S211:n Holocaust, Mersu muuttui kaasukammioksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

S211:n Holocaust, Mersu muuttui kaasukammioksi

Viesti Kirjoittaja Division »

Köh, köh :evil:

Ajelin eilen aika repivää menoa ja isommalla kaasulla kiireissäni töistä kotiin ja takaisin, kun olin unohtanut muutamia papereita kotiin.
Pysähdyttyäni reissun jälkeen auto haiskahti ulkopuolelle palaneelta ompelukoneöljyltä.

Päivän päätteeksi hyppäsin autoon ja lähdin kotiin päin. Ensimmäisissä liikennevaloissa alkoi matkustamoon kantautumaan ikävä katku ja huomasin, että alkoi puskemaan savua jostain auton alta, oikeanpuoleisen eturenkaan luota. Avasin ikkunat, että saa matkustamoon happea ja ajoin seuraaviin liikennevaloihin. N. 20 sekuntia pysähtymisestä, alkoi savua taas nousemaan ja kun valot kestivät n. 2-3 min ruuhkan takia niin savua puski enenevissä määrin jo molemmilta puolilta renkaiden luota sekä konepellin saumoista. Meinasin tukehtua, kun se tuli sisään ikkunoista ja niitä ei voinut sulkeakaan, koska matkustamo oli jo katkua täynnä.

Kurvasin paikallisen huoltamon yhteydessä olevalle nyrkkipajalle ja auto nostettiin ylös. Mitään kovin ihmeellistä emme siitä löytäneet. Auto ei myöskään savuttanut, kun vapaalla polki kaasua. Savuttaminen siis vaatii kuormaa moottorille.

Otin auton alas ja lähdin ajamaan kotiin päin, jolloin taas liikennevaloissa sama sankka savupilvi verhosi autoni. täysin suodattamattomalta pakokaasulta tuo vaikutti. Otin puhelimen ja soitin Mobilolifen palvelunumeroon, ajaessani samalla kohti Vehon pihaa.
Mobilolife hoiti homman jälleen kunnialla ja 10 min soitosta, oli Vehon päätteellä Mobilolife-lähete ja samalla minulle soitteli autovuokraamokin, josta saisin vara-auton. Maksoivat jopa ilmaisen taksikyydin 20 km päähän sitä vara-autoa hakemaan, kun ne olivat Vehon vuokrauspisteestä loppuneet.

Nyt tässä odotellaan tuomiota, että mikä autosta levisi. Itse epäilen, että meni turbo, downpipe tai katti. Katsotaan nyt.

Minkä veikkaatte levinneen? Kulku alkoi muuttumaan myös tuon 10 km savutusetapin aikana koko ajan kehnommaksi, mutta kyllä sillä vielä kohtuudella ajeli. Mitään vikailmoituksia ei tullut.

Auto on onneksi hankittu liikkeestä vasta muutama kuukausi sitten, eli kaikki kustannukset eivät tule itselle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Näätä juuttunut pakoputken päälle ja muuttumassa tuhkaksi... tai pakosarjan päälle valuu öljyä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Webasto tai sähkövastus, jos semmonen on? Itellä muuten a170cdi puski aika hyvin (palaneen dieselin hajuista) savua kabiiniin kun yksi suutin falskasi pahemman kerran. Ei pystyny pysähtyyn jos meinas hengitelläkin autossa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Otan osaa. Paljonko pääsit uudella autollasi ennen kuin jätti tien päälle?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Säilyykö tuo Mobilolife autossa vaikka sitä olisi viritelty moottorinohjelmointia muuttamalla (Motorbit -viritys) :?:
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Eiköhän tuo olekesän jälkeen käyttämättömnä huilineen Webaston ensi töräykset. Joskus aikanaan mulle tilattiin Kivenlahden Teboilin pihaan paloauto vastaavasta tapauksesta, kun turhan hätäinen ohikulkija näki pölläyksen lämppäristä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ääni webastolle, w202 teki kanssa melkoisia savupilviä liikennevaloissa. Jos pakoputki vuotaa ihan alusta, luulisi koneen äänen olevan melko erilainen?
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Haitarikumi? :roll:
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

JP74 kirjoitti:Ääni webastolle, w202 teki kanssa melkoisia savupilviä liikennevaloissa. Jos pakoputki vuotaa ihan alusta, luulisi koneen äänen olevan melko erilainen?
Saman äänen polttonestelämmittimelle antoi sen nyrkkipajan (jolla muuten mersun edustus...) huoltomieskin ja osoitti sbc-jarruyksikköä, kysyen, että mikä eberin malli tällainen on, kun hän ei tunne... tässä vaiheessa pyysin laskemaan auton alas ja ajoin Veholle.

AUTOSSA EI OLE POLTTONESTELÄMMITINTÄ!
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Division kirjoitti: Saman äänen polttonestelämmittimelle antoi sen nyrkkipajan (jolla muuten mersun edustus...) huoltomieskin ja osoitti sbc-jarruyksikköä, kysyen, että mikä eberin malli tällainen on, kun hän ei tunne... tässä vaiheessa pyysin laskemaan auton alas ja ajoin Veholle.

AUTOSSA EI OLE POLTTONESTELÄMMITINTÄ!
Huh
Mutta olihan oikeen merkin edustus/ammatti(ei erota jarru osaa jostain missä kiertää vesi sisällä) asentaja,
kuitin, takuun tehdylle(päinpers***tehdylle)työlle saannut ym tuikitarpeeliset (paitsi että auto ei olis tullut kuntoon)pääsyt sitten taistelemaan niiten kanssa kuluttajan suojasta ym

sitten vielä vällilä välytellän lain laatioiten toimesta että autoa ei sais
itse korjata jos vaikka katsatuksessa löytyy vikaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.

Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:
Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.

Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onko tuossa V6:ssa valu- vai peltipakosarjat?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

tn62634 kirjoitti:Onko tuossa V6:ssa valu- vai peltipakosarjat?
Pelti
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Division kirjoitti:
Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.

Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...
Kävi ilmi, että molemmat pakosarjat haljenneet. Epäilys, että ollut jo ostaessa.

Dpf täysin kunnossa ja karstaa 0,56g, vastapaineet ok sekä viimeisin täysin onnistunut poltto tapahtunut testaushetkellä 86 km aiemmin.

Pakosarjat kuntoon ja sitten jatkuu dpf kikkailu sekä takapönttöprojekti taas pikkuhiljaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Division kirjoitti:
Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.

Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...
Kävi ilmi, että molemmat pakosarjat haljenneet. Epäilys, että ollut jo ostaessa.

Dpf täysin kunnossa ja karstaa 0,56g, vastapaineet ok sekä viimeisin täysin onnistunut poltto tapahtunut testaushetkellä 86 km aiemmin.

Pakosarjat kuntoon ja sitten jatkuu dpf kikkailu sekä takapönttöprojekti taas pikkuhiljaa.

Olisko voinut saada aiemmalla omistajalla "pohjakosketuksen" pakoputkistoon, esim. peruuttaessa?... ja isku aiheuttanut myöhemmin murtuman?

Pdf lisää kunnossa ollessaankin merkittävästi vastapainetta, ihan vakio koneeseen.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DPF lisää vasata painetta(kaikki putkessa oleva roju tekee sitä)
vastapaineesta ahdettu kone tykää...
Isku putkeen pakittaessa tai muuten voi tehdä särön sarjoihin jos joustoa ei ole tai se pohjaa
hyvä että Ahdin on säilynyt ehjänä jos noin on käynnyt,
yksi syy voisi olla(mikä joskus rikkonut turboja)että on joskus
saanut kunnola kenkää/muuten vaan käynnyt kuumana(vaikka penkissä,raskasta kärry vetäessä)ja sammutettu hetti
ilman mitään lämpöjen tasaantumisen odottelua(sen jälkeen jutelle kun mainoksen murokuppi riks poks)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Niin... nyt kun kaksi kirjoittajaa peräjälkeen arvuuttelee samaa asiaa... itse asiassa peruutin 3 vrk ennen pakosarjaongelmia erään penarin keulan uusiksi. Itselläni kävi tämä sama asia mielessä, mutta pidin sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, koska omaan autooni ei tullut mitään vaurioita puskuriin. Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.

Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Division kirjoitti:Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.

Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
Usein noissa "pusuissa" vauriot on näkymättömissä,
puskuri tökkä maalit riikki sieltä sisäpuolelta ja ajan oloon alkaa ruostumaan
sitten sieltä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:Niin... nyt kun kaksi kirjoittajaa peräjälkeen arvuuttelee samaa asiaa... itse asiassa peruutin 3 vrk ennen pakosarjaongelmia erään penarin keulan uusiksi. Itselläni kävi tämä sama asia mielessä, mutta pidin sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, koska omaan autooni ei tullut mitään vaurioita puskuriin. Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.

Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.
Vakuutusyhtiö ei varmasti halua olla samaa mieltä, se on saletti. Vehon vauriokorjaamo ei myöskään halunnut ymmärtää, että tällainen voisi olla fyysisesti mahdollista, koska putkessa on niin monta mutkaa matkalla ennen pakosarjoja ja putki mahdollisesti antaisi periksi jostain muualta ensin. (Kun lusikalla on annettu niin kauhalla ei voi ottaa). Eivät kuitenkaan tyrmänneet ajatusta ja asiaa tutkitaan kolmikanta-kokoonpanolla.

Maalaisjärki sanoo, että putki (kuten kaikki muukin) antaa periksi ensimmäisenä siitä heikoimmasta kohdasta, eli pakosarjasta, mutta selitäpä se nyt sitten vakuutusyhtiölle, joka haistaa asiassa aika monta takaporttia itsensä hyväksi.

Katsotaan miten käy, aavistus lopputulemasta minulla jo tosin on...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitä lämpö juttua kannattaa myös tuumata
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti: Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.
Vakuutusyhtiö ei varmasti halua olla samaa mieltä, se on saletti. Vehon vauriokorjaamo ei myöskään halunnut ymmärtää, että tällainen voisi olla fyysisesti mahdollista, koska putkessa on niin monta mutkaa matkalla ennen pakosarjoja ja putki mahdollisesti antaisi periksi jostain muualta ensin. (Kun lusikalla on annettu niin kauhalla ei voi ottaa). Eivät kuitenkaan tyrmänneet ajatusta ja asiaa tutkitaan kolmikanta-kokoonpanolla.

Maalaisjärki sanoo, että putki (kuten kaikki muukin) antaa periksi ensimmäisenä siitä heikoimmasta kohdasta, eli pakosarjasta, mutta selitäpä se nyt sitten vakuutusyhtiölle, joka haistaa asiassa aika monta takaporttia itsensä hyväksi.

Katsotaan miten käy, aavistus lopputulemasta minulla jo tosin on...

Putki on paksua tavaraa isolla halkaisijalla ja se mutka on loivahko... uskon kyllä pakosarjan olevan kovilla peräkolarissa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin