Tasonsäädön ilmaus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rokka1965
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 10.01.2011 21:38

Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja rokka1965 »

Vaihdoin iskarin, miten tasonsäätöjärjestelmästä parhaiten ilmat pois? Säätöventtiilissä on ilmausruuvi.
W140
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minulla sama jossain vaiheessa edessä ja jään myös innolla odottamaan vastausta :oops:
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Se säätöventtiilin ruuvi on vain iskareiden jatkuvan paineen tyhjennystä varten (iskareilla on aina vähintään joku 30bar painetta).
Järjestelmä ilmataan niin että irroitetaan säätötanko ja laitetaan venttiili täyttöasentoon.
Tämän jälkeen ajetaan pari minuuttia konetta n 2000kierr/min. Tämän jälkeen venttiili tyhjennysasentoon
ja järjestelmä on ilmattu. Itse yleensä vielä toistan tämän proseduurin kertaalleen varmuuden vuoksi.

Edit:
Auton täytyy siis seistä pyörillään jotta ilma painuu iskareista pois kun auto laskee.
Viimeksi muokannut Spudenius, La 21.05.2011 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Juu, ja poistuu se ilma kai pikku hiljaa ajossakin, ainakin kuormattuna ajossa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minulla on sellaiset iskarit "remontissa" ,jossa kolme letkua, paksu yläletku, sitten ylivuotoletku ja alimmaisena pienehkö letku, joka iskarin kovuuteen vaikuttaa käsiittääkseni, hpf alusta, mutta onko tässä sama ilmausjuttu kuin keskustelun aloittaneella :oops:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tasonsäädön ilmaus?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Spudenius kirjoitti:Se säätöventtiilin ruuvi on vain iskareiden jatkuvan paineen tyhjennystä varten (iskareilla on aina vähintään joku 30bar painetta).
Järjestelmä ilmataan niin että irroitetaan säätötanko ja laitetaan venttiili täyttöasentoon.
Tämän jälkeen ajetaan pari minuuttia konetta n 2000kierr/min. Tämän jälkeen venttiili tyhjennysasentoon
ja järjestelmä on ilmattu. Itse yleensä vielä toistan tämän proseduurin kertaalleen varmuuden vuoksi.

Edit:
Auton täytyy siis seistä pyörillään jotta ilma painuu iskareista pois kun auto laskee.
Itte oon tehnyt just noin paitsi ajanut tuota säätötankoa edes takaisin ensin muutaman kerran min ja max sitten ilmaruuvi auki
Niin tulee ilmat pihalle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin