W201 projekti loppu, myyty.
W201 projekti loppu, myyty.
auto on vm 87 190D + automaatti. Alkuperäiseltä väriltään punainen, joitain pieniä varusteitakin joku ruksinu ruotsissa, esim ilmastoinnin.
auto oli vuosi takaperin, frendillä lojumassa pihalla, josta sen sitten pelastin, myin kuitenkin auton heti eteenpäin kaverille samaan rahaan jonka siitä maksoin, koska en kerinnyt itse sille tekemään mitään.
frendi pisti autoon uudet jarrulevyt + palat eteen ja taakse vain sääti käsijarrun. Leimalla vaadittiin uutta etujousta ja raidetangon päätä, jotka laitettiinkin.
frendi pisti autolla ajaen vuoden, jonka jälkeen ostin sen itselle takaisin.
Värikin oli kerinnyt vaihtua punaisesta jo kirkkaan keltaiseksi, joka todella herättää huomiota
mittarissa oli nyt 441000km
viimeviikolla tuli vaihdettu pyöränlaakerit eteen + kardaanin tukilaakeri ja tukikumi. Taakse pitäis vaihtaa jarrukilvet että sais käsijarru kengät paikalleen.
Kovat on suunnitelmat auton kanssa, saa nähä mikä toteutuu.
-matalaks
-ovista listan reijät kiinni hitsaten
-siistit helmalevikkeet
-uus väri pintaan, mahdollisesti musta
-sisustan siistiminen + alkuperäisen kaltaiseksi parantelu.
-moottorin pesu + vuotavien tiivisteiden vaihto
-vaihteisto öljyjen vaihto + öljypohjan tiivistys
-siistit 15" vanteet, mieluusti 7-8" leveet kiiltävällä huulella, ihan sika matalat renkaat jotku 185/50/15 tai 165/50/15 katsotaan.
noilla eväillä pitäis tulla ihan hieno, tai no jonkunmoinen ainakin, kuvia pitänee pistellä esille tässä kun jotain tapahtuu.
auto oli vuosi takaperin, frendillä lojumassa pihalla, josta sen sitten pelastin, myin kuitenkin auton heti eteenpäin kaverille samaan rahaan jonka siitä maksoin, koska en kerinnyt itse sille tekemään mitään.
frendi pisti autoon uudet jarrulevyt + palat eteen ja taakse vain sääti käsijarrun. Leimalla vaadittiin uutta etujousta ja raidetangon päätä, jotka laitettiinkin.
frendi pisti autolla ajaen vuoden, jonka jälkeen ostin sen itselle takaisin.
Värikin oli kerinnyt vaihtua punaisesta jo kirkkaan keltaiseksi, joka todella herättää huomiota
mittarissa oli nyt 441000km
viimeviikolla tuli vaihdettu pyöränlaakerit eteen + kardaanin tukilaakeri ja tukikumi. Taakse pitäis vaihtaa jarrukilvet että sais käsijarru kengät paikalleen.
Kovat on suunnitelmat auton kanssa, saa nähä mikä toteutuu.
-matalaks
-ovista listan reijät kiinni hitsaten
-siistit helmalevikkeet
-uus väri pintaan, mahdollisesti musta
-sisustan siistiminen + alkuperäisen kaltaiseksi parantelu.
-moottorin pesu + vuotavien tiivisteiden vaihto
-vaihteisto öljyjen vaihto + öljypohjan tiivistys
-siistit 15" vanteet, mieluusti 7-8" leveet kiiltävällä huulella, ihan sika matalat renkaat jotku 185/50/15 tai 165/50/15 katsotaan.
noilla eväillä pitäis tulla ihan hieno, tai no jonkunmoinen ainakin, kuvia pitänee pistellä esille tässä kun jotain tapahtuu.
Viimeksi muokannut tanari, Ti 19.10.2010 18:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
käsijarru piti 1,8 ja 1,4 läpi meni, taas on vuos ajoaikaa.
vesihioin katon ja huomena jos suihkis mustaa kattoon
ei ole varmaa kenelläkää muulla mersussa 165/50/15 rengastusta tulee aika makeesti 7" vanteenkanssa varmastikkin, vanteet tulee 1cm kaarista ulos, ja renkaiden pitäis pingottua niin että on 1cm sisempänä, että olis just kaarien sisäpuolella. Saas nähä ensviikolla kun renkaat saapuu.
vesihioin katon ja huomena jos suihkis mustaa kattoon
ei ole varmaa kenelläkää muulla mersussa 165/50/15 rengastusta tulee aika makeesti 7" vanteenkanssa varmastikkin, vanteet tulee 1cm kaarista ulos, ja renkaiden pitäis pingottua niin että on 1cm sisempänä, että olis just kaarien sisäpuolella. Saas nähä ensviikolla kun renkaat saapuu.
kyllä noi matalat uudet renkaat kestää aika hyvin, eriasia että onko siinä mitään muuta järkeä kuin "makee"ulkonäkö, varmaa kamalat ajaaJohaT kirjoitti:kumit ei välttämättä kestä moista venytystä. itsellani oli aikanaan 185 65 15 tuumaa normaalia leveämmallä vanteella ja yhdestä renkaasta petti sen takia kudokset kyljestä.. alkoi patti kasvamaan.
huvikseni kalvotin kuskinpuolen lasit gilan 50% kalvolla, tuli aika "sopivat"
kuva sivusta
tosta löytyy muut projekti kuvat -> tästä
kuva sivusta
tosta löytyy muut projekti kuvat -> tästä
auto on melko matala nyt, etupalkin alla 8cm tilaa.
vaihdoin tuossa päivänä eräänä ohjaus-iskarinkin, ei vaikuttanut mitään.
ne hunajakenno vanteet on jo osa lasikuulapuhallettu ja eka jopa maalattu keskiosastaan, reuna vielä kiillottamatta.
villejä visioita pyörii mielessä mustan ja lime vihreen kanssa
vaihdoin tuossa päivänä eräänä ohjaus-iskarinkin, ei vaikuttanut mitään.
ne hunajakenno vanteet on jo osa lasikuulapuhallettu ja eka jopa maalattu keskiosastaan, reuna vielä kiillottamatta.
villejä visioita pyörii mielessä mustan ja lime vihreen kanssa
en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
pinnasta tuli suht sileä, mutta pieniä syöpymiä oli tullut sinne ja tänne.
vesihionta 180, 240, 600 ja 800 papereilla sai pinnan jo siistiksi.
2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.
2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
165/50-15 nankanggi pinkeesti pinnassa.
tästä kuvasta näkyy hyvin kuinka kauhee ruoska toi auto on todellisuudessa. Matalakin on.
pitäis melkee hommaa sellanen Slow & Low tarra.
Vaatis ehkä vielä kaikista jousista puol kierrosta pois.
pinnasta tuli suht sileä, mutta pieniä syöpymiä oli tullut sinne ja tänne.
vesihionta 180, 240, 600 ja 800 papereilla sai pinnan jo siistiksi.
2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.
2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
165/50-15 nankanggi pinkeesti pinnassa.
tästä kuvasta näkyy hyvin kuinka kauhee ruoska toi auto on todellisuudessa. Matalakin on.
pitäis melkee hommaa sellanen Slow & Low tarra.
Vaatis ehkä vielä kaikista jousista puol kierrosta pois.
Miksii et suosittele?tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
no sä ainakin tiedät miten hirvee työ tommosessa kiillottelussa onSergey kirjoitti:Miksii et suosittele?tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
joo väri on väliaikainen, uskoisin että autosta tulee musta, jo ens viikolla.
samalla jousista lähtee pois tavaraa, mahdollisesti se slow&low tarra
no sä ainakin tiedät miten hirvee työ tommosessa kiillottelussa onSergey kirjoitti:Miksii et suosittele?tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
joo väri on väliaikainen, uskoisin että autosta tulee musta, jo ens viikolla.
samalla jousista lähtee pois tavaraa, mahdollisesti se slow&low tarra
matalampaa lookkia ei ole vielä kuvattu, mutta venytettyä rengasta näet kuvissa. tuon venytetympää en halua. tälläkin mataluus asteella on jo vittumaista ajella hidasteiden yli kiemurtaen. matalin kohta 8cm etupuskurin alta 12cmeepi kirjoitti:Tä, "renkaanvenytystä ja auto on matala" missä ne kuvat on missä se auto sitten on missä noita on?
nykyisin etupuskurin alta 8cm ja matalin kohta 6cm
Siinä puhuu Tero täyttä asiaa. Ne on todella hirveitä viritelmiä. Varsinkin jos väri/sävy vaihtuu, niin ei muuta kuin rungosta kaikki irti, konehuone tyhjäksi ja maalata joka nurkka uudestaan. Varsinkin jos maalaa jonkin erikoismaalauksen, niin ehdottomasti sen pitää jatkua myös esim. ovien väliin. Esim. ovet irti, että pääsee maalaan ovi kauttaaltaan uudella värillä.Tero.N kirjoitti:Jos väri kerran vielä vaihtuu niin tee se sitten kunnolla. Mikään ei ole järkyttävämpää kuin tuollainen ovien välistä ja konehuoneesta eri värinen auto. Työtähän siinä on melkoisesti enemmän kunnolla tehtynä mutta jos se ei kiinnosta niin parempi jättää moiset värien vaihdot kokonaan väliin.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Eikö olis ollu pikkasen helpompaa kiillottaa niin että auton takapää pukkien nokkaan ja auto käyntiin ja hiomaan. Tuolla tyylillä oon kiillottanu 5 sarjaa vanteita.tanari kirjoitti: 2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.
2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
niin, nythän tää on just sellanen kötöstys, missä on ovien välit punaset.
