C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Minä luulin, että nämä karvajutut on menneen talven lumia. No, nyt niitä voi ilmeisesti jo sanoa oldskuuliksi
Tymäkät sävelet kyllä. Pointsit niistä.
Tymäkät sävelet kyllä. Pointsit niistä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Niin, huonon saksalaisen pornon olonen Olen vain rehellinen kuten omistajakin käski olemaanInsaneMe kirjoitti:sanoisinko että aika pornon olone tuo sisusta
Ei tälläseen herrasmiescoupeen sovi tommonen teiniräpellysisusta! Auto muuten tyylikäs
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Niinnojoo, herrasmiescoupe käy suhisemalla ja muutenki sillä vain fiilistellään lipuen rantapulevardia pitkin.nj^ kirjoitti:Niin, huonon saksalaisen pornon olonen Olen vain rehellinen kuten omistajakin käski olemaanInsaneMe kirjoitti:sanoisinko että aika pornon olone tuo sisusta
Ei tälläseen herrasmiescoupeen sovi tommonen teiniräpellysisusta! Auto muuten tyylikäs
Tällä ko. laitteella minusta osoitetaan vähän räyhähenkeä ympäristöön, ite en laittas tuota karvaa mutta kyä sillä tietyssä piirissä kateutta herättää
Hieno pirssi kaikenkaikkiaan, kelepais.
H
Turhaa, suurin osa.
Aika suoria mielipiteitä...mut sanokaa vaan, oon tottunu siihen et autoasioissa suurin osa on mun kans eri mieltä. Ja selvää on että tällanen tapaus jakaa mielipiteitä...yleisesti kehuttavan ja hyväksyttävän jos ois halunnu nii ois värinä ollu kiiltävä musta, alkuperäishenkinen sisusta verhoilijan tekemänä jne.
Vaikka herrasmies oonki, niin se ei karsi sitä pois että vois olla särmää ja asennetta. Tällä hetkellä autossa ei oo vielä läheskään niin paljo särmää ku haluan, nyt mun mielestä tehot alkaa vastata sitä herrasmiesmäistä...tuon ku karkiasti sanoen tuplais nii rupeaa luonne löytymään. Ulkonäköseikoissaki toki ois vielä laittamista...loputon projekti tämäkin...
Vaikka herrasmies oonki, niin se ei karsi sitä pois että vois olla särmää ja asennetta. Tällä hetkellä autossa ei oo vielä läheskään niin paljo särmää ku haluan, nyt mun mielestä tehot alkaa vastata sitä herrasmiesmäistä...tuon ku karkiasti sanoen tuplais nii rupeaa luonne löytymään. Ulkonäköseikoissaki toki ois vielä laittamista...loputon projekti tämäkin...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Lienee piruilua ,Barzetta tekee kauheimmat vanteet tällä hetkellä... Särmää tulis kunnon lippavanteilla ja sikamatalalla alustalla. Karva ei sovi vaikka miltä kantilta katsoisi, herättää kyllä keskustelua ja on ainakin erillainen(ei hyvällä tavalla).
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Joo, ei mulle tuo barzetta sano mitää, en oo vanteisii nii kauheasti perehtyny. Alusta on aika hyvä ajettavuuden kannalta nykysellään, onhan tuo paljo matalampi ku alunperin. Jos vielä tiputtais nii sit tulis ongelmia saada kunnon rattaat pyöriin alla. Muuten kyllä samaa mieltä et paremmalta näyttäs ja huulivanteista kans tykkään, onhan noissaki tosin ihan hyvä huuli.
Tuossa karvassa on semmonenki näkökulma et sillä saa tämmönen poropeukaloki jonkulaista jälkeä aikaan, eikä mua niin paljo sisusta kiinnosta et raaskisin ammattilaisella teettää tai uhrata kovin paljo omaa aikaa ja rahaa siihen, äkkimakia riittää, on niin paljo tärkeämpääki laittamista vielä siinä.
Tuossa karvassa on semmonenki näkökulma et sillä saa tämmönen poropeukaloki jonkulaista jälkeä aikaan, eikä mua niin paljo sisusta kiinnosta et raaskisin ammattilaisella teettää tai uhrata kovin paljo omaa aikaa ja rahaa siihen, äkkimakia riittää, on niin paljo tärkeämpääki laittamista vielä siinä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re:
Nyt vasta huomasin tän kysymyksen ku ei oo paljoa tullu foorumilla pyörittyä...Eipä taida enempi kuvia olla siitä, ihan tein vaan pakoputkilemmareista ja bensaletkua lemmarin päälle, en enää muista miten nuo letkut meni eikä lemmarin mittoja ja ei oikein viitti mennä tuonne hankeen nöyristeleen ja tarkistaan... Kattelin tuosa yhtä periaatekuvaa k-jetistä ja sen mukaan menee pumpulta paineakkuun ja sitte suodattimelle ja siitä konehuoneeseen...Eli toisin sanoen nyt ku muistelee niin paineakku on sielä ennen suodatinta tavallaan pumpun rinnalla, korjatkoon joku jos oon väärässä.eero1989 kirjoitti:olisko tuosta bensapumpputelineestä lisää kuvia? lemmareiden mitat ja semmosta ,,mites sulla ne letkut siinä menee kun mulla menee SL:ässä
pumppu->suodatin->paineenvaraaja->mosa(ennen pumppua on se gasoline gase) ..
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Jaa mä en ollu kommentoinu tätä vielä
Toi käynti ja äänet on aivan loistavat Kelpais mullekin.
Karvasta vähän eri mieltä mutta joo. Meinasitko teettää tähän jonkun parannellun maalipinnan jossain vaiheessa?
Toi käynti ja äänet on aivan loistavat Kelpais mullekin.
Karvasta vähän eri mieltä mutta joo. Meinasitko teettää tähän jonkun parannellun maalipinnan jossain vaiheessa?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Käyntiin ja saundiin tulosa vielä parannuksia kuin myös tehoa lisää(tai ainaki pitäis tulla) ja maalaanki uusiksi ku kerkiän. Saa ny nähä mitä kerkiää tehä ens kesäks ku on muitaki projekteja...suunnitteilla kumminki ois vääntää uus imusarja, siihen päälle 600 Holleyn vakuumi. Laatikko pitäs kans ehdottomasti käyttää auki ja kattoa mikä sielä mättää, rempata, vahvistaa ja laittaa shift kit. Konepeltiin voi joutua tekeen scoopin, riippuu miten korkeus riittää ku alkaa imusarjaa tehä. Ja vähä muutaki ulkonäköjuttuja mielessä ja sisustaki pitäs tehä loppuun.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Jaa mä en ollu kommentoinu tätä vielä
Toi käynti ja äänet on aivan loistavat Kelpais mullekin.
Karvasta vähän eri mieltä mutta joo. Meinasitko teettää tähän jonkun parannellun maalipinnan jossain vaiheessa?
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Millasen intaken / airboxin meinasit rakennella?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Ens meinasin et teen semmosen Lehmann henkisen torvilla ja isolla kammiolla ja väliseinillä ja ois helppo muuttaa tulevaisuudessa blowerilleki sopivaks. Vaan aikani ku tutkin noita jenkkien valmiita viri-imusarjoja nii en löytäny yhtään tuon tyylistä ja tuumailin et tuollasella voi tulla jotain pisaroitumisilmiötä kaasarivehkeessä eli ei oikein varmaan sovi ku ruiskukäyttöön. Semmosen perusyksinkertasen kierroskoneen imusarjan aattelin vääntää, mallia otan noista valmiista. Tarve jos vaatii niin reikä konepeltiin ja cowl-induction scooppi päälle.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Millasen intaken / airboxin meinasit rakennella?
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Toivottavasti tyhjäkäynti ei ainakaan tasaannu.
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Joo, ehkä saa jopa vähä rouheammaks ku saa toivon mukaan kierrokset alemmas.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Ens kesäksi ois toiveita saada taas liikenteeseen, hankaloittaa vaan huomattavasti ku tällä hetkellä ei oo paikkaa missä värkätä, joten kovin suuriin muutoksiin ei oo mahdollisuutta...joten ruiskun kans ois tarkotus vielä värkätä...jenkeistä tilasin 560sen kaasuläpän, jos se passais heittämällä...tuo 500sen on aika pieni ja ilmanputsarinkoteloon tuleva ilmanotto pitänee kans tehä uusiks. Mutta on tuos kaikenlaista muutaki pientä ennenku viittii liikenteeseen laittaa.
Anyway, ois kysymys, josko joku asiantuntija sattuis lukeen...mitkähän tulpat toimis tuossa hyvin? Nyt mulla muistaakseni vähä kylmemmät perus NGK:t, mut mietin et kannattaisko kokeilla esim. tuommosia v-urallisia? Niistä vaan löytyy netistä aika ristiriitaista tietoa...ainaki monessa jenkkikoneessa on ne haukuttu pystyyn. Iridiumit ois varmaan hyvät, mutta ne on järkyttävän hintasia...ja entäs tuo lämpöarvo, mikä se ois se oikea tuommoseen kiristettyyn, puristukset kumminki vakiot? Tai toisin sanoen onko vähän liian kylmästä tulpasta toiminnallisesti muuta haittaa ku pidemmän päälle karstottuu? Se on kuitenki ehdoton edellytys että tulpan pitää olla kestävä, on nimittäin muutama tulppa niin hankala vaihtaa nykykokoonpanossa et täytyy varmaan tehdä joku erikoistyökalu...
Anyway, ois kysymys, josko joku asiantuntija sattuis lukeen...mitkähän tulpat toimis tuossa hyvin? Nyt mulla muistaakseni vähä kylmemmät perus NGK:t, mut mietin et kannattaisko kokeilla esim. tuommosia v-urallisia? Niistä vaan löytyy netistä aika ristiriitaista tietoa...ainaki monessa jenkkikoneessa on ne haukuttu pystyyn. Iridiumit ois varmaan hyvät, mutta ne on järkyttävän hintasia...ja entäs tuo lämpöarvo, mikä se ois se oikea tuommoseen kiristettyyn, puristukset kumminki vakiot? Tai toisin sanoen onko vähän liian kylmästä tulpasta toiminnallisesti muuta haittaa ku pidemmän päälle karstottuu? Se on kuitenki ehdoton edellytys että tulpan pitää olla kestävä, on nimittäin muutama tulppa niin hankala vaihtaa nykykokoonpanossa et täytyy varmaan tehdä joku erikoistyökalu...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
NGK BP6ES?
Ellei sulla sitten oo jotain tuningia, joka vaatii hienommat tulpat
Ellei sulla sitten oo jotain tuningia, joka vaatii hienommat tulpat
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
No, onhan tuossa muutoksia...luehan alusta...mites muuten tulpissa, vaikka nyt esim. BP8ES ja B8ES, tuo P meinaa ulkonevaa keskikärkeä niin mitä käytännön merkitystä sillä on onko ulkoneva vai ei?
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... 0-a-8.html
Onkos sulla jo nuo "rocker arm"ssit "kevennetty" tuollai?(eka kuva tuolla sivulla)
Onkos sulla jo nuo "rocker arm"ssit "kevennetty" tuollai?(eka kuva tuolla sivulla)
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
En keventäny, tiedä sit mitä vaikuttais ku tuossa tuo poistuva massa on enimmäkseen tuossa "vipusuhteessa", mutta ainahan se toki eteenpäin on ku kevenee varsinki jos oikein laulatetaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Eilen tuli haettua auto talvisäilöstä ja takakylki luttuun siinä yhteydessä, ahtaasta oviaukosta ku pääs ulos nii luiskahti liukkaalla tietenkin kylki oviaukon "karmia" vasten...noo sen sai kyllä pullautettua joten kuten takas ja eiköhän siitä ok tuu ku vähä peltisepän vasaroilla naputtelee, hyvällä paikalla naputellaki. Eli ens kesäksi ois tarkotus tulla myös uus väri pintaan. Puskuriaihiot on hiekkapuhallettavana ja sen jälkee pitäs vähä lasikuidulla läträtä ja kustomoida rosteriputkella. Alkuperästä turbiinia käytin JN-tradingillä, ei löytäneet siitä vikaa, joten täytyy koittaa pistää laatikko palasiks ja rempata/vahvistaa se, ynnä koneistoon shift kitti ja sovitella autoon räikkäshifteri. Turbiini luonnollisesti vähä vahvistettiin ja nostettiin stall speediä. Ja pakko kai tuohon on tekasta yhdet vaimentajatki pakoputkiston etuosaan lisää, tykkään kyllä et nyt ois ok saundit, mutta ku siinä 80-120 vauhdissa kumisee kopissa nii kauhiasti et ei oo mukavaa...toivottavasti vaan ei tuu liian hiljanen.
Tulppa asiaan ei oo tullu kommentteja...kokeilisko noita v-urallisia vai liekö hifistelyä sekin?
Niin ja sellanen kysymys kans et minkätuntonen ohjaus näissä pitäs olla? Täsä on minusta vähä kumman tuntonen, vähä sellanen jäykkä ja normaali maantienopeuksilla ehkä jopa hieman levoton...tosin sit jossai 140 yli ku mennään niin vakautuu ja on tukeva. Mut ihan erituntonen verrattuna 123seen ja 201seen. Yks mersumies epäili et simpukka paskana, kiristetty liikaa. Mää sitä löysäsin ja vähä paraniki, muttei sitä paljoa ollu ees kiristetty. Voiko se ees sillain mennä paskaksi, kuitenkaan ei "töki" ohjaus mitenkään. Missä muualla vois vika olla? Mietin et voisko caster-kulmaa olla nii reilusti et se tekis tuon ku en oo sitä kattonu? Ja paljonkohan sen pitäs tuossa olla? Ei taida noiden kahden lisäksi juuri muita vaihtoehtoja olla? Tuskin ny mikään pallokaan niin jumittais...joskus tuota on jotenki mällätty kyllä, etusuoja oli rutussa ku ostin ja jotain muitaki jälkiä löysin alustasta, mutten mitään vääntymiä tms. oo löytäny.
Tulppa asiaan ei oo tullu kommentteja...kokeilisko noita v-urallisia vai liekö hifistelyä sekin?
Niin ja sellanen kysymys kans et minkätuntonen ohjaus näissä pitäs olla? Täsä on minusta vähä kumman tuntonen, vähä sellanen jäykkä ja normaali maantienopeuksilla ehkä jopa hieman levoton...tosin sit jossai 140 yli ku mennään niin vakautuu ja on tukeva. Mut ihan erituntonen verrattuna 123seen ja 201seen. Yks mersumies epäili et simpukka paskana, kiristetty liikaa. Mää sitä löysäsin ja vähä paraniki, muttei sitä paljoa ollu ees kiristetty. Voiko se ees sillain mennä paskaksi, kuitenkaan ei "töki" ohjaus mitenkään. Missä muualla vois vika olla? Mietin et voisko caster-kulmaa olla nii reilusti et se tekis tuon ku en oo sitä kattonu? Ja paljonkohan sen pitäs tuossa olla? Ei taida noiden kahden lisäksi juuri muita vaihtoehtoja olla? Tuskin ny mikään pallokaan niin jumittais...joskus tuota on jotenki mällätty kyllä, etusuoja oli rutussa ku ostin ja jotain muitaki jälkiä löysin alustasta, mutten mitään vääntymiä tms. oo löytäny.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Jos varaosakorille tarvetta, niin ilmottele (ei tekniikkaa).
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
katselin miljoona kertaan tuon "soundi " pätkän. voi saatana.. nyt vaihtu mersussani vaimennin. nää on pahoja !!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Missä nokat hiottin ja osaatko sanoa asteista, miten muuttui verrattuna vakioon? Onko konetta penkitetty tehojen osalta, tuliko paukkua lisää?
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Hiomo Rintakari hioi nokat, 280/102 astetta muistaakseni, kyllä se varmaan tuolla jossain aiemmin lukeekin. En oo penkittäny ku laatikossa joku tuntuu syövän reilusti tehoja. Mutta piristyi toki selvästi verrattuna aiempaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Komiat on kyllä sävelet. En oo huomannukkaan et sulla tällänen nykyään. AMK ajoilta saatu vähän mersuihin potkua...