W201 projekti loppu, myyty.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

W201 projekti loppu, myyty.

Viesti Kirjoittaja tanari »

auto on vm 87 190D + automaatti. Alkuperäiseltä väriltään punainen, joitain pieniä varusteitakin joku ruksinu ruotsissa, esim ilmastoinnin.

auto oli vuosi takaperin, frendillä lojumassa pihalla, josta sen sitten pelastin, myin kuitenkin auton heti eteenpäin kaverille samaan rahaan jonka siitä maksoin, koska en kerinnyt itse sille tekemään mitään.

frendi pisti autoon uudet jarrulevyt + palat eteen ja taakse vain sääti käsijarrun. Leimalla vaadittiin uutta etujousta ja raidetangon päätä, jotka laitettiinkin.

frendi pisti autolla ajaen vuoden, jonka jälkeen ostin sen itselle takaisin.
Värikin oli kerinnyt vaihtua punaisesta jo kirkkaan keltaiseksi, joka todella herättää huomiota :lol:

mittarissa oli nyt 441000km

viimeviikolla tuli vaihdettu pyöränlaakerit eteen + kardaanin tukilaakeri ja tukikumi. Taakse pitäis vaihtaa jarrukilvet että sais käsijarru kengät paikalleen.

Kovat on suunnitelmat auton kanssa, saa nähä mikä toteutuu.

-matalaks
-ovista listan reijät kiinni hitsaten
-siistit helmalevikkeet
-uus väri pintaan, mahdollisesti musta
-sisustan siistiminen + alkuperäisen kaltaiseksi parantelu.
-moottorin pesu + vuotavien tiivisteiden vaihto
-vaihteisto öljyjen vaihto + öljypohjan tiivistys
-siistit 15" vanteet, mieluusti 7-8" leveet kiiltävällä huulella, ihan sika matalat renkaat jotku 185/50/15 tai 165/50/15 katsotaan.

noilla eväillä pitäis tulla ihan hieno, tai no jonkunmoinen ainakin, kuvia pitänee pistellä esille tässä kun jotain tapahtuu.
Viimeksi muokannut tanari, Ti 19.10.2010 18:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

15" "matalaprofiilirenkailla" saat jo oikeesti nähdä vaivaan kun lintatat :roll: Melkeinpä ottaisin 16/17" vanteet jos kerran mitään ei vielä tallissa loju :P
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

no hommasin aika edullisesti scorpion alta sellaset fordin omat hunajakenno vanteet, pitää vaan keskireikä sorvaa 63.5->66.5mm

voi olla että on liian pienet nuo 15", aika näyttää :wink:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Noniin, leima paperiin huomenna, kun tänään on laitettu käsijarruun kaikki uutta.

-jarrukilvet
-jarrukengät asennusarjoineen
-linkut putsattu ja kuparitahnoitettu

pitäis pitää käsijarru nyt.

vanhat jarrukilvet lähti irti repimällä, oli vähä ruostuneet.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

käsijarru piti 1,8 ja 1,4 läpi meni, taas on vuos ajoaikaa.

vesihioin katon ja huomena jos suihkis mustaa kattoon :roll:

ei ole varmaa kenelläkää muulla mersussa 165/50/15 rengastusta :lol: tulee aika makeesti 7" vanteenkanssa varmastikkin, vanteet tulee 1cm kaarista ulos, ja renkaiden pitäis pingottua niin että on 1cm sisempänä, että olis just kaarien sisäpuolella. Saas nähä ensviikolla kun renkaat saapuu.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Rengastus kuulostaa niin pervolta, että laihatan muutama kuva eri kulmista, ennenkuin laitat alle :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

joo pitänee ottaa parikuvaa, tänää maalasin katon ral9005 värillä mustaksi, siitä tuli musta.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

kumit ei välttämättä kestä moista venytystä. itsellani oli aikanaan 185 65 15 tuumaa normaalia leveämmallä vanteella ja yhdestä renkaasta petti sen takia kudokset kyljestä.. alkoi patti kasvamaan.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

JohaT kirjoitti:kumit ei välttämättä kestä moista venytystä. itsellani oli aikanaan 185 65 15 tuumaa normaalia leveämmallä vanteella ja yhdestä renkaasta petti sen takia kudokset kyljestä.. alkoi patti kasvamaan.
kyllä noi matalat uudet renkaat kestää aika hyvin, eriasia että onko siinä mitään muuta järkeä kuin "makee"ulkonäkö, varmaa kamalat ajaa :lol:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

huvikseni kalvotin kuskinpuolen lasit gilan 50% kalvolla, tuli aika "sopivat"
kuva sivusta

tosta löytyy muut projekti kuvat -> tästä
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

auto on melko matala nyt, etupalkin alla 8cm tilaa.

vaihdoin tuossa päivänä eräänä ohjaus-iskarinkin, ei vaikuttanut mitään.

ne hunajakenno vanteet on jo osa lasikuulapuhallettu ja eka jopa maalattu keskiosastaan, reuna vielä kiillottamatta.

villejä visioita pyörii mielessä mustan ja lime vihreen kanssa :roll:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ostin tänää 17" peltivanteet, ihmismieli harhailee...
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.

pinnasta tuli suht sileä, mutta pieniä syöpymiä oli tullut sinne ja tänne.
vesihionta 180, 240, 600 ja 800 papereilla sai pinnan jo siistiksi.
2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.

2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.

Kuva

Kuva

165/50-15 nankanggi pinkeesti pinnassa.

Kuva
tästä kuvasta näkyy hyvin kuinka kauhee ruoska toi auto on todellisuudessa. Matalakin on.

pitäis melkee hommaa sellanen Slow & Low tarra.

Kuva

Kuva

Vaatis ehkä vielä kaikista jousista puol kierrosta pois.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tostaha vois sanoo jo et renkailla majallettu :lol: . Kai tosa o ylivaiheloota motarinopeuksia varte?

Edit: Tomaati vekotin, eipä oo hyppy pykälää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Wheelgappii vaiks muille jakaa
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
Miksii et suosittele?

ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Sergey kirjoitti:
tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
Miksii et suosittele?

ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
no sä ainakin tiedät miten hirvee työ tommosessa kiillottelussa on :lol:

joo väri on väliaikainen, uskoisin että autosta tulee musta, jo ens viikolla.

samalla jousista lähtee pois tavaraa, mahdollisesti se slow&low tarra :roll:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Sergey kirjoitti:
tanari kirjoitti:en suosittele kenellekkään vanhojen happamien vanteiden putsaamista ja reunan kiillottamista. Ensin lasikuulapuhallus, kesti noin 1h/vanne.
Miksii et suosittele?

ja onha se aika korkee... pointsit ennakkoluulottomuudesta niin rengasvalinnan kuin värityksenkin suhteen.
no sä ainakin tiedät miten hirvee työ tommosessa kiillottelussa on :lol:

joo väri on väliaikainen, uskoisin että autosta tulee musta, jo ens viikolla.

samalla jousista lähtee pois tavaraa, mahdollisesti se slow&low tarra :roll:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Tä, "renkaanvenytystä ja auto on matala" missä ne kuvat on missä se auto sitten on missä noita on? :roll:
Avatar
NoGo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NoGo »

Bongattu Kehä III:lla eilen, kun ajoit ohi. Käännyin Jumbolle mustalla 190:llä.
Tuo auton väri sekä vanne- ja rengasvalinta hämmästytti livenäkin.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

eepi kirjoitti:Tä, "renkaanvenytystä ja auto on matala" missä ne kuvat on missä se auto sitten on missä noita on? :roll:
matalampaa lookkia ei ole vielä kuvattu, mutta venytettyä rengasta näet kuvissa. tuon venytetympää en halua. tälläkin mataluus asteella on jo vittumaista ajella hidasteiden yli kiemurtaen. matalin kohta 8cm etupuskurin alta 12cm

nykyisin etupuskurin alta 8cm ja matalin kohta 6cm
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

NoGo kirjoitti:Bongattu Kehä III:lla eilen, kun ajoit ohi. Käännyin Jumbolle mustalla 190:llä.
Tuo auton väri sekä vanne- ja rengasvalinta hämmästytti livenäkin.
joo oli pakko ottaa sut kiinni kun tulin siellä pidempänä, siistin näkönen mese sulla.
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Jos väri kerran vielä vaihtuu niin tee se sitten kunnolla. Mikään ei ole järkyttävämpää kuin tuollainen ovien välistä ja konehuoneesta eri värinen auto. Työtähän siinä on melkoisesti enemmän kunnolla tehtynä mutta jos se ei kiinnosta niin parempi jättää moiset värien vaihdot kokonaan väliin.
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Tero.N kirjoitti:Jos väri kerran vielä vaihtuu niin tee se sitten kunnolla. Mikään ei ole järkyttävämpää kuin tuollainen ovien välistä ja konehuoneesta eri värinen auto. Työtähän siinä on melkoisesti enemmän kunnolla tehtynä mutta jos se ei kiinnosta niin parempi jättää moiset värien vaihdot kokonaan väliin.
Siinä puhuu Tero täyttä asiaa. Ne on todella hirveitä viritelmiä. Varsinkin jos väri/sävy vaihtuu, niin ei muuta kuin rungosta kaikki irti, konehuone tyhjäksi ja maalata joka nurkka uudestaan. Varsinkin jos maalaa jonkin erikoismaalauksen, niin ehdottomasti sen pitää jatkua myös esim. ovien väliin. Esim. ovet irti, että pääsee maalaan ovi kauttaaltaan uudella värillä.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

tanari kirjoitti: 2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.

2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
Eikö olis ollu pikkasen helpompaa kiillottaa niin että auton takapää pukkien nokkaan ja auto käyntiin ja hiomaan. Tuolla tyylillä oon kiillottanu 5 sarjaa vanteita.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

niin, nythän tää on just sellanen kötöstys, missä on ovien välit punaset.

Tarkoitus olisi maalata ne ovien välit mustaksi, niinkuin muukin auto.

Itse teen pohjat, itse maalaan, tulee sellanen kun sattuu tulemaan, tämähän ei ole mikään näyttelyauto :roll:

tälläsillä parin euron autoilla on kiva vähän treenata uusia taitoja.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Joutu taas vaihtaa alle pykälää korkeemmat jouset, että pääsi luolaan hiomaan autoa :lol:

mutta nyt tuli kuitenkin väri pintaan, ihan ite suihkutin, sain aikaseks jopa pari valumaa, mutta liian vähän maalia ei ainakaan tullut, tästä voi tulla ihan hyvä kun vesihiooo ja myllyttää, katosta tuli itseasiassa ihan järkyttävän hyvä ihan maalauksenkin jäljiltä :lol:

hitsasin maskin konepeltiin kiinni, meinasin että ihan sama mitä tolle pellille tekee, kun oli etureunasta jo ihan mätä ja moneenkertaan jo joku leiponut mädän päälle kittiä.
Kuva

Kuva
suojattuna, valmiina ottamaan väriä niskaan.

Kuva
valmis kiiltävä musta.

Kuva
tässä näkyy isoin valuma joka on takapilarissa, siihen tuli laitettua vielä lisää maalia että saa varmasti hiottua ja kiilloitettua.

Kuva

Kuva
kaveri kysy "etkö muistanu suojata takavaloja?"

kokonaisuutena olen aika tyytyväinen, seuraavalla kerralla osaa ottaa vähä rauhallisemmin ennen tuota vikaa kiiltävää pintaa, välttäis valumat.
Parempi kuitenkin että maalia on liikaa, kuin liian vähän :lol:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin, nyt on tullu jo hiottua 2000 vesihiomapaperilla suurin osa autosta mataksi, eli osa appelsiinistä on nyt poissa. Samalla paljastui karu totuus että kyljissä on liian vähän väriä, pitänee joku ilta vetää vähän lisää pokkauksesta alaspäin.

on se vaan jännä, miten musta voi olla näin vaikea amatöörin maalata, viimeksi maalasin auton valkoseks ja siitä tuli lähes täydellinen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ihan terve asenne sulla ainakin on, ei näitä vanhojen autojen maalauksia saa liian tosissaan ottaa :D

mistä värit? automaalit.netistäkö...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Valkoinen onkin paljon helpompi amatöörin maalata kun mustassa näkyy pienimmäksi sumeudet sun muut kun musta heijastaa ja on paljon kiiltävämpi kuin valkoinen.

Mutta kyllä vaikka tuo musta olisikin hieman roskainen sun muuta, niin kyllä musta aina tuon keltaisen voittaa :lol: Oon aina ollu sitä mieltä, että autossa kiiltävän mustan ja kromin yhdistelmää ei voita mikään. Ja nimenomaan kiiltävä. Mattapintaiset on hirveitä.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Vastaa Viestiin