61000km ja glykoolit laatikossa!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mistäs löytäisin halvimmalla w203 malliin uuden jäähdyttimen? (Auto:203.046, Vaihteisto:722.695)
C180 Komp -03 sport sedan
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Esim täältä 91,27 euroa:
http://www.ebay.de/itm/Kuhler-Wasserkuh ... 4aab2794e0" onclick="window.open(this.href);return false;
+ rahti 17.00 €
http://www.ebay.de/itm/Kuhler-Wasserkuh ... 4aab2794e0" onclick="window.open(this.href);return false;
+ rahti 17.00 €
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Autoni on listassa missä sanotaan olevan glykoliongelmia.. Ajattelin sitten vaihtaa jäähdyttimen ennen kuin mitään vakavampaa tapahtuu. Piti kuitenkin käydä varmistamassa että tuossa röntässä on Valeon jäähdytin mutta löysinkin pitkän etsimisen jälkeen jäähdyttimen kyljestä kuskin puolelta alhaalta tällaisen tarran:
http://imageshack.us/photo/my-images/844/img0007is.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinähän luki: Behr 72658. Onkos tämä nyt jäähdyttimen merkki ja malli? En löytänyt mistään tietoa tuon numeron perusteella.. Noissa Behr merkkisissä ei pitäisi glykoliongelmaa olla?
http://imageshack.us/photo/my-images/844/img0007is.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinähän luki: Behr 72658. Onkos tämä nyt jäähdyttimen merkki ja malli? En löytänyt mistään tietoa tuon numeron perusteella.. Noissa Behr merkkisissä ei pitäisi glykoliongelmaa olla?
C180 Komp -03 sport sedan
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Täältä löytyi vastaus:
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ead-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ead-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C180 Komp -03 sport sedan
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Te joilta syyläri hajosi, niin vähenikö jäähdytysneste ja jos väheni, niin kuinka paljon ?
Lisäsitttekö nestettä, ennen kuin huomasitte vaihdelaatikossa oireita ?
Lisäsitttekö nestettä, ennen kuin huomasitte vaihdelaatikossa oireita ?
RP
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eipä vuotoa huomaa. Ongelmia aiheuttava vuoto on jo teelusikka glykolia eli Vehon testerin mittaushaarukka on 100...400 mg/l.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Siekkinen
Voin lämpimästi suositella!!! Jarkko laittoi mun laatikon n. kuukausi sitten ja on niin kuin uusi! Auto oli veholla 2 viikkoa jäähdytin+huuhtelu sen jälkeen 3 kk. niin laatikko irti ja pirunkyytiä maaninkaa kohden... auto on W211 270CDI -02jiiM kirjoitti:Eli: http://www.konehuolto.vze.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun käy laatikon läpi, pitäis homma olla ok. Huuhtelu ei pelkästään riitä. Turbiini menee kans vaihtoon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ei siitä kannata yöunia menettää. Oulussa 04 jatkettu W211 270CDI taksissa ajettu kohta 1500000km,eka laatikko kesti toista milliä eikä silloinkaan vielä glykoli ongelmaa,korkkas vanhuuttaan suuresta kilsamäärästä. Lisäksi nykyään korjauskustannus jo varsin kohtuullinen kun takuukunnostettuja osia saatavana. kyllä se ilmeisesti koskee 02-03 malleja ja nekin järkijään jo korjattu, jos ei satu löytään jostain alle 50000km ajettua yksilöä!charlerssi kirjoitti:Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Samasta asiasta olen myös kiinnostunut. Eli koskeeko ongelmat autoani (WDB211004...)?Jeremias kirjoitti:Onko tuo ylläoleva listaus täysin kattava?
En löytänyt listoista moottori/vaihteistoyhdistelmää 2003 malliselle W211 200cdi:lle.
Auto on tullut ulos tuotantolinjalta marraskuussa 2011.
Osaako joku sanoa onko tässä tiedossa glykoliongelmaa?
-vaihteisto 722.699
-moottori 646.951
Ja vuosimallihan on 2004. En ainakaan yht'äkkiä löytänyt listoilta.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jepjussilampi kirjoitti:Ei siitä kannata yöunia menettää. Oulussa 04 jatkettu W211 270CDI taksissa ajettu kohta 1500000km,eka laatikko kesti toista milliä eikä silloinkaan vielä glykoli ongelmaa,korkkas vanhuuttaan suuresta kilsamäärästä. Lisäksi nykyään korjauskustannus jo varsin kohtuullinen kun takuukunnostettuja osia saatavana. kyllä se ilmeisesti koskee 02-03 malleja ja nekin järkijään jo korjattu, jos ei satu löytään jostain alle 50000km ajettua yksilöä!charlerssi kirjoitti:Onko näissä s211 vm-04:ssa mennyt näitä glykoleja laatikkoon? 9/03 jälkeen tehty. Kiitos vastauksesta yö unet takaisin kiitos;)
Surmpi onkelma aiheutaja on ne ikinä vaihtamattomat öljyt,
täysin rempatuja takkulaatikoitakin 5V saa jo ~1700€ ja 7V ~2000€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onko kukaan tehnyt C-koppaan muutosta erilliselle laatikon coolerille? E-sarjaanhan löytyy oma jäähdytin mutta onko C-malliin olemassa valmista settiä? Tuon E:n jäähdyttimenhän vois virittää tuonne C:hen.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tee tuollanen:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onko vielä herkästi hajoava Valeon jäähdytin jos w211:ssä release date on 26.9.2003? delivery date on 29.9.2003..
Eli vaihtuiko parempi versio jäähdyttimestä linjalla 1.9.2003 vai 1.10.2003?
Eli vaihtuiko parempi versio jäähdyttimestä linjalla 1.9.2003 vai 1.10.2003?
C180 Komp -03 sport sedan
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ainhan se on niin että eivät ole koskaan mihinkään vikaan törmännet varsinkin veh**sta kertoilevat usein näin vaikka edelisessä autossa mikä hallista lähti olis ollut vastaava...hanski70 kirjoitti: Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisillä tietoa?
moneen 7V laatikon vaihtamis onkelmaan on auttanut vaihteiston ohjainboxsin päivitys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
jussilampi kirjoitti:hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !
Kyllä korjaamo myönsi, että siellä on glygolia mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin. Kyseessä ei ole käyttöauton korjaamo joka autoa on katsonut/testaillut. Ihmettelin heille, että jos glygolia vuotaa laatikkoon niin ei se vuoto itsekseen lopu. He myönsivät tämän mutta edelleenkään ei aiheuta toimenpiteitä.
Tämä on autoliikkeen maksama viankorjaus joten ollaanko tässä puolueellisia... Perkele sanon minä. Autosta on takuuta vielä 3 kk ja korjaamon neuvo oli että ajella vaan ja ilmoittaa sitten jos autossa on todellista vikaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jep jep...hanski70 kirjoitti:jussilampi kirjoitti:hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuostahan saa sen käsityksen että siellä on glykoolia alle 100mg/litra. Mitähän se siellä tekee,jos siellä ei ole glykoolia olisi parempi ilmoittaa ettei ole glykolia öljyn seassa !
Kyllä korjaamo myönsi, että siellä on glygolia mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin. Kyseessä ei ole käyttöauton korjaamo joka autoa on katsonut/testaillut. Ihmettelin heille, että jos glygolia vuotaa laatikkoon niin ei se vuoto itsekseen lopu. He myönsivät tämän mutta edelleenkään ei aiheuta toimenpiteitä.
Tämä on autoliikkeen maksama viankorjaus joten ollaanko tässä puolueellisia... Perkele sanon minä. Autosta on takuuta vielä 3 kk ja korjaamon neuvo oli että ajella vaan ja ilmoittaa sitten jos autossa on todellista vikaa.
laatikossa nesteet ja öljyt sekaisin ei paljon kannataisi ajella...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
2,2 ja ajettu 120 000km. Tuli tuossa mieleen, että kun glygolimääriä on testattu ja tulos on alle 100mg/l niin käyttöauton mitta-asteikko ei pysyisi mittamaan alle 100mg/l pitoisuuksia. Niin etteivät he pysty sanomaan testin avulla muuta kuin, että pitoisuus on alle sen 100mg/l. Eli mahdollisuus olisi ettei siellä ole sitä yhtään.jussilampi kirjoitti:hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
En ole jutellut asiasta testauksen tehneen käyttöauton kanssa. Täytyypä soittaa heille
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
hanski70 kirjoitti:2,2 ja ajettu 120 000km. Tuli tuossa mieleen, että kun glygolimääriä on testattu ja tulos on alle 100mg/l niin käyttöauton mitta-asteikko ei pysyisi mittamaan alle 100mg/l pitoisuuksia. Niin etteivät he pysty sanomaan testin avulla muuta kuin, että pitoisuus on alle sen 100mg/l. Eli mahdollisuus olisi ettei siellä ole sitä yhtään.jussilampi kirjoitti:hanski70 kirjoitti:Mun auton malli on W204 ja vuosimalli on -07. Vaihteisto nyppii jonkin verran ja laatikon öljyt on vaihdettu kerran huuhtelemalla. Se oli viikon tosi hyvä mutta taas on alkanut nyppimään. Glygolitesti on tehty ja tulos oli alle 100 mg/l. Kukaan (korjaamoista) ei ole kuullut että ko. mallissa olisi tuota ongelmaa. Käyttöauto oli testausraporttiin kirjoittanut, ei toimenpiteitä. Onko foorumilaisilla tietoa?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessäesukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän ongelma on jos vaidelaatikossa on glykoolia joka ei sinne missään olosuhteissa kuulu, eikä ongelma poistu jos öljyt vaihdetaan huuhtelemalla, sillä saadaan tietenkin siirrettyä ongelmaa tulevaisuuteen, mutta pitää tietenkin selvittää mistä glykooli sinne on tullut ja korjata itse vika. Yleensä kuitenkin laatikon tiivisteet ja turbiini jo ehtinyt vaurioitua, jotka ainakin mulla jouduttiin vaihtamaan. Enpä ole kyllä kuullut että ongelmaa W204,mikä kone ja paljonko ajettu
En ole jutellut asiasta testauksen tehneen käyttöauton kanssa. Täytyypä soittaa heille
Onko tuo tulos ennen öljynvaihtoa, vaan nyt öljynvaihdon jälkeen. Kylläkai testi näyttää myös jos glykolia ei ole.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mikäli merkkiliike raportoi mittauksensa perusteella että vika ei ole ns. "glykoliongelma" luulisin että korjaamon on vaikea lähteä (raportin mukaan olematonta) vikaa korjaamaan; mistä maksaja......mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin.
Sehän on selvä että auto pitää saada kuntoon, ei siinä mitään.
wiimax.fi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onko tuo tulos ennen öljynvaihtoa, vaan nyt öljynvaihdon jälkeen. Kylläkai testi näyttää myös jos glykolia ei ole.[/quote]
Tulos on öljynvaihdon jälkeen. Ajettu noin 1000-1500 km.
Soittelin käyttöautolle ja kysyin testaustavasta. He kertoivat, että jos glygolia on alle 100mg/l niin tarkempaan tulokseen he eivät testeineen pääse. Ilmeisesti heidän testaus perustuu jonkin liuskan värjäytymiseen jota verrataan värikarttaan jossa on pitoisuuksien määrä ilmoitettu eri väreinä. Eli jos testi näyttää alle 100 niin voi olla ettei glygolia ole laatikossa ollenkaan tai sitä on vähän mutta alle raja-arvon.
Mahdollisesti autossani on jotain muuta vialla. Tämäkin käyttöauton huoltomies kertoi, ettei glygoliongelmaa ole ollut W204 malleissa.
Tulos on öljynvaihdon jälkeen. Ajettu noin 1000-1500 km.
Soittelin käyttöautolle ja kysyin testaustavasta. He kertoivat, että jos glygolia on alle 100mg/l niin tarkempaan tulokseen he eivät testeineen pääse. Ilmeisesti heidän testaus perustuu jonkin liuskan värjäytymiseen jota verrataan värikarttaan jossa on pitoisuuksien määrä ilmoitettu eri väreinä. Eli jos testi näyttää alle 100 niin voi olla ettei glygolia ole laatikossa ollenkaan tai sitä on vähän mutta alle raja-arvon.
Mahdollisesti autossani on jotain muuta vialla. Tämäkin käyttöauton huoltomies kertoi, ettei glygoliongelmaa ole ollut W204 malleissa.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kyllähän se näin on. Nyt vasta Käyttöauton huoltomiehen kertoman mukaan selvisi ettei sitä siellä mahdollisesti edes olisi niin kyllähän ymmärrän ettei sitä enään glygoliongelmana kannata selvitellä. Mutta jotain laatikossa kumminkin tuntuis olevan kun huuhtelu auttoi viikoksi ja taas ongelmat alkoivat. No aika näyttäädealer kirjoitti:Mikäli merkkiliike raportoi mittauksensa perusteella että vika ei ole ns. "glykoliongelma" luulisin että korjaamon on vaikea lähteä (raportin mukaan olematonta) vikaa korjaamaan; mistä maksaja......mutta ei aiheuta toimenpiteitä niinkuin Käyttöauton raportissa sanottiin.
Sehän on selvä että auto pitää saada kuntoon, ei siinä mitään.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Listalta en löydä omaa autoa (release date 02.03.2002), joten ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Missä määrin yleisesti ottaen tämä ongelma koskee aivan alkupään S211/W211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja?
W211 220cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kyllä siinä listassa lukee, ongelma koskee seuraavia autoja. Varmaan syytä olettaa että ongelmaa ei ole, jos auto ei ole listalla ja varsinkin jos pelaa moitteettomasti. Jos glykolia laatikossa se täristää kiihdyttettäessä niin että sen huomaa! Sitä missämäärin ongelma koskee mitäkin mallia on vaikea sanoa, koska koko ongelmaa on vähätelty ja salattu ja takuukorjattu siitä enempi puhumatta.Mullekkin sanottiin että erittäin harvinaista,ja kun hain omaa autoa korjaamolta vaihdettiin,viereiseen E270CDI:n syyläriä,eikä varmaan huvikseen!Eiköhän ne näihin päiviin mennessä alla olla jo kaikki korjattu,jos ei löydä jostain alkupään muutama kymppitonni ajettua.cdi2002 kirjoitti:Listalta en löydä omaa autoa (release date 02.03.2002), joten ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?jussilampi kirjoitti:Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Missä määrin yleisesti ottaen tämä ongelma koskee aivan alkupään S211/W211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Terve
tuli tuossa hankittu 7/03 käyttöönotettu 270 cdi ja ihastelin/vihastelin tuota listaa noista glykoli ongelmista. 211216/285 numero löytyy rekisteri otteesta mutta ei tuosta listasta. Onko syytä olettaa ettei ongelmia ole tulossa glykolin suhteen?
tuli tuossa hankittu 7/03 käyttöönotettu 270 cdi ja ihastelin/vihastelin tuota listaa noista glykoli ongelmista. 211216/285 numero löytyy rekisteri otteesta mutta ei tuosta listasta. Onko syytä olettaa ettei ongelmia ole tulossa glykolin suhteen?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eivät ole. Ongelmaa on esiintynyt joissain 211:ssa ja 203:ssa joita ei listalta löydy ja mm. eräässä ML400cdi:ssä....ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?
Tekisi mieli sanoa että listan malleissa ongelma tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin, muissa saattaa tulla mutta harvinaisempaa.
wiimax.fi