61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Mistäs löytäisin halvimmalla w203 malliin uuden jäähdyttimen? (Auto:203.046, Vaihteisto:722.695)
C180 Komp -03 sport sedan
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja JOE »

Esim täältä 91,27 euroa:

http://www.ebay.de/itm/Kuhler-Wasserkuh ... 4aab2794e0" onclick="window.open(this.href);return false;

+ rahti 17.00 €
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Autoni on listassa missä sanotaan olevan glykoliongelmia.. Ajattelin sitten vaihtaa jäähdyttimen ennen kuin mitään vakavampaa tapahtuu. Piti kuitenkin käydä varmistamassa että tuossa röntässä on Valeon jäähdytin mutta löysinkin pitkän etsimisen jälkeen jäähdyttimen kyljestä kuskin puolelta alhaalta tällaisen tarran:

http://imageshack.us/photo/my-images/844/img0007is.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinähän luki: Behr 72658. Onkos tämä nyt jäähdyttimen merkki ja malli? En löytänyt mistään tietoa tuon numeron perusteella.. Noissa Behr merkkisissä ei pitäisi glykoliongelmaa olla?
C180 Komp -03 sport sedan
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Täältä löytyi vastaus:

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ead-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C180 Komp -03 sport sedan
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Te joilta syyläri hajosi, niin vähenikö jäähdytysneste ja jos väheni, niin kuinka paljon ?
Lisäsitttekö nestettä, ennen kuin huomasitte vaihdelaatikossa oireita ?
RP
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Eipä vuotoa huomaa. Ongelmia aiheuttava vuoto on jo teelusikka glykolia eli Vehon testerin mittaushaarukka on 100...400 mg/l.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
temppu83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 15.01.2010 00:46
Paikkakunta: jaakopinkaupunki

Re: Siekkinen

Viesti Kirjoittaja temppu83 »

jiiM kirjoitti:Eli: http://www.konehuolto.vze.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun käy laatikon läpi, pitäis homma olla ok. Huuhtelu ei pelkästään riitä. Turbiini menee kans vaihtoon.
Voin lämpimästi suositella!!! :thumbup: Jarkko laittoi mun laatikon n. kuukausi sitten ja on niin kuin uusi! Auto oli veholla 2 viikkoa jäähdytin+huuhtelu sen jälkeen 3 kk. niin laatikko irti ja pirunkyytiä maaninkaa kohden... auto on W211 270CDI -02
charlerssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja charlerssi »

Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

charlerssi kirjoitti:Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
Ei siitä kannata yöunia menettää. Oulussa 04 jatkettu W211 270CDI taksissa ajettu kohta 1500000km,eka laatikko kesti toista milliä eikä silloinkaan vielä glykoli ongelmaa,korkkas vanhuuttaan suuresta kilsamäärästä. Lisäksi nykyään korjauskustannus jo varsin kohtuullinen kun takuukunnostettuja osia saatavana. kyllä se ilmeisesti koskee 02-03 malleja ja nekin järkijään jo korjattu, jos ei satu löytään jostain alle 50000km ajettua yksilöä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Jeremias kirjoitti:Onko tuo ylläoleva listaus täysin kattava?

En löytänyt listoista moottori/vaihteistoyhdistelmää 2003 malliselle W211 200cdi:lle.
Auto on tullut ulos tuotantolinjalta marraskuussa 2011.
Osaako joku sanoa onko tässä tiedossa glykoliongelmaa?

-vaihteisto 722.699
-moottori 646.951
Samasta asiasta olen myös kiinnostunut. Eli koskeeko ongelmat autoani (WDB211004...)?
Ja vuosimallihan on 2004. En ainakaan yht'äkkiä löytänyt listoilta.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jussilampi kirjoitti:
charlerssi kirjoitti:Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
Ei siitä kannata yöunia menettää. Oulussa 04 jatkettu W211 270CDI taksissa ajettu kohta 1500000km,eka laatikko kesti toista milliä eikä silloinkaan vielä glykoli ongelmaa,korkkas vanhuuttaan suuresta kilsamäärästä. Lisäksi nykyään korjauskustannus jo varsin kohtuullinen kun takuukunnostettuja osia saatavana. kyllä se ilmeisesti koskee 02-03 malleja ja nekin järkijään jo korjattu, jos ei satu löytään jostain alle 50000km ajettua yksilöä!
Jep
Surmpi onkelma aiheutaja on ne ikinä vaihtamattomat öljyt,

