Autohuollon hinnoittelu.
Autohuollon hinnoittelu.
Ajattelin käyttää autoni (W124 200E 1990) toistaiseksi asian keskeneräisyyden vuoksi nimettömässä autohuollossa niinsanotussa myyntitarkistuksessa + kahden vian korjauksessa.
Huoltomies soitti listaan kuuluvaksi, jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, moniurahihna, 1 takajarrusatula ja takapalat. Toki kustannuksiin tulee vielä työt.
Kauanko tällainen työ saa kestää ja paljonko se saa maksaa teidän mielestä? Lisätään sen verran, että merkkihuollosta kyse. Painotetaan vielä tätä myyntihuoltoa. Auton hinnan/arvon voi kukin päätellä mallista.
Huoltomies soitti listaan kuuluvaksi, jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, moniurahihna, 1 takajarrusatula ja takapalat. Toki kustannuksiin tulee vielä työt.
Kauanko tällainen työ saa kestää ja paljonko se saa maksaa teidän mielestä? Lisätään sen verran, että merkkihuollosta kyse. Painotetaan vielä tätä myyntihuoltoa. Auton hinnan/arvon voi kukin päätellä mallista.
Arviolasku oli karvan vajaa nelinumeroinen, eikä valmistunut yhdessä työpäivässä. On siis pajalla vieläkin. Vein tänä aamuna klo 8 auton sinne.
Selittivät neljältä soittaessaan, että venyy ku ei saa ilmattua. Auto on huom kesällä piha&tunkki-olosuhteissa ilmattu takajarrujen osalta kahden harrastajan toimesta.
Joku mättää?
Miten toimitaan?
Selittivät neljältä soittaessaan, että venyy ku ei saa ilmattua. Auto on huom kesällä piha&tunkki-olosuhteissa ilmattu takajarrujen osalta kahden harrastajan toimesta.
Joku mättää?
Miten toimitaan?
no johan on oliko siinä jo varaosat mukana hinnassa ?
kuulostaa pahalta, siis että ei homma ihan hallussa... kumma jos "merkkihuollossa" eivät osaa takajarruja ilmata, useestihan meillä harrastaja ropaajilla jää jarrunestesäiliön takimmainen "säiliö" ilman nestettä jolloin ilmaus ei tietysti onnistu.
Ei kait siinä kun kysyt suoraan mitä ongelmia tarkalleen tuli niin voi ruotia oliko lisä aika aiheellinen ?
kuulostaa pahalta, siis että ei homma ihan hallussa... kumma jos "merkkihuollossa" eivät osaa takajarruja ilmata, useestihan meillä harrastaja ropaajilla jää jarrunestesäiliön takimmainen "säiliö" ilman nestettä jolloin ilmaus ei tietysti onnistu.
Ei kait siinä kun kysyt suoraan mitä ongelmia tarkalleen tuli niin voi ruotia oliko lisä aika aiheellinen ?
Just laittelin omasta limpusta etujarrut, vaihdoin jarrunesteet, öljyt, suodattimia, ym. tarkistuksia kaikenlaisia ja omaa aikaa kului siinä pari kolme tuntia. Tulppiin en kajonnut. Olisi voinut vierähtää tovi enempi, noita kun on riittävästi eli 16kpl. Että näin harrastelijana tälleen.
Aika aikavalta kuulostaa tuo autosi huoltaminen.
Aika aikavalta kuulostaa tuo autosi huoltaminen.
Pitkään oon haaveillu edes jonkinlaisista sisätiloista, että vois tehdä prkl ite.
Minkäslaisia argumentteja mulla on huomenna autoa noutaessa?
Osien hinnasta lienee turha nutista, vaikka ei oo erikseen sovittu, käytetäänkö tarvike- vai oem osia. En tarviketta laittaiskaan, mutta se on sivuseikka.
Mites tuo työtuntiosuus, riippuen nyt paljonko se on? Entäs tää, että kestää yli päivän?
Pitäis osata asia setviä rauhallisesti, mutta pistää melko vihaksi...
Minkäslaisia argumentteja mulla on huomenna autoa noutaessa?
Osien hinnasta lienee turha nutista, vaikka ei oo erikseen sovittu, käytetäänkö tarvike- vai oem osia. En tarviketta laittaiskaan, mutta se on sivuseikka.
Mites tuo työtuntiosuus, riippuen nyt paljonko se on? Entäs tää, että kestää yli päivän?
Pitäis osata asia setviä rauhallisesti, mutta pistää melko vihaksi...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
jos katsot että niillä on mennyt yliaikaa tuossa huollossa ja toimenpiteissä.
otat veholta ja parilta muulta mersuihin erikoistuneilta normitunnit ja sitten neuvottelet taksan uusiksi....
noille kaikille töille on olemassa normitunnit....tavaroista jos et erikseen sopinut ne on "ovh"....
otat veholta ja parilta muulta mersuihin erikoistuneilta normitunnit ja sitten neuvottelet taksan uusiksi....
noille kaikille töille on olemassa normitunnit....tavaroista jos et erikseen sopinut ne on "ovh"....
Opel, "weird lieben autos"....
siedettävä on 50-75 €/h, oli sitten missäpäin suomea tahansa... ja tuolla hintaa pitää löytyä sitten kaikki mahdolliset testerit jne.tj86430 kirjoitti:Hieman OT, mutta mikä on mielestänne siedettävä tuntihinta normaalihuollosta/korjauksesta (pääkaupunkiseudulla/lähistöllä, jos sillä on merkitystä)?
"nyrkkipajat" saa tyytyä max. 50 €:n taksaan tunnilta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
What?
Hirveen hintasia korjaajia teitillä...
Meidän toinen mersu (w124 230TE -89) oli just katsastusta varte huollossa. Siihen vaihdettiin joku takanivel, moniurahihna, pyyhkijän moottorille tehtiin jotain...ja jotain muuta pikkuhommia kuten rukattiin abs-valoa jne. Ja hinta yhteensä 230 euroa (ja se sisälsi myös katsastusmaksut ja pakokaasumittaukset, eli korjaaja kävi myös leimaamassa auton)..ja taas saa vuoden iloisena ajaa...
Eikä tosiaan tarvi "tyytyä" mihinkään sinnepäin laittoon...=)
Aivan ihana tuo meidän vakikorjaaja...
Meidän toinen mersu (w124 230TE -89) oli just katsastusta varte huollossa. Siihen vaihdettiin joku takanivel, moniurahihna, pyyhkijän moottorille tehtiin jotain...ja jotain muuta pikkuhommia kuten rukattiin abs-valoa jne. Ja hinta yhteensä 230 euroa (ja se sisälsi myös katsastusmaksut ja pakokaasumittaukset, eli korjaaja kävi myös leimaamassa auton)..ja taas saa vuoden iloisena ajaa...
Eikä tosiaan tarvi "tyytyä" mihinkään sinnepäin laittoon...=)
Aivan ihana tuo meidän vakikorjaaja...
mersumimmi
Autodata antaa töille ohjeajaksi; sytytyspuolen vermeet vaihto 1h,
jarrusatulan vaihto 0.65h, jarrupalojen vaihto taakse kummallekin puolelle 0.6h.
Moniurahihnan vaihdolle en löytänyt ohjeaikaa mutta varttia siihen ei kulu.
Eli korkeintaan kolme tuntia x n.66€ =200€.
Taitaa nuo romppeet originaaleina viissatasen maksaa? eli n 700€ sanoisin.
jarrusatulan vaihto 0.65h, jarrupalojen vaihto taakse kummallekin puolelle 0.6h.
Moniurahihnan vaihdolle en löytänyt ohjeaikaa mutta varttia siihen ei kulu.
Eli korkeintaan kolme tuntia x n.66€ =200€.
Taitaa nuo romppeet originaaleina viissatasen maksaa? eli n 700€ sanoisin.
mulla meni kotikonsteilla n. 4h mainittuihin töihin 6 sylinterisessä autossa. en tietenkää edes tehnyt kaikkia töitä yhtäaikaa, joten olisi sen 3,5 tuntiin saanut varmaan nipistettyä.
saa olla kyllä tarkkana sen kanssa mitä ne on tehneet... isoin ongelma lienee tuo jarru. jos metalliputki on katkennut siitä liitoksesta joka on kiinni rungossa/yhtyy jarrusatulan kumiletkuun, niin taka-akselin jarruputken ylitykset on todella hankala vaihtaa alkuperäistyyppisesti (olisko jopa mahdoton ilman että irrottaa koko taka-akseliston). siihen mulla meni itellä 4h.
saa olla kyllä tarkkana sen kanssa mitä ne on tehneet... isoin ongelma lienee tuo jarru. jos metalliputki on katkennut siitä liitoksesta joka on kiinni rungossa/yhtyy jarrusatulan kumiletkuun, niin taka-akselin jarruputken ylitykset on todella hankala vaihtaa alkuperäistyyppisesti (olisko jopa mahdoton ilman että irrottaa koko taka-akseliston). siihen mulla meni itellä 4h.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Juu ei tarvitse takaakselistoa irroitaa jarruputken/putkien vaihtoa varten,itse tuohon 230e tehneenä,toki ahdasta on eikä juntturatkaan helposti periksi anna,niin ja kyseessä Suomiauto 89vm!Sergey kirjoitti:mulla meni kotikonsteilla n. 4h mainittuihin töihin 6 sylinterisessä autossa. en tietenkää edes tehnyt kaikkia töitä yhtäaikaa, joten olisi sen 3,5 tuntiin saanut varmaan nipistettyä.
saa olla kyllä tarkkana sen kanssa mitä ne on tehneet... isoin ongelma lienee tuo jarru. jos metalliputki on katkennut siitä liitoksesta joka on kiinni rungossa/yhtyy jarrusatulan kumiletkuun, niin taka-akselin jarruputken ylitykset on todella hankala vaihtaa alkuperäistyyppisesti (olisko jopa mahdoton ilman että irrottaa koko taka-akseliston). siihen mulla meni itellä 4h.
Tuo Tapenhan on Saksan tuonti ja ruosteeton sellainen,niin ei pitäisi olla putkienkaan kanssa vielä ongelmia,koskapa ilmausruuvit vielä loppukesästä aukesivat esimerkillisen helposti,ja kyllä takasäiliöön tuli kokoajan nestettä ilmauksen aikana! Tuolloin ei vaan löydetty/huomattu jumitusta satuloista,pyörät pyörivät kevyesti,vikka jumimista epäiltiinkin...
Tuo Tapen kertoma hinta kuulostaa niin uskomattomalta lähes nelinumeroinen,että sisikohan edes Veholla moista aikaan ko huoltojen yhteydessä,vaikka kallis huolto onkin.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Noniin, auto haettu pois.
920e, 500e osat, 4.5h töitä.
Aikaa on menny vähän liikaa, mutta katsoin itselleni helpommaksi ja kevyemmäksi maksaa oppirahat ja äänestää jaloillani.
Noh, onpahan auto ainakin pätevässä myyntikunnossa, mutten silti vie omia autojani enää ikinä Helsingissä Karjalankatu 2:een.
920e, 500e osat, 4.5h töitä.
Aikaa on menny vähän liikaa, mutta katsoin itselleni helpommaksi ja kevyemmäksi maksaa oppirahat ja äänestää jaloillani.
Noh, onpahan auto ainakin pätevässä myyntikunnossa, mutten silti vie omia autojani enää ikinä Helsingissä Karjalankatu 2:een.
Karjalankadulla on ainakin Alppilan Autohuolto, joka on MB:n ja Volkswagenin merkkikorjaamo.
Jos takajarrujen ilmaaminen epäonnistuu, koska jarrunestekuppia ei osata
pitää riittävän täynnä, niin merkkituntemus on aika heikkoa. Mutta tässä
tapauksessahan ei tarkasti tiedetä, miksi ilmaaminen vei paljon aikaa.
Nyt on siis ainakin yksi kilpailija Veholle. Olen katsonut parhaaksi itse huoltaa omat autoni.
http://alppilanautohuolto.fi/?f=3&prw_s ... fb8af64cba
Jos takajarrujen ilmaaminen epäonnistuu, koska jarrunestekuppia ei osata
pitää riittävän täynnä, niin merkkituntemus on aika heikkoa. Mutta tässä
tapauksessahan ei tarkasti tiedetä, miksi ilmaaminen vei paljon aikaa.
Nyt on siis ainakin yksi kilpailija Veholle. Olen katsonut parhaaksi itse huoltaa omat autoni.
http://alppilanautohuolto.fi/?f=3&prw_s ... fb8af64cba
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Aika kiukkunen laskutus tunnista, jos ymmärsin, että kyseessä on kuitenkin jokin nk. pikkupaja. Ja ihan yleistöitä/huoltoa vielä eikä mitään korkeampaa matematiikkaa.Tape kirjoitti:Noniin, auto haettu pois.
920e, 500e osat, 4.5h töitä.
Aikaa on menny vähän liikaa, mutta katsoin itselleni helpommaksi ja kevyemmäksi maksaa oppirahat ja äänestää jaloillani.
Noh, onpahan auto ainakin pätevässä myyntikunnossa, mutten silti vie omia autojani enää ikinä Helsingissä Karjalankatu 2:een.
Edit: Siis Jarkon viesti jäi lukemati. Eli nk. merkkihuolto kuitenkin.
Pyysin samaisesta yrityksestä tarjousta moottoriremontista lähes kuukausi takaperin, lupasivat ensitilassa laskea tietojeni perusteella karkean suuntaa antavan arvion ja lähettää sen minulle vielä samalla viikolla.
Tähän päivään mennessä ei ole arvioita tullut, kyselin tuossa välillä että miten se laskelma jakselee ja vataus oli että saan sen jälleen x päivänä, anteeksi viivästys, ei tullut edelleenkään toisesta lupauksestakaan huolimatta hyvää asiakaspalvelua
Tähän päivään mennessä ei ole arvioita tullut, kyselin tuossa välillä että miten se laskelma jakselee ja vataus oli että saan sen jälleen x päivänä, anteeksi viivästys, ei tullut edelleenkään toisesta lupauksestakaan huolimatta hyvää asiakaspalvelua
ei tuo aika ole kyllä kauhean pitkä, mua ennemminki ihmetyttää osien hinta, Bosch yms. merkkiosilla laskin että mun paikallisessa tarvikeliikkeessä osien kokonaishinta n. 210euroa, tai siis en laskenut, vaan kävin kysymässä kun siellä vierailin äsken. Mukaanluettuna jarrusatula ja hinnasta ei ole otettu pois 21 euron panttia, minkä saa kun vie vanhan satulan tilalle.
Jos olisi valinnut tarvikeosilla, hinta olisi n. 50euroa vähemmän. Mitä kaikkea sinne on siis vaihdettu aloitusviestin mukaisten osien lisäksi?
Ja minä kun luulin että 55euroa/tunti on kallista ja valitsin nyrkkipajan joka ottaa 40eur/h.
Jos olisi valinnut tarvikeosilla, hinta olisi n. 50euroa vähemmän. Mitä kaikkea sinne on siis vaihdettu aloitusviestin mukaisten osien lisäksi?
Ja minä kun luulin että 55euroa/tunti on kallista ja valitsin nyrkkipajan joka ottaa 40eur/h.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Joskus vertailin moottoriöljyn hintoja. Halvin markettilitrahinta oli
muistaakseni 6,50E. Korjaamon litrahinta oli luokkaa 17E ja
merkkikorjaamon 33E. Kyseessä sama Mobilin öljy samankokoisessa
pakkauksessa. Eli 5 kertaa kalliimpaa oli öljy merkkikorjaamolla kuin
Pirkkalan Halpa-Hallissa.
muistaakseni 6,50E. Korjaamon litrahinta oli luokkaa 17E ja
merkkikorjaamon 33E. Kyseessä sama Mobilin öljy samankokoisessa
pakkauksessa. Eli 5 kertaa kalliimpaa oli öljy merkkikorjaamolla kuin
Pirkkalan Halpa-Hallissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ja tuttu puuseppä kiroili tavarantoimittajaa, jolta hän oli ollut aikeissa tilata saranoita. Olisivat maksaneet 3€ kappaleelta. Kun hinta vaikutti karmealta, niin oli sitten kysellyt muualta, ja lopulta samat saranat maksoi vähän alle euron kipaleelta. Kun sitten kysyin, että jäikö sulle niistä yhtään katetta edes vaivan palkaksi enää, niin silmäkulmassa pilkahti, että jo tokkiinsa! Niin, ja mullehan ne siis lopulta tuli. Siis kaikki kipin kapin pirkkakauppaan.
Oikeasti. On se sentään hienoa, että jossain vielä joku jaksaa panostaa asiakaspalveluun. No, kaverilla onkin kädet täynnä töitä valkaten mukavimmat ja mielekkäimmät hommat päältä pois.
Oikeasti. On se sentään hienoa, että jossain vielä joku jaksaa panostaa asiakaspalveluun. No, kaverilla onkin kädet täynnä töitä valkaten mukavimmat ja mielekkäimmät hommat päältä pois.
Se on tämä ruuhkasuomen alue mikä elättää kaikki mahdolliset vähänkin "yrittävät" tapaukset. Monella pikkupaikkakunnalla tällainen meininki johtaisi väistämättä asiakaskatoon ja lappuun luukulle.
Nimim. Turussa Boschin autosähkökorjaamossa lankun laturista ja vaihdosta aika monta sataa maksanut... Onneksi kovat hinnat koskee vain köyhiä mutta kyllä muitakin se harmittaa
Nimim. Turussa Boschin autosähkökorjaamossa lankun laturista ja vaihdosta aika monta sataa maksanut... Onneksi kovat hinnat koskee vain köyhiä mutta kyllä muitakin se harmittaa
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40