230.6 Lang projekti, eli V114.617
230.6 Lang projekti, eli V114.617
Noniin, nyt on Langikuumetta hoidettu ostamalla 230.6 Lang projekti. Otteessa on vuosimalli -75, mutta tämä on saattanut valmistua jo aikaisemminkin ja tovi kestää, ennenkuin on aikanaan ensimmäistä kertaa saatu suomen kilpiin.
Auto on siis alunperin M180 koneella ja rattiautomaatilla, mutta 80-luvun dieselöintivimmassa muutoskatsastettu 240D 3.0 koneelle. Oikeaa tekniikkaa ei mukana tullut. Jos jollain on ylimääräisenä M180 kone jossa paikka tasonsäätöpumpulle ja/tai sopiva automaattilaatikko, niin tarjotkaa vaikkapa YV:llä.
Muita mielenkiintoisia varusteita mm. beige nahkasisusta, sohvapenkki, keskuslukko, sävylasit ja tuo rattiautomaatti..
Hitsattavaa löytyy ainakin takapyörien sisäkaarista, vasemmasta helmasta ja kuskin lattiasta. Jarruremontti on tehty edellisen toimesta, ja mm konehuoneeseen on vaihdettu pyöränkotelon korjauspeltejä. Niin, myös tuohon kuskin lattiaan saa tarjota korjauspeltejä.
Jotain noviisin kysymyksiä tulee heti mieleen: miten ja mistä saakaan helpoiten ns kantakortin hankittua? Miten tuo tasonsäätö pitäisi toimia? Nuo automaattilaatikot, ilmeisesti 722.1 on oikea: pystyykö sellaisen kunnon toteamaan jotenkin helposti? Kojetaulun namiskat, mitähän nuo mahtaa olla hätävilkkujen ja takalasin lämmittimen alapuolella? http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_1773.jpg
Tavoitteena on museokunto - sitten joskus. Ensialkuun vähän kerrassaan rekisteröintikuntoon ja kesäajoon.
Auto on siis alunperin M180 koneella ja rattiautomaatilla, mutta 80-luvun dieselöintivimmassa muutoskatsastettu 240D 3.0 koneelle. Oikeaa tekniikkaa ei mukana tullut. Jos jollain on ylimääräisenä M180 kone jossa paikka tasonsäätöpumpulle ja/tai sopiva automaattilaatikko, niin tarjotkaa vaikkapa YV:llä.
Muita mielenkiintoisia varusteita mm. beige nahkasisusta, sohvapenkki, keskuslukko, sävylasit ja tuo rattiautomaatti..
Hitsattavaa löytyy ainakin takapyörien sisäkaarista, vasemmasta helmasta ja kuskin lattiasta. Jarruremontti on tehty edellisen toimesta, ja mm konehuoneeseen on vaihdettu pyöränkotelon korjauspeltejä. Niin, myös tuohon kuskin lattiaan saa tarjota korjauspeltejä.
Jotain noviisin kysymyksiä tulee heti mieleen: miten ja mistä saakaan helpoiten ns kantakortin hankittua? Miten tuo tasonsäätö pitäisi toimia? Nuo automaattilaatikot, ilmeisesti 722.1 on oikea: pystyykö sellaisen kunnon toteamaan jotenkin helposti? Kojetaulun namiskat, mitähän nuo mahtaa olla hätävilkkujen ja takalasin lämmittimen alapuolella? http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_1773.jpg
Tavoitteena on museokunto - sitten joskus. Ensialkuun vähän kerrassaan rekisteröintikuntoon ja kesäajoon.
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3002
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Jaa siis että pystärin OM617.912? Myyks?Antti S kirjoitti:Auto on siis alunperin M180 koneella ja rattiautomaatilla, mutta 80-luvun dieselöintivimmassa muutoskatsastettu 240D 3.0 koneelle.
Lompsit Veholle ja kerrot/todistat omistavasi kyseisen kulkuneuvon. Sitten tilaat, kopsu tulee Saksasta - ilmaiseksiJotain noviisin kysymyksiä tulee heti mieleen: miten ja mistä saakaan helpoiten ns kantakortin hankittua?
Miten tuo tasonsäätö pitäisi toimia?
Sillä saadaan pidettyä perän korkeus samana kuorman määrästä huolimatta.
Peiaate toimii niin, että takaiskareiden virkaa toimittavat hydraulisylinterit, jotka ovat yhteydessä paineistettuun järjestelmään, joissa kiertää hydraulineste. Sitä pumppaa konehuoneessa oleva pumppu. Hydraulisylinterien painetta taas ohjataan kahdella paineakulla ja paineensäätöventtiilillä.
Noin periaatteessa. Ihan sadistinen systeemi, jos multa kysytään. Helevetin vaikea ainakin S124ssa säätää mukavaksi. Parhaimmillaan tuo kulkineeni oli kun oli 600 kiloa turpeeseen sekotettua hevosenpaskaa kyydissä. Oli jämpti ja vakaa. Vähemmällä kuormalla kumma ja kuminen, kun saa säädettyä hiukan jompaan kumpaan suuntaan niin tuntuu ekaks ihan ookoo, kunnes jossain vaiheessa huomaa ajotuntuvan olevan kännisen ravihevosen tasolla. Niin kun nyt, taitaa yks hydrauliletku vuotaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
On se sitte komee peli, ja kerää katseita. hyvä ryhtinen ja eikä pahasti mädältäkään näytä. Mulla on samanmoinen musta pihassa, katsastettuna.
Niitä osia kannattaa kysellä venetmäeltä, sieltä ostin omaani lattiat ja nimin. jusa82 lla on paljon osaa, siltä oon omaani osia ostellu. namiskoista ei oo tietoa ,mulla ei ainakaa tommosia ole. Puuttuuko tasonsäädösta muutaku pumppu ,onko iskarit ja pallot tallella?
Niitä osia kannattaa kysellä venetmäeltä, sieltä ostin omaani lattiat ja nimin. jusa82 lla on paljon osaa, siltä oon omaani osia ostellu. namiskoista ei oo tietoa ,mulla ei ainakaa tommosia ole. Puuttuuko tasonsäädösta muutaku pumppu ,onko iskarit ja pallot tallella?
-Antti-
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Kiitos
Ei kuulunu diiliin, enkä kyselly sen tarkemmin.. Saattoi olla itseasiassa perus 300D, ton tasonsäädön takia. Langiinhan ei saanut 240D 3.0:aa.Petteri Kivimäki kirjoitti:Jaa siis että pystärin OM617.912? Myyks?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Pumppu pitäisi olla mukana, tosin 240D koneesta. Liekkö samanlainen vai erilainen? Iskarit ja pallot pitäisi olla tallella, mutta pitääpä kömpiä ottamaan kuva, niin voitte tietäjät kommentoida.coupe124 kirjoitti:Puuttuuko tasonsäädösta muutaku pumppu ,onko iskarit ja pallot tallella?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Lounais-Suomesta löytyi. Täällä mersufoorumilla olleen ostoilmoituksen perusteella myyjä otti yhteyttä.
Tasonsäädöstä, konehuoneessa on ilmeisesti asiaan liittyvä säiliö, takana vasemmalla ja oikealla tollaiset pallot..? Takaluukussa ei näyttäisi olevan mitään ihmeellistä.
Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Tasonsäädöstä, konehuoneessa on ilmeisesti asiaan liittyvä säiliö, takana vasemmalla ja oikealla tollaiset pallot..? Takaluukussa ei näyttäisi olevan mitään ihmeellistä.
Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Säiliö, hydraylipallot ja tasonsäätöventtiili näyttäis olevan paikallaan. Iskareista en ainakaan minä pysty sanomaan noiden kuvien perusteella, ovatko tasonsäätöiskarit. Meneekö niihin hydrauliletkut? Jos menee, niin silloin taitaa olla kaikki alustassa paikallaan.Antti S kirjoitti:
Tasonsäädöstä, konehuoneessa on ilmeisesti asiaan liittyvä säiliö, takana vasemmalla ja oikealla tollaiset pallot..? Takaluukussa ei näyttäisi olevan mitään ihmeellistä.
Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Niin ja onnea auton löytymisen johdosta.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3002
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Säiliö, hydraylipallot ja tasonsäätöventtiili näyttäis olevan paikallaan. Iskareista en ainakaan minä pysty sanomaan noiden kuvien perusteella, ovatko tasonsäätöiskarit. Meneekö niihin hydrauliletkut? Jos menee, niin silloin taitaa olla kaikki alustassa paikallaan.[/quote]petri kirjoitti: Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Vasemman puolen kuvassa ainakin on tasonsäätöiskari. Joku on vissiin laakerin möyrinyt kun on jarrukilpikin vaihdettu.
Varoituksen sana sitten noista tasonsäätöhebeleistä. Sekä jousipalloista että tasonsäätimestä saa älyttömän helpolla menemään kierteet ketuiksi, varsinkin jos joutuu irrotellessa hiukankin vääntelemään teräsputkia. Minun piti tehdä uudet putket kuparista (epäilijöille tiedoksi että kestää!) kun S124seen tein tasonsäätöremppaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3002
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Moottori
Täältä löytyy täysissä sielun voimissa oleva tekniikka; moottori ja manuaalilaatikko '68 230.6:sta... Tarkka malli löytyy allekirjoituksesta.
Teen itselleni tekniikka päivityksen + sähköohjatulla ruiskulla ja olen odottanut sopivaa kipinää aiheeseen. Tekniikan poisto on varmasti sopiva kimmoke...
Auto on ollut 2-3 vuotta lämpimässä tallissa, jäi vähälle käytölle kun omat Zenithin INATit alkoivat tekemään vanhuuden temppujaan.
Tätä nykyä alkup. kaasareihin löytyy korjaus / tiivistesarjaa ja varaosiksi taitaa olla hommattuna parikin INATtia...
Kone on joskus käyttöhistoriansa aikana rempattu, tarkempaa tietoa ajankohdasta ei ole. Uusi omistaja saa purkaa ja tutustua aivan rauhassa, ennen ostopäätöstään...
Tekniikka löytyy Mikkelistä... p. 050-4129718
Teen itselleni tekniikka päivityksen + sähköohjatulla ruiskulla ja olen odottanut sopivaa kipinää aiheeseen. Tekniikan poisto on varmasti sopiva kimmoke...
Auto on ollut 2-3 vuotta lämpimässä tallissa, jäi vähälle käytölle kun omat Zenithin INATit alkoivat tekemään vanhuuden temppujaan.
Tätä nykyä alkup. kaasareihin löytyy korjaus / tiivistesarjaa ja varaosiksi taitaa olla hommattuna parikin INATtia...
Kone on joskus käyttöhistoriansa aikana rempattu, tarkempaa tietoa ajankohdasta ei ole. Uusi omistaja saa purkaa ja tutustua aivan rauhassa, ennen ostopäätöstään...
Tekniikka löytyy Mikkelistä... p. 050-4129718
Viimeksi muokannut SalmiP, Ma 22.11.2010 11:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB R129 500 CNG W129.066
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Tuolta valmis yksilö http://www.strich8basis.de/benz_10.htm
Tuolla tekniset tiedot -> http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... -Abmessung
Tuolla tekniset tiedot -> http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... -Abmessung
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Kiitos tasonsäätötiedoista ja vinkeistä! Muistaakseni iskareihin meni letkut, en tosin nyt ihan varmaksi muista. Pitää katsoa tarkemmin..
Jarrupalat, levyt ja kilvet on tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Tarvikeosilla, tosin.
Ja kiitos SalmiP tarjouksesta, palataan asiaan
Jep, Mersun Classic-oldtimer-wikissä on hyvää asiaa.
Mitenkäs noi automaattilaatikot oikein menee pystäreissä? EPC mukaan 230.6 Langiin kuuluisi 722.105 tai 722.203 mallinen laatikko. Kellään tietoa, onko noissa jotain spesiaalia, ja löytyykö jostain muista malleista sopivaa laatikkoa? 250 ja 280 kanssa olevia laatikoita taitaa olla helpompi löytää.
Jotain 722-automaattilaatikoiden eroja on käsitelty tässä aiheessa mutta vain w123:n liittyen.
Jarrupalat, levyt ja kilvet on tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Tarvikeosilla, tosin.
Ja kiitos SalmiP tarjouksesta, palataan asiaan
Heh, joo. OM603 olis pähee mutta museopeli tosiaan on pidemmän ajan tavoitteena. Toki voisihan tässä välissä kaikenlaisia kokeilla, etekin kun nyt papereissa on muutoskatsastettu 3L diesel.juhaoh kirjoitti:Eikös tässä ollut tavoitteena museoauto.Petteri Kivimäki kirjoitti:Minkäslaisen koneen meinasit? Tuohon kävis älyttömän nätisti joku tasonsätöpumpulla varustettu OM603..
Kuka tuollaisen valmiin haluaa? Jää kaikki rassaamisen ilo pois.. (ja ei tuohon hintaan olevaa autoa tarvi edes harkita ostavansa)petri kirjoitti:Tuolta valmis yksilö http://www.strich8basis.de/benz_10.htm
Tuolla tekniset tiedot -> http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... -Abmessung
Jep, Mersun Classic-oldtimer-wikissä on hyvää asiaa.
Mitenkäs noi automaattilaatikot oikein menee pystäreissä? EPC mukaan 230.6 Langiin kuuluisi 722.105 tai 722.203 mallinen laatikko. Kellään tietoa, onko noissa jotain spesiaalia, ja löytyykö jostain muista malleista sopivaa laatikkoa? 250 ja 280 kanssa olevia laatikoita taitaa olla helpompi löytää.
Jotain 722-automaattilaatikoiden eroja on käsitelty tässä aiheessa mutta vain w123:n liittyen.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Onnea hienon hankinnan johdosta!
Ilmeisesti vähän joka mallissa on omanlaisensa versio laatikosta oli se sitten manuaali tai automaatti. Siihen voi varautua, ettei langiin tarkotettua 722.1-laatikkoa löydy muista versioista, mutta kun en tiedä, yhtä hyvin voi löytyä.
Ilmeisesti vähän joka mallissa on omanlaisensa versio laatikosta oli se sitten manuaali tai automaatti. Siihen voi varautua, ettei langiin tarkotettua 722.1-laatikkoa löydy muista versioista, mutta kun en tiedä, yhtä hyvin voi löytyä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Vehon kautta tuli kantakortti sekä Produktions Auftrag I josta selviää että nahkasisusta todellakin on alkuperäinen, ja se on "tilattu normaalin lisävarustekäsikirjan ulkopuolelta". Auto on kuin onkin valmistettu loppukeväästä -75, ja tullut heti Suomeen Ranskan kautta.
Oli myös pientä tuuria kun löytyi toinen, likimain samanikäinen 240D Lang varaosiksi. Ja toisesta paikasta löytyi 2 kpl 15" barokkivanteita, toiset pitäisi vielä jostain löytää..
Kellään tiedossa bensa-automaatin raatoa varaosa-autoksi?
Oli myös pientä tuuria kun löytyi toinen, likimain samanikäinen 240D Lang varaosiksi. Ja toisesta paikasta löytyi 2 kpl 15" barokkivanteita, toiset pitäisi vielä jostain löytää..
Kellään tiedossa bensa-automaatin raatoa varaosa-autoksi?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Nyt on Langiin löytynyt sopiva tekniikka-aihio,230.6 automaatti saksantuontina. Vähän tuli pikahankintana, mutta vaikuttaa hyvälle ja taatusti tulee käyttöä monille pisteosille... Tekniikka tuli testattua 300km laivaan ajon aikana.
Joutuu vielä tuumimaan, mitä tekee tasonsäädön kanssa. Varaosa-autossa kun ei sitä ole.
Tekniikan "mukana" tuli hieman erikoisesti ruostunut kori: pintapuolisesti eli etuloksut ja takakaaret ruosteessa, mutta tarkemmin katsottuna lattiat, konehuone, tukivarret jne todella hyvässä kunnossa, ja takaluukku sisäpuolelta kuin uutta katsoisi.
Joutuu vielä tuumimaan, mitä tekee tasonsäädön kanssa. Varaosa-autossa kun ei sitä ole.
Tekniikan "mukana" tuli hieman erikoisesti ruostunut kori: pintapuolisesti eli etuloksut ja takakaaret ruosteessa, mutta tarkemmin katsottuna lattiat, konehuone, tukivarret jne todella hyvässä kunnossa, ja takaluukku sisäpuolelta kuin uutta katsoisi.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Säästä korinvaihtoon se elimenluovuttajan raato
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Minulla on 1 täysin uusi barokkivanne ylimääräisenä jos tarviit. 120 e.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Heh, juu ei ole menossa paaliin toi kori itseasiassa sille on jatkokäyttöä tiedossa muiden projekteissa.Aapo.T kirjoitti:Säästä korinvaihtoon se elimenluovuttajan raato
15 tuumainen?jusa82 kirjoitti:Minulla on 1 täysin uusi barokkivanne ylimääräisenä jos tarviit. 120 e.
Niin, mikäs varaus tuo neljällä pultilla laitettu tulppa on, eikai vaan hydrauliikkapumpun?
Minä kun luulin että se tulisi kanteen kiinni.. EPC:stä en löytänyt kuin tämän ja tämän kuvan, olisiko jollain parempaa kuvaa M180:sta hydraulipumpulla?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
15"
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Noita on ainakin kolmenlaisia; orkkikset jossa MB numero sisäpuolella ja tarvikkeena sekä ARC Aluradin että ATS:n variantit joissa tekstiä näkyvissä ulkopuolelle. Muutenhan ne on melko samanoloiset, en ole päässyt vertaamaan keskenään.Antti S kirjoitti: Ja toisesta paikasta löytyi 2 kpl 15" barokkivanteita, toiset pitäisi vielä jostain löytää.
Vissiin niissä orkkiksissa ne teräsinsertit pultinrei'issä, kummassakaan tarvikemallissa ei ole.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Ok, hyvä tietää nuo eri vannevalmistajat.. Kiitos jusa82 tarjouksesta, pidetään mielessä.
Mutta kellään tietoa/parempaa kuvaa tuohon tasonsäädön pumppuun liittyen M180 koneessa?
Mutta kellään tietoa/parempaa kuvaa tuohon tasonsäädön pumppuun liittyen M180 koneessa?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Yritin kysellä tuolla tekniikkapuolellakin M180 koneen hydraulipumpusta, mutta ei vastauksia
Kai nyt jollain teistä on tietoa!
Kai nyt jollain teistä on tietoa!
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Näyttäisi vähän 123:n pumpulta. Noitahan onkin jo toimivia nurkissa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Joo, pumppuja saa melkein joka nurkalta mutta nyt on ongelmana se että miten sen pumpun naittaa yhteen tuon koneen kans. Jos haluaa orkkis ratkaisun niin vaihtoehdoiksi ei taida jäädä kuin oikeanlaisen kannen hankkiminen jotta pumppu saadaan kiinni tai sitten värkätään se koneistamalla tuohon normikanteen kiinni. Osat pumpun pyörittämiseen saattaisi löytyä esim W123 diesel farkun kannesta?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Siltä tuo juuri näyttääkin. Meinaa kun katselin tuossa yksi päivä tuota omaa 123 farkkua. Siinä on meinaa tuommoinen toimiva tasonsäätöhärdelli kokonaisuudessaan.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Ok, jääköön hydraulipumppu odottamaan aikoja parempia..
Tällävälin löytyi rattiautomaatin rattiputki saksasta, http://www.treffpunkt-strich-8.de" onclick="window.open(this.href);return false; firmasta. Sitä voi ainakin yhden ostokerran perusteella suositella lämpimästi: mukava ja nopea palvelu sähköpostitse (ja tulipahan saksan alkeita taas palauteltua mieleen..)
Sieltä löytyi myös keltaiset sumarien pleksit, onhan Lang alunperin "Version for France" eli lisävarustekoodi 629 löytyy.
Tällävälin löytyi rattiautomaatin rattiputki saksasta, http://www.treffpunkt-strich-8.de" onclick="window.open(this.href);return false; firmasta. Sitä voi ainakin yhden ostokerran perusteella suositella lämpimästi: mukava ja nopea palvelu sähköpostitse (ja tulipahan saksan alkeita taas palauteltua mieleen..)
Sieltä löytyi myös keltaiset sumarien pleksit, onhan Lang alunperin "Version for France" eli lisävarustekoodi 629 löytyy.
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms