S211:n Holocaust, Mersu muuttui kaasukammioksi
S211:n Holocaust, Mersu muuttui kaasukammioksi
Köh, köh
Ajelin eilen aika repivää menoa ja isommalla kaasulla kiireissäni töistä kotiin ja takaisin, kun olin unohtanut muutamia papereita kotiin.
Pysähdyttyäni reissun jälkeen auto haiskahti ulkopuolelle palaneelta ompelukoneöljyltä.
Päivän päätteeksi hyppäsin autoon ja lähdin kotiin päin. Ensimmäisissä liikennevaloissa alkoi matkustamoon kantautumaan ikävä katku ja huomasin, että alkoi puskemaan savua jostain auton alta, oikeanpuoleisen eturenkaan luota. Avasin ikkunat, että saa matkustamoon happea ja ajoin seuraaviin liikennevaloihin. N. 20 sekuntia pysähtymisestä, alkoi savua taas nousemaan ja kun valot kestivät n. 2-3 min ruuhkan takia niin savua puski enenevissä määrin jo molemmilta puolilta renkaiden luota sekä konepellin saumoista. Meinasin tukehtua, kun se tuli sisään ikkunoista ja niitä ei voinut sulkeakaan, koska matkustamo oli jo katkua täynnä.
Kurvasin paikallisen huoltamon yhteydessä olevalle nyrkkipajalle ja auto nostettiin ylös. Mitään kovin ihmeellistä emme siitä löytäneet. Auto ei myöskään savuttanut, kun vapaalla polki kaasua. Savuttaminen siis vaatii kuormaa moottorille.
Otin auton alas ja lähdin ajamaan kotiin päin, jolloin taas liikennevaloissa sama sankka savupilvi verhosi autoni. täysin suodattamattomalta pakokaasulta tuo vaikutti. Otin puhelimen ja soitin Mobilolifen palvelunumeroon, ajaessani samalla kohti Vehon pihaa.
Mobilolife hoiti homman jälleen kunnialla ja 10 min soitosta, oli Vehon päätteellä Mobilolife-lähete ja samalla minulle soitteli autovuokraamokin, josta saisin vara-auton. Maksoivat jopa ilmaisen taksikyydin 20 km päähän sitä vara-autoa hakemaan, kun ne olivat Vehon vuokrauspisteestä loppuneet.
Nyt tässä odotellaan tuomiota, että mikä autosta levisi. Itse epäilen, että meni turbo, downpipe tai katti. Katsotaan nyt.
Minkä veikkaatte levinneen? Kulku alkoi muuttumaan myös tuon 10 km savutusetapin aikana koko ajan kehnommaksi, mutta kyllä sillä vielä kohtuudella ajeli. Mitään vikailmoituksia ei tullut.
Auto on onneksi hankittu liikkeestä vasta muutama kuukausi sitten, eli kaikki kustannukset eivät tule itselle.
Ajelin eilen aika repivää menoa ja isommalla kaasulla kiireissäni töistä kotiin ja takaisin, kun olin unohtanut muutamia papereita kotiin.
Pysähdyttyäni reissun jälkeen auto haiskahti ulkopuolelle palaneelta ompelukoneöljyltä.
Päivän päätteeksi hyppäsin autoon ja lähdin kotiin päin. Ensimmäisissä liikennevaloissa alkoi matkustamoon kantautumaan ikävä katku ja huomasin, että alkoi puskemaan savua jostain auton alta, oikeanpuoleisen eturenkaan luota. Avasin ikkunat, että saa matkustamoon happea ja ajoin seuraaviin liikennevaloihin. N. 20 sekuntia pysähtymisestä, alkoi savua taas nousemaan ja kun valot kestivät n. 2-3 min ruuhkan takia niin savua puski enenevissä määrin jo molemmilta puolilta renkaiden luota sekä konepellin saumoista. Meinasin tukehtua, kun se tuli sisään ikkunoista ja niitä ei voinut sulkeakaan, koska matkustamo oli jo katkua täynnä.
Kurvasin paikallisen huoltamon yhteydessä olevalle nyrkkipajalle ja auto nostettiin ylös. Mitään kovin ihmeellistä emme siitä löytäneet. Auto ei myöskään savuttanut, kun vapaalla polki kaasua. Savuttaminen siis vaatii kuormaa moottorille.
Otin auton alas ja lähdin ajamaan kotiin päin, jolloin taas liikennevaloissa sama sankka savupilvi verhosi autoni. täysin suodattamattomalta pakokaasulta tuo vaikutti. Otin puhelimen ja soitin Mobilolifen palvelunumeroon, ajaessani samalla kohti Vehon pihaa.
Mobilolife hoiti homman jälleen kunnialla ja 10 min soitosta, oli Vehon päätteellä Mobilolife-lähete ja samalla minulle soitteli autovuokraamokin, josta saisin vara-auton. Maksoivat jopa ilmaisen taksikyydin 20 km päähän sitä vara-autoa hakemaan, kun ne olivat Vehon vuokrauspisteestä loppuneet.
Nyt tässä odotellaan tuomiota, että mikä autosta levisi. Itse epäilen, että meni turbo, downpipe tai katti. Katsotaan nyt.
Minkä veikkaatte levinneen? Kulku alkoi muuttumaan myös tuon 10 km savutusetapin aikana koko ajan kehnommaksi, mutta kyllä sillä vielä kohtuudella ajeli. Mitään vikailmoituksia ei tullut.
Auto on onneksi hankittu liikkeestä vasta muutama kuukausi sitten, eli kaikki kustannukset eivät tule itselle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Säilyykö tuo Mobilolife autossa vaikka sitä olisi viritelty moottorinohjelmointia muuttamalla (Motorbit -viritys)
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Eiköhän tuo olekesän jälkeen käyttämättömnä huilineen Webaston ensi töräykset. Joskus aikanaan mulle tilattiin Kivenlahden Teboilin pihaan paloauto vastaavasta tapauksesta, kun turhan hätäinen ohikulkija näki pölläyksen lämppäristä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Saman äänen polttonestelämmittimelle antoi sen nyrkkipajan (jolla muuten mersun edustus...) huoltomieskin ja osoitti sbc-jarruyksikköä, kysyen, että mikä eberin malli tällainen on, kun hän ei tunne... tässä vaiheessa pyysin laskemaan auton alas ja ajoin Veholle.JP74 kirjoitti:Ääni webastolle, w202 teki kanssa melkoisia savupilviä liikennevaloissa. Jos pakoputki vuotaa ihan alusta, luulisi koneen äänen olevan melko erilainen?
AUTOSSA EI OLE POLTTONESTELÄMMITINTÄ!
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
HuhDivision kirjoitti: Saman äänen polttonestelämmittimelle antoi sen nyrkkipajan (jolla muuten mersun edustus...) huoltomieskin ja osoitti sbc-jarruyksikköä, kysyen, että mikä eberin malli tällainen on, kun hän ei tunne... tässä vaiheessa pyysin laskemaan auton alas ja ajoin Veholle.
AUTOSSA EI OLE POLTTONESTELÄMMITINTÄ!
Mutta olihan oikeen merkin edustus/ammatti(ei erota jarru osaa jostain missä kiertää vesi sisällä) asentaja,
kuitin, takuun tehdylle(päinpers***tehdylle)työlle saannut ym tuikitarpeeliset (paitsi että auto ei olis tullut kuntoon)pääsyt sitten taistelemaan niiten kanssa kuluttajan suojasta ym
sitten vielä vällilä välytellän lain laatioiten toimesta että autoa ei sais
itse korjata jos vaikka katsatuksessa löytyy vikaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...Division kirjoitti:Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Peltitn62634 kirjoitti:Onko tuossa V6:ssa valu- vai peltipakosarjat?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kävi ilmi, että molemmat pakosarjat haljenneet. Epäilys, että ollut jo ostaessa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...Division kirjoitti:Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
Dpf täysin kunnossa ja karstaa 0,56g, vastapaineet ok sekä viimeisin täysin onnistunut poltto tapahtunut testaushetkellä 86 km aiemmin.
Pakosarjat kuntoon ja sitten jatkuu dpf kikkailu sekä takapönttöprojekti taas pikkuhiljaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Division kirjoitti:Kävi ilmi, että molemmat pakosarjat haljenneet. Epäilys, että ollut jo ostaessa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Tuskin dpf:n aiheuttama korkea vastapaine on parantanut pakosarjan tiivisteen kestoa... ja vuotava tiiviste ei paranna pakosarjan kestoa...Division kirjoitti:Korjataan diagnoosia: Oikeanpuoleinen pakosarja halki.Division kirjoitti:Pakosarjan haitarikumi revennyt ja lopputuloksena vasemmanpuoleisen pakosarjan tiivisteet ja ko. haitarikumi menee vaihtoon.
Tuo "haitarikumi" hymyilyttää myös itseäni, missä sellainen on? Ilmeisesti siellä on joustohaitari, josta puhuvat.
Onko hyviä ideoita, että mikä rikkoi pakosarjan? Ei liene kuitenkaan erityisen tyypillinen vika näissä V6 koneissa (vai onko)? Voiko olla niin, että pakosarjan tiivisteet ovat ensin vuotaneet ja lopuksi haljennut koko hoito?
Dpf täysin kunnossa ja karstaa 0,56g, vastapaineet ok sekä viimeisin täysin onnistunut poltto tapahtunut testaushetkellä 86 km aiemmin.
Pakosarjat kuntoon ja sitten jatkuu dpf kikkailu sekä takapönttöprojekti taas pikkuhiljaa.
Olisko voinut saada aiemmalla omistajalla "pohjakosketuksen" pakoputkistoon, esim. peruuttaessa?... ja isku aiheuttanut myöhemmin murtuman?
Pdf lisää kunnossa ollessaankin merkittävästi vastapainetta, ihan vakio koneeseen.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
DPF lisää vasata painetta(kaikki putkessa oleva roju tekee sitä)
vastapaineesta ahdettu kone tykää...
Isku putkeen pakittaessa tai muuten voi tehdä särön sarjoihin jos joustoa ei ole tai se pohjaa
hyvä että Ahdin on säilynyt ehjänä jos noin on käynnyt,
yksi syy voisi olla(mikä joskus rikkonut turboja)että on joskus
saanut kunnola kenkää/muuten vaan käynnyt kuumana(vaikka penkissä,raskasta kärry vetäessä)ja sammutettu hetti
ilman mitään lämpöjen tasaantumisen odottelua(sen jälkeen jutelle kun mainoksen murokuppi riks poks)
vastapaineesta ahdettu kone tykää...
Isku putkeen pakittaessa tai muuten voi tehdä särön sarjoihin jos joustoa ei ole tai se pohjaa
hyvä että Ahdin on säilynyt ehjänä jos noin on käynnyt,
yksi syy voisi olla(mikä joskus rikkonut turboja)että on joskus
saanut kunnola kenkää/muuten vaan käynnyt kuumana(vaikka penkissä,raskasta kärry vetäessä)ja sammutettu hetti
ilman mitään lämpöjen tasaantumisen odottelua(sen jälkeen jutelle kun mainoksen murokuppi riks poks)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Niin... nyt kun kaksi kirjoittajaa peräjälkeen arvuuttelee samaa asiaa... itse asiassa peruutin 3 vrk ennen pakosarjaongelmia erään penarin keulan uusiksi. Itselläni kävi tämä sama asia mielessä, mutta pidin sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, koska omaan autooni ei tullut mitään vaurioita puskuriin. Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.
Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Usein noissa "pusuissa" vauriot on näkymättömissä,Division kirjoitti:Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.
Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
puskuri tökkä maalit riikki sieltä sisäpuolelta ja ajan oloon alkaa ruostumaan
sitten sieltä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.Division kirjoitti:Niin... nyt kun kaksi kirjoittajaa peräjälkeen arvuuttelee samaa asiaa... itse asiassa peruutin 3 vrk ennen pakosarjaongelmia erään penarin keulan uusiksi. Itselläni kävi tämä sama asia mielessä, mutta pidin sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, koska omaan autooni ei tullut mitään vaurioita puskuriin. Törmäys oli kuitenkin ihan merkittävä. Ilmeisesti mersun "joustopuskuri" antoi riittävästi periksi, että isku osui pakoputkiin.
Tästä alkaakin mukava rupeama, että saan todistettua asian vakuutusyhtiölle.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vakuutusyhtiö ei varmasti halua olla samaa mieltä, se on saletti. Vehon vauriokorjaamo ei myöskään halunnut ymmärtää, että tällainen voisi olla fyysisesti mahdollista, koska putkessa on niin monta mutkaa matkalla ennen pakosarjoja ja putki mahdollisesti antaisi periksi jostain muualta ensin. (Kun lusikalla on annettu niin kauhalla ei voi ottaa). Eivät kuitenkaan tyrmänneet ajatusta ja asiaa tutkitaan kolmikanta-kokoonpanolla.Kylmänraudanseppä kirjoitti: Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.
Maalaisjärki sanoo, että putki (kuten kaikki muukin) antaa periksi ensimmäisenä siitä heikoimmasta kohdasta, eli pakosarjasta, mutta selitäpä se nyt sitten vakuutusyhtiölle, joka haistaa asiassa aika monta takaporttia itsensä hyväksi.
Katsotaan miten käy, aavistus lopputulemasta minulla jo tosin on...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sitä lämpö juttua kannattaa myös tuumata
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Division kirjoitti:Vakuutusyhtiö ei varmasti halua olla samaa mieltä, se on saletti. Vehon vauriokorjaamo ei myöskään halunnut ymmärtää, että tällainen voisi olla fyysisesti mahdollista, koska putkessa on niin monta mutkaa matkalla ennen pakosarjoja ja putki mahdollisesti antaisi periksi jostain muualta ensin. (Kun lusikalla on annettu niin kauhalla ei voi ottaa). Eivät kuitenkaan tyrmänneet ajatusta ja asiaa tutkitaan kolmikanta-kokoonpanolla.Kylmänraudanseppä kirjoitti: Ihan selvä tapaus; yhtiölle vaan lasku kolarivaurioista. Se putkisto heijaa kumien varassa kuin tartsan... eli terävä työntö putkien päästä saa tuon kyllä aikaiseksi.
Maalaisjärki sanoo, että putki (kuten kaikki muukin) antaa periksi ensimmäisenä siitä heikoimmasta kohdasta, eli pakosarjasta, mutta selitäpä se nyt sitten vakuutusyhtiölle, joka haistaa asiassa aika monta takaporttia itsensä hyväksi.
Katsotaan miten käy, aavistus lopputulemasta minulla jo tosin on...
Putki on paksua tavaraa isolla halkaisijalla ja se mutka on loivahko... uskon kyllä pakosarjan olevan kovilla peräkolarissa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89