500E umpiot tai pelkät lasit, mistä?
500E umpiot tai pelkät lasit, mistä?
Noiden harmaantuneiden umpion lasien tilalle olisi tarkoitus hankkia uudet.
Lisäpitkät kiinnostaisi laittaa sumareiden tilalle.
Saako pelkällä 500E:n umpion lasilla, releytyksellä sekä varjostimen poistolla pitkät vakiomallisiinkin umpioihin sumareiden tilalle?
Mistä pelkkiä umpion laseja löytyisi edullisesti? -92 eli facelift hakusessa.
OT: Olisko kuvia S124:sta led-takavaloilla, sellaisilla kuin km-partsista löytyy?
Lisäpitkät kiinnostaisi laittaa sumareiden tilalle.
Saako pelkällä 500E:n umpion lasilla, releytyksellä sekä varjostimen poistolla pitkät vakiomallisiinkin umpioihin sumareiden tilalle?
Mistä pelkkiä umpion laseja löytyisi edullisesti? -92 eli facelift hakusessa.
OT: Olisko kuvia S124:sta led-takavaloilla, sellaisilla kuin km-partsista löytyy?
124.023
Mieluummin kaksi relettä kun taitaapi valvonta reagoida herkemmin vinokuormaan kuin ylikuormaan, koskapahan kestää heittää 100/80W lamput ja ei rähise. Elikkäs releen ohjaus kaukovalonpiuhasta ja syöttöjännite sumuvalonpiuhasta niin saa samalla apupitkille on/off kytkimen sumuvalojen kytkimestä, niin ei ainakaan herjaa sumuvalojen puutteesta, eikä se herjaa muutenkaan ennen kuin vetäisee sumuvalot päälle eikä sieltä kuormaa löydykkään. En ole satavarma, mutta näin äkikseltään tuli vaan mieleen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Kuorma pitää olla sama molemmilla puolilla, niin ei syty vikavalo.
Saahan sitä kokeilla yhdelläkin releellä, mutta vikavalo syttyy. Se
valvonta haistaa releen ohjausvirran.
Ei se herjaa puuttuvista sumuvaloista.
Palanut lisäpitkä ei sytytä vikavaloa, jos virta tulee akusta releen kautta.
Ei ehkä mene läpi katsastuksesta tuo lisäpitkän ohjaus sumuvalokytkimellä.
Saahan sitä kokeilla yhdelläkin releellä, mutta vikavalo syttyy. Se
valvonta haistaa releen ohjausvirran.
Ei se herjaa puuttuvista sumuvaloista.
Palanut lisäpitkä ei sytytä vikavaloa, jos virta tulee akusta releen kautta.
Ei ehkä mene läpi katsastuksesta tuo lisäpitkän ohjaus sumuvalokytkimellä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Joo ei tosiaan herjaa sumareista ennen kuin vetasee napista. Ihan vaan yleisenä kysymyksenä kuinka moni on sitä mieltä, että sumarit saisi syttyä toisin kuin nykyään. Eli kun kytkimen nupista vetää naksun ylös niin syttyisikin ensin takasumari ja vasta toisesta naksusta etusumarit.
On nimittäin irtolumen aikaan tarvetta pelkälle takasumarille ilman etusumareita ja taas jos etusumareita tarvitsee niin silloin tarvitsee myös takana. Saako (katsastus) ja voiko valokytkimellä vaihtaa piuhojen paikkaa.
On nimittäin irtolumen aikaan tarvetta pelkälle takasumarille ilman etusumareita ja taas jos etusumareita tarvitsee niin silloin tarvitsee myös takana. Saako (katsastus) ja voiko valokytkimellä vaihtaa piuhojen paikkaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kahessa lankussa ottanu pitkän piuhasta ohjauksen yhdelle releelle jonka takana lisäpitkät eikä se mitään valoa ala poltteleen näin myös ceessä eikä ongelmiaJarkkoN kirjoitti:Kuorma pitää olla sama molemmilla puolilla, niin ei syty vikavalo.
Saahan sitä kokeilla yhdelläkin releellä, mutta vikavalo syttyy. Se
valvonta haistaa releen ohjausvirran.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Eipä, kokeiltu myös 202-203-210-211 eikä ongelmia.kahessa lankussa ottanu pitkän piuhasta ohjauksen yhdelle releelle jonka takana lisäpitkät eikä se mitään valoa ala poltteleen
Satakakslankuista olen ottanut polttimon pois kun olen laitellut xenoneita, itse en tarvitse polttimovikavaloa yhtään mihinkään.
Miksei menisi jos valot on muuten kytketty oikeinEi ehkä mene läpi katsastuksesta tuo lisäpitkän ohjaus sumuvalokytkimellä
Ok, se releen ohjausvirta jää sitten niin pieneksi, ettei valvonta
huomaa mitään. Muistan kai väärin, sori. Mutta on se aika herkkä,
jotkut ovat raportoineet, että eri tehoiset polttimot eri puolilla
riittäisivät sytyttämään vikavalon.
Sumuvalot ei ole itsellä käytössä eikä vikavalot siitä syty, vaikka katkaisijaa
kääntääkin.
Kaksi H7-polttimoa saa selvästi isomman jännitteen akusta kuin valvonnan
kautta, joten virtaakin menee yli 10 ampeeria. 10 ampeerin rele on
minusta hiukan pieni, 20 A olisi sopiva.
huomaa mitään. Muistan kai väärin, sori. Mutta on se aika herkkä,
jotkut ovat raportoineet, että eri tehoiset polttimot eri puolilla
riittäisivät sytyttämään vikavalon.
Sumuvalot ei ole itsellä käytössä eikä vikavalot siitä syty, vaikka katkaisijaa
kääntääkin.
Kaksi H7-polttimoa saa selvästi isomman jännitteen akusta kuin valvonnan
kautta, joten virtaakin menee yli 10 ampeeria. 10 ampeerin rele on
minusta hiukan pieni, 20 A olisi sopiva.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006