W124:een SL600:n jarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sundis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 21.10.2011 07:32

W124:een SL600:n jarrut

Viesti Kirjoittaja sundis »

Työn alla on siis 300dt -88 johon olisi tarkoitus sovittaa -96 SL600:n jarrut eteen ja taakse. Kokoa levyillä 320x30 edessä ja 300x22 takana.
Kysymys kuuluukin, onko joku kyseisen yhdistelmän joskus siittänyt ja näin ollen löytyykö ensi käden tietoa vaihtoon menevistä osista? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin joissain tapauksissa LCA:t on pitänyt vaihtaa uudemmasta mallista, mutta ristiriitaa aiheuttaa kommentit joiden mukaan välys olisi jumalattoman pieni, mutta menisi kuitenkin vanhanmallin varsilla. Vaihtoon ilmeisesti menee myös jarrukilvet?

Takapää kait pitäisi sopia jarrukilven vaihdolla ja sopiva jarrukilpi pitäisi kait olla kyseisen R129:n kilpi mistä jarrutkin?

Periaatteessahan näin autoon tulee E500:n jarrut, tai ainakin hyvin lähelle.
Viimeksi muokannut sundis, To 08.12.2011 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sundis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 21.10.2011 07:32

Re: W124:een SL600:n jarrut

Viesti Kirjoittaja sundis »

Mieluusti olisin kuullut tarinaa niiltä jotka tällaisen muutoksen ovat tehneet tai vaihtaneet esim.SL500:n jarruihin? Samanlaisia epäilyksiä on mm. jarrutehostimesta ja pääsylinteristä, jotkut ovat sitä mieltä että sylinteri/tehostaja pitäisi vaihtaa samalla, toiset taas ovat sitä mieltä että jarrutuntuma on parempi alkuperäisellä tehostajalla ja sylinterillä. Löytyykö tästä kokemuksia?
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: W124:een SL600:n jarrut

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

Haulla löytyy hyvin tietoa ja kokemuksia.
Esim:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=109889
Always follow the only star.
sundis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 21.10.2011 07:32

Re: W124:een SL600:n jarrut

Viesti Kirjoittaja sundis »

Aika vähän loppujenlopuksi löytyy ihan ensikäden tietoa haulla. Suurimmaksi osaksi vaihdon kohteena on ollut monivenabensan nelimäntäiset. Kiitos kuitenkin.
Nyt kun noita Brembon ym. kataloogeja on selaillut, niin usko olisi luja jotta eteen menisi ilman muutoksia tukivarsiin. Ainakin SL500:n 300x28mm levyn asennussyvyys on täsmälleen sama 38.1mm kuin 300dt:n oman 284x22mm. Ongelmaksi muodostuu se, että noiden SL600:n mittoja ei löydy mistään.. Mutta eiköhän se kuitenkin selviä kun saan levyt käteen ja auton talliin.
Vastaa Viestiin