turhanpäiväistä koputusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

E200kompressor kirjoitti:... koneistukset tapahtuvat paljon huonommilla laitteilla kuin tehtaassa ...
Tuota osuutta en nyt välttämättä ihan suoraan osta. Meinaatko että kunnollisen moottorikoneistamon laitteet ovat paljonkin huonommassa tikissä kuin ne vehkeet, joilla samoja puuhia tehdään siellä autotehtaalla?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ruottista tuollaisen C32 koneen ja laatikon olis saanut pakettina 600 €:lla :P itse olisin "ehkä" etsinyt ensin käytettyä konetta, ennen kuin aletaan vanhasta paskasta puolipohjaanmaan...

ja aivan kuin olisin jollekin vastaavan auton omistajalle veikannut jossakin topikissa täällä, että kone on ajettu paskaksi liian pitkillä öljynvaihto väleillä ja sillä "long life" ohjelmalla... long life kun kestää koko moottorin eliniän :P

no se siitä, paska säkä :(
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2364
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Kyllä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

onre kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:... koneistukset tapahtuvat paljon huonommilla laitteilla kuin tehtaassa ...
Tuota osuutta en nyt välttämättä ihan suoraan osta. Meinaatko että kunnollisen moottorikoneistamon laitteet ovat paljonkin huonommassa tikissä kuin ne vehkeet, joilla samoja puuhia tehdään siellä autotehtaalla?
Liukuhihnatyöskentelyssä moottorien koneistuksiin käytettyjä laitteita voidaan optimoida tekemään juuri haluttu koneistus, halutuilla terillä, halutulla syötöllä ja halutulle materiaalille sovitettuna eikä kyseisen koneen tarvitse soveltua kuin. esim. 220cdi-moottorin linjahoonauksiin.

Lisäksi olosuhteet ja uudet komponentit kautta linjan tekevät uudesta paremman kuin viisi kertaa maapallon ympäri ajetun, hajonneen ja käytettynä korjatun (joka on siis alunperin ollut uusi ja tuolta samalta linjalta tullut).
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Niin ettäkö puolipaskasta moottorista aletaan tehdä, ei sinne jää enää mitään paskaa eikä puolipaskaa remontin jälkeen :D

Tuosta tulee teknisesti yksi Suomen paraskuntoisimmista W203 C320:mppisistä, näin uskon :wink: eri asia on se että kannattiko rahallisesti vanhaan autoon laittaa noinkin paljon ja se että olisko voinu kikkailla moottorin muuten kuntoon vaihtokoneilla tms.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:Niin ettäkö puolipaskasta moottorista aletaan tehdä, ei sinne jää enää mitään paskaa eikä puolipaskaa remontin jälkeen :D

Tuosta tulee teknisesti yksi Suomen paraskuntoisimmista W203 C320:mppisistä, näin uskon :wink: eri asia on se että kannattiko rahallisesti vanhaan autoon laittaa noinkin paljon ja se että olisko voinu kikkailla moottorin muuten kuntoon vaihtokoneilla tms.
oliskin puolipaska, mutta kun se kuulostaa täyspaskalta :D jos mitään muuta ei jää, kuin lohko ja männät vanhaa, niin olis vienyt sulattoon sitten senkin...

vai käsitinkö oikein, että männät olis kuitenkin vielä siitä vanhasta koneesta :shock: voi herran jumala mitä touhua, jos näin on... kaikki muu uusitaan, mutta "kulutusosat" jätetään vanhaa :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikä siellä oli sitten loppujen lopuksi piloilla? kk-laakerit?

Minä oisin vaihtanu pelkät laakerit ja hionut kampiakselin. Ja sen jälkeen ajellut tyytyväisenä mutkasta tietä näkymättömiin. :D

Ois pian säästyny semmonen 7000e

Ihan turhaa vaihtaa pultteja, nostimia yms, yms jos ei niissä mitään vikaa ole.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mika.T kirjoitti:Mikä siellä oli sitten loppujen lopuksi piloilla? kk-laakerit?

Minä oisin vaihtanu pelkät laakerit ja hionut kampiakselin. Ja sen jälkeen ajellut tyytyväisenä mutkasta tietä näkymättömiin. :D

Ois pian säästyny semmonen 7000e

Ihan turhaa vaihtaa pultteja, nostimia yms, yms jos ei niissä mitään vikaa ole.
nomuttakun nyt tehään parasta 8) :wink:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Voin olla selittänyt vähän huonosti kun ei monenkaan mieleen ollut tämäkään juttu taas mutta näinhän ne aina täällä foorumilla menee ja kääntyy negatiiviseksi :lol:
Viimeksi muokannut mc, La 23.10.2010 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

oikeasti tuo lähentelee jo hulluutta paasata rahaa monta tonnia tuollaiseen moottoriin, kun ihan kunnossa olevia saa ALLE tonnilla ulkomailta... usein niissä tulee myös vaihteisto mukana :wink:

lopputulos olis ihan sama, kun olisit ostanut ulkomailta varakoneen ja polttanut sitten vaikka takassa sen lopun 5000 €... siitä takassa palavasta rahanipusta olis ainakin saanut hyvän videon, mutta nyt sulle ei jää edes sitä, kun poltat sen rahan tuolla toisella tavalla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja kolkatus jatkuu..... :?
Joku mersupurkaamo??
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

1
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Aki P kirjoitti:Ja kolkatus jatkuu..... :?
Ttä mitä :?: miten niin jatkuu :roll: niin sillä ehdotetulla "ulkomaisella" vaihtokoneellako vai tällä kunnostettavalla :?:
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vieläkään ei ole selvinnyt se todellinen kolkutus :shock:
Ajetussa moottorissa on aina kulumaa, mutta mikä oli rikki/loppuun kulunut?
Laitappa kuvia laakereista!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

5
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:Laitappa kurillas linkkejä niistä vaihtokoneista niin olen jälkiviisas :idea:
pitää laittaa, kun tulee vastaan, nyt menen hetkeksi maata, kun olen 3 vuorokautta käytännössä valvonut yhteen menoon :D ei meinaa enää oikein pää pysyä tuossa näytön mukana...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

4
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
umppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 24.08.2010 09:01
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja umppo »

mcee
ViestiLähetetty: Sun 12.09.2010 19:54

Meneekö nämä oireet vetolevvyn tasainen koputus ääni tulee jostakin laajalta alueelta, ei voi paikallistaa

Ääni tulee vain asennolla D ja R, mutta alkaa vasta kun moottorin lämpötila on vähintään noin 40 astetta ja ääni alkaa vasta reilun 5 sekunnin viiveellä vaihteen kytkemisestä.

N ja P asento ääntä ei kuulu vaikka antaisi kierroksia enemmänkin
, Startatessa ei kuulu mitään omituista.


Jos olis laakeri vika niin kyllähän sen pitäs kolkuttaa oli keppi missä asennossa vaan :shock:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

3
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:
Huonoja kuvia, mutta esim tuo ei ole valon varjostuma vaan liukupinta on kulunut pois

[IMG=http://img301.imageshack.us/img301/2041/40681552.th.jpg][/IMG]
nyt ei pysty menemään edes nukkumaan :D

siis jokaisen auton moottorin laakerit on tuossa kunnossa, kun se on edes kerran ollut käynnissä :wink: kun ei ole sitä "paineakkua" :P, joka pitäis aina ja joka tilanteessa öljynpaineen vähintään siinä 3 kilossa...

nehän vie sua aivan 6-0 siellä liikkeessä ja maksattaa ihan mitä niille mieleen juolahtaa :roll:

mulla olis näyttää sulle monta sellaistakin kiertaria, jotka pitää kolinaa... eli kun liuska on puristunut sinne kiertarin sisään ja lähestulkoon halkaissut koko kiertokangen... sekin kone alkoi naputtaa vasta siinä vaiheessa, kun kampi oli totaalisen paskana ja kiertari melkein halki... siinä päästiin n. tonnin remontilla, eli uusi kampiakseli + 1 kpl kiertokankia ja tiivistesarja, uudet kannenpultit ja muuta pikku sälää... nissanin 2.5 turbodiesel kyseessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

2
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

niissä on yleensä sellainen ohut valkometallinen pintakerros, sitten toinen vähän kovempaa laakerimetallia ja yleensä löytyy vielä kolmaskin kerros varmistuksena... ainakin paremmista laakereista...

tuo valkometallinen kuluu pois yleensä, vaikka laakerivälykset olis vielä ihan mitoissakin ja voitelukin toimis kunnolla...

monesti laakerit on ihan punaiset (ne missä on punametallia joku kerros...
) ja silti kone on toiminut ok. ja ö<paineet ym. kunnossa... aika suuret toleranssit näissä vakiomoottoreissa kuitenkin on...

kuvasta kyllä saa sen käsityksen, että tilanne ei ole läheskään niin paha laakerien ja kampiakselin osalta, mitä annat ymmärtää :wink:

ja eihän tuo kiertarin alasilmäkään edes sinistä yhtään :roll: minä veikkaan että se naputus mitä olet kuullut, on kuulunut bensapumpuista :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
umppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 24.08.2010 09:01
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja umppo »

Kampilaakerit jos on kuluneet tarpeeks niin tyhjäkäynnillähän ne kolkuttaa :wink:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

1.
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mitä öljyä siellä koneessa on ollut? ja mikä sinne kuuluu...

kyllähän se tietysti hieman voi "kolista", kun ö-paineet romahtaa riittävästi, kun laitetaan vaihde päälle, mutta ei se kolina tarkota sitä että moottori rikki olisi, sen on ns. ominaisuus, ei vika... pitkään jatkuessaan se vasta muuttuu ns. viaksi...

kylmänä kolinaa ei tietysti kuulu, kun öljy on paksumpaa...

voitelun pettämnen tekee kyllä kitkaa, siinä olet oikeassa, mutta se ei tee ääntä, kuten päättelit, vaan se tekee lämpöä ja sen näkis kyllä sitten alasilmästä ja laakerista... tuossa kuvassa olevassa laakerissa ei ole voitelu vielä ollut lähelläkään pettää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos näissä moottoreissa on jotku "puolitakomännät" niin nehän kolisee jatkuvasti, kunnes mäntä ja moottori on lämmennyt oikeaan lämpötilaan... eikä sekään ole vika, vaan ominaisuus...

lopeta se hysteerinen naputuksen kuuntelu ja anna palaa, korjaa moottori sitten vasta, kun siihen tulee oikeasti vikaa, mutta älä korjaa sitä "varmuuden vuoksi", ainakaan 10 000 eurolla :D

oletko muuten tietoinen, että männän tappi ei ole yleensä keskellä mäntää, vaan hieman toispuoleisesti, että mäntä pystyy paremmin (pienemmällä "kolinalla") vaihtamaan puolta sylinterissä ylä ja alakuolokohdassa, kun kone ei ole vielä ns. käyttölämpöinen ja välykset asettuneet kohdalleen...

moottorista kuuluu montaa erilaista "kolinaa" ja napustusta, vaikka siellä ei mitään vikaa olisikaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

1
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Pitihän tämäkin lukea alusta loppuun :o
Kyllä näyttää tekstin perusteella siltä, että kuluttajaa viedään taas. :(
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:Minen tiiä mitään mutta ainakin sen muistan että yhdessä kk laakerissa loisti ikään kuin sateenkaaren sävyä ainakin siitä kohti missä se monttu tuntu sormilla koeteltuna :roll:

ja asentaja sanoi...kaikissa laakerissa kulumaa, nelosessa pahimmin, missä kohti edestä katottuna V 6 moottorissa olikaan nelos sylinteri ?

Onko se vasemmalla puolella ja etummainen. siis etummainen minuun nähden kun edessä seison ?
no miksi et sitten laittanut siitä laakerista kuvaa, vaan tuollaisesta terveestä laakerista :shock: vai onko tuokaan kuva edes siitä moottorista mistä nyt puhutaan :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

teerolan kaltaisten asiantuntijoiden takia lopetan tähän jos kerran vaikutan hullulta jota viedään kuin pässiä narussa ja ääni ei tule kerran häviämään näillä toimenpiteillä.
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:teerolan kaltaisten asiantuntijoiden takia lopetan tähän jos kerran vaikutan hullulta jota viedään kuin pässiä narussa.
jos menet siellä mainostamaan, että nyt tehdään oikein "rahalla uusi kone", niin ei niiden asentajien/työnjohtajien pään yläpuolelle syty lamppu niin, että muut sen huomaa :wink:

kusetuksen makua on valitettavasti ilmassa tässä koneremontissa... mutta ei tuon yhden kuvan ja sun selityksen perusteella sitä voi vielä 100% varmaksi sanoa...

eikä nyt ehkä hullulta, mutta hieman tietämättömältä/liian luottavaiselta korjaamoja kohtaan :roll: sellaiselta keskiverto autoilijalta siis :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin