Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Tervehdys foorumille,
Aurinko tuntuu paistavan keväisin suoraan autorauhaseen.. jopa niin, että Audin quattro on alkanut kiinnostaa. Ainakin paperilla 2.0tfsi kone vaikuttaa hienolta ja s-tronic
toimii hienosti. Ajossakin miellyttävä auto. Vaihtoehtona olisi Mb C 250cdi 4Matic face lift. Tällaista autoa en ole päässyt ajamaan, mutta 200dci, jossa oli AMG-paketti vaikutti mukavalta ja nimenomaan omaan Mb c 22cdi -08 verrattuna huomattavan ketterältä. Ilmeiseti AMG-paketti muuttaa auton luonnetta? Koska foorumilla epäilemättä on automiehiä, pyytäisin näkökantoja ko. kulkineista. Itsellä tietämys varsin rajallista laatua. Hintaeroahan laitteille tulee kohtalaisen reilusti, suuruusluokkana
nelisen tonnia. Onko erolle reaalista katetta?
Aurinko tuntuu paistavan keväisin suoraan autorauhaseen.. jopa niin, että Audin quattro on alkanut kiinnostaa. Ainakin paperilla 2.0tfsi kone vaikuttaa hienolta ja s-tronic
toimii hienosti. Ajossakin miellyttävä auto. Vaihtoehtona olisi Mb C 250cdi 4Matic face lift. Tällaista autoa en ole päässyt ajamaan, mutta 200dci, jossa oli AMG-paketti vaikutti mukavalta ja nimenomaan omaan Mb c 22cdi -08 verrattuna huomattavan ketterältä. Ilmeiseti AMG-paketti muuttaa auton luonnetta? Koska foorumilla epäilemättä on automiehiä, pyytäisin näkökantoja ko. kulkineista. Itsellä tietämys varsin rajallista laatua. Hintaeroahan laitteille tulee kohtalaisen reilusti, suuruusluokkana
nelisen tonnia. Onko erolle reaalista katetta?
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Katsele vaan tuota Mersua mieluummin. Premium business -varusteluun ei enää tarvitse kovin paljon lisää ruksia. Epäilisin hinnaneron tasoittuvan Mersun eduksi jos kaikki samat vermeet Audiin tilaa. Audin perinnemuotoilu saattaa joita kuita edelleen viehättää, henk. koht. jo kyllästyttää. Jos välttämättä haluaa automaatti(sesti pian leviävän)vaihteiston, niin S-tronic on nappivalinta. Ajamisen ilossa ei kovin isoa eroa noilla kahdella liene - niin kauan kuin ei tarvitse verstaalle korjattavaksi ajaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
aika erilaiset kotterot olet valinnut vertailuun...?
eikö parempi olisi vertailla molempia joko dieselinä tai bensana, etsiä saman hintaiset mallit...?
oma mielipiteeni molempien merkkien omistajana on että noilla vertailtavilla tuo audi vie voiton....ainakin ajettavuudessa ihan 6-1
vaihteisto mersussa on parempi ja tuo d konehan on ihan mukiin menenvä....mutta tuo audin tfsi on kyllä todella mainio ja herkkä bensakone jollaista saa etsiä melko pitkään muilta merkeiltä....alaväännöltä lähtien kone kiekuu kuin hondan typeR kone tappiin....lastulla saa koneesta muistaakseni vielä todella paljon lisää, olisko ollu 265hv ja 400nm.....sitten se on jo sellainen paketti että mersussa voi keskittyä maisemoinnin katseluun....ja valitettavasti vaikka mesuista pidän, on audin alusta huomattavasti parempi sporttiseen ajoon ja ohjaus huomattavasti tarkempi.
ota silti se mersu.
eikö parempi olisi vertailla molempia joko dieselinä tai bensana, etsiä saman hintaiset mallit...?
oma mielipiteeni molempien merkkien omistajana on että noilla vertailtavilla tuo audi vie voiton....ainakin ajettavuudessa ihan 6-1
vaihteisto mersussa on parempi ja tuo d konehan on ihan mukiin menenvä....mutta tuo audin tfsi on kyllä todella mainio ja herkkä bensakone jollaista saa etsiä melko pitkään muilta merkeiltä....alaväännöltä lähtien kone kiekuu kuin hondan typeR kone tappiin....lastulla saa koneesta muistaakseni vielä todella paljon lisää, olisko ollu 265hv ja 400nm.....sitten se on jo sellainen paketti että mersussa voi keskittyä maisemoinnin katseluun....ja valitettavasti vaikka mesuista pidän, on audin alusta huomattavasti parempi sporttiseen ajoon ja ohjaus huomattavasti tarkempi.
ota silti se mersu.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Aika vaikea valinta! Molemmissa on puolensa ehdottomasti.
Perusulkonäöltään Audi vie mielestäni voiton, mutta AMG-paketilla Mersu pääsee jo lähelle. Ajettavuus on ehkä hieman makukysymys sekin. Perusajettavuus on mielestäni Audissa sporttisempi. Sport-alustalla sitä voi vielä viilata hieman sportimmaksi. Mersu taas vaatii AMG-paketin, joka kyllä ainakin minun mielestäni muuttaa Mersun luonnetta selvästi sportimmaksi.
Tässä vaiheessa peli on siis aikalailla tasan kun verrokkina on AMG-paketilla varustettu Mersu.
Sitten moottoreihin. Audin 2 litrainen bensaturbo on ihan ok ja omaa nykyaikaisen bensaturbon vahvuudet..MUTTA..vaikka kroonisesta dieselmoottoriallergiasta kärsin edelleen..niin on pakko tunnustaa että Mersun 250CDI on erittäin hieno moottori! Vääntöjä on kuin bensakasissa ja voima tulee hyvin vaivattomasti ulos.
Minun valintani olisi Mersu AMG-paketilla ja automaattivaihteistolla..tosin tuskin paha pettymys kohtaa, vaikka Audinkin ottaisi. Hienoja autoja molemmat.
Perusulkonäöltään Audi vie mielestäni voiton, mutta AMG-paketilla Mersu pääsee jo lähelle. Ajettavuus on ehkä hieman makukysymys sekin. Perusajettavuus on mielestäni Audissa sporttisempi. Sport-alustalla sitä voi vielä viilata hieman sportimmaksi. Mersu taas vaatii AMG-paketin, joka kyllä ainakin minun mielestäni muuttaa Mersun luonnetta selvästi sportimmaksi.
Tässä vaiheessa peli on siis aikalailla tasan kun verrokkina on AMG-paketilla varustettu Mersu.
Sitten moottoreihin. Audin 2 litrainen bensaturbo on ihan ok ja omaa nykyaikaisen bensaturbon vahvuudet..MUTTA..vaikka kroonisesta dieselmoottoriallergiasta kärsin edelleen..niin on pakko tunnustaa että Mersun 250CDI on erittäin hieno moottori! Vääntöjä on kuin bensakasissa ja voima tulee hyvin vaivattomasti ulos.
Minun valintani olisi Mersu AMG-paketilla ja automaattivaihteistolla..tosin tuskin paha pettymys kohtaa, vaikka Audinkin ottaisi. Hienoja autoja molemmat.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Se 250:n vääntö on vaan aika olematon piikki, nykyään auttaa hiukan kun pikkukoneetkin saivat seittemänloviset käyttöönsä. Paha sanoo, makuasioita.
Audi
Audi
Tiedät paikan, kokeile
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Lohdullista, etten ole ainoa, jolle vertailu tuottaa hieman päänvaivaa. Autot ovat toki hieman eri sarjassa; Audilla ei ole diesel-quattro-automaatti -yhdistelmää. Niin tai on.. mutta se on sitten 3.0TDI ja hinta karkaa korkeaksi. Kolmossarjan bemari uudistuu piakkoin, joten se on toistaiseksi pois laskuista. Toki sekin ajettu on. Hieno peli on 320d xDrive automaattina. Uuden mallin markkinoilletulo vaan taitaa tiputtaa sen vaihtoarvoa turhan aikaisin. Audiin olen alustavasti arponut sporttipaketin, jossa tulee mainiot jakkarat ja jkv matalampi alusta. Kiitos kommenteista; lisääkin luen mielelläni.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Ainakin 320cdi:hin verrattuna 250cdi on kauhee raktori ääniltään matalilla kierroksilla (ja W204:ssa se kuuluu todella hyvin sisälle), eikä väännön tuntua ole lähellekään samalla tavalla ku kutoskoneessa. Eipä sillä, kyllähän tuo ainakin uutta C-koppaa liikuttaa vaivattomasti eikä varmasti jää jalkoihin talvellakaan jos on 4maticci.jva kirjoitti:niin on pakko tunnustaa että Mersun 250CDI on erittäin hieno moottori! Vääntöjä on kuin bensakasissa ja voima tulee hyvin vaivattomasti ulos
Jos aletaan Mersun dieseleistä puhumaan, niin kyllä ne ainoot ja oikeet on kutos- tai kasidieseleitä, tai sitten se 250cdi pitää olla E:ssä tai S:ssä.
PS. BMW:n x20d:t on vielä rouheempia käynniltään ku Mersun vajaalitraset. Voi olla että oon tottunut hiljaiseen matalaan kutosen mylvintään, ja tuommonen "karkean sepelin rouskunta betonimyllyssä" pistää korvaan pahasti juuri sen takia. Lisäksi 320xDa:n automaattiloota on vähän ihmeellinen. Normiasennossa jurnuttaa tosi isolla vaihteella jo 40-50 km/h nopeuksilla ja tuntuu että moottori hytkyy ja sammuu ihan just. Sport-asennossa kierroksia taas on aina ihan liikaa, vaikka ajais tasaistakin nopeutta eikä ole aikomustakaan hurjastella. Tässä suhteessa esim. Mesen 7g-tronicci käyttäytyy erittäin hyvin. Normiajossa menee sukkasilteen ja sujuvasti, ei jurnuutuksia ja jos tulee kiire niin saa äkkiä kyllä nopeetakin kyytiä.
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Minusta noita tfsi moottoreita on poksahdellut mutta mersun koneita ei kaiketi.Lue myös audifinns sivuilta haulla 2.0 tfsi.Guattro on kyllä kestävä neliveto mutta moottorissa on kaiketi ollut ongelmia joillakin ja sitä 2.5 v6 dieseliä kierrä sitten kaukaa.Tämä on vain omamielipiteeni ja havaintoni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
atlas kirjoitti:Minusta noita tfsi moottoreita on poksahdellut mutta mersun koneita ei kaiketi.Lue myös audifinns sivuilta haulla 2.0 tfsi.Guattro on kyllä kestävä neliveto mutta moottorissa on kaiketi ollut ongelmia joillakin ja sitä 2.5 v6 dieseliä kierrä sitten kaukaa.Tämä on vain omamielipiteeni ja havaintoni.
eipäs nyt lähdetä tälle hassuttelutielle noitten poksahteluiden kanssa....eipä ole tfsi koneista paljon poksahteluja kuulunut ja jos audifoorumilla kuuluu niin niissä on aina ollut "yliviritetty" lastu, maanantai kappale joita sattuu mersullekin jne. tuo 2.0tfsi kone on ihan yhtä kestävä kuin aikanaan 1.8t.
tuolla audisivustolla tulee äkkiä sellainen tunne että kaikki pirkkamersut on paskoja, ei vaan ne teinituuningchippiurbot....
2.5d kone kannatta kiertää kaukaa, niistä on nokat (ei kone kokonaisuudessaan, ja nokissa on mersullakin ollut ongelmia aikanaan....kenelläpä ei.) sanoneet poks jo 100tkm ajettuna.
ihan offtopic, ei tuollainen hieno mersunkaan diesel pääse lähellekään samaa käyttömukavuutta kuin tuo tfsi tai jokin hyvä bensakone esim. R32 kutonen....on sevaan niin hiljainen ja vetää kaikilta alueilta tasaisesti ja puhdilla....kun mikä vaan disel rouskuttaa ja louskuttaa....kulutus onkin sitten asia toinen mutta sitähän ei aloittaja ole kyseenalaistanut tässä....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Kakspuolikasta ole ollut herran aikaan Audilla, V6 TDI:t on 2.7 ja 3.0 kahtena eri tehoversiona nykyään.
Edit: TTL korjas
Edit: TTL korjas
Viimeksi muokannut Mariini, Ti 24.05.2011 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
2.7 TDI on historiaa. 3.0 TDI on 2 versiona 204 ja 245 hv. Tulossa yli 300 hv tupla-ahdettu versio myös. 2 litraisesta nelikosta kutittelevat vain 170 hv.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Ilman kokemusta kummankaan auton lämpenemisestä, haluaisin muistuttaa että monet nykyisistä pikkudieseleistä ovat järkyttävän huonoja lämpenemään. Voisin kuvitella että Audi on bensakoneisena siinä mielessä paljon mukavampi talvikäytössä.
w208 CLK 320
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Kai kaikki laittaa webaston, telestartit yms. kenellä on varaa ostaa ton hintaluokan menopeli?
