W124 300ce vai W126 sec??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

W124 300ce vai W126 sec??

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Lähipiirin MB-kuume oireilee siihen malliin että autonvaihto alkaa olla enemmänkuin ajankohtainen;Haussa on joko W124 300 coupe tai sitten W126 380-560SEC,nyt sitten plussia,miinuksia,kokemuksia ja kehuja esille,välitän ne sitten eteenpäin,itse kallistuisin W124;n puoleen edullisemman tekniikan puolesta muttamutta,kyllähän tuo W126 olisi aika uljas peli..
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aivan pari hajahuomiota. 124-korista on saatavissa vallan sopuhintoihin, valinnanvaraa piisaa ja osapolitiikka tosiaan on suotuisaa, kaikkea saa ja heti.
C126 on tietenkin "vauraampi" ja huomattavasti harvinaisempi, niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta ihan heittona, että "kylän ja alan miehet" eivät ole kauhean innoissaan 380-koneesta sen enempää coupe- kuin sedankorissakaan. Kestävyys ei ole isompien myllyjen tasoa, taisi etupäässä olla nokkavaivoja.
Tehoa ei ole tarjolla ylenpalttisesti, 204 hv, joka taas ei siivitä raskasta autoa oikein urheiluautolukemiin - jos tuolla n. 10 sek. vievällä 0-100 kiihtyvyydellä mitään arvoa on. Kutoskoneinen 124 on ripeämpi ja 24V koneella jo oikeasti sporttinen.
420 coupe on melko tuurissaan löytää, isot kasit toisaalta ovat sopivimmat tähän koppaan. Mutta janoavat sitten tietty reilummin.
Jos henk.koht. valinnan paikka olisi, niin harrasteautoksi C126 500 tai 5,6 eikä kymppitonnia enempää ajoja per vuosi. Jos taas coupella pitäisi ajella arkenakin, niin sitten C124.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Minä taasen kallistuisin tuon 560 sekulin puolelle.
Itse hankin aikoinaan 124 coupen ihan vaan polttoainekustannusten takia, muuten olisi kyllä secci tullut hommattua.
Ja silloin tuo ce näytti vielä jokseenkin modernimmalta kuin 126 secit, nyt alkaa kyllä olla jo vähän toisinpäin, ainakin omasta mielestäni.
Hieno ja ajaton auto, ce:tä alkaa täälläpäin ainakin olla jo liiaksi asti, tuntuu että jokatoinen vastaantuleva mersu on 300ce.
Jos auton tarkoitus on olla näyttö- eikä käyttöauto niin ehdottomasti 560sec.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Coupe kuin coupe, niin kannatta ennemmin huomioida, että kori on kunnossa kuin tekniikka. Moottorin ym. osat ovat suurelta osin yhteneväiset sedanin kanssa, mutta korinosat eivät ainakaan SECissä yhtä suurelta osin kuin C124:ssä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Tehoa ei ole tarjolla ylenpalttisesti, 204 hv, joka taas ei siivitä raskasta autoa oikein urheiluautolukemiin - .
No, siisti ja orggiskuntoinen C126 kyllä toimii p***umagneettina vaikka kulkupuoli olisi miten veuloa. Lipuu sitä pienemmälläkin kasilla.

Olisi mukava tietää, millaiseen ajoon autoa ollaan hankkimassa.
Ehkä tuo C126 on sittenkin enemmän "harrasteauto", ja C124 sitten hyvinkin pariskunnan ainoa käyttöauto. Jostain syystä taalankuvia ei vilise silmissä ollenkaan hirveästi kun miettii C124:aa 25 tkm/vuosi ajossa KUIN jos miettisi C126:tta kaikissa suolarapakeleissä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: No, siisti ja orggiskuntoinen C126 kyllä toimii p***umagneettina vaikka kulkupuoli olisi miten veuloa.
Onhan toki niin, että C126 ei edes ole sportti sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan mieluummin nopeahko mukava matkailuauto. Kuitenkin sen verran hajurakoa pitää olla, ettei 300 SE sentään pääse nenille hyppimään, kuten 380-koneen kanssa tapahtuu. Huiput taitavat asettua samoihin lukemiin, mutta setaani on satkuun vikkelämpi. Jos sillä taaskaan on yhtään mitään käytännön merkitystä :roll:

Mitä taas p-magneettisuuteen tulee, niin asia hoituu vaikka Samara alla. Kaadetaan vain etuistuimen selkänoja vaaka-asentoon, kaivetaan ruumiinoksa esiin kalsonkien kätköistä ja tehdään kaari-istunta "sokea poika" auton vyötärölinjan yläpuolelle ulottuen. Huomio tulee olemaan suurempi kuin upeimmallakaan urheilupirssillä, mot :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:
Aku P kirjoitti: No, siisti ja orggiskuntoinen C126 kyllä toimii p***umagneettina vaikka kulkupuoli olisi miten veuloa.
Onhan toki niin, että C126 ei edes ole sportti sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan mieluummin nopeahko mukava matkailuauto. Kuitenkin sen verran hajurakoa pitää olla, ettei 300 SE sentään pääse nenille hyppimään, kuten 380-koneen kanssa tapahtuu. Huiput taitavat asettua samoihin lukemiin, mutta setaani on satkuun vikkelämpi. Jos sillä taaskaan on yhtään mitään käytännön merkitystä :roll:

Mitä taas p-magneettisuuteen tulee, niin asia hoituu vaikka Samara alla. Kaadetaan vain etuistuimen selkänoja vaaka-asentoon, kaivetaan ruumiinoksa esiin kalsonkien kätköistä ja tehdään kaari-istunta "sokea poika" auton vyötärölinjan yläpuolelle ulottuen. Huomio tulee olemaan suurempi kuin upeimmallakaan urheilupirssillä, mot :shock:
Joskin tässä tapauksessa saattaa olla niin että sekä houkuteltava että houkutinmagneetti ovat samanmerkkisiä jolloin tapahtuu tunnetusti ns. pakoilmiö... :twisted:

Ja taas meni ooteeksi. Jopas, miten se nyt näin? :oops:
***
Vakavissaan puhuen, mitä tässä olen seurannut W126:n tiettyjen osien saatavuutta, niin "järkihankintana" pikkukori on pistämätön.
Satakakskutoseen saa toki osan kuin osan Veholta, mutta vallankin korinosat ovat melkoisen hinnakkaita. W124:een löytyy joka palikkaa käytettynä.
Käyttöautona mm. polttoainekuluiltaan edukkaampi W124 on luonnollisesti järkevämpi. Harrasteautona (kesäajoa max 15 000 km/vuosi) C126 on -kuten todettua- enempi tarkoituksenmukainen ja harrasteautohan saa maksaa mitä vaan. Kuten usean autoharrastajan puheista huomaamme, näin myös käy...

Ihan jos suorituskykyä puntaroidaan, niin kyllähän 300CE kulkee hyvin samaan tahtiin näiden "sporttisten" Avensissten tahtiin ja 24-tappinen vielä vähän enemmän. Joku 560SEC on sitten numeroidenkin valoissa melkoinen pyssy ja kesäbulevaardeilla kasin hörkötys vie kyllä voiton M103: n sinänsä mielenkiintoisesta äänestä. :?
:roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

www.vmaro.fi

Katos tuolta sellanen punanen 500 c126. On aika makeen näkönen,eikä hintakaan nyt ole mikään ihan suolanen.
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Mitäpä nuihin enään lisää molemmista on poristu ja jos ei osaa päättää nii laitta molemmat voi sitten ajella vähän mielialan mukaan..
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tommi kirjoitti:www.vmaro.fi

Katos tuolta sellanen punanen 500 c126. On aika makeen näkönen,eikä hintakaan nyt ole mikään ihan suolanen.
Mut ton R 129 500 sl:n -92 hinta onkin sitten aika hatusta vedetty,tosin on se hieno auto :cry:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tommi kirjoitti:www.vmaro.fi Katos tuolta sellanen punanen 500 c126. On aika makeen näkönen,eikä hintakaan nyt ole mikään ihan suolanen.
Punainen oli niin siisti, että kiilloista päätellen saataisi olla jopa kohdakkoin maalattu.
Mutta varsinainen yksilö oli tuo vanhempi sininen.Ainakin "paperitietojen" ja kuvien perusteella sepä vasta oli erittäin hyvän näköinen sekä oloinen laite, mutta oli sitten hintaakin.... Noinkohan kilometrit ovat aidot... siinä ei ole Jürgenille tullut kuin alle 3500 km vuotta päälle noin keskimäärin. Näinköhän nuuka ja aina niin rationaalinen sakemanni hankkisi kalleimman pään matka-auton talliin seisomaan. No, näitä historioita, autojen ja omistajien kohtaloita on moneksi.
Mutta kyllä ainakin koneella on edessään muutamankin harrastajasukupolven ajot. Taas "ystävät ja kylän miehet" pitävät pre-facelift ja miksei sen jälkeistäkin 5-litraista ydinpommin kestävänä myllynä, asiallisilla öljyillä tuollaiset 6-700.000 km ovat helposti saavutettavissa ilman isompi remppoja. Jos harrastaja ulkoiluttaa pirssiä esim. 12.564 km vuodessa :shock: , niin taivalta on luvassa vaikkapa 47 vuodeksi. Sitten hiotaan venttiilit ja vaihdetaan ehken vesipumppu :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

420 SEC

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Näyttää tuo SECci olevan vielä vapaana...

http://www.welldonefinland.fi/mb420sec.htm
Terveisin
Tero
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

C 126 8) 8) 8)



<-----------

Kun olisi rahaa, niin hakisin tuon Flossen "mainostaman" 420SEC: n pois
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: 420 SEC

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti:Heip! Näyttää tuo SECci olevan vielä vapaana...
http://www.welldonefinland.fi/mb420sec.htm
Noo juu, aivan upea ilmestys kaikkiaan ja tuoreinta vuosikertaa. Kuvat nähdessä ensimmäinen reaktio oli ere.... siis hämmennys. Mitähän moisesta tulli vaatii lunnaita, vaikka eipä lähtöhintakaan mikään superhalpa ole. Tuolla irtoaa jo W140-sarjaakin sedanina. Vaikka tämmösen aikas tavalla vimpaan päälle olevan laitteen:

http://www.mobile.de/SID6b.JqOlo5msT87D ... 327&top=29&
ja paljon edukkaamminkin löytyy. Vaan siitähän ei nyt ollut kyse...
Mutta varmasti SEC on hyvä. Eli niin se on yhtä lailla Saksassa kuin muillakin automarkkinoilla, halvalla ei saa kuin hitusen p**kaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Aku P kirjoitti:[ Joku 560SEC on sitten numeroidenkin valoissa melkoinen pyssy ja kesäbulevaardeilla kasin hörkötys vie kyllä voiton M103: n sinänsä mielenkiintoisesta äänestä. :?
:roll:
Aivan näin. Eilen kuuntelin ja kuolasin juuri tuotua 560SEC:iä ja mietin miten mukava peli tuollainen olis just harrasteautoksi. Onhan siinä jo tiettyä tyyliä, joka varmasti tulee nousemaan arvoon arvaamattomaan seuraavien 10 vuoden aikana :roll:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tämän aiheen linkin kuvien perusteella W126 SEC puolustaisi asemiaan harrasteautona....jos täällä omat mielipiteet kiinnostaa.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2206

tosin alkaahan tuon W124 CE:tkin olla pikkuhiljaa harrasteautoiässä.... :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Asiasta neljänteen: saiko C126:een hydropneumaattisen alustan, vai oliko se vain 8-sylinteristen SELlien herkku?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Timo L. kirjoitti:Asiasta neljänteen: saiko C126:een hydropneumaattisen alustan, vai oliko se vain 8-sylinteristen SELlien herkku?
En tiedä oikeaa vastausta, mutta eikös tuossa 'Coupemiehen' antamassa linkissä näy konehuoneen kuvassa hydron nestesäiliö?

http://www.mbcoupes.com/memberscars/T/s ... ummala.htm
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tomi L. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Asiasta neljänteen: saiko C126:een hydropneumaattisen alustan, vai oliko se vain 8-sylinteristen SELlien herkku?
En tiedä oikeaa vastausta, mutta eikös tuossa 'Coupemiehen' antamassa linkissä näy konehuoneen kuvassa hydron nestesäiliö?

http://www.mbcoupes.com/memberscars/T/s ... ummala.htm
Hmn, todennäköisimmin se on ASD:hen tai perän tasonssäätöön liittyvä... no, en usko ennen kuin näen jossain/luen jostain.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tietääkseni EI C126 malliin ole ollut saatavilla muuta kuin normaalia peränsäätö järjestelmää.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Tomi L. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Asiasta neljänteen: saiko C126:een hydropneumaattisen alustan, vai oliko se vain 8-sylinteristen SELlien herkku?
En tiedä oikeaa vastausta, mutta eikös tuossa 'Coupemiehen' antamassa linkissä näy konehuoneen kuvassa hydron nestesäiliö?

http://www.mbcoupes.com/memberscars/T/s ... ummala.htm
Kuvan perusteella säiliö on aivan samanlainen kuin omassani, jossa on automaattinen peräntasonsäätö. Järjestelmä ei tosin tällä hetkellä pelitä, koska joku aiemmista omista on valinnut kustannustehokkaan linjan ja vaihtanut taakse normaalit iskarit :( Eli epäilen, että kuvan tapauksessa kyseessä on automaattinen peräntasonsäätö eikä hydropneumaattinen alusta. Kuten Adenauer300 mainitsi, en minäkään ole kuullut, että C126:iin olisi saanut hydropneumaattista alustaa.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Vastaa Viestiin