Mystinen sammuminen - W140 S 320 eikä löydy vikaa mistään!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lehtokurppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02

Mystinen sammuminen - W140 S 320 eikä löydy vikaa mistään!!!

Viesti Kirjoittaja Lehtokurppa »

Omalle kohdalle kävi taannoin kaksi uutta asiaa auton omistajana... Ensinäkin mersu jätti tylyn kylmästi tielle ja sitten vastaavasti huoltotoimeksiannon jälkeen autosta ei kuulemma löydy mitään vikaa!?! Muuttokuorman rippeitä olin kuskaamassa noina vikoina lämpiminä päivinä kun S 320 (-97) sammui suoraan ajosta, lämpimänä, veto päällä, tasaisella tiellä, tasaisella nopeudella... Voin vakuuttaa, että siinä moottorin sammuessa ja joulukuusen valojen syttyessä olo oli ainutlaatuinen... Auto sivuun, varttitunnin itsehillitseminen ja kymmenkunta starttausta ja ei mitään... Virtaa tuli vaikka kuinka paljon, startti pyöri, mutta kun ei hörähdä niin ei hörähdä! Ei savua, ei vuotoja, ei ylim. ääniä... Lopulta reuhkaaminen hinausauton lavalle ja huoltoon... ja yllätyshän oli melkoinen kun perillä auto tekeekin taas yhteistyötä. No, kerroin tarinan ja pyysin tutkimaan josko jotain ilmeistä vikaa kuitenkin löytyisi... no ei löytynyt ja nyt haetaan auto ajoon ja ihmetellään että tuliko nähtyä unta vai saako tästä hiukan puhdeohjelmaa syksyyn :) Onkohan kellään sattunu vastaavaa ja jos on, niin löytyikö jotain erityistä vikaa...?
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

bensapumppu voi oiria tuolla tavalla, joskus toimii ja joskus ei... 200 000 km ajon jälkeen se on ihan normaalia...

oletuksena tietysti, että se on bensakoneella, eikä dieselillä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Kuulostaa tosi tutulta tarinalta. Kävi ihan samalla tavalla ja syyllinen oli ylijänniterele, jossa oli tinaukset hapantunut. Siinä tien poskessa joutui monta kertaa hokemaan lauseita Mersun kuuluisasta laadusta :shock:

Kuka tietää onko möhkössä sellaista ?
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mun coupe teki täsmällee tolleen viimeks hajotessaan ja syyllinen on virranjakaja sekä pyörijä. Ikinä ei oireillut aikasemmin, se vaa lopetti toiminnan. ja hinauksen jälkee kotona toimi vähä aikaa lopettaakseen kokonaan.

kyseessähän on jotakuinkin sama moottori. Eli omat veikkaukset:

virranjakajan kansi
pyörijä
YJ-rele

Mitään muuta kuin Boschia ei sitte kannata ostaa ellet halua joutua samaan tilanteeseen jo heti ensi keväänä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Minä kyllä veikkaisin koneen peräpäässä olevaa kampiakselin
asentoanturia. Yleensä kuumana pimahtaavat ja jäähdyttyään
alkaavat taas toimia.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Ylijänniterele oireili minulla W124sessa, mutta silloin kun siinä on Blackout ei toimi edes startti. Hetken päästä eli kun jäähtyi toimi taas, kunnes sitten lopetti kokonaan. Sehän taitaa olla ns yhdistelmärele, jossa on kaikkea muutakin toimintaa samassa palikassa. Sellainen suurinpiirtein löytynee ässästäkin, mutta jos sulla starttas muttei käynnistynyt, niin eipä taida olla tuo vika.
Virranjakajaa satika pyörijää tuossa ei ole, vaan on puolat
Noita yhdistelmäreleitä mun 124sessa on mennyt 2 kpl eli ylijänniterele ja tihkykytkin,vilkku...rele. Eli nuo yhdistelmäreleet on vanhemiten heikko lenkki. Mutta silti maailman varmatoimisin auto toi w124, nuo on olleet ainoat viat viimeisen 10v aikana
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Shrek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 15.07.2010 23:22

Viesti Kirjoittaja Shrek »

Polttoaineensyöttöä eli pumput saattavat alkaa olemaan finaalissa.
En tiedä onko tuossa mallissa sitä suodatinta auton alla eli tukkoisuus saattaa rasittaa myös pumppuja ylikuumenemaan ja seurauksena kuten minulla aikaisemmassa s-sarjaisessa tienraunalla kiroilu.
Vaiva paheni iän myötä eli polttoaineenrele kuumeni aina nopeammin ja nopeammin aiheuttaen releen laukeamisen.
Vastaa Viestiin