Akku-kysymys... clk -99 200
Akku-kysymys... clk -99 200
Terse!
Autoni on w208 clk -99 200 ja on nyt seissyt viikon kovilla pakkasilla (öisin -20c) pihassa ja... akku tyhjä! Katsastin akkua (12v 55ah 420a en 30) ja näytti olevan vielä alkuperäinen, tai ainakin valmistusvuosi on 99. Jos vaihtaisin akun niin onko suosituksia mikä merkki kestää suomen talviolosuhteissa parhaiten? Vai kannattaako vielä ladata vanhaa akkua (mutta näin vuorotyöläiselle auton VARMA käynnistyminen on must-juttu) ?
Että jos jollain olis heittä vinkkiä tai vaikka joku asiantunteva liike TAMPEREELTA missä kannattais asioida?
Kiitos jo etukäteen ja iloista joulun odotusta
Autoni on w208 clk -99 200 ja on nyt seissyt viikon kovilla pakkasilla (öisin -20c) pihassa ja... akku tyhjä! Katsastin akkua (12v 55ah 420a en 30) ja näytti olevan vielä alkuperäinen, tai ainakin valmistusvuosi on 99. Jos vaihtaisin akun niin onko suosituksia mikä merkki kestää suomen talviolosuhteissa parhaiten? Vai kannattaako vielä ladata vanhaa akkua (mutta näin vuorotyöläiselle auton VARMA käynnistyminen on must-juttu) ?
Että jos jollain olis heittä vinkkiä tai vaikka joku asiantunteva liike TAMPEREELTA missä kannattais asioida?
Kiitos jo etukäteen ja iloista joulun odotusta
w208
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Kauhean pieneltä vaikuttaa akku. Omassa C 280 -97 muistaakseni 100Ah tai 90Ah. Eli vakiokoko. Onko sulla ohjekirjaa josta näkee mikä siellä pitäisi olla?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
no ompa pieni akku?!? kuuluuko siel olla muka noin pieni? exide väittää että siel pitäs olla pitkä akku kokoa 95 tai 100
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Kyllä se tuontiautossa voi olla. Mullaki oli tossa s203 cdi:ssä alkuperänen akku 70ah
230 C 1978
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Akkusalo on ainakin vanha ja tunnettu liike, en tiedä myykö Lempisen autosähkö mitä plaatuja. Mutta ihan samat akut saat kyllä Motonetista, jos et kummempia asennusapuja tarvii...
Kannattaa laittaa niin iso patteri kun sopii
Kannattaa laittaa niin iso patteri kun sopii
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Minulla vakio akku on 100Ah, motonetistä ostin boschin 95 Ah AGM akun varmistamaan startit.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Onhan se ohjekirja jossain....kai..jupehalm kirjoitti:Kauhean pieneltä vaikuttaa akku. Omassa C 280 -97 muistaakseni 100Ah tai 90Ah. Eli vakiokoko. Onko sulla ohjekirjaa josta näkee mikä siellä pitäisi olla?
Tosiaan auto on muuttoautona tuotu ja jo pari talvea hyvin käynnistynyt, nyt vaan tuli stoppi. Mutta täytyy lähteä alan liikkeeseen, kai niillä on jonkinlainenn tietokanta.
Jälleen kiitos kaikille neuvoista ja ei muutakun joulua STARTTAAMAAN!!!
w208
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Viimeksi kun katselin akkujen hintoja, niin Hata pärjäsi aika hyvin:
http://www.autosahko.suntuubi.com/
Toyota liikkeen vieressä.
Autodatan mukaan CLK200:ssa pitäisi olla vähintään 62Ah akku, mutta mitä enemään Ah:ta ja A:ta niin sitä varmemmin se starttaa. Akun fyysinen koko vain rajottaa, mutta nehän on standardisoituja kokoja joten jos se näyttää saman kokoiselta, niin...
Käyttöohjekirjassa (olikohan sivu 350 tms.) löytyy hyvät ohjeet akun vaihtoon. Esim. ESP-ABS-BAS normitus jos tarpeen.
http://www.autosahko.suntuubi.com/
Toyota liikkeen vieressä.
Autodatan mukaan CLK200:ssa pitäisi olla vähintään 62Ah akku, mutta mitä enemään Ah:ta ja A:ta niin sitä varmemmin se starttaa. Akun fyysinen koko vain rajottaa, mutta nehän on standardisoituja kokoja joten jos se näyttää saman kokoiselta, niin...
Käyttöohjekirjassa (olikohan sivu 350 tms.) löytyy hyvät ohjeet akun vaihtoon. Esim. ESP-ABS-BAS normitus jos tarpeen.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
jep, mielummin nii iso ku mahtuu. Ittel on kans vakion 70 tilalla 100... kaikissa autoissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Pistä 100:n akku. Sen kokonen mulla ollu kaikissa E-malleissa, mitkä hakenu Saksasta...Hopasto kirjoitti:Terse!
Autoni on w208 clk -99 200 ja on nyt seissyt viikon kovilla pakkasilla (öisin -20c) pihassa ja... akku tyhjä! Katsastin akkua (12v 55ah 420a en 30) ja näytti olevan vielä alkuperäinen, tai ainakin valmistusvuosi on 99. Jos vaihtaisin akun niin onko suosituksia mikä merkki kestää suomen talviolosuhteissa parhaiten? Vai kannattaako vielä ladata vanhaa akkua (mutta näin vuorotyöläiselle auton VARMA käynnistyminen on must-juttu) ?
Että jos jollain olis heittä vinkkiä tai vaikka joku asiantunteva liike TAMPEREELTA missä kannattais asioida?
Kiitos jo etukäteen ja iloista joulun odotusta
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ei se iso akku autuaaksi tee. Tavoiteltu hyöty saattaa jopa kääntyä itseään vastaan, jos laturi on liian pieni suhteessa akun kapasiteettiin tai että jos akulle asti ei kulutuksesta johtuen riitä riittävästi ampeereita. Tällöin suhteettoman suuri akku on helpommin alttiina jatkuvalle vajaavaraukselle ja sitä myöden myös sulfatoitumiselle ja jäätymiselle. Pienempi akku sen sijaan saavuttaa täyden varauksen helpommin ja on sit suojassa vajaavauraukselta ja sulfatoitumisen aiheuttamalta käyttöiän lyhentymiseltä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Niin, tarkoitin, että kyllä ainakin uusimmissa on 100:n akku alkuperäinen, kyseisellä kysyjällä on varmaankin vaihdettu akku joskus ja laitettu pienempi...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re:
Kyllä CLK200:sen 90 amppeerinen laturi pärjää autosähköliikkeissä myynnissä oleville akuille.M.K kirjoitti:Ei se iso akku autuaaksi tee. Tavoiteltu hyöty saattaa jopa kääntyä itseään vastaan, jos laturi on liian pieni suhteessa akun kapasiteettiin tai että jos akulle asti ei kulutuksesta johtuen riitä riittävästi ampeereita. Tällöin suhteettoman suuri akku on helpommin alttiina jatkuvalle vajaavaraukselle ja sitä myöden myös sulfatoitumiselle ja jäätymiselle. Pienempi akku sen sijaan saavuttaa täyden varauksen helpommin ja on sit suojassa vajaavauraukselta ja sulfatoitumisen aiheuttamalta käyttöiän lyhentymiseltä.
Itse laittaisin tuon jo suositellun 100ämpärisen
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Akku-kysymys... clk -99 200
Vanha akku on aivan varmasti loppu 10-vuotiaana.
Akku-Expertillä ehkä itse kävisin uuden vaihdattamassa.
http://www.akkuekspertti.fi/tampere/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Akku-Expertillä ehkä itse kävisin uuden vaihdattamassa.
http://www.akkuekspertti.fi/tampere/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006