S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja veskola »

BTriker kirjoitti:Onko tästä huhusta vahvistusta? Selasin Tullin sivuja, mutta ei siellä mainintaa asiasta ollut. Liippaa meinaan meikäläistäkin, kun lähin tullipiste alkaa piiputtaa lopun edellä ja varmaankin kohta lakkaa olemasta ja seuraava tullipiste on 180 kilometrin päässä. :?
No se oli tullin virkailija, jolla oli natsat hihassa joka tuon kertoi, joten eiköhän se ihan totta ole. Tiedotus nyt on ihan tyypillistä suomen virkamieskoneistoa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2364
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

BTriker kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kuulin tänään että jenkeistä tilaaminen helpottuu jo huhtikuussa kun tullausta ei tarvitse enää suorittaa tullin toimipisteissä vaan se voidaan tehdä netissä. Onhan tuo hieman hankalaa ajaa 70 km esimerkiksi Turkuun, ottaa jonotuslippu, sitten mennä avaamaan virkailijan kanssa paketti, tonkia se läpi, sulloa tavarat takaisin pakettiin, arpoa kansiosta tullausprosentti ja vihdoin maksaa se. Aikaa kuluu helposti 10-15 minuuttia per paketti. Toinen vaihtoehto on antaa itellan rahastaa tuosta tohusta, mutta ei paljon kannata tiivisteitä tilata jos toimituksiin ja tullauksiin kuluu aina ~50€.
Onko tästä huhusta vahvistusta? Selasin Tullin sivuja, mutta ei siellä mainintaa asiasta ollut. Liippaa meinaan meikäläistäkin, kun lähin tullipiste alkaa piiputtaa lopun edellä ja varmaankin kohta lakkaa olemasta ja seuraava tullipiste on 180 kilometrin päässä. :?
Vahvistuksesta en tiedä mutta vahva epäily ainakin:

"Nettiostosten tullaus siirtyy nettiin
28.2.2011 4:00

Nettiostosten tullaus onnistuu kevään tullen netissä. Tähän asti tullaus on vaatinut käyntiä tullin toimipaikassa. EU:n ulkopuolisen verkkokaupan asiakaskin on maahantuoja, jolle voi koitua ostoksistaan veroseuraamuksia. Tullauksen helpottumisen odotetaan kasvattavan suomalaisten intoa ulkomaisiin verkko-ostoksiin."
majori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 10.11.2009 00:43

Re: S600 sitkeä naputus.

Viesti Kirjoittaja majori »

Mika.T kirjoitti:Joku öljykanavien tukos on kyllä käynyt itelläkin mielessä.

Ehkä sitä vähän puoltaa myös se että naputusta ei kylmänä kuulu. Vasta kun kone lämpenee niin naputus alkaa ensin satunnaisesti kloksahtamalla ja koneen edelleen lämmetessä tiheämmin.
Ja myös se että ääni loppuu kun kierrokset nousee 1300-1500paikkeille.

Tosin tuo hämää että naputuksesta tulee säännöllinen ja voimakkaampi jokaisella puristustahdilla kun ottaa bensasuuttimenjohdon tai tulpanjohdon irti...
tuanii,tuanii,ettei vaan ois pahvi vika
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei ollu. :lol:
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Miksei täällä ole sellaista kierii nauraessaan hymiötä :lol: :mrgreen:
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Puhetta oli tullauksesta. Sen voi antaa Itellan hoidettavaksi eikä tarvitse itse käydä tullissa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja etrade »

kttopar kirjoitti:Puhetta oli tullauksesta. Sen voi antaa Itellan hoidettavaksi eikä tarvitse itse käydä tullissa.
teppo21 kirjoitti:Miksei täällä ole sellaista kierii nauraessaan hymiötä :lol: :mrgreen:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämäki pikkasen edistyny.

Pääsiäisen aikaan nostelin alakerran paikoilleen ja niputtelin apulaitteet jne kiinni.
Ensviikolla pitäs tulla yläpään tiivistesarja, jäähytin ja ilmastoinninkenno.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja W111 »

Jokos tämä on heränny kuolleista? Eli mites remontti on edenny...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Osia odoteltu kolmatta viikkoa...
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Osia odoteltu kolmatta viikkoa...
Onkos sielläkin Astrum auto?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

KL varaosasta tilasin osat...

Aikovat ilmotella ku osat tulloo.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulihan ne osat...


Kone alkaa olla nipussa :P

ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.

Kuva

Molemmat jo hollilla..

Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan :D

Kuva

Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.

Kuva

Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...

Kuva
Kuva

Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille

Kuva

Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen. :lol:

Kennojakin haalattu keulalle.

Kuva
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Tämä projekti on kyllä ollut niin seurattu, että pistähän videolle koneen ensikäynnistyksen... :thumbup:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kone nipussa ja muutaman kymmenen kilometrin koeajo takana. Hienosti pellaa. :mrgreen:

Eikä naputtele... :clap:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea onnea! Ilmeisesti kannatti tehdä? Jos omalle työlle ei lasketa hintaa, menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onnittelut ja hatunnosto jokaista sylinteriä kohden.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle :D
120km takana ja vielä pellaa. :shock:

ASR meinasi temppuilla mutta oli unohtunu kaasuvivustosta yks palautusjousi pois niin ei tahtonu vivusto palauttaa täysin tyhjäkäynnille. Jousi paikoilleen ja sinne katosi ASR venkoilut.

Pirssiin vaihettu nyt...

Lohko (135tkm)
Kampiakseli
Kiertokanget
Männät+renkaat
Vesipumppu
Jakoketju
hydr,nostimet
Jäähdytin
Ilmastoinnin lauhdutin
Virranjakajat
+muuta pikkuhilpettä, tiivistesarjat jnejne

Tämänpäivän rassaamisista ei tullu otettua kuvia kun meni pääasiassa tuolla auton alla touhutessa pakoputkia jne.
Timo L. kirjoitti:menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Ylläolevien osien kanssa ~2500
Viimeksi muokannut Mika.T, Ke 13.07.2011 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle :D
120km takana ja vielä pellaa. :shock:

ASR meinasi temppuilla mutta oli unohtunu kaasuvivustosta yks palautusjousi pois niin ei tahtonu vivusto palauttaa täysin tyhjäkäynnille. Jousi paikoilleen ja sinne katosi ASR venkoilut.

Pirssiin vaihettu nyt...

Lohko (135tkm)
Kampiakseli
Kiertokanget
Männät+renkaat
Vesipumppu
Jakoketju
hydr,nostimet
Jäähdytin
Ilmastoinnin lauhdutin
+muuta pikkuhilpettä, tiivistesarjat jnejne

Tämänpäivän rassaamisista ei tullu otettua kuvia kun meni pääasiassa tuolla auton alla touhutessa pakoputkia jne.
Timo L. kirjoitti:menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Ylläolevien osien kanssa ~2500
Hieno homma! Kiitoksia vaan hienoista kuvista. Saattaapi niistä joskus olla apua meikäläisellekin kun jotani määrättyä nippeliä etsii...
Mutta asiaan: Asr vaivaa sillointällöin edelleen,kuumalla ilmalla ja vasta myöhemmin kun paikat alkaa olla hyvin lämpimät. Eilen mennessä turkuun ei mitään mutta takaisintullessa pienillä kierroksilla iski muutaman kerran päälle. Kun päästiin motarille ja vauhtiin,ei mitään. Ja yleensäkin syttyy pienillä kierroksilla mutta vasta pidemmän ajon jälkeen. Tänään otin ETA:n auki,sisältä kuin uusi,johtojen eristeet pehmeät,ei mitään oireitakaan eristeen halkeamisista yms. Seuraavaksi kiinnostus keskittyy oikeassa reunassa olevaan laatikkoon jossa ilmeisesti on sarja rele/elektroniikkamoduuleita. Mutta kun nyt alko satamaan niin pihalla ei viitsi olla. Mutta kysymys kuuluukin että mikä jousi sulta oli siitä vivustosta unohtunut ja miten se vaikuttaa ASR-valoon ja tähän kuuluisaan "limp modeen"?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla puuttui se kuskinpuolen kaasuläpän takana pystyssä oleva jousi. Se vetää vivun kaasuläpän sisällä "nollakohtaan" vasten tyhjäkäyntiasentoa kun kaasua ei paina.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle :D
120km takana ja vielä pellaa. :shock:

Ylläolevien osien kanssa ~2500
Kyllähän meno varmasti maistuu ja pieneen hetkeen ei toivottavasti tarvi, kuin vaihdella öljyjä (ja tankata..)

Mutta oma työ kun on liki ilmaista, niin tuo remppa ei kyllä ihan pirusti maksanut, ottaen huomioon, että ihan konkreettista osien vaihtoakin on ollut aikalailla.

Ja lie järkevällä osa hankinnalla osuutensa tuohon..

Jollain pajalla olisi 5 numeroa summassa ollut ja sitten vielä joutuu arvailemaan onko vai eikö ole hyvin tehty.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Naputukset tiessään. :mrgreen:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

500km ajeltu.
Leimasetäkin antoi luvan ajella taas vuoden.

Tuulettimen viskokytkin pitänee uusia. Ei ota kiinni kuin tyhjäkäynnillä.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Onneksi olkoon valmistumisesta. Nyt tietää mitä siellä on sisässä ja toivottavasti huolettomia kilometrejä paljon edessä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Jätitkös sen ilmapumpun ja egr venttiilit pois pelistä?Oliko mitään eroa kulutuksessa tai muuten mitään negatiivista?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaik on paikoillaan ja käytössä.

pitänee metsästää lyhyempi remmi niin saa tuon korisevan ilmapumpun ohitettua.

Kulutusta en ole vielä kummemmin tutkinu. Sievällä ajolla 500km ja 66l niin sytty löpövalo uudestaan. Ei tuo kovin tarkka ole mutta suuntia antaa.
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Mä tilasin sen lyhemmän hihnan kl stä ja sitten pumppu pois pelistä ja gr on jo tukittu tosin en mitään positiivista eikä negatiivista ole huomannut koneen toiminnassa.Tuo sun kulutus oli varmaan maantieajoa?Mulla ei mene alle 12 maantiellä ja kaupungissa pihtailemalla 20-23 sataselle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

aikalailla 50/50% seka-ajoa tuo kulutus.
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Alkuun onnittelut ison urakan saattamisesta loppuun.

joe smith kirjoitti:Mä tilasin sen lyhemmän hihnan kl stä ja sitten pumppu pois pelistä ja gr on jo tukittu tosin en mitään positiivista eikä negatiivista ole huomannut koneen toiminnassa.Tuo sun kulutus oli varmaan maantieajoa?Mulla ei mene alle 12 maantiellä ja kaupungissa pihtailemalla 20-23 sataselle.

Itellä olisi hihnan vaihto myös edessä. Minkä pituinen hihna sinne käy?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

2500km takana. 14.7l/100km keskikulutuksella.

Moottori toimii moitteettomasti. Neste/öljynpinnat ei ole vaeltuneet lainkaan.
Tuossa viimeviikolla oli parina päivänä epämääräistä pätkimistä ja kerkesin jo tuskailla että tulee uudelleen koneen avaus eteen kun tuntui että kipunakin tulee joka pytylle kuten kuuluu. Tulpatkin oli kuin uudet.
Kaverin työpaikalta lainattiin endoskooppikin että olis tulpanrei'istä kurkittu sisään mutta eipä se kamera sitten mokoma toiminukkaan

Eilis iltana sitten kävin tankkaamassa taas paikallisella tutulla huoltiksella jonka jälkeen epämääräiset tyhjäkäynnin vaeltelut ja vapinat katosi lähes heti. :shock:

Edelliskerran tankkasin Torniossa ST1 kylmäasemalla "muka" 98:sia. Mitähän lie rapaa se on ollu...
No kuitenkin nyt on pelannut taas moitteetta kun on varmasti oikeaa soppaa tankissa. :lol:
Käyntiäänikin on huomattavasti tasaisempi ajossa. :shock:
Vastaa Viestiin