Projektina 2.5-16v cosworth
BMW M5:n perä. Vetarit menee uusiksi. Samoin perän ripustukset.
http://www.timskelton.com/lightning/rac ... n_bars.htm
Oheisen linkin animaatio kertoo mitä pitää tehdä.
Juurikin tuo vääntyminen repi iskarit ja yhdet puslat hajalle.
http://www.timskelton.com/lightning/rac ... n_bars.htm
Oheisen linkin animaatio kertoo mitä pitää tehdä.
Juurikin tuo vääntyminen repi iskarit ja yhdet puslat hajalle.
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Takakelkan puslat on kyllä yhtä veteliä kuin noi koneen- ja laatikonkannakeet, takakelkan lisätuennassa on kyllä järkeä. Ei olisi pakko käyttää armottoman kovia puslia takakelkassa, jostain se jokatapauksessa repeilee jollei joku paikka jousta.
Omassa noi koneen ja laatikon alkuperäiset kumit menivät kyllä vaihtoon.
Onko joku muuten ropeltanut noitten Mesen alkuperäisten lukkolevypakkojen kanssa ?
Omassa noi koneen ja laatikon alkuperäiset kumit menivät kyllä vaihtoon.
Onko joku muuten ropeltanut noitten Mesen alkuperäisten lukkolevypakkojen kanssa ?
Mitäs jos pulttais takakelkan kiinteästi runkoon? Eli ei mitään puslia.
Mitäköhän siitä seurais?
Eihän etuakselistossakaan ole rungon ja pyörien välissä kuin tukivarsien puslat, eli sen suhteen tilanne olis sama.
No, ehkä kardaanin mahdollisest värähtelyt ja perän ääntelyt saattais siirtyä koriin pahemmin... tiedä häntä...
Aattelin vain että olis huomattavasti yksinkertaisempi operaatio kuin linkkien rakentelu. Jenkkivehkeissä on pakko rakentaa linkkejä koska akselit on "kelluvia", mutta ehkä euroissa ja japseissa voisi toimia eri jutut.
Omaa kokemusta/oikeaa tietoa minulla ei tästä asiasta siis ole, tuli vaan mieleen tällainen ajatus.
Mitäköhän siitä seurais?
Eihän etuakselistossakaan ole rungon ja pyörien välissä kuin tukivarsien puslat, eli sen suhteen tilanne olis sama.
No, ehkä kardaanin mahdollisest värähtelyt ja perän ääntelyt saattais siirtyä koriin pahemmin... tiedä häntä...
Aattelin vain että olis huomattavasti yksinkertaisempi operaatio kuin linkkien rakentelu. Jenkkivehkeissä on pakko rakentaa linkkejä koska akselit on "kelluvia", mutta ehkä euroissa ja japseissa voisi toimia eri jutut.
Omaa kokemusta/oikeaa tietoa minulla ei tästä asiasta siis ole, tuli vaan mieleen tällainen ajatus.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Täällä yhessä superissa oli sellanen ongelma, että ilmeisesti tietyssä vm. alkaen on takakelkka kiinteesti kiinni? Ja nyt ku laitettiin jäykkä voimansiirto, massalevyt ja jouset pois kytkinlevystä, niin alko tietyllä kierrosluvulla täristään koriin ihan sairaasti. Kauhea humina tuli sisälle, mutta tosin vain nelosella, ja tietyllä kierrosluvulla. Tais olla justiin siinä 100:n paikkeilla.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Projektina 2.5-16v cosworth
Arvasinhan minä että jotain sattuu, kun siunailin sitä 200d:n vauhtipyörän ostamista sorvattavaksi.
Noh noituminen kävi toteen: Olin melkein saanut jo cossun vauhtiksen sorvattua sopiviin mittoihin 240mm levylle ja hiukan keventänyt pyörää samalla.
Niin yhtäkkiä vauhtipyörä ottaa ja lähtee sorvista irti melkein kertojaan osuen, lentäen suoraan pajan lattiaan. Semmosella voimalla, että lattiastakin lähtee pala irti ja mitenkä käy pyörälle. No V***iksihan se meni ja kerrasta
Nyt ostamaan se 200d:n vauhtis. tästälähtien luotan aina vaistoon
Vahingonilo on aidointa!
Noh noituminen kävi toteen: Olin melkein saanut jo cossun vauhtiksen sorvattua sopiviin mittoihin 240mm levylle ja hiukan keventänyt pyörää samalla.
Niin yhtäkkiä vauhtipyörä ottaa ja lähtee sorvista irti melkein kertojaan osuen, lentäen suoraan pajan lattiaan. Semmosella voimalla, että lattiastakin lähtee pala irti ja mitenkä käy pyörälle. No V***iksihan se meni ja kerrasta
Nyt ostamaan se 200d:n vauhtis. tästälähtien luotan aina vaistoon
Vahingonilo on aidointa!
Re: Projektina 2.5-16v cosworth
Onhan tuo dieselin vauhtis melkonen raaka-aihio, mutta ainaki siitä saa muokkaamalla justiin semmosen ku tarve vaatii.
Joululomalla vois alottaa takakelkan suunnittelun pikku glökeissä
Joululomalla vois alottaa takakelkan suunnittelun pikku glökeissä