuo mötikät näyttäisivät myös purkautuvan, mutta ei sittenkään lähde paikkoja rikkomatta irti. Lcd-näyttö ja loput komponentit ovat välissä eikä niihin pääse mitään kautta edes näkemään kunnolla. Lattakaapeleita yms. ei ole nähtävissä lainkaan.
Onko jollain kokemuksia, joita pystyisi jakamaan?
...ja takapuoli:
Miten ihmeessä tuon lopun saa purettua osiin, kun viisareita ei ilman ylenpalttista väkivaltaa saa irti ja taustapuolella (nuo neljä valkoista mötikkää) ao. komponentit ovat tiukasti kiinni?
Muissa ohjeissa viisareiden komponentit ovat kuvien mukaan juottamalla läpi kortista, mutta tässä ei juotoksiin pääse edes käsiksi. Jotenkin nuo mötikät näyttäisivät myös purkautuvan, mutta ei sittenkään lähde paikkoja rikkomatta irti. Lcd-näyttö ja loput komponentit ovat välissä eikä niihin pääse mitään kautta edes näkemään kunnolla. Lattakaapeleita yms. ei ole nähtävissä lainkaan.
Onko jollain kokemuksia, joita pystyisi jakamaan?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kuvasta näkyy pikasen huonosti mutta näyttäis että taka puolen kuvassa(siis mittarin ) yläreunassa keskellä, alareunassa keskellä ja päädyissä valkosten mötiköidn yläpuolella olis muovi kynnet mitkä pitää tota kasassa
valkoset mötikät näytäis olevan vhreesä kiinni reunoisa olevilla pyörreillä tapeilla mitkä painettu läpi siitä virheestä (napsautettu)
valkoset mötikät näytäis olevan vhreesä kiinni reunoisa olevilla pyörreillä tapeilla mitkä painettu läpi siitä virheestä (napsautettu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Hyvä yritys CDI203 mutta nou bonus tällä kertaa.
Pyörittelin raatoa varmaan tunnin ympäriinsä eikä kirjaimellisesti aukene. Tuo jakaantuu kolmeen osaan: piirikortti on kannessa päätykynsillä, lcd kortissa kiinni keskimmäisillä ja koko laitos on tiukasti nidottu nippuun noilla neljällä viisarikomponentilla.
Pyörittelin raatoa varmaan tunnin ympäriinsä eikä kirjaimellisesti aukene. Tuo jakaantuu kolmeen osaan: piirikortti on kannessa päätykynsillä, lcd kortissa kiinni keskimmäisillä ja koko laitos on tiukasti nidottu nippuun noilla neljällä viisarikomponentilla.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ei saa noilla irti, koska eivät edes mahdu siitä liuskareiästä. Se paneeli nyt lähtee vaikka katkastuilla rautasahan terillä tai Eskimo-tikuilla, peltisoiroilla tms. Melkeen mikä tahansa käy joka vaan mahtuu niistä rei-istä ja ylettää sisään.Potifaari kirjoitti:Saako niillä irti myös w210 automaatti-ilmastoinnin keskuskyksikön? -pitäis vaihtaa lamppu..
Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Tämä vaan siksi alkoi kiinnostaa, kun arvasin vähän miksi sitä mittaria veivaat irti. Omassa W169:ssä on saman kaltainen "ominaisuus". Mulla se ilmeni nyt kelien lämmettyä. Oire tulee esille kun auto seisoo aurinkoisessa lämpimässä paikassa ja kabiini kuumenee saunalukemiin. Tuolloin kun autoon kääntää virrat niin näyttö on valmiiksi himmeä. Muutoin toimii kuin pitääkin, mutta arvaan, että ennuste on...
Tämä vaan siksi alkoi kiinnostaa, kun arvasin vähän miksi sitä mittaria veivaat irti. Omassa W169:ssä on saman kaltainen "ominaisuus". Mulla se ilmeni nyt kelien lämmettyä. Oire tulee esille kun auto seisoo aurinkoisessa lämpimässä paikassa ja kabiini kuumenee saunalukemiin. Tuolloin kun autoon kääntää virrat niin näyttö on valmiiksi himmeä. Muutoin toimii kuin pitääkin, mutta arvaan, että ennuste on...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
niin kun sanottu niin kuvasta ei nää, oletko tukinut vaihto ehtoa että pistää huonomman väkivalloin paloiksi ja sitä kautta tutkii että miten saa purettu rikkomatta?isk kirjoitti:Hyvä yritys CDI203 mutta nou bonus tällä kertaa.
Pyörittelin raatoa varmaan tunnin ympäriinsä eikä kirjaimellisesti aukene. Tuo jakaantuu kolmeen osaan: piirikortti on kannessa päätykynsillä, lcd kortissa kiinni keskimmäisillä ja koko laitos on tiukasti nidottu nippuun noilla neljällä viisarikomponentilla.
(vai onko niin että siinä joutuu tuhooman juuri kohdan mitä tarvis ehjänä?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Heh... "Eräissä autoissa taakse jääneet kilometrit ovat vain numeroita matkamittarissa" ja eräissä niitä ei näy lainkaan.RH kirjoitti:Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Ennen kuin kiikutan jommankumman mittariston ammattiapuun, niin todetaan vielä, että YV:lläkin saa laittaa vinkkejä, jos ei julkisesti syystä tai toisesta uskalla. Vaikenen sitten bisnes-salaisuuksista kuin muuli. Tai jotain.
Saattaisi noista toisen tuhoamistakin harkita, mutta toistaiseksi arastelen vielä voimankäyttöä, kun vaikuttaisi, ettei ilman joitain niksejä saa kumpaakaan ehjänä auki.
Hyvä puoli tuossa varamittarissa on se, toista voi rauhassa tutkia tai lähettää korjaukseen eikä autoa tarvitse silti seisottaa sen takia.
Ai niin, yksi uusi juttu: pitikö noiden synkata automaagisesti kilometrinsä jossain vaiheessa vai täytyykö asettaa testerillä? Toisella mittaristolla oli tietysti kielisyydet, lukkojen ja valojen asetukset, yms. pielessä, mutta äkkiä ne napsutteli kohdallensa. Matkamittarissa näkyy nyt vain ----.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Joo. Tuo allekirjoitus on kohdaltani (ikiaikainen) jäänne 123/124-aikakaudelta. pitäisköhän jo muutella...isk kirjoitti:Heh... "Eräissä autoissa taakse jääneet kilometrit ovat vain numeroita matkamittarissa" ja eräissä niitä ei näy lainkaan.RH kirjoitti:Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Ennen kuin kiikutan jommankumman mittariston ammattiapuun, niin todetaan vielä, että YV:lläkin saa laittaa vinkkejä, jos ei julkisesti syystä tai toisesta uskalla. Vaikenen sitten bisnes-salaisuuksista kuin muuli. Tai jotain.
Saattaisi noista toisen tuhoamistakin harkita, mutta toistaiseksi arastelen vielä voimankäyttöä, kun vaikuttaisi, ettei ilman joitain niksejä saa kumpaakaan ehjänä auki.
Hyvä puoli tuossa varamittarissa on se, toista voi rauhassa tutkia tai lähettää korjaukseen eikä autoa tarvitse silti seisottaa sen takia.
Ai niin, yksi uusi juttu: pitikö noiden synkata automaagisesti kilometrinsä jossain vaiheessa vai täytyykö asettaa testerillä? Toisella mittaristolla oli tietysti kielisyydet, lukkojen ja valojen asetukset, yms. pielessä, mutta äkkiä ne napsutteli kohdallensa. Matkamittarissa näkyy nyt vain ----.