om 602 suuttimen juuresta kuplii
om 602 suuttimen juuresta kuplii
vaihoin tuossa venttiilin nostajat ko tikittää justiin sillain ko ois niissä vika mutta eipä ollukkaan. tikitys vain jatkuu ja nyt huomasin konehuonetta tarkatellessani että venttilikopan välistä valunut öljy kuplii suuttimen juuressa. voisko se tikitys johtua siitä että se vuotaa sieltä suuttimen välistä? ja mikä sen vuodon aiheuttaa onko suutin löystyny vai?
W163 400cdi
W164 320cdi
W124 250TDT
W164 320cdi
W124 250TDT
vuotaa suuttimen ja kammion välistä, taikka kammion ja kannen välistä. helpoin tapa korjata on ottaa suutin pois ja laittaa uus lämpölevy, siis semmonen prikka sinne ja suutin takas kiinni. kokeilla, että vuotaako.
sit jos vielä vuotaa, niin se vuoto on kammion ja kanne välistä. suutin pois ja kammio pois. ja sitten en oikein tiedä mitä sille voi tehdä, muuta ku puhdistaa. ainakin jonkun tökötin kanssa sen voi sinne takas laittaa ja toivoo parasta.
suuttimen irrotukseen tarvitaan pitkä hylsy, en muista minkä kokonen, joku kertoo, jos muistaa. varmaan 32mm. ja esikammion irrotukseen tarvitaan erikoistyökalu. sekin vaihtelee vähän vuosimallista. joissain on semmonen miljoonakulmanen torksia muistuttava, joissan taas semmonen isoa ja paksua talttapää meisseliä muistuttava avain. enkä tiedä mistä avaimia saa. varmaan veholta ainakin.
sit jos vielä vuotaa, niin se vuoto on kammion ja kanne välistä. suutin pois ja kammio pois. ja sitten en oikein tiedä mitä sille voi tehdä, muuta ku puhdistaa. ainakin jonkun tökötin kanssa sen voi sinne takas laittaa ja toivoo parasta.
suuttimen irrotukseen tarvitaan pitkä hylsy, en muista minkä kokonen, joku kertoo, jos muistaa. varmaan 32mm. ja esikammion irrotukseen tarvitaan erikoistyökalu. sekin vaihtelee vähän vuosimallista. joissain on semmonen miljoonakulmanen torksia muistuttava, joissan taas semmonen isoa ja paksua talttapää meisseliä muistuttava avain. enkä tiedä mistä avaimia saa. varmaan veholta ainakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
mulla se prikka on ollu aina jotakin terästä tai vastaavaa seosta. ei ainakaan kuparia. eikä ainakaan rahan takia kannata alkaa pelleileen, kun uus maksaa jotakin euron.atlas kirjoitti:Tollasen hylsyn voi tehdä kun katkaisee normihylsyn ja hitsaa putken pätkän väliin.
Sen suutin alus prikan voi myös löijätä jos se nyt on kuparia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kuparisia ne on ainakin kaikki olleet, mitä mulle on tullut vastaan... ja enemmän näitä ka-autoja ja traktoreita on tullut availtua...
eikä se mitään pelleilyä ole, jos sen kuparisen alusprikan pehmittää parempi se pehmitetty kuparinen on, kuin uusi teräksinen, jos niin ajattelee...
eikä se mitään pelleilyä ole, jos sen kuparisen alusprikan pehmittää parempi se pehmitetty kuparinen on, kuin uusi teräksinen, jos niin ajattelee...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nojoo. en tiedä kuinka hyvin tommonen puolimiljoonaa ajettu tiiviste toimii, kun sen kerran avaa, pehmittelee ja laittaa takasin. jokatapauksessa järkevintä on laittaa se uus sinne, kun ei se maksa mitään.napa kirjoitti:kuparisia ne on ainakin kaikki olleet, mitä mulle on tullut vastaan... ja enemmän näitä ka-autoja ja traktoreita on tullut availtua...
eikä se mitään pelleilyä ole, jos sen kuparisen alusprikan pehmittää parempi se pehmitetty kuparinen on, kuin uusi teräksinen, jos niin ajattelee...
tietty, jos on joku perjantai ehtoo ja kaupat kiinni ja haluaa auton ajoon, niin eriasia. mutta mulla tosiaan ollu mersuissa aina teräksisiä ne prikat. taikka sitten ne on vaan teräksen väriset ja kuparia.. en tiiä, en ole kokeillu kauheest väännellä tms. justiinsa toissapäivänä viimeks ihmettelin yhden ko mersun tiivisteitä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E