Tarkoitus olisi maalata ne ovien välit mustaksi, niinkuin muukin auto.
Itse teen pohjat, itse maalaan, tulee sellanen kun sattuu tulemaan, tämähän ei ole mikään näyttelyauto
tälläsillä parin euron autoilla on kiva vähän treenata uusia taitoja.
Tarkoitus olisi maalata ne ovien välit mustaksi, niinkuin muukin auto.
Itse teen pohjat, itse maalaan, tulee sellanen kun sattuu tulemaan, tämähän ei ole mikään näyttelyauto
tälläsillä parin euron autoilla on kiva vähän treenata uusia taitoja.
Joutu taas vaihtaa alle pykälää korkeemmat jouset, että pääsi luolaan hiomaan autoa
mutta nyt tuli kuitenkin väri pintaan, ihan ite suihkutin, sain aikaseks jopa pari valumaa, mutta liian vähän maalia ei ainakaan tullut, tästä voi tulla ihan hyvä kun vesihiooo ja myllyttää, katosta tuli itseasiassa ihan järkyttävän hyvä ihan maalauksenkin jäljiltä
hitsasin maskin konepeltiin kiinni, meinasin että ihan sama mitä tolle pellille tekee, kun oli etureunasta jo ihan mätä ja moneenkertaan jo joku leiponut mädän päälle kittiä.
suojattuna, valmiina ottamaan väriä niskaan.
valmis kiiltävä musta.
tässä näkyy isoin valuma joka on takapilarissa, siihen tuli laitettua vielä lisää maalia että saa varmasti hiottua ja kiilloitettua.
kaveri kysy "etkö muistanu suojata takavaloja?"
kokonaisuutena olen aika tyytyväinen, seuraavalla kerralla osaa ottaa vähä rauhallisemmin ennen tuota vikaa kiiltävää pintaa, välttäis valumat.
Parempi kuitenkin että maalia on liikaa, kuin liian vähän
mutta nyt tuli kuitenkin väri pintaan, ihan ite suihkutin, sain aikaseks jopa pari valumaa, mutta liian vähän maalia ei ainakaan tullut, tästä voi tulla ihan hyvä kun vesihiooo ja myllyttää, katosta tuli itseasiassa ihan järkyttävän hyvä ihan maalauksenkin jäljiltä
hitsasin maskin konepeltiin kiinni, meinasin että ihan sama mitä tolle pellille tekee, kun oli etureunasta jo ihan mätä ja moneenkertaan jo joku leiponut mädän päälle kittiä.
suojattuna, valmiina ottamaan väriä niskaan.
valmis kiiltävä musta.
tässä näkyy isoin valuma joka on takapilarissa, siihen tuli laitettua vielä lisää maalia että saa varmasti hiottua ja kiilloitettua.
kaveri kysy "etkö muistanu suojata takavaloja?"
kokonaisuutena olen aika tyytyväinen, seuraavalla kerralla osaa ottaa vähä rauhallisemmin ennen tuota vikaa kiiltävää pintaa, välttäis valumat.
Parempi kuitenkin että maalia on liikaa, kuin liian vähän
noniin, nyt on tullu jo hiottua 2000 vesihiomapaperilla suurin osa autosta mataksi, eli osa appelsiinistä on nyt poissa. Samalla paljastui karu totuus että kyljissä on liian vähän väriä, pitänee joku ilta vetää vähän lisää pokkauksesta alaspäin.
on se vaan jännä, miten musta voi olla näin vaikea amatöörin maalata, viimeksi maalasin auton valkoseks ja siitä tuli lähes täydellinen.
on se vaan jännä, miten musta voi olla näin vaikea amatöörin maalata, viimeksi maalasin auton valkoseks ja siitä tuli lähes täydellinen.
ihan terve asenne sulla ainakin on, ei näitä vanhojen autojen maalauksia saa liian tosissaan ottaa
mistä värit? automaalit.netistäkö...
mistä värit? automaalit.netistäkö...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Valkoinen onkin paljon helpompi amatöörin maalata kun mustassa näkyy pienimmäksi sumeudet sun muut kun musta heijastaa ja on paljon kiiltävämpi kuin valkoinen.
Mutta kyllä vaikka tuo musta olisikin hieman roskainen sun muuta, niin kyllä musta aina tuon keltaisen voittaa Oon aina ollu sitä mieltä, että autossa kiiltävän mustan ja kromin yhdistelmää ei voita mikään. Ja nimenomaan kiiltävä. Mattapintaiset on hirveitä.
Mutta kyllä vaikka tuo musta olisikin hieman roskainen sun muuta, niin kyllä musta aina tuon keltaisen voittaa Oon aina ollu sitä mieltä, että autossa kiiltävän mustan ja kromin yhdistelmää ei voita mikään. Ja nimenomaan kiiltävä. Mattapintaiset on hirveitä.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024