Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
Eli tuli tämmönen mersu haettua sitte itelle. Ensimmäinen oma mersu,ja korttiakaan ei vielä kyllä ole,alkuvuodesta.
Koriltaan suht hyvä ja ajoltaan kans. Kone käy nätisti. Kakkosen synkro vähä ääntää mutta äännelköön.
Ja jopa yllättävän tehokas. Kyllähä tuo ainaki päälle 200kmh otti mittarii ku isä kokkeili (miinus mittarivirhe mitä lie)
Jospa tuolla sen pari kolme vuotta ajelee ku kortin saa
Ja laitettaas yks kuva!
Kokemuksia kerron sitä mukaan ku niitä on
Koriltaan suht hyvä ja ajoltaan kans. Kone käy nätisti. Kakkosen synkro vähä ääntää mutta äännelköön.
Ja jopa yllättävän tehokas. Kyllähä tuo ainaki päälle 200kmh otti mittarii ku isä kokkeili (miinus mittarivirhe mitä lie)
Jospa tuolla sen pari kolme vuotta ajelee ku kortin saa
Ja laitettaas yks kuva!
Kokemuksia kerron sitä mukaan ku niitä on
Tervetuloa foorumille. Haulla löytyy paaaljon juttua esim. w201 tai moottorista m102 hakusanalla.
Purkuautoja on runsaasti pitkin Suomea joten kyselemään vaan. Itsekkin haluaisin tuollaisen 5v lootan oman 4v laatikon tilalle. Ilmeisesti moni muukin kun eivät ihan ilmaisia ole. Saksan ebaystä voi myös katsella. Katsot vain laatikon tyypin ja sellainen löytyy lähes aina myynnistä.'
Voimansiirron jurinat kuuluu usein perästä, joten kannattaa varmistaa ensin, että ääni varmasti kuuluu vaihteistosta.
Purkuautoja on runsaasti pitkin Suomea joten kyselemään vaan. Itsekkin haluaisin tuollaisen 5v lootan oman 4v laatikon tilalle. Ilmeisesti moni muukin kun eivät ihan ilmaisia ole. Saksan ebaystä voi myös katsella. Katsot vain laatikon tyypin ja sellainen löytyy lähes aina myynnistä.'
Voimansiirron jurinat kuuluu usein perästä, joten kannattaa varmistaa ensin, että ääni varmasti kuuluu vaihteistosta.
c203 180K -05
Jaa niinkö se oli? No kumminki Ja hyvin on mersu menny etiäppäi. oltasko joku 1000km ajettu ja laitettii seisontaan. Ei oikee kannata vielä maksella vakuutuksia ku oo korttiakaan,tammikuussa Jos liikenteeseen ottas takasi. Ja jos piruuttaan tässä kuussa käyttäs konttorilla
Pittää se mittari hommata tuohon nii tripin yms pelaan
Pittää se mittari hommata tuohon nii tripin yms pelaan
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
Ja jopa yllättävän tehokas. Kyllähä tuo ainaki päälle 200kmh otti mittarii ku isä kokkeili (miinus mittarivirhe mitä lie)
Isän kannattaisi syvästi miettiä kasvatuksellisia näkökulmia. Huoh.
Isän kannattaisi syvästi miettiä kasvatuksellisia näkökulmia. Huoh.
- neliveto on ylivoimaa -
miettiä? Tarkottaako tuo sitte sitä,että ku isä kokkeili kulkuja niin ite oon perässä kokkeilemassa? Ei ei näin...
Ite tarvin korkeintaan tehoja siihe,että ohittaminen on turvallista ja kiihtyvyys hyvä ettei jää jalkoihin.
Kai minä jo tässä iässä älyän itekki jottai,ei muitten tarvi siitä sanoa mitään.
Joo vaa asiaan.. purin äsken mittariston ja sain ainaki mittarivalot palamaan.
Tosin aika himmiästi palaa mikä johtuu siitä säätimestä mikä on rikki..
täytyy jotenki ohittaa tuo..
madallusjousiaki olen alustavasti katellu ja ilmeisesti ensviikon alussa tillailen.
En vaa oikee ossaa päättää mitkä ottas.. tonttiin tuo on saatava. iskarit löytyy kuulema koulukaverilta. ainaki viikkositte sillä ne oli.
Ja autokouluunki parinviikon sisään.
Ite tarvin korkeintaan tehoja siihe,että ohittaminen on turvallista ja kiihtyvyys hyvä ettei jää jalkoihin.
Kai minä jo tässä iässä älyän itekki jottai,ei muitten tarvi siitä sanoa mitään.
Joo vaa asiaan.. purin äsken mittariston ja sain ainaki mittarivalot palamaan.
Tosin aika himmiästi palaa mikä johtuu siitä säätimestä mikä on rikki..
täytyy jotenki ohittaa tuo..
madallusjousiaki olen alustavasti katellu ja ilmeisesti ensviikon alussa tillailen.
En vaa oikee ossaa päättää mitkä ottas.. tonttiin tuo on saatava. iskarit löytyy kuulema koulukaverilta. ainaki viikkositte sillä ne oli.
Ja autokouluunki parinviikon sisään.
Hienon värinen ja 190 on ihan kiva auto kyllä tuolla 2,3 bensakoneella. Takavalot on muuten komiat, iteki tota harrastelin yhdessä välissä, mutta nykyisin tupannut tuo alkuperäisyys kiinnostamaan enempi. Hieno ensi auto ja hyväkuntoiselta vaikuttaisi, kannattaa pitää hyvä huoli.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
valot näyttää hyviltä, siis ajovalot... ei ole sellaiset perinteiset hiekkapuhalletut...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
miten niin ensiautona kyllä tuo menis monella perheelläkin ihan käyttöautona...jaasu kirjoitti:
Ja kyllähä tuo ensiautona menee,pieniä lommoja jos oikois ja muovihelmojen alta pilkistävät ruosteet korjais nii se ois siinä.
mulla oli eka auto kun kortin sain (sitä ennen oli lukemattomia peltoautoja kyllä ollut ja on vieläkin ), fiat 127, maksoi muutaman satasen (markkoina siis -87 vuonna) ja ihan hyvä ensiauto se olikin, mutta parissa kuukaudessa se pehmeni niin pahoin, että piti ostaa oikein 131 fiat... (samaan aikaan 131 kanssa tais olla vielä muuten vielä fiat 600 ajossa )
sillä menikin sitten muutama vuosi ihan kivasti kunnes erehdyin saab 99 hankkimaan , no siitä pääsi onneksi nopeasti eroon, kun ei se piru kestänyt ollenkaan... olikohan jotain 1.5 vuotta ja jatkuvaa remonttia...
sitten mitsu L300 paku "uutena" (40 000 km ajettuna) ja sillä meni 18 vuotta, se oli hyvä ja halpa pitää, öljyt kun vaihtoi ja kerran 5 vuoteen jarrupalat, niin siinä tais olla remontit ekalle 15 vuodelle (kunnes siitä pamahti laatikko laatikon siihen kuitenkin vielä vaihdoin ja sitten alkoikin jo ikä painaa pelleissä ja muussa tekniikassa niin paljon, että oli aika miettiä, joko paloiksi tai korjataanko vielä... paloiksi se sitten meni),
mitsun jälkeen ostin sitten tuon nykyisen käyttikseni, eli fiat ducaton ja sillä pitäis päästä vielä ainakin seuraavat 10 vuotta, mielummin kuitenkin 15, ettei ruveta kylillä puhumaan, että se vaihtaa autoa, niin kuin mustalainen hevosta...
tuo mun 300E mersu on enemmän sellainen harraste peli ja niitä on ollut muutenkin tässä vuosien varrella vähän eri merkkisiä ja laatuisia, mutta niitä en ala enää tähän erittelemään sen kummemmin, kun ei itsekkään enää tahdo kaikkia muistaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Saksasta suosittelisin etsimään sitä 5v laatikkoa. Suomessa ne ovat harvassa ja joku kai kaataa kultaa ja timantteja niihin rajalla koska arvo näyttää nousevat moninkertaiseksi kun ne saapuvat tänne myyntiin.
Katsot vaan perävälityksen, että saat suurinpiirtein samanlaisen askin.
Katsot vaan perävälityksen, että saat suurinpiirtein samanlaisen askin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
et kai nostanu kakkosel kytkintä vaikka auto liikku taaksepäin?
bildelsbasen.se varaosia ruottista ja lähes kaikki lähettää bussirahtina suomeen. suomilisä 50eur. eli yhteensä n 200-300 eur.
bildelsbasen.se varaosia ruottista ja lähes kaikki lähettää bussirahtina suomeen. suomilisä 50eur. eli yhteensä n 200-300 eur.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ei ole mersulle oikee mittää tullu tehtyä,ku ei kotona ole syysloman jälkee tullu käytyä.syyslomalla raidetangon päät laitoin ja nyt kotona oottas apusimpukan korjaussarja. täytyy kuha joskus kotia menee nii väkertää paikalleen. Äiti kulkee töissä nyt tolla autolla 100km päivässä,ja kuulema hyvin pelannut ja lähtee kuulema ainaki pikkupakkasilla hyvin käymään. Josko ton kohta uskaltas konttorilla käyttää? tässä meinaa kiireitä pitää ku tyttöystävän 520bmw:ki pitäs ajoon saaha,hitsattavaa nii pirusti... Kylse tästä!
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
Vähän on hilijasta olllut. alle tuli nakattua fk 45mm jouset ja postissa odottelee brocin b2 silverin 9x16 vanteet.
auto pelannut moitteettomasti,mitänyt abs laatikko sekosi,mutta seki tuli korjattua pikku naputtelulla. ja leimanki auto sai,ainuut viat oli että käsijarru oli heikko ja jousi poikki eestä,joten tilaili sitten nuo matallusjouset.
Ja mites,kannattaako tommosesta nostaa pensanpaineita ja jos nii mistä ja miten?
auto pelannut moitteettomasti,mitänyt abs laatikko sekosi,mutta seki tuli korjattua pikku naputtelulla. ja leimanki auto sai,ainuut viat oli että käsijarru oli heikko ja jousi poikki eestä,joten tilaili sitten nuo matallusjouset.
Ja mites,kannattaako tommosesta nostaa pensanpaineita ja jos nii mistä ja miten?
Menneitä paljon.
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
miksiköhän niitä paineita pitäis nostaa eikö se kuitenkin pelaa ihan hienosti nyt...jaasu kirjoitti:
Ja mites,kannattaako tommosesta nostaa pensanpaineita ja jos nii mistä ja miten?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
pellaa hyvinni hienosti. jätättää lähdöissä 325 pemaritki eli kai se kulku on kohillaan?
Menneitä paljon.
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
hyvin se kiihtyy, kyllä sitä tuollakin kerkiään tappaa ihte sä yhtä hyvin mitä jollakin 200 heppasella laitahan kuvia kun jouset ja vanteet oot saanu alle
Diiiiiiiissseli
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
en oo varma näkyykö tuo kuva ku on turpakirjasta otettu. siinä kuitenki yks huono kuva. vielähä sitä pittää laskee..
Menneitä paljon.
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
60-madallus jouset madaltaa aika pirusti ainakin oma entinen 2.5 diesel oli aika lintassa 60:llä jousilla
Diiiiiiiissseli
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
nyt tossa on -40 jouset. onko sulla juha tallessa ne 60 jouset vielä?
Menneitä paljon.
Re: Kokemuksia 190e 2.3 mersusta
ei kyllä mikään silmiä hivelevä yhdistelmä toi madallus ja peltivanteet