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Uusissa autoissa on lämppärissä vastukset jotka lämmittävät sisälle tulevan ilman heti kun käynnistää. Että, se siitä dieselin huonosta lämpenemisestä.Rankkuri kirjoitti:Ilman kokemusta kummankaan auton lämpenemisestä, haluaisin muistuttaa että monet nykyisistä pikkudieseleistä ovat järkyttävän huonoja lämpenemään. Voisin kuvitella että Audi on bensakoneisena siinä mielessä paljon mukavampi talvikäytössä.
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
noi autojen lämpenemiset ei taida nykyään enää olla mikään oikea ongelma. se joskus oli ongelma ja tavallaan on vieläkin, mutta nykyään siihen on tieto, millä asia korjataan ja löytyy selvät lääkkeet. mielestäni todellisia ongelmia on enemmänkin semmoset, että jos on tiedossa, että jostakin autosta on mennyt moottoreita rikki epätavallisen pienillä kilsoilla, taikka, että vaihdelaatikot on hajonnu, tai mikä vaan muu, mikä hajoaa ennenaikojaan ja korjaus maksaa maltaita.
noi audin 2,5tdin:n nokka ongelmatkin taitaa olla jo menneen talven lumia. ongelmia oli vaan v6 mallissa, mikä sekin kaiketi sittemmin korjattiin. jotakin huhuja kuullu ainakin 1,8 tfsi:n hajoilemisesta, olisko ollu jotakin koneen huohottimen jäätymisiä kovemmilla pakkasilla tai jotakin. en tiedä, eikä se varmaan edes kosketa tätä 2 litrasta.
noi audin 2,5tdin:n nokka ongelmatkin taitaa olla jo menneen talven lumia. ongelmia oli vaan v6 mallissa, mikä sekin kaiketi sittemmin korjattiin. jotakin huhuja kuullu ainakin 1,8 tfsi:n hajoilemisesta, olisko ollu jotakin koneen huohottimen jäätymisiä kovemmilla pakkasilla tai jotakin. en tiedä, eikä se varmaan edes kosketa tätä 2 litrasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Rahalla saa ja hevosella pääsee.pera8x kirjoitti:noi autojen lämpenemiset ei taida nykyään enää olla mikään oikea ongelma. se joskus oli ongelma ja tavallaan on vieläkin, mutta nykyään siihen on tieto, millä asia korjataan ja löytyy selvät lääkkeet.
Mitä noita viime talvena tehtyjä juttuja uusista nykyautoista alan lehdistä luki, niin kyllä minulle ainakin välittyi kuva siitä, että sen rahan voi sijoittaa joko karvalakkiin ja turkiksiin uudessa max. normihintaisessa autossa tai sitten ostaa vanhempi bensaveekasi ja lakata palelemasta...
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
On niitä kakslitrasiakin öljynkierto-ongelmien takia paukkunut, pahimmillaan hyvinkin pienillä kilometrimäärillä ja ilman mitään teinivirityksiä tai ylikireitä lastuja. Ei niistä toki yhtä paljon huutelua ole esim. audifinnssillä ollut kuin 1.8turpokoneiden tuhoutumisista, johtunee kaiketi pääasiassa siitä että noita vanhempia ja pienempiä koneita on määrällisesti paljon enemmän liikenteessä ja sitäkautta paljon enempi ongelmiakin. Itselläni on ollut vanhemman ja uudemman sukupolven 1.8turpo, ja kumpikaan ei ole antanut aihetta kehumiseen luotettavuuden suhteen, näihin kokemuksiin nojaten tuo lausahdus 2.0tfsi ja 1.8t "hyvyyden" rinnastuksesta aiheuttaa lähinnä inhoreaktion.LopenUupunut kirjoitti:eipä ole tfsi koneista paljon poksahteluja kuulunut ja jos audifoorumilla kuuluu niin niissä on aina ollut "yliviritetty" lastu, maanantai kappale joita sattuu mersullekin jne. tuo 2.0tfsi kone on ihan yhtä kestävä kuin aikanaan 1.8t.
tuolla audisivustolla tulee äkkiä sellainen tunne että kaikki pirkkamersut on paskoja, ei vaan ne teinituuningchippiurbot....
Mutta, tämäkin vain yksittäinen mielipide, lukekoot vaikka finssiltä lisää ne ketä kiinnostaa ja muodostakoot omat mieltymyksensä.
Ja mitä tulee rinkelikeulojen paskuuteen, niin kaikkihan ne on paskoja. Lohtu löytyy siitä että kaikki muutkin autot on paskoja, toiset vaan eripaikoista ja eritavalla kuin toiset
Pitkittäiskoneen jatkeena oleva quattro on ollut kestävässä maineessa, vag invaliidilaatikot sen sijaan eivät...
Vaikee näitä on perustella järjellä, jälleenmyyntiarvolla tms. Oman mielenvirkeyden nimissä suosittelen ostamaan sen joka eniten miellyttää. Pienet epäkohdat, mahdolliset luotettavuusongelmat tms on helpompi sietää jos autoilu muulloin on mukavaa
Sopuhintaan saa hipun sontaa
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
No, ehkei pidäkään lähteä vertailemaan pientä nelosdieseliä isompaan kuutosdieseliin - tottakai kutosdiesel on makeampi pakkaus useampien makuun kuin nelosdiesel. Ihan samoin bensakutonen on makeampi pakkaus kuin bensanelonen ja bensakasi on parempi pakkaus kuin bensakutonen.masaf1 kirjoitti: Ainakin 320cdi:hin verrattuna 250cdi on kauhee raktori ääniltään matalilla kierroksilla (ja W204:ssa se kuuluu todella hyvin sisälle), eikä väännön tuntua ole lähellekään samalla tavalla ku kutoskoneessa. Eipä sillä, kyllähän tuo ainakin uutta C-koppaa liikuttaa vaivattomasti eikä varmasti jää jalkoihin talvellakaan jos on 4maticci.
Nyt kun kuitenkin vertaillaan pientä bensaturboa ja pientä dieselturboa..jolloin ollaan autoluokassa, jossa rahalle on useimpien mielestä tarkoituksenmukaisinta etsiä parhainta mahdollista vastinetta, niin 250CDI on mielestäni melko kova pala purtavaksi pienille bensaturboille.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
jva kirjoitti:No, ehkei pidäkään lähteä vertailemaan pientä nelosdieseliä isompaan kuutosdieseliin - tottakai kutosdiesel on makeampi pakkaus useampien makuun kuin nelosdiesel. Ihan samoin bensakutonen on makeampi pakkaus kuin bensanelonen ja bensakasi on parempi pakkaus kuin bensakutonen.masaf1 kirjoitti: Ainakin 320cdi:hin verrattuna 250cdi on kauhee raktori ääniltään matalilla kierroksilla (ja W204:ssa se kuuluu todella hyvin sisälle), eikä väännön tuntua ole lähellekään samalla tavalla ku kutoskoneessa. Eipä sillä, kyllähän tuo ainakin uutta C-koppaa liikuttaa vaivattomasti eikä varmasti jää jalkoihin talvellakaan jos on 4maticci.
Nyt kun kuitenkin vertaillaan pientä bensaturboa ja pientä dieselturboa..jolloin ollaan autoluokassa, jossa rahalle on useimpien mielestä tarkoituksenmukaisinta etsiä parhainta mahdollista vastinetta, niin 250CDI on mielestäni melko kova pala purtavaksi pienille bensaturboille.
Ööö, siis onko noissa muuta eroa kun että tuo bensa tässä tapauksessa vie paperilla ja käyrännössä tuota dieseliä mennen tullen kaikessa muussa paitsi kulutuksessa jossa siinäkään paljon ole eroa...litra ?
ps. en ole edes katsonut noiden spekcejä mutta oletan että audissa on 200hv/350nm ja mersussa 200hv/400nm....mutta tuossa dieselissä se on piikki ja audissa 1400-5800rpm alueella...???
hienoja koneita varmaan molemmat mutta jos ei kulutus ja ajot ole kriteeri mielestäni bensa voittaa....mutta miksei tässä ole mersulta bensakonetta ?, onhan mersulla hienoja koneita vaikka hyrymycce....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Moro,
Kiitos hyvästä keskustelusta. Mielenkiintoista. Vertailtavat autot olen valinnut vain ja ainoastaan siksi, että tekniikaltaan, hinnaltaan ja yleiseltä haluttavuudeltaan ne vain sattuvat juuri nyt minua eniten kiinnostamaan. Mitä tulee MB bensakokeisiin, niin rajoittavaksi tekijäksi tulee 4Matic - sitä ei saa kuin kutoskoneen kanssa. Lisäksi hinta yms puolustaa vahvasti 250CDI suhteessa pieniin mb-besakoneisiin. Kuutoskoneet olisivat toki hienoja - nämä yhdistettynä nelivetoon hilaavat hinnan kuitenkin aikalailla korkeaksi. Nettiä selaamalla olen saanut selville, että 2.0TFSI kone saattaa viedä aika lailla öljyä jo uutena- tästä aiheesta näkyy olevan aika paljon debattia. Speksit koneelle ovat kyllä hienot 211hv /350Nm. MB 250 CDI lienee 204hv/500Nm. S-tronicissa lienee ainakin ollut ongelmia - miten lie tällä hetkellä. Vaaka alkaa kallistua pikkuhiljaa MB suuntaan.
Kiitos hyvästä keskustelusta. Mielenkiintoista. Vertailtavat autot olen valinnut vain ja ainoastaan siksi, että tekniikaltaan, hinnaltaan ja yleiseltä haluttavuudeltaan ne vain sattuvat juuri nyt minua eniten kiinnostamaan. Mitä tulee MB bensakokeisiin, niin rajoittavaksi tekijäksi tulee 4Matic - sitä ei saa kuin kutoskoneen kanssa. Lisäksi hinta yms puolustaa vahvasti 250CDI suhteessa pieniin mb-besakoneisiin. Kuutoskoneet olisivat toki hienoja - nämä yhdistettynä nelivetoon hilaavat hinnan kuitenkin aikalailla korkeaksi. Nettiä selaamalla olen saanut selville, että 2.0TFSI kone saattaa viedä aika lailla öljyä jo uutena- tästä aiheesta näkyy olevan aika paljon debattia. Speksit koneelle ovat kyllä hienot 211hv /350Nm. MB 250 CDI lienee 204hv/500Nm. S-tronicissa lienee ainakin ollut ongelmia - miten lie tällä hetkellä. Vaaka alkaa kallistua pikkuhiljaa MB suuntaan.
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Dieseleistä vielä sen verran että on täysin totta että niissä se vääntö ja muukin potku tulee useimmiten ulos hyvin kapealla alueella. Sitä pidän selvänä "haittana" silloin kun vertaillaan manuaalivaihteista bensakonetta ja dieselkonetta. Useimpien valmistajien (ei siis pelkästään Mersun) nykyaikaiset automaattilaatikot kuitenkin toimivat mielestäni erittäin hyvin ja "hävittävät" melkoisen hyvin tuon vääntöalueen kapeuden.
Jos vertailussa olisi manuaalivaihteiset 250CDI ja 2.0TFSI niin silloin kallistuisin omalta osaltani hyvin todennäköisesti bensakoneeseen juuri tuon dieselin kapean vääntöalueen takia. Automaattina 250CDI..ja muutkin nykypäivän dieselit sensijaan toimivat mielestäni erittäin hyvin tuoden koneen vahvuudet esiin ja samalla peittää heikkouksia.
Minusta automaatti on siis lähes ehdoton edellytys dieselkoneen voimansiirroksi. Manuaalina dieselit eivät ole parhaimmillaan..ja toisaalta vapaasti hengittävä, hienosti kiertävä bensakone on juuri manuaalina erityisen hieno omalla tavallaan sekin.
Maailmassa on niin paljon, niin hienoja - mutta luonteiltaan erilaisia - moottoreita, että niiden asettaminen paremmuusjärjestykseen on lähes mahdotonta.
Jos vertailussa olisi manuaalivaihteiset 250CDI ja 2.0TFSI niin silloin kallistuisin omalta osaltani hyvin todennäköisesti bensakoneeseen juuri tuon dieselin kapean vääntöalueen takia. Automaattina 250CDI..ja muutkin nykypäivän dieselit sensijaan toimivat mielestäni erittäin hyvin tuoden koneen vahvuudet esiin ja samalla peittää heikkouksia.
Minusta automaatti on siis lähes ehdoton edellytys dieselkoneen voimansiirroksi. Manuaalina dieselit eivät ole parhaimmillaan..ja toisaalta vapaasti hengittävä, hienosti kiertävä bensakone on juuri manuaalina erityisen hieno omalla tavallaan sekin.
Maailmassa on niin paljon, niin hienoja - mutta luonteiltaan erilaisia - moottoreita, että niiden asettaminen paremmuusjärjestykseen on lähes mahdotonta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
jva kirjoitti:Dieseleistä vielä sen verran että on täysin totta että niissä se vääntö ja muukin potku tulee useimmiten ulos hyvin kapealla alueella. Sitä pidän selvänä "haittana" silloin kun vertaillaan manuaalivaihteista bensakonetta ja dieselkonetta. Useimpien valmistajien (ei siis pelkästään Mersun) nykyaikaiset automaattilaatikot kuitenkin toimivat mielestäni erittäin hyvin ja "hävittävät" melkoisen hyvin tuon vääntöalueen kapeuden.
Jos vertailussa olisi manuaalivaihteiset 250CDI ja 2.0TFSI niin silloin kallistuisin omalta osaltani hyvin todennäköisesti bensakoneeseen juuri tuon dieselin kapean vääntöalueen takia. Automaattina 250CDI..ja muutkin nykypäivän dieselit sensijaan toimivat mielestäni erittäin hyvin tuoden koneen vahvuudet esiin ja samalla peittää heikkouksia.
Minusta automaatti on siis lähes ehdoton edellytys dieselkoneen voimansiirroksi. Manuaalina dieselit eivät ole parhaimmillaan..ja toisaalta vapaasti hengittävä, hienosti kiertävä bensakone on juuri manuaalina erityisen hieno omalla tavallaan sekin.
Maailmassa on niin paljon, niin hienoja - mutta luonteiltaan erilaisia - moottoreita, että niiden asettaminen paremmuusjärjestykseen on lähes mahdotonta.
Asiaa kirjoitat mutta sen verran pitää korjata että kyllä koneet voi laittaa helposti järjestykseen:
1. V12
2. V10
3. V8
4. V6
5. V4
6. loput keskeneräiset.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 24.05.2011 22:21
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Itselläni oli myös vaihtoehtona Audi 2.0tfsi ja MB c250cdi. Näistä vaihtoehdoista päädyin MB c250cdi automaattivaihteistolla. Pitkään hierottiin kauppaa audi myyjän kanssa, mutta mersuun sai 2 kertaa enemmän varusteita audiin verrattuna samalla hinnalla ja mersussa ei ole jakopään hihnaa vaan ketju (tämä on mielestäni käsittämätön moka audilta!). Hieno kone se 2.0tfsi oli kun kävin koeajamassa, mutta kyllä tuolla mersullakin pärjää.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Katselin hinnastoista näitä valitsemiasi vaihtoehtoja...eihän tämä aloitus ole provo?
nimittäin audilta samaan hintaluokkaan (tonni sisään) menee A4 3.0tdi Q.....57.000€
ja varusteitahan siinä on paljon enemmän kuin mersussa....
?
.
nimittäin audilta samaan hintaluokkaan (tonni sisään) menee A4 3.0tdi Q.....57.000€
ja varusteitahan siinä on paljon enemmän kuin mersussa....
?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
A4 2.0 TFSI S-tronic quattro business plus € 49324
C 250 CDI A 4-matic premium business € 53511
A4 3.0 TDI S-tronic quattro business plus € 62495
Audin paljon enemmistä varusteistakaan en menisi vannomaan. Paketeissa ehkä perusminimit mukana. Kaikesta muusta saakin sitten maksaa maltaita Mersuun verrattuna.
C 250 CDI A 4-matic premium business € 53511
A4 3.0 TDI S-tronic quattro business plus € 62495
Audin paljon enemmistä varusteistakaan en menisi vannomaan. Paketeissa ehkä perusminimit mukana. Kaikesta muusta saakin sitten maksaa maltaita Mersuun verrattuna.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
olihan tässä kyse sedanista ?TTL kirjoitti:A4 2.0 TFSI S-tronic quattro business plus € 49324
C 250 CDI A 4-matic premium business € 53511
A4 3.0 TDI S-tronic quattro business plus € 62495
Audin paljon enemmistä varusteistakaan en menisi vannomaan. Paketeissa ehkä perusminimit mukana. Kaikesta muusta saakin sitten maksaa maltaita Mersuun verrattuna.
A4 3.0 TDI S-tronic quattro business plus (sedan) 60.183
ja välissä on vielä mersun hintaan 2.7tdiQA jne....50.800€.....
että kyllä sieltä löytyy audinkin hinnastosta diesel joka sitten loppupelissä pesee hinnassa ja ominaisuuksissa tuon mersun kuitenkin...
etsitäänpä nyt tähän provoon ihan oikeasti kilpailevat kaksoset.....
eihan 2.7 ollukaan Q....näköjään jääkin vain 2.0 ja 3.0 vaihtoehdoiksi....
E:mielestäni löysin mersulle C250cdiA4M PB hinnaksi sedan 55.500 ja T 58.500.....joitain pennejä alle noiden....???
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Audin business plus hinnasto.
Mersun premium business hinnasto (yhden klikkauksen päässä, ei saa suoraa linkkiä).
Eikun vertailemaan! Lipsahti itseltänikin tuohon äskeiseen nelkkufarkun hinta.
Mersun premium business hinnasto (yhden klikkauksen päässä, ei saa suoraa linkkiä).
Eikun vertailemaan! Lipsahti itseltänikin tuohon äskeiseen nelkkufarkun hinta.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
Periaatteessa noin..muttei ehkä ihan sittenkäänLopenUupunut kirjoitti:
Asiaa kirjoitat mutta sen verran pitää korjata että kyllä koneet voi laittaa helposti järjestykseen:
1. V12
2. V10
3. V8
4. V6
5. V4
6. loput keskeneräiset.....
.
Tarkoitan sitä, että V8:iin saakka "paremmuusjärjestys" menee aika aukottomasti noin, mutta sitten kun lähdetään V8:sta ylöspäin niin enemmän pyttyjä ei ehkä sittenkään ole aina "parempi"..
Yhtenä esimerkkinä eräs Mersun, jo hieman vanhempi konepari. Nimittäin 55 AMG kompura ja 65 AMG vapari.. 65:nen on kenties pyttyjen määrän perusteella se "parempi"..mutta ainakin joissakin testeissä/vertailuissa maailmalla on todettu että esim SL:ssä 55-kompura antaa autolle paremman luonteen..
No joo..makuasioita tottakai Mutta kyllä kuutoskone aina "parempi" on kuin nelonen
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Mb c 250cdi 4matic vs. Audi 2.0tfsi quattro
[quote="LopenUupunut"]Katselin hinnastoista näitä valitsemiasi vaihtoehtoja...eihän tämä aloitus ole provo?
Jos viittasit minuun, niin minun osaltani kyse on vain pohdiskelusta - tarkoitus ei ole ketään provosoida mihinkään. Rinnastus on näköjään kuitenkin sellainen, että se on muitakin pohdiskelijoita mietityttänyt. Itse sain puristettua asian valmiiksi. Nyt pitäis vaan vielä keksiä, tarvitseeko AMG-pakettia, vai ajaako urheilualusta oleellisen osan paketin eduista. Korisarjasta en niinkään ole kiinnostunut, mutta jakkarat on paketissa vakiota paremmat. Onko AMG -ohjausvälitys nopeampi? Toinen mietinnässäoleva asia on media interface... on vaikea löytää selvää vastausta sen merkityksestä/eduista/tarpeellisuudesta. No onneksi tässä ei ole kyse kovin suuresta rahasta - eipä silti - ei mahdollisesti tarpeettomasta ominaisuudesta kannata maksaa.
Jos viittasit minuun, niin minun osaltani kyse on vain pohdiskelusta - tarkoitus ei ole ketään provosoida mihinkään. Rinnastus on näköjään kuitenkin sellainen, että se on muitakin pohdiskelijoita mietityttänyt. Itse sain puristettua asian valmiiksi. Nyt pitäis vaan vielä keksiä, tarvitseeko AMG-pakettia, vai ajaako urheilualusta oleellisen osan paketin eduista. Korisarjasta en niinkään ole kiinnostunut, mutta jakkarat on paketissa vakiota paremmat. Onko AMG -ohjausvälitys nopeampi? Toinen mietinnässäoleva asia on media interface... on vaikea löytää selvää vastausta sen merkityksestä/eduista/tarpeellisuudesta. No onneksi tässä ei ole kyse kovin suuresta rahasta - eipä silti - ei mahdollisesti tarpeettomasta ominaisuudesta kannata maksaa.