Tyhjäkäynti aaltoilee
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 06.01.2011 18:08
Tyhjäkäynti aaltoilee
moi. minulla on E270 CDI vm-2001 automaatti jossa tyhjäkäynti aaltoilee satunnaisesti. Yleensä kylmänä, ei juurikaan lämpöisenä (joskus harvoin)
Ajaessa auto on täysin normaali ja kulutus on myös normaali, tehot myös tallella.
kaverit meinaa et vika on pumpussa jotkut kaverit sanoo että suuttimissa, itse en kuitenkaan jaksa uskoa.
Osaako kukaan neuvoa missä vika saattas olla, voiko se todellakin olla suuttimissa tai pumpussa?
Ajaessa auto on täysin normaali ja kulutus on myös normaali, tehot myös tallella.
kaverit meinaa et vika on pumpussa jotkut kaverit sanoo että suuttimissa, itse en kuitenkaan jaksa uskoa.
Osaako kukaan neuvoa missä vika saattas olla, voiko se todellakin olla suuttimissa tai pumpussa?
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Yleisimmät syyt sähköinen lisälämmitin (helppo todeta, ota pois päältä töhkiksen napista), tai railipaineen vaihtelu, jostain syystä. Painevaihtelussa hyvä arvaus on railipaineen säädin. Toki myös pumppu ja suuttimet saattavat tuota aiheuttaa, suutintesti kannataa tehdä (katsoa testerillä korjausarvot ja mitata ohivuoto). Periaatteessa tyhjäkäynnin vaihtelusta ei haittaa ole kunhan ei haittaa 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Itselläni korjautui tuolla railipaineen säätimellä. Helppo vaihtaa itsekin. Säätimen kumiset O-renkaat syytä rasvata ennen asennusta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
kuinkahan paljon tyhjä käynti heittelee?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Itselläni ainakin on aihettanut suuttimien/suuttimen kuparitiivisteiden vuoto tuohon tyhjäkäynnin heijamisee..
ON kalustoa jos jonkin laista..
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 06.01.2011 18:08
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
no ei paljoa, oisko jotain 100-200rpm molemmin puolin normaaliin tyhjäkäyntiin katsottuna eliCDI203 kirjoitti:kuinkahan paljon tyhjä käynti heittelee?
normaali tyhjäkäynti about 700rpm niin aaltoilu on noin 600-800rpm. vaikea kuvailla.
korvalle sen kuulee kyllä

Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Mulla oli kierrosheitto samaa luokkaa ja "humpaus-sykli" sellaista vajaan sekunnin luokkaa...
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Mulla myös ja on lainassa testeri tsydeemit. suutin testin mukaan korjausarvot 0,7 ja -0,4 välillä. Olen sellaseen käsitykseen päässy että kunnossa pitäs olla nuilla arvoilla. Humpaus todella epäsäännllistä ja harvinaista, viimeksi n.1kk sitte. En ole siihen sen enempiä aivonystyröitä käyttäny ku ei haittaa mitenkään.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Korjaus arvot ei kerro kaikkea suutimien kunnosta,IMA-535 kirjoitti:Mulla myös ja on lainassa testeri tsydeemit. suutin testin mukaan korjausarvot 0,7 ja -0,4 välillä. Olen sellaseen käsitykseen päässy että kunnossa pitäs olla nuilla arvoilla. Humpaus todella epäsäännllistä ja harvinaista, viimeksi n.1kk sitte. En ole siihen sen enempiä aivonystyröitä käyttäny ku ei haittaa mitenkään.
kirosten heiluminen tulee usein takuilevasta railipaineen säätimestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 06.01.2011 18:08
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
voisko joku selittää mikä osa on railipaineen säädin?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Googlettamalla ei löydy tietoa
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Se on railpaineputkessa siellä rintapellin puolella oleva murikka.
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
kauravelli kirjoitti:voisko joku selittää mikä osa on railipaineen säädin?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Googlettamalla ei löydy tietoa
Samaa heijausoiretta 270CDIssä (ajettu 250tkm). Lämmettyään käy suurinpiirtein hyvin, mutta alle 80 asteen heijaa.
Tarkoitetaanko railipaineensäätimellä esim jompaa kumpaa kl-varaosien tuotetta:
tuotekoodi 20919 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
tuotekoodi 27634 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Nimet vittaa oikeaan osaan (kl osanumeroita ei ulkoa muista)mebsu kirjoitti:kauravelli kirjoitti:voisko joku selittää mikä osa on railipaineen säädin?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Googlettamalla ei löydy tietoa
Samaa heijausoiretta 270CDIssä (ajettu 250tkm). Lämmettyään käy suurinpiirtein hyvin, mutta alle 80 asteen heijaa.
Tarkoitetaanko railipaineensäätimellä esim jompaa kumpaa kl-varaosien tuotetta:
tuotekoodi 20919 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
tuotekoodi 27634 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Mikä vaikutus suuttimien paluuvirtauseroilla voi olla heijaamiseen; 270 CDI koneen 1. ja 2. suuttimista mitattiin 10-15% paluuvirtauserot. Minkälaiset toleranssit näissä paluuvirtauksissa on sallittuja?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Ohivuotoerot suuttimilla pitäisi mennä määrällisesti 20% sisään per suutin. Omassa en ole huomannut että ohivuodoilla olisi vaikutusta heijaamiseen. Mulla on veivannut vain kun jonkun suuttimen korjausarvo on mennyt yli 3. Se olis mukava tietää miksi tuo korjausarvo kasvaa, mikä siellä muuttuu? 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
MAX 20ml minuutissa, sen määrän sisälläkin jos on suuria eroja vaikka ei olis sitä 20ml niin kertoo viasta(alkavast viasta)mebsu kirjoitti: Mikä vaikutus suuttimien paluuvirtauseroilla voi olla heijaamiseen; 270 CDI koneen 1. ja 2. suuttimista mitattiin 10-15% paluuvirtauserot. Minkälaiset toleranssit näissä paluuvirtauksissa on sallittuja?
suutimen "korjaus" arvo kasvaa ainakin tapauksissa jos suutimen ja kannen välinen tiivistys vuotta (koitta tasata käynti eroa)barton kirjoitti:Ohivuotoerot suuttimilla pitäisi mennä määrällisesti 20% sisään per suutin. Omassa en ole huomannut että ohivuodoilla olisi vaikutusta heijaamiseen. Mulla on veivannut vain kun jonkun suuttimen korjausarvo on mennyt yli 3. Se olis mukava tietää miksi tuo korjausarvo kasvaa, mikä siellä muuttuu?
ja jos joku suutimessa kulluu,
joku muu vaikutta ko suutimen sylinterin kierros lukuun
katsonut sylinterien väliset kierosluku erot, puristus erot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Siirtymällä teboilim polttoaineeseen itellä korjaantui tuo asia



W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Kah, paineensäätöventtiilin O-rengashan se oli joka aiheutti tyhjäkäynnin aaltoilun eritoten kylmillään. Paineensäätöventtiilissä oli lisäksi mekaanista kulumaa, joten se lienee syytä vaihtaa.CDI203 kirjoitti:Nimet vittaa oikeaan osaan (kl osanumeroita ei ulkoa muista)mebsu kirjoitti:kauravelli kirjoitti:voisko joku selittää mikä osa on railipaineen säädin?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Googlettamalla ei löydy tietoa
Samaa heijausoiretta 270CDIssä (ajettu 250tkm). Lämmettyään käy suurinpiirtein hyvin, mutta alle 80 asteen heijaa.
Tarkoitetaanko railipaineensäätimellä esim jompaa kumpaa kl-varaosien tuotetta:
tuotekoodi 20919 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
tuotekoodi 27634 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
Otanko kuvat osien sijainnista niin saa tehtyä tästä aihekentästä faq:n - tuleville sukupolville?
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Tyhjäkäynti aaltoilee
Tässä kuva paineensäätöventtiilistä. Mekaaninen kuluma ei juuri näy kuvassa, mutta kynnellä sen tuntee.mebsu kirjoitti:Kah, paineensäätöventtiilin O-rengashan se oli joka aiheutti tyhjäkäynnin aaltoilun eritoten kylmillään. Paineensäätöventtiilissä oli lisäksi mekaanista kulumaa, joten se lienee syytä vaihtaa.CDI203 kirjoitti:Nimet vittaa oikeaan osaan (kl osanumeroita ei ulkoa muista)mebsu kirjoitti:kauravelli kirjoitti:voisko joku selittää mikä osa on railipaineen säädin?barton kirjoitti:Noi korjausarvot on hyvät. Noiden takia kierrokset ei heijaa vai heijasko silloin ollenkaan kun arvot mitattiin?
Minusta suuttimista aiheutuva heijaus alkaa kun arvot menee päälle kolmen. Arvot pitäisi vaan saada mitattua kun kone heijaa.
Monella tosiaan ollut railpaineensäätimessä O-rengas viallinen. Se on helppo vaihtaa ja halpa. Omasta vermeestä olen kerran vaihtanut sen O-renkaan ja tukirenkaan silloinkin turhaan. Sen jälkeen nyt ajettu 290tkm eikä siihen ole tarvinnut koskea.
Googlettamalla ei löydy tietoa
Samaa heijausoiretta 270CDIssä (ajettu 250tkm). Lämmettyään käy suurinpiirtein hyvin, mutta alle 80 asteen heijaa.
Tarkoitetaanko railipaineensäätimellä esim jompaa kumpaa kl-varaosien tuotetta:
tuotekoodi 20919 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
tuotekoodi 27634 Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen
Otanko kuvat osien sijainnista niin saa tehtyä tästä aihekentästä faq:n - tuleville sukupolville?

w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90