täysin rempatuja takkulaatikoitakin 5V saa jo ~1700€ ja 7V ~2000€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onko kukaan tehnyt C-koppaan muutosta erilliselle laatikon coolerille? E-sarjaanhan löytyy oma jäähdytin mutta onko C-malliin olemassa valmista settiä? Tuon E:n jäähdyttimenhän vois virittää tuonne C:hen. :eh:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tee tuollanen:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbup:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Onko vielä herkästi hajoava Valeon jäähdytin jos w211:ssä release date on 26.9.2003? delivery date on 29.9.2003..
Eli vaihtuiko parempi versio jäähdyttimestä linjalla 1.9.2003 vai 1.10.2003?
C180 Komp -03 sport sedan
hanski70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.10.2011 21:17

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja hanski70 »

jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hanski70 kirjoitti: Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisillä tietoa?
Ainhan se on niin että eivät ole koskaan mihinkään vikaan törmännet varsinkin veh**sta kertoilevat usein näin vaikka edelisessä autossa mikä hallista lähti olis ollut vastaava...

moneen 7V laatikon vaihtamis onkelmaan on auttanut vaihteiston ohjainboxsin päivitys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
hanski70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.10.2011 21:17

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja hanski70 »

jussilampi kirjoitti:
hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !

Kyllä korjaamo myönsi, että siellä on glygolia mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin. Kyseessä ei ole käyttöauton korjaamo joka autoa on katsonut/testaillut. Ihmettelin heille, että jos glygolia vuotaa laatikkoon niin ei se vuoto itsekseen lopu. He myönsivät tämän mutta edelleenkään ei aiheuta toimenpiteitä.

Tämä on autoliikkeen maksama viankorjaus joten ollaanko tässä puolueellisia... Perkele sanon minä. Autosta on takuuta vielä 3 kk ja korjaamon neuvo oli että ajella vaan ja ilmoittaa sitten jos autossa on todellista vikaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !

Kyllä korjaamo myönsi, että siellä on glygolia mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin. Kyseessä ei ole käyttöauton korjaamo joka autoa on katsonut/testaillut. Ihmettelin heille, että jos glygolia vuotaa laatikkoon niin ei se vuoto itsekseen lopu. He myönsivät tämän mutta edelleenkään ei aiheuta toimenpiteitä.

Tämä on autoliikkeen maksama viankorjaus joten ollaanko tässä puolueellisia... Perkele sanon minä. Autosta on takuuta vielä 3 kk ja korjaamon neuvo oli että ajella vaan ja ilmoittaa sitten jos autossa on todellista vikaa.
Jep jep...
laatikossa nesteet ja öljyt sekaisin ei paljon kannataisi ajella...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
hanski70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.10.2011 21:17

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja hanski70 »

jussilampi kirjoitti:
hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
2,2 ja ajettu 120 000km. Tuli tuossa mieleen, että kun glygolimääriä on testattu ja tulos on alle 100mg/l niin käyttöauton mitta-asteikko ei pysyisi mittamaan alle 100mg/l pitoisuuksia. Niin etteivät he pysty sanomaan testin avulla muuta kuin, että pitoisuus on alle sen 100mg/l. Eli mahdollisuus olisi ettei siellä ole sitä yhtään.
En ole jutellut asiasta testauksen tehneen käyttöauton kanssa. Täytyypä soittaa heille
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
hanski70 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?

Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
2,2 ja ajettu 120 000km. Tuli tuossa mieleen, että kun glygolimääriä on testattu ja tulos on alle 100mg/l niin käyttöauton mitta-asteikko ei pysyisi mittamaan alle 100mg/l pitoisuuksia. Niin etteivät he pysty sanomaan testin avulla muuta kuin, että pitoisuus on alle sen 100mg/l. Eli mahdollisuus olisi ettei siellä ole sitä yhtään.
En ole jutellut asiasta testauksen tehneen käyttöauton kanssa. Täytyypä soittaa heille

Onko tuo tulos ennen öljynvaihtoa, vaan nyt öljynvaihdon jälkeen. Kylläkai testi näyttää myös jos glykolia ei ole.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

...mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin.
Mikäli merkkiliike raportoi mittauksensa perusteella että vika ei ole ns. "glykoliongelma" luulisin että korjaamon on vaikea lähteä (raportin mukaan olematonta) vikaa korjaamaan; mistä maksaja...
Sehän on selvä että auto pitää saada kuntoon, ei siinä mitään.
wiimax.fi
hanski70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.10.2011 21:17

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja hanski70 »

Onko tuo tulos ennen öljynvaihtoa, vaan nyt öljynvaihdon jälkeen. Kylläkai testi näyttää myös jos glykolia ei ole.[/quote]

Tulos on öljynvaihdon jälkeen. Ajettu noin 1000-1500 km.
Soittelin käyttöautolle ja kysyin testaustavasta. He kertoivat, että jos glygolia on alle 100mg/l niin tarkempaan tulokseen he eivät testeineen pääse. Ilmeisesti heidän testaus perustuu jonkin liuskan värjäytymiseen jota verrataan värikarttaan jossa on pitoisuuksien määrä ilmoitettu eri väreinä. Eli jos testi näyttää alle 100 niin voi olla ettei glygolia ole laatikossa ollenkaan tai sitä on vähän mutta alle raja-arvon.
Mahdollisesti autossani on jotain muuta vialla. Tämäkin käyttöauton huoltomies kertoi, ettei glygoliongelmaa ole ollut W204 malleissa.
hanski70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.10.2011 21:17

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja hanski70 »

dealer kirjoitti:
...mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin.
Mikäli merkkiliike raportoi mittauksensa perusteella että vika ei ole ns. "glykoliongelma" luulisin että korjaamon on vaikea lähteä (raportin mukaan olematonta) vikaa korjaamaan; mistä maksaja...
Sehän on selvä että auto pitää saada kuntoon, ei siinä mitään.
Kyllähän se näin on. Nyt vasta Käyttöauton huoltomiehen kertoman mukaan selvisi ettei sitä siellä mahdollisesti edes olisi niin kyllähän ymmärrän ettei sitä enään glygoliongelmana kannata selvitellä. Mutta jotain laatikossa kumminkin tuntuis olevan kun huuhtelu auttoi viikoksi ja taas ongelmat alkoivat. No aika näyttää
Nieminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 11.04.2010 22:39
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

Onko samaa Glykoli ongelmaa vm.00 w220 320cdi tomaatissa?
W220
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Listalta en löydä omaa autoa (release date 02.03.2002), joten ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?

Missä määrin yleisesti ottaen tämä ongelma koskee aivan alkupään S211/W211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja?
W211 220cdi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

cdi2002 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Listalta en löydä omaa autoa (release date 02.03.2002), joten ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?

Missä määrin yleisesti ottaen tämä ongelma koskee aivan alkupään S211/W211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja?
Kyllä siinä listassa lukee, ongelma koskee seuraavia autoja. Varmaan syytä olettaa että ongelmaa ei ole, jos auto ei ole listalla ja varsinkin jos pelaa moitteettomasti. Jos glykolia laatikossa se täristää kiihdyttettäessä niin että sen huomaa! Sitä missämäärin ongelma koskee mitäkin mallia on vaikea sanoa, koska koko ongelmaa on vähätelty ja salattu ja takuukorjattu siitä enempi puhumatta.Mullekkin sanottiin että erittäin harvinaista,ja kun hain omaa autoa korjaamolta vaihdettiin,viereiseen E270CDI:n syyläriä,eikä varmaan huvikseen!Eiköhän ne näihin päiviin mennessä alla olla jo kaikki korjattu,jos ei löydä jostain alkupään muutama kymppitonni ajettua.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
takoja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 03.02.2009 08:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja takoja »

Terve

tuli tuossa hankittu 7/03 käyttöönotettu 270 cdi ja ihastelin/vihastelin tuota listaa noista glykoli ongelmista. 211216/285 numero löytyy rekisteri otteesta mutta ei tuosta listasta. Onko syytä olettaa ettei ongelmia ole tulossa glykolin suhteen?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

...ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?
Eivät ole. Ongelmaa on esiintynyt joissain 211:ssa ja 203:ssa joita ei listalta löydy ja mm. eräässä ML400cdi:ssä.
Tekisi mieli sanoa että listan malleissa ongelma tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin, muissa saattaa tulla mutta harvinaisempaa.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin