300 turbodiesel kupee. Merciless Benz!!
300 turbodiesel kupee. Merciless Benz!!
Jospa sitä aloittelis topikin uudesta hankinnasta. Pitkään haaveena ollut hommata vanha kunnon 124 mese ja turbodiesel koneella, tietysti.
Uusi hankinta on 300 turbodiesel sedan vuosimallia 1989. Mittarilukema ostettaessa oli 471 000, myyjä oli ilmoittanut 428 000 nettiautossa. Pientä kusetuksen makua, mutta ei vaikuttanut ostopäätökseen tällä kertaa. Trafin tietojen mukaan auto on käyttöönotettu -89 kesäkuussa ja ensirekisteröity -91 kesäkuussa. Rekisteröintikatsastus suoritettu -91 kesäkuussa ja seuraava merkintä katsastuksesta vasta 2006 heinäkuulta. Missä lie maailmalla auto ollut? Rekisteriotteesseen on merkitty auton ulkomainen rekisteritunnus.
Auto on yllättävän siistissä kunnossa, mutta jotain puutteita yli 20 vuotta vanhassa autossa on. Ensimmäiset fiilikset oli melko hyvät, todella jämäkkä auto ajaa maantiellä, liukkaudesta huolimatta. Edellinen auto, Volvo 740 B230ET moottorilla oli aikamoinen kiikkulauta jäisellä maantiellä. Hieman tuo ASD perän toiminta vielä mietityttää. Puistattaa kun lukko kytkeytyy pois kun löysää kaasun kesken luisun. Kaipa tuohon tottuu ajan kanssa.
Pääsin katselemaan autoa nosturilla ennen ostoa ja päällisin puolin näytti, että autoa ei olisi hitsailtu. Mitään muuta epäilyttävää ei löytynyt, kuin yksi vetarin suojakumin klemmari puuttui ja takajarrulevyissä näytti olevan hieman hikilastua pinnassa. Isona plussana oli Bilsteinin iskarit! Näistä jäi hyvät kokemukset Volvosta. Takaiskarit hieman nitisee ja natisee. Mahtaako tulla yläpään puslista tuo narina?
Pannuhuoneessakin näyttää ihan asialliselta ja akku on uusittu tänä syksynä ja syylärikin näyttää melko uudelta. Nosturilla katsellessa ei näkynyt öljyvuotoja laatikossa tai koneessa. Hieman on kosteutta venttikopan huohotusletkun luona ja ruiskutuspumpun tienoilla. Pari asiaa hieman mietityttää. Öljynpainemittari näyttää 3bar, myös tyhjäkäynnillä, ehkä hieman laskee kun liikennevaloihin pysähtyy. Eikös tuo kuulosta aika paljolta? Laatikko toimii ryhdikkäästi, mutta kun kylmästä lähtee liikkeelle kestää vähän aikaa ennen kun auto alkaa liikkua. Onko normaalia että laatikko vähän aikaa mietti pakkasella, ennen kuin lähtee vetämään? Parinsadan metrin ajon jälkeen laatikko toimii normaalisti.
Auto on ihan siistissä kunnossa sisältäkin. Ei ole tupakoitu tai kuskattu lemmikkejä. Kuskin penkkiin on laitettu joskus keinonahasta pala kohtaan, josta penkki usein repeää. Nyt on paikassakin repeämä, mutta ihan hyvin kasassa on vielä penkin reuna. Ajatuksena olisi laittaa joku recaron jakkara tuohon, saa nähdä toteutuuko vai meneekö haihatteluksi. Ratti on puuta ja vaihdekepin nuppi jotain muovia joka näyttää puulta.
Kattoluukku vaatisi hieman huomiota. Luukun kannen saa ulkopuolelta avattua sormilla ja luukku on yritetty pitää kiinni laittamalla jotain massaa verhouksen ja kattoluukun väliin. Nämä ongelmat 124 mesen sähköisen kattoluukun kanssa taitaa olla yleisiä. Onko ne nyt jotkut salvat vai saranat mitkä menee poikki.. Mietin että ostaisiko nuo korjaukseen tarvittavat osat vai koko kattoluukun? Molempia näyttäisi saavan saksan ebaystä. Kattoluukkujen hinta alkaen 80-90 eur. Koko kattoluukun postittaminen tosin maksaa melkein saman kuin koko luukku. Tuossa yksi linkki kattoluukun osiin, noitako tarvin?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0246537015
Sähköpuoli vaatii myös huomiota. Jokunen polttimo on palanut kojelaudasta ja kierroslukumittari ei toimi. Lisäksi ABS ei toimi ja ASD valo ei pala mittaristossa. ABS ja ASD valot eivät syty ei missään tilanteessa, eikä missään virta-avaimen asennossa. Voisiko vika olla ylijännitesuojassa. Oikein muuta ideoita ei ole löytynyt foorumia selaamalla.
Sellaista, kommentoikaahan vapaasti ja ahkerasti. Tästä tulee toivottavasti pitkäaikainen ajokki. Pinnassa on hieman kiveniskemistä alkaneita rupia, joita pitäisi yrittää siistiä ensi kesänä ja ruiskutella koteloihin suoja-aineet. Monta vuotta ollut unelmana ST mese, mutta nyt kun auto on hommattu toistaiseksi ei kiinnostaa ruuvaaminen. Jos vaikka aluksi naatiskelisi ja fiilistelisi, ja sitten alkaa ruuvaus, jos poltteita ilmenee.
Tuossa hieman kuvia jotka on otettu suoraan nettiauton myynti-ilmoituksesta. Pitää yrittää joku päivä ottaa parempia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mersun "huoltokirja":
470 000KM
Akku, varta
Talvirenkaat, Sunny 195/65/15
475 000km
öljyt+suodatin, teboil diamond diesel
475 000 km
jäähdytysnesteet
477 000km
Kesärenkaat Conti Premium Contact2
Moniurahihna uusittu
478 000 KM
etulaakerit
termostaatti, Behr
takajarrulevyt, Zimmermann
kaikki jarrupalat, Zimmermann
jarrujen kaikki tiivisteet, asennettu jarrukumirasvan kanssa
oikean puolen jarrusatula vaihdettu käytettyyn
tehostimen öljyt+suodatin (motox synteettinen atf)
takakelkan etukumit, Febi bilstein
narinanivel vasemmalle, Lemförder
käsijarruvaijerit, oikea ja vasen
Jouset, H&R -30mm, keltaiset, lankavahvuus 14mm
Ylijänniterele
Suuttimen tiiviste, 1&2 sylinterit
ykkösen esikammio vaihdettu käytettyyn
jarrunesteet vaihdettu, motox DOT4
puuttuneet holkit asennettu taaempien ylätukivarsien ulompaan kiinnitykseen
virtalukko vaihdettu toimivaan käytettyyn
479 000KM
Hihnankiristinlinkun laakeri (Mate in Kermany)
Kuskinpenkki vaihdettu, Recaro Ergomed
488 000 KM
Öljynvaihto Teboil Diamond Diesel+suodatin
moottori huuhdeltu lamppuöljyllä
polttoaineensuodattimet
495 000 Km
syöttöpumpun huolto+7mm elementit
497 000 KM
takakallistuksenvakaajan kumi+panta
vasen raidetanko ja oikea raidetanko
502 000
Öljyt Diamond Diesel+suodatin
Ohjauskulmat
504 000
laatikon öljyt(Mobil atf220+suodatin+tiiviste+2-3jousi)
506 000 KM
vilkkuviiksi (Topran)
Uusi hankinta on 300 turbodiesel sedan vuosimallia 1989. Mittarilukema ostettaessa oli 471 000, myyjä oli ilmoittanut 428 000 nettiautossa. Pientä kusetuksen makua, mutta ei vaikuttanut ostopäätökseen tällä kertaa. Trafin tietojen mukaan auto on käyttöönotettu -89 kesäkuussa ja ensirekisteröity -91 kesäkuussa. Rekisteröintikatsastus suoritettu -91 kesäkuussa ja seuraava merkintä katsastuksesta vasta 2006 heinäkuulta. Missä lie maailmalla auto ollut? Rekisteriotteesseen on merkitty auton ulkomainen rekisteritunnus.
Auto on yllättävän siistissä kunnossa, mutta jotain puutteita yli 20 vuotta vanhassa autossa on. Ensimmäiset fiilikset oli melko hyvät, todella jämäkkä auto ajaa maantiellä, liukkaudesta huolimatta. Edellinen auto, Volvo 740 B230ET moottorilla oli aikamoinen kiikkulauta jäisellä maantiellä. Hieman tuo ASD perän toiminta vielä mietityttää. Puistattaa kun lukko kytkeytyy pois kun löysää kaasun kesken luisun. Kaipa tuohon tottuu ajan kanssa.
Pääsin katselemaan autoa nosturilla ennen ostoa ja päällisin puolin näytti, että autoa ei olisi hitsailtu. Mitään muuta epäilyttävää ei löytynyt, kuin yksi vetarin suojakumin klemmari puuttui ja takajarrulevyissä näytti olevan hieman hikilastua pinnassa. Isona plussana oli Bilsteinin iskarit! Näistä jäi hyvät kokemukset Volvosta. Takaiskarit hieman nitisee ja natisee. Mahtaako tulla yläpään puslista tuo narina?
Pannuhuoneessakin näyttää ihan asialliselta ja akku on uusittu tänä syksynä ja syylärikin näyttää melko uudelta. Nosturilla katsellessa ei näkynyt öljyvuotoja laatikossa tai koneessa. Hieman on kosteutta venttikopan huohotusletkun luona ja ruiskutuspumpun tienoilla. Pari asiaa hieman mietityttää. Öljynpainemittari näyttää 3bar, myös tyhjäkäynnillä, ehkä hieman laskee kun liikennevaloihin pysähtyy. Eikös tuo kuulosta aika paljolta? Laatikko toimii ryhdikkäästi, mutta kun kylmästä lähtee liikkeelle kestää vähän aikaa ennen kun auto alkaa liikkua. Onko normaalia että laatikko vähän aikaa mietti pakkasella, ennen kuin lähtee vetämään? Parinsadan metrin ajon jälkeen laatikko toimii normaalisti.
Auto on ihan siistissä kunnossa sisältäkin. Ei ole tupakoitu tai kuskattu lemmikkejä. Kuskin penkkiin on laitettu joskus keinonahasta pala kohtaan, josta penkki usein repeää. Nyt on paikassakin repeämä, mutta ihan hyvin kasassa on vielä penkin reuna. Ajatuksena olisi laittaa joku recaron jakkara tuohon, saa nähdä toteutuuko vai meneekö haihatteluksi. Ratti on puuta ja vaihdekepin nuppi jotain muovia joka näyttää puulta.
Kattoluukku vaatisi hieman huomiota. Luukun kannen saa ulkopuolelta avattua sormilla ja luukku on yritetty pitää kiinni laittamalla jotain massaa verhouksen ja kattoluukun väliin. Nämä ongelmat 124 mesen sähköisen kattoluukun kanssa taitaa olla yleisiä. Onko ne nyt jotkut salvat vai saranat mitkä menee poikki.. Mietin että ostaisiko nuo korjaukseen tarvittavat osat vai koko kattoluukun? Molempia näyttäisi saavan saksan ebaystä. Kattoluukkujen hinta alkaen 80-90 eur. Koko kattoluukun postittaminen tosin maksaa melkein saman kuin koko luukku. Tuossa yksi linkki kattoluukun osiin, noitako tarvin?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0246537015
Sähköpuoli vaatii myös huomiota. Jokunen polttimo on palanut kojelaudasta ja kierroslukumittari ei toimi. Lisäksi ABS ei toimi ja ASD valo ei pala mittaristossa. ABS ja ASD valot eivät syty ei missään tilanteessa, eikä missään virta-avaimen asennossa. Voisiko vika olla ylijännitesuojassa. Oikein muuta ideoita ei ole löytynyt foorumia selaamalla.
Sellaista, kommentoikaahan vapaasti ja ahkerasti. Tästä tulee toivottavasti pitkäaikainen ajokki. Pinnassa on hieman kiveniskemistä alkaneita rupia, joita pitäisi yrittää siistiä ensi kesänä ja ruiskutella koteloihin suoja-aineet. Monta vuotta ollut unelmana ST mese, mutta nyt kun auto on hommattu toistaiseksi ei kiinnostaa ruuvaaminen. Jos vaikka aluksi naatiskelisi ja fiilistelisi, ja sitten alkaa ruuvaus, jos poltteita ilmenee.
