Vaihdoin iskarin, miten tasonsäätöjärjestelmästä parhaiten ilmat pois? Säätöventtiilissä on ilmausruuvi.
W140
Tasonsäädön ilmaus?
Re: Tasonsäädön ilmaus?
Minulla sama jossain vaiheessa edessä ja jään myös innolla odottamaan vastausta
Re: Tasonsäädön ilmaus?
Se säätöventtiilin ruuvi on vain iskareiden jatkuvan paineen tyhjennystä varten (iskareilla on aina vähintään joku 30bar painetta).
Järjestelmä ilmataan niin että irroitetaan säätötanko ja laitetaan venttiili täyttöasentoon.
Tämän jälkeen ajetaan pari minuuttia konetta n 2000kierr/min. Tämän jälkeen venttiili tyhjennysasentoon
ja järjestelmä on ilmattu. Itse yleensä vielä toistan tämän proseduurin kertaalleen varmuuden vuoksi.
Edit:
Auton täytyy siis seistä pyörillään jotta ilma painuu iskareista pois kun auto laskee.
Järjestelmä ilmataan niin että irroitetaan säätötanko ja laitetaan venttiili täyttöasentoon.
Tämän jälkeen ajetaan pari minuuttia konetta n 2000kierr/min. Tämän jälkeen venttiili tyhjennysasentoon
ja järjestelmä on ilmattu. Itse yleensä vielä toistan tämän proseduurin kertaalleen varmuuden vuoksi.
Edit:
Auton täytyy siis seistä pyörillään jotta ilma painuu iskareista pois kun auto laskee.
Viimeksi muokannut Spudenius, La 21.05.2011 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W201 2.5 TURBO
Re: Tasonsäädön ilmaus?
Juu, ja poistuu se ilma kai pikku hiljaa ajossakin, ainakin kuormattuna ajossa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Tasonsäädön ilmaus?
Minulla on sellaiset iskarit "remontissa" ,jossa kolme letkua, paksu yläletku, sitten ylivuotoletku ja alimmaisena pienehkö letku, joka iskarin kovuuteen vaikuttaa käsiittääkseni, hpf alusta, mutta onko tässä sama ilmausjuttu kuin keskustelun aloittaneella
Re: Tasonsäädön ilmaus?
Itte oon tehnyt just noin paitsi ajanut tuota säätötankoa edes takaisin ensin muutaman kerran min ja max sitten ilmaruuvi aukiSpudenius kirjoitti:Se säätöventtiilin ruuvi on vain iskareiden jatkuvan paineen tyhjennystä varten (iskareilla on aina vähintään joku 30bar painetta).
Järjestelmä ilmataan niin että irroitetaan säätötanko ja laitetaan venttiili täyttöasentoon.
Tämän jälkeen ajetaan pari minuuttia konetta n 2000kierr/min. Tämän jälkeen venttiili tyhjennysasentoon
ja järjestelmä on ilmattu. Itse yleensä vielä toistan tämän proseduurin kertaalleen varmuuden vuoksi.
Edit:
Auton täytyy siis seistä pyörillään jotta ilma painuu iskareista pois kun auto laskee.
Niin tulee ilmat pihalle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan