tuoppiluo2 kirjoitti:Sähköikkunat: Kaikkiin liittimiin tulee virta. Kuskin puolen napit on sökönä, mutta koitin laittaa vänkärin puoleisen nappeihin kuski ja takaikkunan liittimet nii eivät toimi sittenkään.
Keskuslukitus: Sulakkeet on tarkistettu ja eikä löytynyt rikkinäisiä. Yleismittarilla katottu johdot, mutta 0 siellä näytti vain.
Perä olisi sunnuntaina haettu, mutta myyjä ilmoitti, että tasauspyörästön rattaat on huonossa kunnossa...... Taitaapi uudet ja pitkät etsinnät jatkua.
älä ny vaan sellasta perää mee ostaa jos tasauspyörästön pyörät ovat huonossa kunnossa sillon on pyörien kaselin reijäkki huonossa kunnossa eli tasauspyörästön kotelokin on paskana
se ei tainnu pelata toisenpuolen kytkimillä (ikkunat)
Nyt löyty 560sec perä.
vänkäri kytkimellä yritin kuskinpuolen ikkunoita avata, mutta ei mitään tapahtunut. Kumminki liittimistä tulee virta. Pitäiskö avata molemmat oviverhoilut ja katsoa sieltä mikä on homman nimi? Ite olen vain japsilaisia korjannut nii tämä mersu on vähän vieras auto
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
onko siellä kaikki releet paikallaan sulakerasiassa, ne releet on luultavasti alumiini kuorilla ja neliön muotoset ja olikohan niitä viisi, kuumiaako mikään niistä releistä
minkä vuotisesta secistä perä, että käykö sulle
tuoppiluo2 kirjoitti:
vänkäri kytkimellä yritin kuskinpuolen ikkunoita avata, mutta ei mitään tapahtunut. Kumminki liittimistä tulee virta. Pitäiskö avata molemmat oviverhoilut ja katsoa sieltä mikä on homman nimi? Ite olen vain japsilaisia korjannut nii tämä mersu on vähän vieras auto
Mulla oli vanhas jumittunut se lasinmoottori----> rupes toimiin purkauksella ja puhdistuksella + voitelulla....
tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mulla kuumentu kans kun ikkuna kytkin oli rikki
No miten sit kuskinpuolen napilla toimii vänkärin lasit? mut sitten toisinpäin ei?
Keskuslukon moottorin sain herälteltyä. unohdettu laittaa kuskin puolen piuha boksiin Ovet menee lukkoon, mutta kuin avaa nii oikean puoliset ovet ei jaksa avata. moottori huutaaa, mutta luovuttaa jonkun ajanpäästä.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
kyllä siellä joku vuotaa.. Pitääpä kattoa tässä ku kerkiää..
Yks tarjoilee ABS perää, mutta itellähän ei ole abseja. Nii miten se nyt käytännössä pelaa? Saako sen sinne vetarien vaihtamalla. vai meneekö se suoraan sinne minkäänlaista virittelyä?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
ihan sama onko ABS vai ei, sinne se soppii kun vaan laittaa paikalleen, mutta ABS perässä pitää olla anturin tilalla tuluppa taikka jokin rikkinäinen anturi että ölöpät pyssyy kuorien sisällä
touhottaja kirjoitti:ihan sama onko ABS vai ei, sinne se soppii kun vaan laittaa paikalleen, mutta ABS perässä pitää olla anturin tilalla tuluppa taikka jokin rikkinäinen anturi että ölöpät pyssyy kuorien sisällä
Eli ei tarvi mitään vetareita hommata sun muuta? muutako iskee paikoilleen.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:ihan sama onko ABS vai ei, sinne se soppii kun vaan laittaa paikalleen, mutta ABS perässä pitää olla anturin tilalla tuluppa taikka jokin rikkinäinen anturi että ölöpät pyssyy kuorien sisällä
Eli ei tarvi mitään vetareita hommata sun muuta? muutako iskee paikoilleen.
touhottaja kirjoitti:ihan sama onko ABS vai ei, sinne se soppii kun vaan laittaa paikalleen, mutta ABS perässä pitää olla anturin tilalla tuluppa taikka jokin rikkinäinen anturi että ölöpät pyssyy kuorien sisällä
Eli ei tarvi mitään vetareita hommata sun muuta? muutako iskee paikoilleen.
ei tartte jos se on se vanhemman mallin perä
no hyvä Perä oli 500se -82 ja välitys oli 2.82
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
ainakin tähän asti kaikki takalasit samanlaisia sedanissa, secin takalasi ei ole samanlainen
sellasia eroja kylläkin että toisessaa mallissa tiheempi vastus ja toisessa harvempi vastus lankojen väli
Joutuupi nyt alkaa mehtästään tästä lähistöltä lasia.
Nyt olis perä hommattu hyvinkäältä. Pitäis tulla ensviikon alussa tänne päin.
Sit ku saan tuon perän laitettua nii alkaa auton täyspurku sisältä ja päältä.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Ei taida oikeen löytyä tummaa sisustaa, muutako 300SE. Niissäkään ei ole takapenkillä niskatukeja. Siniseen kai on sit pakko siirtyä..
Sähkölaseista vielä sen verran, että ku koittaa kuskinlasia avata nii siellä moottorissa vain napsuu, mutta ei aukea? Yritin toisen kytkimen korjata, mutta eipä tapahtunut mitään muutako, että konehuoneen sulakerasiassa kuulu poksaus Joutuupi soittaa yhelle, kenellä olisi käytetty kytkin.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä
Pitäiskö siinä palkin päällä olla jotkut mutteri kierteet millä se tukikumi pysyis vai siellä sisällä? minkälaisen viritelmä ite teit sit? olisko sulla jäänyt jotain kuvaa?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä
Pitäiskö siinä palkin päällä olla jotkut mutteri kierteet millä se tukikumi pysyis vai siellä sisällä? minkälaisen viritelmä ite teit sit? olisko sulla jäänyt jotain kuvaa?
sen perän tukikumin kiinnitys mutterit on siellä palakin sisässä mitkä ovat irrotettavat ittelle kun tehin latikasta uuvet kiinnitys mutterit, tehin samalla kierretangosta niihin ohjaus ruuvit ettei tekemäni latikat karkaa mihkään palakin sisällä kun laittaa kumin kiinnitys ruuvit paikalleen
kuvassa näkyy palakin sivussa pienet peltilipareet mitkä pitää kiinnitys mutterit paikallaan
Ite yritin tyrkätä ruuvia sinne nii eipä siellä mikään ottanut. Uskoisin, et siellä palkin sisällä ei ole mitään kuin tukikumia on yritetty hitsata palkkiin kiinni Ens viikolla alkaa perän vaihto nii saapi sitten nähdä kunnolla mitä sieltä löytyypi.
Jos sieltä sit ei löydy muttereita palkin sisältä nii joutuu kans keksiä jonkun virityksen.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling