"superturbojen" imusarjat
"superturbojen" imusarjat
omaan nokivasaraan pitäisi alkaa tekeen kunnollista imusarjaa ja tässä vähän punnitsen vaihtoehtoja. voitteko laitella kuvia millaisia itse olette väsäilleet ja miten ovat toimineet.
oma ajatukseni on tehdä keskelle ahtoputken "lähtö" ja 2 levyä sisälle jotka jakaa paineen, tai toinen vaihtoehto on tehdä ahtoputken "lähtö" päätyyn ja kaareva plenum. tai siis jokatapauksessa tulee kaareva tai ns pisaramainen plenum.
oma ajatukseni on tehdä keskelle ahtoputken "lähtö" ja 2 levyä sisälle jotka jakaa paineen, tai toinen vaihtoehto on tehdä ahtoputken "lähtö" päätyyn ja kaareva plenum. tai siis jokatapauksessa tulee kaareva tai ns pisaramainen plenum.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
http://kuvablogi.com/nayta/2824508/
Tuolla kuvia omasta sarjasta. Suppilot sisällä, ja rakosysteemi jakamassa ilmaa.
Tuolla kuvia omasta sarjasta. Suppilot sisällä, ja rakosysteemi jakamassa ilmaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Juuri niitä, ilmoitahan vaikka putken mitat ja tyylit kuvin ja sanoin.
Oikeastihan ne pitäisi olla jotain tämän tyylisiä:
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/922831
tai...
eli paras olisi jos se taittuu 180 astetta,mutta millä ihmeellä tommosia edes tehdään
No höh...katselin tuota kuvaa ja heti tuli kauhea jano
Oikeastihan ne pitäisi olla jotain tämän tyylisiä:
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/922831
tai...
eli paras olisi jos se taittuu 180 astetta,mutta millä ihmeellä tommosia edes tehdään
No höh...katselin tuota kuvaa ja heti tuli kauhea jano
Lisää tietoa: www.skg.fi
joo aina nälkä ja koko ajan jano, noi mun suppilot on vaan putkesta prässättyjä kartioita, en aio ees itte niitä käyttää mut kuvittelin et se kartio vaan hitsattais imukanavaan kiin painekotelon sisään, sillai et se kartio laajenis sinne ulospäin jonnekin lähelle imukotelon laitaa, ton isomman pään teko tommoseks ei onnistu tolla työkalulla, ajaisko saman asian jos sorvais tai hiois sen pään pyöreeks
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Tos veskolan kuvas olevat on prässätty. Työkalut kunnos ni onnistuu.juuso he kirjoitti:onkos noi kuvan tavara prässätty/sorvattu vai valettu ? voi olla muitakin tapoja mut siis noi tuli ekana itelle mieleen ja mitä materiaalia varmaankin alumiiniä ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
En mä eilen juonut mitään kun piti tänään herätä 5:00 ja lähteä viemään akkaa ruotsinlaivalle...
Nytkin olen selvinpäin, kun pitää taas kohta hakea se kännikala sieltä...aamulla tosin luin hetken konetekniikka ja metallityöt kirjaa. Ilmeisesti jotain amiksen oppikirjoja, kirjastosta lainasin. Kyllähän nyt cnc sorvi pitää olla.
Nytkin olen selvinpäin, kun pitää taas kohta hakea se kännikala sieltä...aamulla tosin luin hetken konetekniikka ja metallityöt kirjaa. Ilmeisesti jotain amiksen oppikirjoja, kirjastosta lainasin. Kyllähän nyt cnc sorvi pitää olla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kuvien suppiloiden materiaali on muovia, taisi olla jotain perus kamaa. Lämmöllä prässätty muottiin. Siitä tiedän kun noita on muutama ollu käytössä.veskola kirjoitti:Juuri niitä, ilmoitahan vaikka putken mitat ja tyylit kuvin ja sanoin.
Oikeastihan ne pitäisi olla jotain tämän tyylisiä:
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/922831
tai...
[ http://i704.photobucket.com/albums/ww46/valkpek/VriKuva276.jpg ]
eli paras olisi jos se taittuu 180 astetta,mutta millä ihmeellä tommosia edes tehdään
No höh...katselin tuota kuvaa ja heti tuli kauhea jano
Alumiinikin taittuu hyvin kun esilämmittää.
Noi muovia No ilmankos taipuu kivasti. Kestääkö noi jos on oikeanlainen tuki laipalle, tai miksei kestäisi varsinkin jos pulttien lisäksi liimaa kunnolla alumiinilootaan kiinni.
Putket hitsaa alumiiniin ja noi toiselle puolelle liimalla...silleen se kait on ajateltu.
Putket hitsaa alumiiniin ja noi toiselle puolelle liimalla...silleen se kait on ajateltu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tai tekee imusarjan sisälle nuihin sopivat vastalaipat alumiinista.
Multa saa kans tollasia suppiloita. Prässättyjä, ja muoto "pitäs" olla hyvä.
Ps. Ei onnistu prässäämällä tuollanen 180 kiepautus. Tuo sorvilla "rullaaminen" voi olla parempi, mutta siitäkään en mene valalle. Putkesta jos alkaa nuin taittamaan, niin menee jo niin ohkaseks, että repeää se alumiini vaikka olis lämmitettyäkin.
Multa saa kans tollasia suppiloita. Prässättyjä, ja muoto "pitäs" olla hyvä.
Ps. Ei onnistu prässäämällä tuollanen 180 kiepautus. Tuo sorvilla "rullaaminen" voi olla parempi, mutta siitäkään en mene valalle. Putkesta jos alkaa nuin taittamaan, niin menee jo niin ohkaseks, että repeää se alumiini vaikka olis lämmitettyäkin.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
No sitä mä tossa koitin sanoa, muttei kait onnistunutKummeli kirjoitti:Tai tekee imusarjan sisälle nuihin sopivat vastalaipat alumiinista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Allekirjotuksesta löytyy kuvia (jos linkki suostuis toimia...?) Voin lähettää enemmän kuvia sähköpostiin. Laitappa yv:tä mihin koneeseen pitäs tehä, ja minkälainen niin katotaan hinta kohilleen.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: "superturbojen" imusarjat
Itse olen miettinyt suppiloiden tekoa "low-tech" työkaluilla silleen että prässissä painaa sen kartion putkesta.
Ja sen donitsin siihen kartion päähän tekee n. 15mm putkesta, jonka taittaa sopivanhalkaisijaiseksi ympyräksi esim putken ympärille, ja hitsaa kiinni kartioon, ja vingulla hioo törsteet pois. Ei ehkä paras mutta tarpeeksi hyvä Ja tulee aika lähelle samanlaisia kuin veskolan linkkaamat.
Ja sen donitsin siihen kartion päähän tekee n. 15mm putkesta, jonka taittaa sopivanhalkaisijaiseksi ympyräksi esim putken ympärille, ja hitsaa kiinni kartioon, ja vingulla hioo törsteet pois. Ei ehkä paras mutta tarpeeksi hyvä Ja tulee aika lähelle samanlaisia kuin veskolan linkkaamat.
MB W123 300D 2.0