Tuossa hieman kuvia jotka on otettu suoraan nettiauton myynti-ilmoituksesta. Pitää yrittää joku päivä ottaa parempia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mersun "huoltokirja":
470 000KM
Akku, varta
Talvirenkaat, Sunny 195/65/15
475 000km
öljyt+suodatin, teboil diamond diesel
475 000 km
jäähdytysnesteet
477 000km
Kesärenkaat Conti Premium Contact2
Moniurahihna uusittu
478 000 KM
etulaakerit
termostaatti, Behr
takajarrulevyt, Zimmermann
kaikki jarrupalat, Zimmermann
jarrujen kaikki tiivisteet, asennettu jarrukumirasvan kanssa
oikean puolen jarrusatula vaihdettu käytettyyn
tehostimen öljyt+suodatin (motox synteettinen atf)
takakelkan etukumit, Febi bilstein
narinanivel vasemmalle, Lemförder
käsijarruvaijerit, oikea ja vasen
Jouset, H&R -30mm, keltaiset, lankavahvuus 14mm
Ylijänniterele
Suuttimen tiiviste, 1&2 sylinterit
ykkösen esikammio vaihdettu käytettyyn
jarrunesteet vaihdettu, motox DOT4
puuttuneet holkit asennettu taaempien ylätukivarsien ulompaan kiinnitykseen
virtalukko vaihdettu toimivaan käytettyyn
479 000KM
Hihnankiristinlinkun laakeri (Mate in Kermany)
Kuskinpenkki vaihdettu, Recaro Ergomed
488 000 KM
Öljynvaihto Teboil Diamond Diesel+suodatin
moottori huuhdeltu lamppuöljyllä
polttoaineensuodattimet
495 000 Km
syöttöpumpun huolto+7mm elementit
497 000 KM
takakallistuksenvakaajan kumi+panta
vasen raidetanko ja oikea raidetanko
502 000
Öljyt Diamond Diesel+suodatin
Ohjauskulmat
504 000
laatikon öljyt(Mobil atf220+suodatin+tiiviste+2-3jousi)
506 000 KM
vilkkuviiksi (Topran)
Viimeksi muokannut t.eskola, Ti 09.06.2015 20:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
hyvän näköönen perus lintta merssu turbolla, ei varmaa liikoja maksanu kuiteski sitä aikaa ku sai rahalle vastinetta rahalle autoa ostaessa , heitää tuon 603 mäkeen ja 606 tilalle HX50 turbo/iso cooler, kunnon pakosrj vaihteisto vahvistettuna ........... mynäpumpulla
superturboa alkaen 2003
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Juu, ei ollut kallis. Ei kannattanut Saksaan lähteä koluamaan autotarhoja..
Kai tuolla 603 jotain tekee? 606 olis kiva, mutta ei budjetti veny niin millään niin hienoihin laitteisiin.
Pari vuotta sitten pyöri nurkisa tuomonen tarkoitukseen sopiva HX50. Vaan eipä ollut silloin laitetta mihin se asentaa.
Kai tuolla 603 jotain tekee? 606 olis kiva, mutta ei budjetti veny niin millään niin hienoihin laitteisiin.
Pari vuotta sitten pyöri nurkisa tuomonen tarkoitukseen sopiva HX50. Vaan eipä ollut silloin laitetta mihin se asentaa.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Noniin, nyt on räplätty aloitusviestissä syylliseksi epäiltyä ylijänniterelettä. Vähän aikaa kesti tajuta kuinka rele irtoaa, mutta tuli ulos lopulta. Yritin saada relettä auki, mutta eipä se auennut. Piti saunaan lähteä ja pienen turaamisen jälkeen heitin releen takasin kiinni. Yritin kuitenkin avata relettä. Avasin lirpakkeet pinnien päästä ja yritin työntää sisuksia ulos päädystä, jossa sulakkkeet ovat, pienestä reiästä pienellä kuusikoloavaimella avittamalla. Onko parempia vinkkejä releen avaamiseen?
Mutta kas kummaa! Laitoin releen takaisin niin mittaristoon ilmestyi ABS-valo ja kolmiovalo nopeumittarin keskelle. Saas nähä alkoiko ABS ja ASD sitten ihan oikeasti toimia. Ekassa viestissä herjasin ASD:n omituista toimintaa, mutta eipä ole tainut olla lukko ollenkaan toiminnassa
Hieman tuo moottori tuntuisi huohottelevan. Öljyn täyttyaukon luona lillii jonkin verran ööliä. Nyt näyttäisi olevan hieman tolkkua noissa öljypainessakin 2 bar tyhjäkäynnillä ja 3 bar ajossa. Aluksi oli 3 bar tyhjäkäynnilläkin. Josko olis vähän liikaa öljyä laitettu.
Taas kun tuli tuolla pannuhuoneessa ihmeteltyä niin näyttäisi, että jarrutehostaja on vaihdettu äskettäin aivan uuteen.
Jos alkoi ABS ja ASD toimia seuraava projekti olisi kattoluukun ehjääminen \o/
Auton VIN numero on WBD1241331A950182. Olikos tälle jossain deecooderi?
Mutta kas kummaa! Laitoin releen takaisin niin mittaristoon ilmestyi ABS-valo ja kolmiovalo nopeumittarin keskelle. Saas nähä alkoiko ABS ja ASD sitten ihan oikeasti toimia. Ekassa viestissä herjasin ASD:n omituista toimintaa, mutta eipä ole tainut olla lukko ollenkaan toiminnassa
Hieman tuo moottori tuntuisi huohottelevan. Öljyn täyttyaukon luona lillii jonkin verran ööliä. Nyt näyttäisi olevan hieman tolkkua noissa öljypainessakin 2 bar tyhjäkäynnillä ja 3 bar ajossa. Aluksi oli 3 bar tyhjäkäynnilläkin. Josko olis vähän liikaa öljyä laitettu.
Taas kun tuli tuolla pannuhuoneessa ihmeteltyä niin näyttäisi, että jarrutehostaja on vaihdettu äskettäin aivan uuteen.
Jos alkoi ABS ja ASD toimia seuraava projekti olisi kattoluukun ehjääminen \o/
Auton VIN numero on WBD1241331A950182. Olikos tälle jossain deecooderi?
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Tänään tuli 400km lisää mittariin. On kyllä mukava auto matka ajossa. Vielä kun sais kuskin jakkaran vaihdettua vähän parempaan.
ASD ja ABS alkoi toimia yj-releen räpläämisellä. Pelkkä avaamis yritys riitti. Kiekkamittari ei alkanut toimia vaikka vähän oli toiveissa, että sekin heräisi. Viisari värähtää ehkä millin, kun mittaristoa napauttaa kun auto on käynnissä.
Välillä laatikko jumittaa 3. vaihteelle eikä vaihda isommalle. Vaihdevivun liikuttaminen 3 ja D asennon välillä auttoi viimeksi vaihteen vaihtumiseen. Joko kohta joutuu/saa lähettää laatikon korjattavaksi/vahvistettavaksi vai onko vaan joku pikkuvika? Joku tekosyy/perustelu näille kalliille virityksille aina pitää keksiä
Tänään töissä huomasin että yksi renkaista oli asennettu vanteelle väärinpäin. Täytyy sekin käydä käännättämässä.
ASD ja ABS alkoi toimia yj-releen räpläämisellä. Pelkkä avaamis yritys riitti. Kiekkamittari ei alkanut toimia vaikka vähän oli toiveissa, että sekin heräisi. Viisari värähtää ehkä millin, kun mittaristoa napauttaa kun auto on käynnissä.
Välillä laatikko jumittaa 3. vaihteelle eikä vaihda isommalle. Vaihdevivun liikuttaminen 3 ja D asennon välillä auttoi viimeksi vaihteen vaihtumiseen. Joko kohta joutuu/saa lähettää laatikon korjattavaksi/vahvistettavaksi vai onko vaan joku pikkuvika? Joku tekosyy/perustelu näille kalliille virityksille aina pitää keksiä
Tänään töissä huomasin että yksi renkaista oli asennettu vanteelle väärinpäin. Täytyy sekin käydä käännättämässä.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
124:llä ja vm. 1993 Sportline sisustan jakkaroilla otin tässä syksyllä sellaiset reilut 11000 km kuukaudessa. Ei puutunu mikään paikka, mutta pohje jumitti viime metreillä kun ei ole vakionopeudensäädintä eli pointtina on: jos ei vakioistuin miellytä, voisi jostain purettavasta sportlinesta löytyä pulttaa kiinni -mallilla parempi.t.eskola kirjoitti:Vielä kun sais kuskin jakkaran vaihdettua vähän parempaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Muovikylkisissä facelift-malleissa, eli joskus 1989 syksystä lähtien penkit muuttuivat jämympiin. Tällaisia kannattaa katsella myös noiden sportline-istuinten ohella.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Minä sain apua penkkiprobleemaan ostamalla foorumin kautta nahkajakkarat, joissa kuskilla on käsinoja. Aluks kattelin muovihelmasen penkkejä mutta eipä ollu sopivia tarjolla. Lopulta sattu noi ykkössarjalaisen kohille, alkuun vähän epäilytti että tekeekö noilla mitään. Paikalleen ku sain ruuvailtua niin en oo katunu! On kyllä helkkarin mukava taittaa pitkää siivua ku on kunnon valtaistuin
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Kiitokset penkkivinkeistä. Ei tuossa penkisssä loppujen lopulta puudu muu kuin kaasujalka, eli pitäiskö ensin miettiä tempomaattia vai penkkien vaihtoa. Muistaakseni mersun kruisessa on aivan loistava käyttöliittymä, joskus väyrysmersussa tullut moiseen tutustuttua.
YJ-rele täytyy laittaa tilaukseen. ABSit ainakin taas kateissa. Kunhan ASD toimii olen tyytyväinen
Kusti lähti polkemaan kattoluukkuun osia teutoniasta. Saas nähdä riittääkö saranoiden vaihto vai tarviiko jotain muuta, vai ymmärränkö yhtään miten tuo laite toimii. Tuolta olen kuikuillut mitä tuo kattoluukku on syönyt:
http://www.w124performance.com/images/W124_sunroof/
Rengashommissa on tullut tutustuttua Sunny merkkisten renkaiden huonouteen. Yksi talvi ja joka ikinen nasta irronnut vetävistä pyöristä. Tässä autossa on uudet sunnyt alla, nastat toistaiseksi tallella, mutta renkaat muuttuvat aivan koppuroiksi pakkasella, ei minkäänlaista pitoa. Yksihän noista on asennettu väärin perin, mutta helpompi taitas olla hommata kunnon renkaat, kun ruveta noita surkeita kiinalaisia pyörittelemään Pitäis hommata myös paremmmin talvikäyttöön sopivat vanteet kun nykyisten vanteiden huuli kerää kaiken lumen rattaa sisään. Välillä on jarrut ja vanteet yhtä puuta, kun lumi sulaa jarrujen ja vanteen väliin, ja jäätyy kun auto seisoo hetken.
Hyvin on toiminut auto pakkasillakin. Liekö ollut aiemmin ongelmia, kun takakontista löytyi tyhjä diesel 100 purkki.
YJ-rele täytyy laittaa tilaukseen. ABSit ainakin taas kateissa. Kunhan ASD toimii olen tyytyväinen
Kusti lähti polkemaan kattoluukkuun osia teutoniasta. Saas nähdä riittääkö saranoiden vaihto vai tarviiko jotain muuta, vai ymmärränkö yhtään miten tuo laite toimii. Tuolta olen kuikuillut mitä tuo kattoluukku on syönyt:
http://www.w124performance.com/images/W124_sunroof/
Rengashommissa on tullut tutustuttua Sunny merkkisten renkaiden huonouteen. Yksi talvi ja joka ikinen nasta irronnut vetävistä pyöristä. Tässä autossa on uudet sunnyt alla, nastat toistaiseksi tallella, mutta renkaat muuttuvat aivan koppuroiksi pakkasella, ei minkäänlaista pitoa. Yksihän noista on asennettu väärin perin, mutta helpompi taitas olla hommata kunnon renkaat, kun ruveta noita surkeita kiinalaisia pyörittelemään Pitäis hommata myös paremmmin talvikäyttöön sopivat vanteet kun nykyisten vanteiden huuli kerää kaiken lumen rattaa sisään. Välillä on jarrut ja vanteet yhtä puuta, kun lumi sulaa jarrujen ja vanteen väliin, ja jäätyy kun auto seisoo hetken.
Hyvin on toiminut auto pakkasillakin. Liekö ollut aiemmin ongelmia, kun takakontista löytyi tyhjä diesel 100 purkki.
Viimeksi muokannut t.eskola, Ti 04.01.2011 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Mulla oli lankulla ajellessa samaa vikaa. Loppu kun seinään Tempomatin asennuksella.t.eskola kirjoitti:Ei tuossa penkisssä loppujen lopulta puudu muu kuin kaasujalka,
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan, kattoluukun hiplausta.
Eilen tuli kattoluukun saranahässäkät postissa:
Keskimmäisessä kuvassa näkyvä käikäle rapsahti heti lattialle. Osaakos joku kattoluukkuasiantuntija kertoa miten vaikuttaa luukun toimintaan tuon osan puuttuminen? Nämä saa palauttaa jos eivät toimi, niin hyvä olisi tietää, ettei tarvisi yrittää ja erehtyä.
Kattoluukku tällä hetkellä raollaan takaosasta. Äsken raotin luukkua ja kurkkasin sisään. Ei ole kattoluukun nostimia ollenkaan luukun sisässä. Luukku on tiivisteestä liimattu silikonilla kiinni ja luukun ja kattoverhouksen välissä on polyureetani ja jotain purkan näköistä kivikovaa massaa, jolla on liimattu luukku kiinni kattoverhoukseen. Masentava näky Täytyy aloittaa noiden röpöjen poistamisella.
Keskimmäisessä kuvassa näkyvä käikäle rapsahti heti lattialle. Osaakos joku kattoluukkuasiantuntija kertoa miten vaikuttaa luukun toimintaan tuon osan puuttuminen? Nämä saa palauttaa jos eivät toimi, niin hyvä olisi tietää, ettei tarvisi yrittää ja erehtyä.
Kattoluukku tällä hetkellä raollaan takaosasta. Äsken raotin luukkua ja kurkkasin sisään. Ei ole kattoluukun nostimia ollenkaan luukun sisässä. Luukku on tiivisteestä liimattu silikonilla kiinni ja luukun ja kattoverhouksen välissä on polyureetani ja jotain purkan näköistä kivikovaa massaa, jolla on liimattu luukku kiinni kattoverhoukseen. Masentava näky Täytyy aloittaa noiden röpöjen poistamisella.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Jäähdytysnesteet vaihdoin, kun jämähtivät -33 asteen pakkasella. Termostaatti meni samaan konkurssiin. Edellinen termari oli 85astetta ja uusi 80astetta, eli se mitä turbolliseen suositellaan. Samalla tuli huomattua, että kiertovesipumppu ei toimi, ei ainakaan pidä mitään ääntä. Yksi lämppärin etuvastuskin näyttäisi hehkuvan punaisena. Taitaa vähän kuivana pyöriä puhaltimen ropelli, kitinäähän tuo pitää joissain tilanteissa.
Tuli taas ihmeteltyä yj-relettä, kun alkoi ABS-valoa polttaa. Sain releen vihdoin auki:
http://farm6.static.flickr.com/5259/546 ... 6420_b.jpg
Pari tuommosta ihan selvää huonoa tinausta oli ja muitakin vähän epäselvempiä. Ei jaksa alkaa tinaamaan, kun ei ole lyijyllistä tinaa ja tinaimuria. KL-varaosat näkyy myyvän tuollaista 2-sulakkeista yj-relettä 37eur. Taidan tilata sellaisen.
Ostin tähän 16-tuumaiset kaivonkannet:
Jos nyt myyjä ne saa jotenkin toimitettua. Varsinaisesti haluasin laittaa Lorinser RS80 tai jotku muut old school vanteet. Saapihan nuo vaihdettua.
Peruutti vielä faija lintan kylkeen. Ei tullut onneksi vahinkoa, lähti vain romikaari popniiteistä irti. Kaaret lentää muutenkin romukoppaan jossain vaiheessa.. Avensiksen kylkeen jäi kuitenki kunnon nuormu
Tuli taas ihmeteltyä yj-relettä, kun alkoi ABS-valoa polttaa. Sain releen vihdoin auki:
http://farm6.static.flickr.com/5259/546 ... 6420_b.jpg
Pari tuommosta ihan selvää huonoa tinausta oli ja muitakin vähän epäselvempiä. Ei jaksa alkaa tinaamaan, kun ei ole lyijyllistä tinaa ja tinaimuria. KL-varaosat näkyy myyvän tuollaista 2-sulakkeista yj-relettä 37eur. Taidan tilata sellaisen.
Ostin tähän 16-tuumaiset kaivonkannet:
Jos nyt myyjä ne saa jotenkin toimitettua. Varsinaisesti haluasin laittaa Lorinser RS80 tai jotku muut old school vanteet. Saapihan nuo vaihdettua.
Peruutti vielä faija lintan kylkeen. Ei tullut onneksi vahinkoa, lähti vain romikaari popniiteistä irti. Kaaret lentää muutenkin romukoppaan jossain vaiheessa.. Avensiksen kylkeen jäi kuitenki kunnon nuormu
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Nyt sai teutonian postipate poljettua vanteet pohjolaan:
RH:n valmistamat ovat. 8x16 ja ET 35, kuinkahan asettuvat lankkuun noilla mitoilla? Renkaat ovat 225/45/16 Continentalit ja pintaa jäljellä reilusti Yksi rengas pitää hommata, koska on revenny kyljestä. Mahtaakohan kuinka naurettavalla näyttää tuolla rengastuksella suht' korkealla jousituksella? Senpä näkee sitten kun nuo on ruuvattu auton alle.
Ihan ok kunnossa ovat vanteet ja vain yhdessä on kanttariosumaa. Parissa on lakka mennyt rikki kiillotetun reunuksen kohdalta ja lakan alla näkyy maitomaista röpöä. Vois nuo reunukset kiillottaa ja lakata uudestaan, mutta ei oo koskaan ollu miun juttuja noi tuunaukset
Hyvin maistu meselle maantie Venäjälläkin, kun tuli Sortavalassa käytyä. Ei tuonne millään maanuoliaisille olisi asiaa.
RH:n valmistamat ovat. 8x16 ja ET 35, kuinkahan asettuvat lankkuun noilla mitoilla? Renkaat ovat 225/45/16 Continentalit ja pintaa jäljellä reilusti Yksi rengas pitää hommata, koska on revenny kyljestä. Mahtaakohan kuinka naurettavalla näyttää tuolla rengastuksella suht' korkealla jousituksella? Senpä näkee sitten kun nuo on ruuvattu auton alle.
Ihan ok kunnossa ovat vanteet ja vain yhdessä on kanttariosumaa. Parissa on lakka mennyt rikki kiillotetun reunuksen kohdalta ja lakan alla näkyy maitomaista röpöä. Vois nuo reunukset kiillottaa ja lakata uudestaan, mutta ei oo koskaan ollu miun juttuja noi tuunaukset
Hyvin maistu meselle maantie Venäjälläkin, kun tuli Sortavalassa käytyä. Ei tuonne millään maanuoliaisille olisi asiaa.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
tee samoja "laittomuuksia kuin muut.Puoli kiekkaa jousista pois .Madaltaa 2 cm toimii hyvin vielä org.iskareilla.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Mitenkäs nuilla jousikumeilla kikkaileminen? Saapiko jotain madallusta? Edessä on ihan ok, mutta takapäätä jos sais jonkun 5cm matalemmalle.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Eipä ole juuri muuta tapahtunut kun tullut kelloon lisää kilsoja. Joku + -5000km 4kk kertynyt. Mikäs siinä kun on mukava auto ajella.
Jostain kumman syystä tämä auto vetää kolhuja itseensä. Ensi tuo em. kylkikosketus, sitten Venäjällä parkissa ollessa joku lie käyttänyt konepeltiä pöytänä, kun konepellissä ja loksussa oli mustia jälkiä ja konepellissä painauma. Sitten tampesterin lukonmäessä joku pöljä (teekkari?) oli pyyhkinyt pölyt takapuskurista vihreällä autolla. Ettei nyt ihan muitten haukkumiseksi mene niin itsekin tuli pieni painauma puskuriin talvella peruutettua.
Kattoluukku on edelleenkin korjaamatta, jos sitä vaikka huomenna ihmettelis. Sitten pitäs tutkia kun tupsuttaa 1 ja 2 suuttimen juuresta, että selviääkö tiivistelevyjen vaihdolla vai pitääkö alkaa esikammiota tiivistää.
Pieni kesärengasangstikin on, kun 1 tai 2 rengasta pitäisi ostaa, eikä tiedä miltä tuo 225/45/16 lintassa näyttää. Yleensä on tullut keväisin oltua rengasliikkeessä töissä niin on sujunut omalla painollaan nämä gummi asiat.
Teboil diamond dieselit ja suodatin tuli vaihdettua. Olihan tuo vanha ölppä aika saastasen näköstä. Ei meinannu lähteä käsistä irti pesemällä. Vois olla asiallista ens vaihdon yhteydessä tyrkätä tuonne jotain puhdistuslitkua ennen vaihtoa.
Jostain kumman syystä tämä auto vetää kolhuja itseensä. Ensi tuo em. kylkikosketus, sitten Venäjällä parkissa ollessa joku lie käyttänyt konepeltiä pöytänä, kun konepellissä ja loksussa oli mustia jälkiä ja konepellissä painauma. Sitten tampesterin lukonmäessä joku pöljä (teekkari?) oli pyyhkinyt pölyt takapuskurista vihreällä autolla. Ettei nyt ihan muitten haukkumiseksi mene niin itsekin tuli pieni painauma puskuriin talvella peruutettua.
Kattoluukku on edelleenkin korjaamatta, jos sitä vaikka huomenna ihmettelis. Sitten pitäs tutkia kun tupsuttaa 1 ja 2 suuttimen juuresta, että selviääkö tiivistelevyjen vaihdolla vai pitääkö alkaa esikammiota tiivistää.
Pieni kesärengasangstikin on, kun 1 tai 2 rengasta pitäisi ostaa, eikä tiedä miltä tuo 225/45/16 lintassa näyttää. Yleensä on tullut keväisin oltua rengasliikkeessä töissä niin on sujunut omalla painollaan nämä gummi asiat.
Teboil diamond dieselit ja suodatin tuli vaihdettua. Olihan tuo vanha ölppä aika saastasen näköstä. Ei meinannu lähteä käsistä irti pesemällä. Vois olla asiallista ens vaihdon yhteydessä tyrkätä tuonne jotain puhdistuslitkua ennen vaihtoa.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Suhteellisen säälittävän näköinenhän tuosta tulisi 225/45/16 renkailla:
Lähtisköhän rengaskauppaan vai vieterikauppaan
225/55/16 rengastuksella luulis saavan vähän täytettä koteloihin.
Samalla huomasin että toisella puolella ei toimi käsijarru ollenkaan, etulaakeri on väljä ja narinanivel on vaihtokunnossa.
Oli muuten pyöränpultitkin ihan mitä sattuu, pallo-ja kartiokantaa sujuvasti sekaisin. Eikä siinä kaikki, aikaisemmin havaitun väärinpäin asennetun talvirenkaan lisäksi, talvivanteiden liimapainot ottaa kiinni etujarrusatuloihin. Etuvanteen painoista oli jo syöny sen verran painon päältä, että mahtui vanteet pyörimään. Takavanteet ei edessä pyöri ennen kuin painon paikkaa on vaihdettu. Viimesen päälle hienoa asennustyötä
Lähtisköhän rengaskauppaan vai vieterikauppaan
225/55/16 rengastuksella luulis saavan vähän täytettä koteloihin.
Samalla huomasin että toisella puolella ei toimi käsijarru ollenkaan, etulaakeri on väljä ja narinanivel on vaihtokunnossa.
Oli muuten pyöränpultitkin ihan mitä sattuu, pallo-ja kartiokantaa sujuvasti sekaisin. Eikä siinä kaikki, aikaisemmin havaitun väärinpäin asennetun talvirenkaan lisäksi, talvivanteiden liimapainot ottaa kiinni etujarrusatuloihin. Etuvanteen painoista oli jo syöny sen verran painon päältä, että mahtui vanteet pyörimään. Takavanteet ei edessä pyöri ennen kuin painon paikkaa on vaihdettu. Viimesen päälle hienoa asennustyötä
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Vieteri.t.eskola kirjoitti:Lähtisköhän rengaskauppaan vai vieterikauppaan
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Hehe, täältä suunnalta löytyis etuloksuihinkin kromikaaret. Nimenomaan listamallin
Ja sitten olis vielä tuon etuoven alalista..
Ja sitten olis vielä tuon etuoven alalista..
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Juu tuostahan tulis hyvä kun puottas vähän lähemmäs maanpintaa
Takavaloille varmaan voisi jotakin kehittää myös...?
Takavaloille varmaan voisi jotakin kehittää myös...?
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Listat ompi tallessa, noista kiinnitysklipsuttimista en olisi niin varma. Nuo kaaret joutaa lähteä. Tuo kuvassa näkyvä on viimeinen kaari, faija riipi avensiksella toisen puolen takakaaren mukaan. Kiitokset kuitenkin tarjouksesta.merssuman kirjoitti:Hehe, täältä suunnalta löytyis etuloksuihinkin kromikaaret. Nimenomaan listamallin
Ja sitten olis vielä tuon etuoven alalista..
Madallusten suhteen voisi miettiä Eibachin vietereitä, eli ei mitään överi matalluksia. Sellainen madallus, että voi talvella vähän huonompaakin baanaa ajella. Vietereiden vaihto on vaan niin hirvee ruljanssi, kun pitää kulmatkin säätää. Eipä siinä muuta, mutta voisi laitella sitten alustasta kerralla kaikki nivelet ja puslat kuntoon, ettei tarvi monta kertaa tehdä kalliita säätöjä. Jos vaikka jollaan korkeammilla kumeilla vielä tän kesän..
Vähitellen alkas viriviri kuumekin nousta. Jotain maltillista mielessä. Garrett GT32+7mm pumppu. Yksi 450x300 coolerikin lötköttelee tallissa toimettomana. Eikös sitä noilla ja pakoputken suurennuksella saattais 300hv täyttyä? Ensimmäinen homma lienee tuon vollaavan asd perän korjaaminen, ennen virittelyjä.
Ensin pitäs saada ikuisuusturboprojekti liikenteeseen, että sais suvena rauhassa meseä paijailla.
http://minunauto.com/auto/7719" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Sain vihdoinkin kerätty itseni ja kävin auki töröttäneen kattoluukun kimppuun. Jonkun mielestä satalankun kattoluukun kuuluu näyttää sisäpuolelta sukupuolitaudilta:
Hirvee homma oli repiä luukku ensinnäkin auki ja sen päälle raapia irti nuo päältä kivikovat ja sisältä elastiset massat. Kotiseppä oli heittänyt huitsin skudaan mekanismeista katkenneet romut, heittänyt rojut rännii ja läntännyt luukun kiinni.
"Uusista" luukun sisuromuista oli yksi tuki katkennut. Vielä en kerennyt muuta kun laittaa romut nippuun ja testaan toimivuuden myöhemmin.
Vielä kun sais suvigummit alle On tuossa toisetkin monoplok replikat (7,5x16) niin ajattelin laittaa niille 205/55/16 Continental premium contactit. Laitellaa nuo 225/45/16 8x16 vanteilla sitten joskus alle jos on motivaatiota jumpata vieterien kanssa.
Hirvee homma oli repiä luukku ensinnäkin auki ja sen päälle raapia irti nuo päältä kivikovat ja sisältä elastiset massat. Kotiseppä oli heittänyt huitsin skudaan mekanismeista katkenneet romut, heittänyt rojut rännii ja läntännyt luukun kiinni.
"Uusista" luukun sisuromuista oli yksi tuki katkennut. Vielä en kerennyt muuta kun laittaa romut nippuun ja testaan toimivuuden myöhemmin.
Vielä kun sais suvigummit alle On tuossa toisetkin monoplok replikat (7,5x16) niin ajattelin laittaa niille 205/55/16 Continental premium contactit. Laitellaa nuo 225/45/16 8x16 vanteilla sitten joskus alle jos on motivaatiota jumpata vieterien kanssa.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Leimalla tuli käytyä, läpi ei mennyt eikä sitä odotettukaan. Ainoa odottamaton asia oli katkennut etujousi. Saapahan hyvän tekosyyn tilata eibach vieterit. Muita taisi olla ruosteinen takajarrulevy, käppäri ei toimi toisella puolelle (raiskattu liian pitkillä pulteilla?), ABS-valo (yj-rele), umpion maadoitus (jotain häikkää pitkille vaihtaessa). Oishan tuossa muutakin mistä katsuri ei huomauttanut, etulaakerit molemmat aivan sohlot ja narinanivelet. Molempien umpioiden lasit halki, mutta ei tuntunut haittaavan
Tuossa yksi skeida kuva:
Perussettiä, ei mitään tuuninkia, vanteet 7,5x16 ja gummit 205/55/16 Conti Premium Contact. Melko kovan oloset nuo Contit, kova meteli rypyläisellä asfaltilla. No, tarkoituksella tuli valittua kovemmat kumit, mukavuuden kustannuksella. Uusilla jousilla pääsee koittamaan 225/45 renkaita 8" vanteella.
Tallista odottelis 90 litran tankki asennusta. Saapi Kataisen hallitus ihan rauhassa korotella polttoaineiden hintoja, kun saapi hakea kerralla kunnon lastin siperianlöpöä
Tulossa olis Recaro ergomed jakkara kuskille. Kuvatuksia siitäkin joskus kun saan sen ja motiveissöniä riittää autoon asentamiseen saakka.
Tuossa yksi skeida kuva:
Perussettiä, ei mitään tuuninkia, vanteet 7,5x16 ja gummit 205/55/16 Conti Premium Contact. Melko kovan oloset nuo Contit, kova meteli rypyläisellä asfaltilla. No, tarkoituksella tuli valittua kovemmat kumit, mukavuuden kustannuksella. Uusilla jousilla pääsee koittamaan 225/45 renkaita 8" vanteella.
Tallista odottelis 90 litran tankki asennusta. Saapi Kataisen hallitus ihan rauhassa korotella polttoaineiden hintoja, kun saapi hakea kerralla kunnon lastin siperianlöpöä
Tulossa olis Recaro ergomed jakkara kuskille. Kuvatuksia siitäkin joskus kun saan sen ja motiveissöniä riittää autoon asentamiseen saakka.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Tulipa isompi tankki vaihdettua. Muuten meni komplikaatioitta, mutta hapantunut paluuputki katkesi ja fleda meni diitseliin viimoisia tippoja tankista alakautta valuttaessa.
Siinäpä vierekkäin kuvassa 70l ja 90l tankit:
Oli melkosta röttäsessä kunnossa tankin suodatin, 22 vuoden scheisset:
Juhannusreissulla monitoimiviiksi leipasi kiinni. Viistä ei voinut pyörittää eteenpäin laisinkaan ja pyyhin toimi ainoastaan nopeimmalla. Lisäksi kun pyyhkijän kytki pois, jäi sulka rändöm kohtaan tuulilasissa. Eilen takastulomatkalla viiksi alkoi taas toimia normaalisti.
Sitten moottoriöljyn pinnan merkkivalo alkaa palaa kun hieman enemmän hapettaa tai on kovempi helle. Öljyä on kuitenkin ylärajaan ja öljynpaineet tallella.
Siinäpä vierekkäin kuvassa 70l ja 90l tankit:
Oli melkosta röttäsessä kunnossa tankin suodatin, 22 vuoden scheisset:
Juhannusreissulla monitoimiviiksi leipasi kiinni. Viistä ei voinut pyörittää eteenpäin laisinkaan ja pyyhin toimi ainoastaan nopeimmalla. Lisäksi kun pyyhkijän kytki pois, jäi sulka rändöm kohtaan tuulilasissa. Eilen takastulomatkalla viiksi alkoi taas toimia normaalisti.
Sitten moottoriöljyn pinnan merkkivalo alkaa palaa kun hieman enemmän hapettaa tai on kovempi helle. Öljyä on kuitenkin ylärajaan ja öljynpaineet tallella.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Suuttimen kierre korkkas?
Laitetaanpa pikakyselyä tällä kertaa. Projektina lopettaa 1. ja 2. suuttimen tsupsutus->aluslevyt vaihtoon->1. tsupsuttaa edelleen ja paljon kovempaa kuin aiemmin->suutin irti ja tutkimaan. Näyttäisi siltä että suuttimen kierteestä on kannen päästä kierre korkannut osittain! Liekö joku vetänyt suuttimen joskus liian kireälle? Onkos tälle kierteen korkkaamiselle jotain tehtävissä?
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Suuttimen kierre korkkas?
Suuttimen kierteestä vai esikammion kiristysmutterin ?
Suuttimen kierrehän korjaantuu esikammio vaihtamalla.
Noihin huhtikuun tarinoihin: Isommat renkaat ehdottomasti, vakiota isommat mieluummin, siis ympärysmitaltaan.
Suuttimen kierrehän korjaantuu esikammio vaihtamalla.
Noihin huhtikuun tarinoihin: Isommat renkaat ehdottomasti, vakiota isommat mieluummin, siis ympärysmitaltaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Suuttimen kierteestä kyse. Kiitoksia tiedosta, ei ollut vielä oikein avautunut tuo esikammion rakenne (vaikka sitä nettisivuiltasi kävin kuikuilemassa) Kukapa esikammioita myy ja avaimia? Vehoa ei taida Joensuussa olla. Entä KL-varaosat? Ei näy listoilla, mutta onko saatavilla kuitenkin?
Tällä hetkellä alla pyörii 205/55/16 pylpyrät, hieman korkeammat ovat kun 195/65/15 nastakumit, kun niitä vierekkäin vertasin. Hyvin tuntuvat pelittävän. Toinen etujousi on poikki niin kohta pitäisi vaihtaa H&R -30mm satsi. Ei ole tällä hetkellä mikään nautinto ajella mutkatietä.
Tällä hetkellä alla pyörii 205/55/16 pylpyrät, hieman korkeammat ovat kun 195/65/15 nastakumit, kun niitä vierekkäin vertasin. Hyvin tuntuvat pelittävän. Toinen etujousi on poikki niin kohta pitäisi vaihtaa H&R -30mm satsi. Ei ole tällä hetkellä mikään nautinto ajella mutkatietä.
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
KL:stä saat esikammiot, mutta onhan ne sen verran kalliita, että kannattaa kysellä joltakin mersunpurkajalta, eiköhän niitä ole monella hyllyssä ylimääräisiä. Turbossa on erilainen esikammio (millin paksumpi) ja sitten oli vielä se vuosimallin mukaan vaihtuminen.
Onko suutin hieman vinossa sulla suhteessa esikammioon ja kierre 'normaalin' harva (tämä on se uudempi esikammio/suutin) vai suorassa ja kierre todella tiheä (vanhempi). Esikammion irroittamiseksi uudempaan on se mun sivuilla näkyvä tähtiavain (senkin saa kohtuu hintaan KL:stä) mutta vanhempaan on sitten sellainen "ura-avain". Jälkimmäisen auki saaminen voi olla todella vaikeata.
Onko suutin hieman vinossa sulla suhteessa esikammioon ja kierre 'normaalin' harva (tämä on se uudempi esikammio/suutin) vai suorassa ja kierre todella tiheä (vanhempi). Esikammion irroittamiseksi uudempaan on se mun sivuilla näkyvä tähtiavain (senkin saa kohtuu hintaan KL:stä) mutta vanhempaan on sitten sellainen "ura-avain". Jälkimmäisen auki saaminen voi olla todella vaikeata.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Tässä taitaa olla onneksi jo tuo uudempi esikammio. Kierre on ainakin melko harvan näköinen ja kohta johon avain tulee näyttää tuolta uudemman mallin "tähdelliseltä". Äsken ihmettelin korkannutta kierrettä ja vinoonhan tuo suutin menee. Ei pohjaa suuttimesta kuin toinen reuna aluslevyyn. Pitää vielä yrittää saada menemään oikealle jenkalle, mutta taitaa olla entinen tuo kierre...
Saapi ottaa yhteyttä jos on myydä tuommonen uudemman mallin esikammio tai jos tietää kellä olisi moinen myydä. Numeroa: o5o-3516o12
Pitänee tehdä vielä oikeakin osto ilmoitus. Ja jos joltain on lainata/vuokrata/myydä tuo avainta ja/tai tarkoitukseen sopivaa liukuvasaraa, nekin kelpaa!
Saapi ottaa yhteyttä jos on myydä tuommonen uudemman mallin esikammio tai jos tietää kellä olisi moinen myydä. Numeroa: o5o-3516o12
Pitänee tehdä vielä oikeakin osto ilmoitus. Ja jos joltain on lainata/vuokrata/myydä tuo avainta ja/tai tarkoitukseen sopivaa liukuvasaraa, nekin kelpaa!
Re: 300 turbodiesel -89 sedan. Naatiskelua ja korjauksia.
Suuttimen pitääkin mennä sinne vinoon, mutta tietysti oikealla tavalla vinoon, kierre menee huonoksi jos sen koittaa vääntää liian suoraan. Suuttimen kierre kuitenkin on ehjä ja vika esikammion kierteessa ?
Soitappa Petrille ja kysy jos kammio löytyy, mikäli löytyy niin voisi harkita jos pistän samaan pakettiin työkalut tulemaan kun tässä samoilla kulmilla touhutaan ja palautat sitten kun homma on valmis. Löytyy se tähtiavain ja liukuvasara.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Pistän puhelinnumeron YV:llä eli jos Petriltä löytyy kammio niin soittele vielä erikseen minulle noista työkaluista / toimituksesta.
Soitappa Petrille ja kysy jos kammio löytyy, mikäli löytyy niin voisi harkita jos pistän samaan pakettiin työkalut tulemaan kun tässä samoilla kulmilla touhutaan ja palautat sitten kun homma on valmis. Löytyy se tähtiavain ja liukuvasara.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Pistän puhelinnumeron YV:llä eli jos Petriltä löytyy kammio niin soittele vielä erikseen minulle noista työkaluista / toimituksesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi