w210 halvaantui ja elvytettiin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

No niin nyt sen teki...
E300 -96.

Ilmeisesti loppu akusta poweri kun ratio soi päivän. ei lähde käyntiin.(ladattu täyteen + lisävirta)

Polttiainetta ei tule?

Onko konsteja vai laitanko vaan myyntiin jollekkin halukkaalle varustellun suomi-taksin.(1800€)

Pumpun kupeesta solenoidi irroitettu , ei havaittavaa vikaa....

Ylijännitesuojasta naputeltu mankku ja tööttiä kans :mrgreen: , siis toimii.. virrat oli päällä ( 1.asento) sen 12h. ja ei nyt sitten ilveelläkään tule löpöä..

Ideoita / tietoa tai mutua ko.asista?

Vai onko vaan ajonesto päällä?, letit ei vilku ylimääräistä, siis vihreä kun avaa ja sulkiessa punainen... Suutarilla käytetty avainta ,joku siru löyty,joten sekin kait pois suljettu?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ja
avain avaa ovet?
pyörittää muttei starttaa?
ajonesto?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Pyörittää joo hyvin , samalla pyörii kuin vanha singer-ompelukone, siis reilusti ,mutta ei tule polttoainetta ja startatessa ei vilku mikään valo peilissä!

Löpöä on tankissa, suodattin irroitettu ja lisää ei tule :o
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kimmo l kirjoitti:Pyörittää joo hyvin , samalla pyörii kuin vanha singer-ompelukone, siis reilusti ,mutta ei tule polttoainetta ja startatessa ei vilku mikään valo peilissä!

Löpöä on tankissa, suodattin irroitettu ja lisää ei tule :o
siirtopumppu kuskinpuolella takaistuimen allapuolella ulkopuolella...onko tuossa sellaista, toimiiko....?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

mekaaninen siirtopumppu tämä on "possin" ruiskupumpulla :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;

nakkaapa tuonne win koodi ja katso fuelsystem kohdasta onko sulla siirtopumppu...näyttäs ainakin monessa olevan.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

en tiedä mutta ainakin minä löydän tuolta ryssän sivuilta jokaisesta dieselistä (w210) fuelsystemin kohdalta "fuel pump pagagen"

kannattaa tarkistaa pyöriikö se pumppu siellä....ilmeisestihän se on siellä?
eli auton alla kuskin puolella takapenkin alla suojamuovin alla piilossa....


ja kaikki sulakkeet kannattaa katsoa jokaisesta laatikosta...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Päädyttiin semmoseen, että ostin tämän auton, Kimmolla meni mielenkiinto Paavoa kohtaan enkä yhtään ihmettele. Saatiin kohtuuhinnalla tulemaan lavetille tänne mun talliin suoraan ja mullahan on tallissa 606 turbo, josta saa mukavasti varaosia. :twisted:

Kuva

Nyt voisi pikkuvinkkinä kertoa mistä oli kyse. Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan. Kyseisen venttiilin kuntoa voi halutessaan ihmetellä, kyljessä on 4 napainen liitin, joista 2 napaa on polttoaineen lämpötilananturi (näyttää jotain kilo-ohmeja mutta ei vaikuta käynnitykseen). Toiset 2 napaa, ne jotka on se klunssin kohdilla ovat solenoidin kela, ja sinne kun täräyttää 12V se napsahtaa kovaa auki. Ilmeisesti jos ajoneston ollessa päällä autoa sahataan käyntiin se imaisee ilmaa tai ainakin tämä oli jossakin vaiheessa saanut ilmaa letkuihinsa.

Kuitenkin vaikka ajoneston saa pois päältä, virallista tietä tai epävirallista niin tuo auto se vain ei käynnisty avaimella vaikka miten sahaa. Netissä kirjoitellaan että pitää viedä starin nokkaan :thumbdown: (ja paskat)

Tähän on seuraava lääke: Hommataan jostakin (purkuautosta) pumpun kylkeen sopiva piuha, pakkosyötetään 12 V johtoihin ruskea ja keltainen/musta. Nyt linja on auki. Otetaan suodattimelta keskimmäinen putki auki ja painetaan dieseliä molempiin suuntiin vaikkapa muovipullosta, johon on tehty letkua varten tiukka reikä. Apuna tarvitaan tiettysti niitä muovisia liittimiä. Sitten kun on tarpeeksi saatu dieseliä sinne ja tänne letku kiinni ja sahaamaan, se pitäisi luvata kohtuu pian. Keskimmäisestä letkusta päästään lähes suoraan sinne ruiskutuspumpun sisälle KUNHAN se ajoneston solenoidi vetää.

Suunnitteluvirhe on se, ettei solenoidia saa vetämään vaikka pistää virrat valmiusasentoon, solenoidi vetää vasta kun startataan ja syy tähän on selviö. Solenoidi nappaa vetäneenä 2A virran, eli se tyhjentäisi akun nopeasti ja kuumenisi, jos moottori ei käy (virtaava polttoaine jäähdyttää solenoidia).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FB-BfNlVVOc[/youtube]

Tuossa videolla ekalla starttausyrityksellä olen tuupannut ainetta putkiin mutta pahaksi onneksi unohdin solenoidin pakkosyötön pois, joten se halvaantui uudelleen. Sitten taas putket auki, ja dieseliä sisään solenoidin vetäessä ja sitten lähti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Hyvä selvitys ja ihme saatanan mysteerejä näihin voi tullakin.

Varo muuten, sulla hiippailee tallissa joku mielenvikainen ukko jolla on sairaalloinen kiinnostus rikkinäisiin mersuihin. :lol:
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

No sä teit hyvät kaupat ja minäkään tietämättömänä en koitanut kuin vouhkata että pyöriikö se pumppu ja onko se ajonesto jumahtanut jne...

onnea uuden väyrysen omistajalle.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo, sitä tarvitaan :clap:

Päätin vaihtaa vielä taakse ylimmän tukivarren kun oli vähän epäselvästi kirjoittettu katsastuslappuun onko se poikittainen vai viisto pitkittäinen. On sitten molemmat vaihdettu. 15 päivä on viimeinen kun saa vielä jälkitarkastaa, eli tiukille menee kun varren saa huomenna.

Kävin ajamassa huoltoasemalle ja takaisin, jotta kyllä se nyt sitten käynnistyi, kävi ja kukkui. Toki sitä turboa tuohonkin vähän kaipaisi, mutta ihan jees kauppakassiksi.

Sitten vain seuraavaa mykistymistä odotellessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämäkin sai leiman silloin aikoinaan. Semmoinen pikkuvaiva (tai no onhan noita) on ollut, että radio on aika ajoin pätkähtänyt sammuksiin. Sittemmin huomasin, että samaan aikaan ei myöskään lasinpyyhin toimi. No nyt tietysti se ei sitten tänä aamuna toiminut ollenkaan koko työmatkan aikana, onneksi ei sattunut satamaan ja sain lähtiessä lasista huurut pois webastolla.

Sulakkeet nitkuttelin läpi, virtalukko ja viiksi ei tunnut tuohon vaikuttavan vaikka niitä miten rukkasi kun vika oli päällä. Voiko YJ releessä olla virtapiiri, joka syöttää vain noita kun ei mikään muu sähkö tuntunut olevan kateissa :shock:

No otin sitten YJ:n auki ja siellähän oli joku jo käynyt juottelemassa, mutta tein sen sitten vielä omalla tavalani uudelleen, joten kuvia:

Selkeä kylmäjuotos, muutamissa kohdissa vaikka noitakin joku oli käynyt tinaamassa (pilaamassa :mrgreen: )

Kuva

Minun tavassa piirilevy putsataan jäänestolla tai vastaavalla tarkoitukseen tehdyllä aineella, juotoksista poistetaan vanha tina.

Kuva

Kuva

Lopuksi juotetaan asiallisen tehoisella juottimella ja jälleen hartsit putsataan pois.

Kuva

Katsotaan nyt sitten huomenna jos vika hävisi, mutta lisääkin vinkkejä voi koittaa keksiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Väyrysessä esiintyviä sähkövikoja :roll:

- Aika ajoin lasinpyyhin ja radio sammuvat, ilmeisesti sulakkeelle numero 3 tuleva herätevirta virtalukolta katoaa, virtalukonpohja ?
- Engine Oil level varoitus ilmaantuu vaikka öljyä on autossa
- Auto käynnistyy vain N asennossa (miten puretaan keskikonsolin rojut eli jalopuut yms pois tieltä?)
- Osa näytön pikseleitä kateissa

1996 - 1999 autot :problem:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Taitaa olla likaa tai muta kosketushäikkää omassa kepissä, tuntuu vaihtuvan lukemat mittaristossa pienellä viiveellä ja sitten se pienemmälle-isommalle vekslaus menee yleensä aivan päin honkia. Eli vaihtaa D:ltä 4:lle niin se vaan välähtää se 4:n ja palaa D:lle yms kivaa. Voi toki olla joku jousi joka on niin löysä että se liikkuu hieman liikaa. Vois purkaa tuon konsoolin ja ottaa kuvat jos nyt ehtii.. alkaa olla jo niin penteleen pimeetäkin iltaisin :( Ellei sitten jollain ole jo hyvät kuvat...

Olipa näemmä useampikin:

Kätevä tapa päästä noihin käsiksi (mahtaa olla valtuutettu merkkihuolto jäljestä päätellen) :D :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=ECSEXxtXgig" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tässä hieman edullisempi, joskin vaivalloinen tapa tehdä sama:
http://www.youtube.com/watch?v=ItInjYXGBhM" onclick="window.open(this.href);return false;
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Taisi olla faceliftiä nuo molemmat mutta oletan että samat toimet (tuo ensimmäinen varsinkin) pätee kaikkiin väyrysiin.

Löyty mittariston irroitusvideokin.. näppäriä nuo italian pojat. Tosin en tiedä miten se saa sen taiteltua tuolta ratin ja kojetaulun välistä pihalle, ahtaalta näyttää. No jos ei muuta voi, niin ottaa noista jenkkiropaajista mallia :)
http://www.youtube.com/watch?v=Nt5z5Pi__cE&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jep, kiitos, pitääpäs yrittää joskus kun on hermot hallinnassa :mrgreen:

Tässä vielä toinen mittariston irroitus.

http://www.youtube.com/watch?v=Z7vM78b5cOw" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja AM »

Jaa että pre-faceliftissä pikselit pimeänä :shock: Enpä ole kuullutkaan että näistä ne pimenee.

Omasta mielestä kätevin konsti irroittaa mittaristo on ottaa ensin vasemman puoleinen tuuletusräppänä pois. Kajarin ritilä irti, puulista irti jne. Ei tarvitse irroituskoukkuja kun käsi mahtuu mittariston taakse. Jää nuo ilkeät rutinatkin pois kun väkisin revitään edestä...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko sulla(kin) se 1 iso näyttö missä on ikäänkuin graafinen näkymä, tulee pikselimössökuvia ja tekstejä?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja AM »

1 iso näyttö missä sellainen ihana 90-luvun grafiikka :lol: Lämpömittari jos on hukassa niin anturivika... Näytöllehän on myös omat valot mutta niiden pimeneminen ei kyllä näyttöä ihan kokonaan hävitä, himmeämpi vain.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Osa pikseleistä kateissa, aina sellainen 1 pikselirivi kerrallaan eli joku pirun lattakaapelintekele pätkii piirilevyllä. Kyllä siitä informaation vielä saa kun arvaa onko numero 1 vai 4 kun tuo nelosen vaakaviiva uupuu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Tuossa faceliftissä toimii se iso näyttö ihan hyvin. Nuo pikkunäytöt onkin sitten niin solmussa ettei tiedä millä vaihteella ajaa, kellonajasta ja lämpötiloista voi lähinnä heittää villejä veikkauksia. Luulisi että ne olis nostanu jo aikamoisen älämölön sinne jenkkilän liikenneturvallisuusvirastoon NTHSA vai mikä. Nehän ei osaa ajaa jos ei lämpötilaa tai vaihdetta näe omin silmin näytöltä :) :) Valoisuusanturikin on vissiin hajoamassa. Valot päällä menee noin 1/5 kerrasta mittariston taustavalo samaan säätöön kuin säkkipimeällä. Vai johtuuko tuokin noista flekseistä?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämä mun on ekoja väyrysiä eli 1996 :shock: eikä mikään facelift, jos termit oikein ymmärrän.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Tuossa tosiaan olis noitten pikselivikojen korjaukseen linkkiä & vinkkiä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=109825" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta löyty noihin pre-facelifteihinkin sellaista isoa lattapiuhaa. Näemmä yksi iso jööti koko mittaristin mitalla.
http://pixelfix.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voi toki olla että putsaamalla ja teippaamalla vanhan takas saa ihan yhtä hyvän tuloksen.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ahaa, kiitos, mulla on tosiaan tämä versio.

3. Mercedes E Class (from 1995-1999) Instrument cluster - assembled with 1 BIG LCD in the middle:

The instrument cluster on the picture below is a common Mercedes-Benz E Class (1995-1999). This particular instrument cluster has 1 LCD display in the middle, which is failing after a couple of years of use. Typicall fading pixels, missing LCD lines, or completely dead LCD display - one can fix / repair this LCD failure with ribbon cable replacement. This is a heat sealable ribbon cable design, which means you need to solder the cable to the panel with a special heat sealing T-head. This T-head is also available, and can be used on several soldering iron models.

Tosin tässä just aloin pohtimaan josko ajaisi leiman loppuun ja purkaisi atomeiksi. :roll: Jos löytyisi jostakin ruosteeton 190 koppa niin voisi napata tuosta moottorin, jostakin hyvä automaatin ja jälkiturbottaa koko roskan.

Ai niin, tänään meinasi tulla kolarikin :mrgreen: Ajoin parkkipaikalle, missä on paikkoja molemmin puolin ja sitten päädyssä vielä pari kolme paikkaa. Siinä oli golffin vieressä nuoria likkoja ja katselin niiden perseitä, ajoin aika hiljaa siis. No sitten kun meinaan ajaa auton oikealle puolelle ruutuun niin mun pitää koukata siitä tyttöjen edestä vasemmalta, että saa auton kääntymään, niin eikös just samaan aikaan tuuppasen thaityttönen autolla siihen ja musta meinaa ohi oikeata puolelta ja sinne päätyyn parkkiin. Lukkojarrutukseksihan se meni ja sitten päästiin tytön ajamaan minun oikealta puolelta paikkaansa...näytti vähän pelästyneeltä. Eihän se vääri ole katsella golf tyttöjen pyllyjä kun olivat täysikäisiä, mutta joo semmosta tänään, ei ole moneen vuoteen ollutkaan läheltä piti tilanntta, eikös ne thaimaassa ajele miltä puolelta sattuu. :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

:lol: Tulipa tuossa omaan kylkeen yks perus-vaasalainen. Oikean käden oikeus on oikean käden oikeus, tyyppinen toyota avensis. Suoraan takarenkaaseen ja kaikki tukivarret aivan solmussa. Avensiksesta tosin olikin koko keula aivan solmussa :D :D :D

Noh, tuosta on onneksi jo toivuttu ja alusta jotakuinkin kunnossa. Motonetistä ei vaan saa sporttialustan kalikoita niin on camberi nyt viturallaan :|

Thaimaalaisia pitäis tänne saada lisää niin sais nuo hara-kiri vaasalaiset pyyhittyä kartalta :D
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitäs tälle kuuluu vai ?

Kuva

Sähköviat vaivaavat tyypillistä 90 luvun lopun mersua mutta niiden kanssa on tottunut elämään:
- Virtalukko ei aina saa sähköjä päälle lämpimänä, kun jättää likan hoitoon pitää tehdä hokkuspokkus temppuja, että saa auton käyntiin
- P asennossa ei edelleenkään starttaa
- Vilkkuviiksi laittaa pitkiä päälle jatkuvasti
- Konepellin avausvipu jäi pakkasessa vetävän käteen :D
- Jarruvalokytkin laahaa päällä
- Pakoputki tippui tuonne talven räntäsateeseen yhteen tietynkorjaukseen, peruuttelin edestakaisin niin se ruttasi putken irti ja sain tiputettua lenksut poijes.

Jotain pientä on tehtykin nyt kun pakkaset antoivat myöden:
- Öljyt ja tulppa vaihdettu
- Koiranluut vihdoin vaihdettu eteen
- Kulmien säätöpultit herkistelty.
- Takimmainen pakoputki rakenneltu nyt uusiksi kun takaluukku suvaitsi aueta, tässä kierrätettiin Viton putken sisällä 7 vuotta olleita villoja:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_gCnRn2b ... detailpage[/youtube]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Sähköviat vaivaavat tyypillistä 90 luvun lopun mersua mutta niiden kanssa on tottunut elämään:
- Virtalukko ei aina saa sähköjä päälle lämpimänä, kun jättää likan hoitoon pitää tehdä hokkuspokkus temppuja, että saa auton käyntiin
- P asennossa ei edelleenkään starttaa
- Vilkkuviiksi laittaa pitkiä päälle jatkuvasti
- Konepellin avausvipu jäi pakkasessa vetävän käteen :D
- Jarruvalokytkin laahaa päällä
- Pakoputki tippui tuonne talven räntäsateeseen yhteen tietynkorjaukseen, peruuttelin edestakaisin niin se ruttasi putken irti ja sain tiputettua lenksut poijes.
-Onko täysin sähkönen virtalukko? Jos on niin valokuituvika?
-Taitaa tuossakin lootassa olla vaihekytkin siellä lootan kylessä vaihevalitsinakselin vieressä. Jos ei sitten ole siellä vaihekepin suojalevyn alla.
-Viiksi vaihtoon niin alkaa toimia. Oon nähny monta mersua joissa pitkät menee päälle kun viikseä liikuttaa millin eteenpäin tai joissakin on niin pahasti että joutuu pari milliä vetämään viikseä ihteen päin että pysyy lyhyet päällä.
-No, mitäpä tuohon sanoin :D vaikka että itsellekkin on käynyt viimeks tänään.
-Tiedät varmaan.
-Virosta tulossa ja liikaa kaljaa kontissa?

Vastailin vaikka tiedät varmaan itekkin :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin kyllähän noi voi korjata sitten kun aurinko paistaa ja kalja on kylmää. Nyt sataa räntää ja loskaa ja on tipaton tammikuu meneillään.

Hittolainen kun ei uutta viikseä saa hankittua ennen kuin avaa tuota hieman, ei tiedä oliko siellä se 1 johto enemmän vai vähemmän ja virtalukko lienee täysin mekaaninen kaikkine hassutuksiseen.

Maanantainta lähdetään Riikaan ja 6.4:ttä sitten sinne Tallinnaan, josko se sitten olisi jo olut huurteista ja meno hurjaa...

perkeleen hyvä tuli tuosta pakoputkesta, nyt kun sitä testailin tuolla tienpäällä. Voittaa noi magnaflowt mennetullen :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 halvaantui ja elvytettiin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämä muuten meni purkuun yli viikko sitten :twisted: Ota yhteyttä jos tarvitset osia...
Lisää tietoa: www.skg.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 halvaantui...

Viesti Kirjoittaja etrade »

veskola kirjoitti:Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan.
Mistäs malleista tuollainen mankkuvena löytyy? Pystyiskö tuosta rakentaa polttoainelinjaan sulun ettei tarvisi talvella aina konepelliä avata ja hanaa väännellä :sick: . Minkähän näköinen se on?
Vastaa Viestiin