onks pakko jos ei taho turvatyynyä.
- heppumartikainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 15:17
onks pakko jos ei taho turvatyynyä.
miten on jos vaihtaa ratin pienempään ja nykyinen on turvatyynyllinen.onks kokemuksia ja en oo kysyny vielä konttorilta. auto on w124 vm94
ja toinen kysymys mikä on kun rundikello ei toimi. 250D 20v moottorilla.
nämä askarruttaa, muuten tyytyväinen tuotteeseen
ja toinen kysymys mikä on kun rundikello ei toimi. 250D 20v moottorilla.
nämä askarruttaa, muuten tyytyväinen tuotteeseen
Eikös tuossa saa vielä muutoskatsastettua airbagin pois, kerta kyseistä mallia on valmistettu ilman airbagia?nj^ kirjoitti:Itselläni auttoi kiekkakelloon se, kun teippasin yhden johdon siitä kuskin jalkotiloista (oli hiertynyt auki) ja vaihdoin sulakkeen. YJ-rele on myös yks mahdollisuus.
Ja jos auto on tehtaalta lähtenyt bägillä niin se bägi on pakko pitää
E124:ssa on bägi ollu jo vakiovaruste eli siinä tapauksessa ei onnistu.Macc kirjoitti:Eikös tuossa saa vielä muutoskatsastettua airbagin pois, kerta kyseistä mallia on valmistettu ilman airbagia?nj^ kirjoitti:Itselläni auttoi kiekkakelloon se, kun teippasin yhden johdon siitä kuskin jalkotiloista (oli hiertynyt auki) ja vaihdoin sulakkeen. YJ-rele on myös yks mahdollisuus.
Ja jos auto on tehtaalta lähtenyt bägillä niin se bägi on pakko pitää
Ja ihan hyvä niin ainaki mun mielestä aivan järjenvastaista hommaa alkaa tinkimää turvallisuudesta sen takia että saa jonku sika makeen "ralliruorin" ruuvattua paikoilleen mutta jokainen tyylillään
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Niin, eri asia sitten on, kuinka turvallista se 20 vuotta vanha pyrotekniikka siellä on..sonikki kirjoitti:E124:ssa on bägi ollu jo vakiovaruste eli siinä tapauksessa ei onnistu.Macc kirjoitti:Eikös tuossa saa vielä muutoskatsastettua airbagin pois, kerta kyseistä mallia on valmistettu ilman airbagia?nj^ kirjoitti:Itselläni auttoi kiekkakelloon se, kun teippasin yhden johdon siitä kuskin jalkotiloista (oli hiertynyt auki) ja vaihdoin sulakkeen. YJ-rele on myös yks mahdollisuus.
Ja jos auto on tehtaalta lähtenyt bägillä niin se bägi on pakko pitää
Ja ihan hyvä niin ainaki mun mielestä aivan järjenvastaista hommaa alkaa tinkimää turvallisuudesta sen takia että saa jonku sika makeen "ralliruorin" ruuvattua paikoilleen mutta jokainen tyylillään
20v vanha pyröteknokin on tuhat kertaa varmenpi kuin ilman bägiä. Eli tyhmää edes ajatella bägin poistoa
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- heppumartikainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 15:17
kiitos viisaista neuvoista, ratti vaihdettu.
alla olevat ex kulkureita
MB c 220 D farmari -98 ajt 606 tkm ajopelinä
MB E 200 CDI -00 ajt 650tkm
MB c 220d farmari -96 ajt 602 tkm
MB e W124 200d -94 ajt 933 tkm
MB e 320 cdi farmari -02. ajt 740 tkm
MB 313 sprinter -03 Maxi ajt 215 tkm
MB W 202 220 cdi -00 farmari. ajt 723 tkm
MB W 210 220D -98 ava. ajt 550 tkm
MB C 200D -94. ajt 670 tkm
MB W124 ce 200D -88. ajt 313 tkm
MB W124 200D -87. ajt 570 tkm
MB w124 250D 20v. -94 ajt 650 tkm
MB w124 200D -88. ajt 610 tkm
MB w124 200te -91. ajt 315 tkm
MB 190 1,8 B -91
MB w123 200D -82
MB w123 200D -84
MB w309 300D -84
MB w115 240D -74
MB w115 220D -72
lähes kaikkeja merkkejä runsaasti näitten lisäks.
MB c 220 D farmari -98 ajt 606 tkm ajopelinä
MB E 200 CDI -00 ajt 650tkm
MB c 220d farmari -96 ajt 602 tkm
MB e W124 200d -94 ajt 933 tkm
MB e 320 cdi farmari -02. ajt 740 tkm
MB 313 sprinter -03 Maxi ajt 215 tkm
MB W 202 220 cdi -00 farmari. ajt 723 tkm
MB W 210 220D -98 ava. ajt 550 tkm
MB C 200D -94. ajt 670 tkm
MB W124 ce 200D -88. ajt 313 tkm
MB W124 200D -87. ajt 570 tkm
MB w124 250D 20v. -94 ajt 650 tkm
MB w124 200D -88. ajt 610 tkm
MB w124 200te -91. ajt 315 tkm
MB 190 1,8 B -91
MB w123 200D -82
MB w123 200D -84
MB w309 300D -84
MB w115 240D -74
MB w115 220D -72
lähes kaikkeja merkkejä runsaasti näitten lisäks.
- heppumartikainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 15:17
ei sössötyksiä vaan faktaa jatkossa. rupee nimittäin riittämään toi tenavien (asiantuntijoiden) sössötys
alla olevat ex kulkureita
MB c 220 D farmari -98 ajt 606 tkm ajopelinä
MB E 200 CDI -00 ajt 650tkm
MB c 220d farmari -96 ajt 602 tkm
MB e W124 200d -94 ajt 933 tkm
MB e 320 cdi farmari -02. ajt 740 tkm
MB 313 sprinter -03 Maxi ajt 215 tkm
MB W 202 220 cdi -00 farmari. ajt 723 tkm
MB W 210 220D -98 ava. ajt 550 tkm
MB C 200D -94. ajt 670 tkm
MB W124 ce 200D -88. ajt 313 tkm
MB W124 200D -87. ajt 570 tkm
MB w124 250D 20v. -94 ajt 650 tkm
MB w124 200D -88. ajt 610 tkm
MB w124 200te -91. ajt 315 tkm
MB 190 1,8 B -91
MB w123 200D -82
MB w123 200D -84
MB w309 300D -84
MB w115 240D -74
MB w115 220D -72
lähes kaikkeja merkkejä runsaasti näitten lisäks.
MB c 220 D farmari -98 ajt 606 tkm ajopelinä
MB E 200 CDI -00 ajt 650tkm
MB c 220d farmari -96 ajt 602 tkm
MB e W124 200d -94 ajt 933 tkm
MB e 320 cdi farmari -02. ajt 740 tkm
MB 313 sprinter -03 Maxi ajt 215 tkm
MB W 202 220 cdi -00 farmari. ajt 723 tkm
MB W 210 220D -98 ava. ajt 550 tkm
MB C 200D -94. ajt 670 tkm
MB W124 ce 200D -88. ajt 313 tkm
MB W124 200D -87. ajt 570 tkm
MB w124 250D 20v. -94 ajt 650 tkm
MB w124 200D -88. ajt 610 tkm
MB w124 200te -91. ajt 315 tkm
MB 190 1,8 B -91
MB w123 200D -82
MB w123 200D -84
MB w309 300D -84
MB w115 240D -74
MB w115 220D -72
lähes kaikkeja merkkejä runsaasti näitten lisäks.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla omassa on bäggi ratti ja dokkarin mukaan vaihettu saksassa uuteen v.2000 Auto on vm.1990.
Kyllähän toi on tossa yli viis vuotta ollu paikallaa mulla ollessaa.
Ei edes nahka ole vielä kulunu puhki.
Ja joskus katsurin kanssa tota asiaa pohdittiin että tosta sitä ei saa pois mennä ottaa mut en tiiä antaa sit olla kun "toimii".
Olokoot vaikka sisällä valtsun muovikassi.
Kyllähän toi on tossa yli viis vuotta ollu paikallaa mulla ollessaa.
Ei edes nahka ole vielä kulunu puhki.
Ja joskus katsurin kanssa tota asiaa pohdittiin että tosta sitä ei saa pois mennä ottaa mut en tiiä antaa sit olla kun "toimii".
Olokoot vaikka sisällä valtsun muovikassi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kyllä ne on pommin varmoja laitteita jos on sähköt muuten kunnossa eikä autoa ole räpelletty. Mersun tehdas rysäytti justiinsa muutama vuosi sitten ihan koemielessä -80 luvun alun W126:sen seinää päin airbägin toiminnan havainnollistamiseksi vanhemmissa autoissa. Ja kyllä se vaan toimi niinkuin oli suunniteltu.
Mut sehän on jokaisen oma asia vaihtaa ratteja tai tapella katsastajien kanssa.
Mut sehän on jokaisen oma asia vaihtaa ratteja tai tapella katsastajien kanssa.
Ei pidä paikkaansa.nj^ kirjoitti:
Ja jos auto on tehtaalta lähtenyt bägillä niin se bägi on pakko pitää
Jos autoa on valmistettu ilman airbagia, (eli bagi on ollut lisävaruste) niin sen voi poistaa. Bagin poiston jälkeen auto pitää muutoskatsastaa. Tähän tarvitaan maahantuojalta (tässä tapauksessa Veholta) vaatimuksenmukaisuustodistus, josta käy ilmi, että ko. mallia on valmistettu ilman airbagia. Tuo lappunen maksaa n. 100e. Lisäksi tarvitaan todistus, että bagi apulaitteineen on poistettu valmistajan ohjeiden mukaisesti. Eli käytännössä homma pitää teetättää Veholla.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Tuon päälle joutuu vielä vaihtamaan kaikki sisustan osat missä lukee SRS tai airbag jos kyseistä varustetta ei autosta löydy eli melkosesti maksaa vaivaa ja rahaa ko. operaatio jos haluaa lakipykälien puitteissa pelata. Ja jos ei halua niin tuossa on hyvä kohta vakuutusyhtiölle pestä kädet koko hommasta jos tapahtuu henkilövahinkoja tms.Kinnunen kirjoitti:Jos autoa on valmistettu ilman airbagia, (eli bagi on ollut lisävaruste) niin sen voi poistaa. Bagin poiston jälkeen auto pitää muutoskatsastaa. Tähän tarvitaan maahantuojalta (tässä tapauksessa Veholta) vaatimuksenmukaisuustodistus, josta käy ilmi, että ko. mallia on valmistettu ilman airbagia. Tuo lappunen maksaa n. 100e. Lisäksi tarvitaan todistus, että bagi apulaitteineen on poistettu valmistajan ohjeiden mukaisesti. Eli käytännössä homma pitää teetättää Veholla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Niin, kyllähän W124 E-mallikin on vielä samaa 124-sarjaan kuin ennen vuotta -93 valmistetut, eli ei siinä pitäs mitään ongelmaa olla. Eihän facelift muuta vielä korimallia.Marko M kirjoitti:Miten tuokin sitten lasketaan, varmaan ihan katsastajasta kiinni? W124 E-malleissa kun bägi oli aina vakiona...
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Eikös kojelauta mene vaihtoon vai saako hanttarin bägin paikalle laitettua normaalin hanskalokeronkannen suoraan?Sergey kirjoitti: ja w124 moisia palikoita ei montaa ole
EDIT. ei näköjään tarvi vaihtaa koko kojelautaa mutta muuta roinaa kyllä jos mielii saada normaali hanskalokeron sen bägin paikalle:
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=256116
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tässä topicissa on keskusteltu taas turvallisuusjutuista, eli siitä mikä on turvallista vai ei.
Mukaan on toki vedetty juuri onnettomuustilanteen sattuessa korvaus- ym jutut.
Jos bägi puuttuu ja ei ole muutoskatsastettu niin mitä seuraa; seuraako samaa jos:
moottoria on viritetty (chipattu tai muuten muutettu) yli sallitun
moottori on vaihdettu ilman muutoskatsatusta
rengaskokoa ei ole muutoskatsatettu
vannekokoa ei ole muutoskatsastettu
autoa ei ole vuosikatsastettu
Tässähän oli kyse siitä että saako lain mukaan tehdä jotain. Ei siitä että kannattaako ja onko järkevää . Valtiovalta holhoaa meitä ihan tarpeeksi joten mielestäni foorumillamme ei kannata holhota vaan antaa faktatietoa .
Mukaan on toki vedetty juuri onnettomuustilanteen sattuessa korvaus- ym jutut.
Jos bägi puuttuu ja ei ole muutoskatsastettu niin mitä seuraa; seuraako samaa jos:
moottoria on viritetty (chipattu tai muuten muutettu) yli sallitun
moottori on vaihdettu ilman muutoskatsatusta
rengaskokoa ei ole muutoskatsatettu
vannekokoa ei ole muutoskatsastettu
autoa ei ole vuosikatsastettu
Tässähän oli kyse siitä että saako lain mukaan tehdä jotain. Ei siitä että kannattaako ja onko järkevää . Valtiovalta holhoaa meitä ihan tarpeeksi joten mielestäni foorumillamme ei kannata holhota vaan antaa faktatietoa .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuntuis ettei "aikuisen miehen" tarvii sössöttää (leikkiä) enää pikkurattien kanssa ja varsinkaan samalla tinkiä turvallisuudesta.heppumartikainen kirjoitti:ei sössötyksiä vaan faktaa jatkossa. rupee nimittäin riittämään toi tenavien (asiantuntijoiden) sössötys
Ainakaan muutama vuosi sitten maahantuonnista kysyttynä eivät suostuneet tekemään lappua E124:een bägien poistoista, koska kaikki mallisarjan vehkeet ovat kahdella turvatyynyllä (kojelauta+ ratti). Vanhemmissa 124:ssa onnistuu katsastaa pois koska ei vakiovaruste.
Joku mersupurkaamo??
Mulla samanlainen tapaus, mersunlogoilla on etuoven takakarmissa merkintäkin tästä bagien vaihdosta.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla omassa on bäggi ratti ja dokkarin mukaan vaihettu saksassa uuteen v.2000 Auto on vm.1990.
Kyllähän toi on tossa yli viis vuotta ollu paikallaa mulla ollessaa.
Ei edes nahka ole vielä kulunu puhki.
Ja joskus katsurin kanssa tota asiaa pohdittiin että tosta sitä ei saa pois mennä ottaa mut en tiiä antaa sit olla kun "toimii".
Olokoot vaikka sisällä valtsun muovikassi.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Voipi olla näinkin =D Ei oo faktaa, epäilin vain, että kenties asia voisi olla näinAM kirjoitti:Vai onko kyseessä bägin vaihto/tarkistuspäivä? Eikös niissä ole yleensä tarra tolpassa missä päivämäärä 10v valmistusvuodesta eteenpäin?
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Ëiköhän se noin ole. 10v välein se tarkistus/vaihtopäivä ainakin on. Eli -00 autoissa menee tänänvuonna bägit ekan kerran vaihtoon/tarkistukseen. Tosiasia on silti se, että moinen homma tehdään Suomessa ehkä noin 2% autoista.opcaravan kirjoitti:Voipi olla näinkin =D Ei oo faktaa, epäilin vain, että kenties asia voisi olla näinAM kirjoitti:Vai onko kyseessä bägin vaihto/tarkistuspäivä? Eikös niissä ole yleensä tarra tolpassa missä päivämäärä 10v valmistusvuodesta eteenpäin?
Ja se bägi tosiaankin useimmiten lopettaa sen toimintansa 10v jälkeen. Ei ne enää missään -95 C-sarjalaisessa pahemmin laukeile.
Kyllä varmaan toimintavarmuus jo ontuu, mutta tähän mennessä kaikissa sen laatuisissa kolhuissa ovat lauenneet mitä mulle ovat purkuun tulleet.Whaeva kirjoitti: Ja se bägi tosiaankin useimmiten lopettaa sen toimintansa 10v jälkeen. Ei ne enää missään -95 C-sarjalaisessa pahemmin laukeile.
Joku mersupurkaamo??
Merkki ja mallikohtainen milloin on tarkistukset ja pitäiskö vaihtaa jotain vai olla vaihtamatta.opcaravan kirjoitti:Voipi olla näinkin =D Ei oo faktaa, epäilin vain, että kenties asia voisi olla näinAM kirjoitti:Vai onko kyseessä bägin vaihto/tarkistuspäivä? Eikös niissä ole yleensä tarra tolpassa missä päivämäärä 10v valmistusvuodesta eteenpäin?
Kyllä, mutta aina pyörii siinä 10v paikkeilla. 10v ylivoimasesti yleisin. Se vaihtotarve selviää sitten testissä, se ei ole mallikohtainen. Joko menee vaihtoon tai saa muutaman vuoden "lisäaikaa" vanhalla bagilla. Jos vaihdetaan, niin menee taas täyden tarkistusvälin.Kipsu kirjoitti:Merkki ja mallikohtainen milloin on tarkistukset ja pitäiskö vaihtaa jotain vai olla vaihtamatta.opcaravan kirjoitti:Voipi olla näinkin =D Ei oo faktaa, epäilin vain, että kenties asia voisi olla näinAM kirjoitti:Vai onko kyseessä bägin vaihto/tarkistuspäivä? Eikös niissä ole yleensä tarra tolpassa missä päivämäärä 10v valmistusvuodesta eteenpäin?
Mutta joo, noita testejä ei laki eikä kukaan vaadi, niin ei niissä ketään käy Suomessa.