380 SE -85

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Otsikonmukainen herkku tuli tuossa kesällä hommattua. Ihan ok kampe, mutta on siinä hommaakin.

Varusteita:

410 electric sliding roof
442 airbag in steering wheel
470 anti-lock braking system (ABS)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (right electrically adjustable), L.H.D.
532 Oisko sähköantenni?
551 anti-theft warning system (en ole kyllä löytänyt vieläkään)
570 front armrest, folding
588 automatic climate control, electric window lifters (front and rear doors)
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass)
600 headlamp wiper/washer
611 courtesy lamps for front and rear doors
673 high-capacity battery
682 fire extinguisher ( missäs tämän pitäisi olla?)
240 outside temperature indicator
241 left front seat electrically adjustable with memory feature
242 right front seat electrically adjustable with memory feature
260 elimination of type sign on trunk lid
280 steering wheel and gearshift lever in leather trim
731 wood trim, burred walnut root
812 rear-mounted loudspeaker
873 seat heater

Väri:
172 anthracite grey

Sisusta:
275 mushroom, nahat

Tämmöset löyty huoltokirjan loppusivulta. Mittarissa on lukema 157tkm, Tiiä sitten pitääkö paikkansa. Merkkiliikkeen leimat loppuu vuoteen 1988 ja km lukemaan 60600.

Ilmeisesti tämä on tullut muuttoautona joskus 90-luvulla. Ainakin verotarra on vielä lasissa. Pitäisi vissiin tilata historiatiedot, niin tietäisi sitten tarkemmin.

Vaihdelaatikkohan tässä kettuilee, vaihtokierrokset siinä palttiarallaa 5000. En ole neloselle asti uskaltanu edes kiihdyttää :? Sitten on tuota pikku rupea ympäriinsä. Pahimpana katonreunat, joista on sitten kuvaakin. Niin ja sitten ne takakontin tuuletusräppänät :clap: Muuten ei reikiä oikein ole. Puskurikromitkin ovat ehjät!

Konepelti ei istu paikoilleen, mitenkäs sitä säädetään?

Kuvablogissa on nuita räpsyjä.
http://kuvablogi.com/blog/10978/5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kohta tungen tämän talliin ja rupean laittelemaan ensikesää varten. Ruvet kuntoon ja keulaa vähän lähemmäs maanpintaa. Vanteiksi tulee 15 tuumaiset Pentat, ellei kellään ole tarjota sikahalpoja 16 tuumaisia vastaavia :mrgreen:

Semmosta tällä kertaa.

-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea projektiin. Aika jännästä kohdasta tuo katto ruostunut. Oletko katsonut hattuhyllyn alle/takalasin alareunaan?

Näppärät on varusteet.

532 = autom. antenni ilman radiota
551 on todennäköisesti apukuskin jalkatilan etuseinässä. Toimii siis kuljettajan oven lukosta. Torvi pitäisi olla konehuoneessa päin.
682 pitäisi olla kuskin jakkaran eteen kiinnitettynä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onnee vaan täältäkin uuteen rojektiin :clap:
onpa tosiaan oudosta paikasta tuo katon kuluma ruosteessa, tuo lista pois ja pistät kuntoon
takapään räppänöistä sanosin jotta aivan normi paikasta lahonnu ja eipä taija pyöränkotelossa puskurin päässä olla kumista reijän peite levyä :wink: mutta kaikinpuolin hyvän näkönen, mutta mitähän kylykilistojen alta löytyy :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja RH »

Klassinen väritys. Hienonhan tuosta saa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Konepellin takaosan huonoistuvuus johtuu kuluneista saranoista. Niihin auttaa vain uusien hankinta tai vanhojen uudelleen tapitus.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

adenauer300 kirjoitti:Konepellin takaosan huonoistuvuus johtuu kuluneista saranoista. Niihin auttaa vain uusien hankinta tai vanhojen uudelleen tapitus.
taikka jos lokasuojien tyvestä puuttuu ohjaustapit :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

touhottaja kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Konepellin takaosan huonoistuvuus johtuu kuluneista saranoista. Niihin auttaa vain uusien hankinta tai vanhojen uudelleen tapitus.
taikka jos lokasuojien tyvestä puuttuu ohjaustapit :wink:
Jos nivelet ovat väljät, ei tapitkaan auta :shock:
Väljät saranat kannattaa korjata ajoissa. Saranoiden hajotessa voi huonolla tuurilla rikoa konepellin ja tuulilasin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Ahhaa, pitääpä sitten koijjata ne saranatkin.

Tuota maalia kun näkyy lähtevän irti jokapuolelta, niin tein mielenkiintoisen havainnon. Kaiken alla näkyy olevan hopeanharmaa maali. Liekö tämä joskus kolaroitu ja sitten tehty korin(runkonumeron)vaihto.. Tai jotain muuta hämärää :clap: Otteessa näky edellinen suomalainen rekisteritunnus, RGE-***

Hyvä tietää tuo sammutin homma. Siinä jakkaran edessä jotain telineen jäänteitä näkyy olevankin.

Konehuoneesta yksi ylimääräinen äänimerkki löytyikin, on vaan piuhat poikki.

Numeroiden mukaan tässä näkyisi olevan alkuperäinen kone + loota. Kiitokset touhottajalle taas havainnollistavista kuvista! :thumbup:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

adenauer300 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Konepellin takaosan huonoistuvuus johtuu kuluneista saranoista. Niihin auttaa vain uusien hankinta tai vanhojen uudelleen tapitus.
taikka jos lokasuojien tyvestä puuttuu ohjaustapit :wink:
Jos nivelet ovat väljät, ei tapitkaan auta :shock:
Väljät saranat kannattaa korjata ajoissa. Saranoiden hajotessa voi huonolla tuurilla rikoa konepellin ja tuulilasin
en sitten tarkottanu mitään sarana tappeja vaan konepellin ohjaus tappeja :wink: konepellin tyvessä taas on saranatapit joissa on myös muoviset olakkeelliset holkit mikkä on yleensä kuluneet loppuun, harvemmin ne muut sarana kohat ovat menneet rikki :think:
saranoita voi säätää lokasuojan sisästä löysäämällä neljä mutteria (avain koko 10mm) ennen säätöö kyllä kannattaa vaihtaa ne muovi holkit ja jos sitten enää tarvettaa muihin säätöihin :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Tais alkaa tallikausi. Illalla röistä ajellessa sammu yllättäin. Pikkusen hörähtää ja sammuu heti. Ei auttanu ainaskaan lisäpentsiini. Oliskohan bensapumppu sökö?

Pittää männä mopolla työmaalle :clap:
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja jaagou »

jos pumpulle ei tule virtaa ni kattoppa bensapumpun releen juotkset kylmäjuotoksien takia... :wink:

Tämän takia ittellä aikanaan sippasi auto ruutuun... :oops:
- http://www.v-tuning.fi
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Ei tuu pumpulle virtasta. Avasin sen releen ja vaikutti olevan kunnossa.

Kutoskoneisen rele ei varmaan passaa? Sellainen olisi, että voisi kokeilla.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tinaile sen releen kaikki juotokset uuvelleen, niissä se vika on ylleensä ollu :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Ee kaet se muukaan auta. Kolvi vaan kouraan. Pittää vaan olla aika terävä kärki kolvissa. Ja vakaa käsi.
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Joo, on tinailtu ja mittailtu. Parannusta sen verran, että se käy vajaata tyhmäkäyntiä jo pari sekuntia. Voisko siinä sitten olla jotain muuta vikaa kuin b-pumpun rele? Ja jos jollain olisi myydä tai edes lainata varmasti ehjää niin voisi kokeilla ja sais rottelon talliin. Auttakkee :(
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikäs sen releen numero on :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

001 545 34 05

Semmonen luku löytyy palikan kyljestä.
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

It is ALIVE!!

Uudella pumpulla ja releellä läks käyntiin. Kiitos Ollikola! :clap:
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

heh,

Käytin sen lämpimäksi pari kertaa. Aloittelin siirtelemään ja naps bensa loppui. No 10 litraa uutta menovettä tankkiin ja taas on samat oireet kuin aiemmin. Hörähtää käyntiin ja sammuu samantien.

Olisko missään tiedossa sähkökaavioita, jotta vois sähöjä raikata. Tiiä vaikka olisi piuhat poikki jostain kohtaa. Onneksi on räpeltämättömät piuhat, niin vois vaikka onnistuakin.

niin ja kokeilin yhdistää 7 ja 8 navat releeltä hyppylangalla. Pumppu naksahtelee niinkuin webaston bensapumppu. Ei lähde kottero pyörimään.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sen pumpunhan pitäs surahtaa kun laittaa virrat päälle eikä naksahtaa, vaihappa kokeeks toinen pumppu :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 380 SE -85

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Hyppyjohoilla voisit kokeilla suoraan vielä pumpulle ennenkun purat.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Vastaa Viestiin