w211 ajettavuusongelmat
w211 ajettavuusongelmat
Auton takapäässä tuntuisi olevan nyt (taas) ongelmaa, sillä auto suorittaa pieniä "jumppaliikkeitä" aikalailla koko ajan, jos tiessä on vähänkin pitkittäsuran tapaisiakaan taikka jos on tuulista säätä. Nuo kyseiset jumppaliikkeet ovat sellaisia pieniä, mutta todella ärsyttäviä sivuttaisia sekä pystysuuntaisia huojahduksia ja vaapuntoja. Keula kulkee kuin kiskoilla. Peräpää soutaa sen sijaan raskaan tuntuisesti.
Continentalin IceContact nastarenkailla, ollessaan hiukan löysähköt ajettavaat on varmaan osasyynsä asiaan, mutta uskoisin alustasta löytyvän suurimman syyn. Tien (olemattomaan) pitkittäisuran vasempaan reunaan ajautuessa joutuu ratilla kampeamaan vastaan vasemalle päin, jotta kulkusuunta ei käänny oikealle. Uran oikessa reunassa taas ei tarvitse ratilla kammeta vastaan. Lisäksi auto tuntuu kulkevan ikäänkuin vasemman takakulman varassa, kunnes keinahtaa tai lyllähtää suoraan tai hieman oikealle. Tämä on erityisen rassaavaa, kun aiheutta pientä ratilla korjausta sillälailla koko ajan..
Tämä kampeamisongelma rauhoittui joksikin aikaa vajaat pari kuukautta sitten, kun uusittiin eteen väljänä ollut kallistuksenvakaajan nivel. Sitä ennen suoritettu 3xpyöränsuuntaus etualapallot ja takapään narinahelat sekä iskarit. Välyksiä puslista ei (tietenkään) ole koskaan löytynyt ("muutaman" kerran tutkittu). Nyt tullut pikkuhiljaa takaisin tämä puoltamisominaisuus, kun uusittiin perän stefa tuossa kuukausi sitten, vaati mm. alatukivarren irroituksen. Voiko olla, jotta tuossa olisi jokin muuttunut niin, että pyöränsuuntaukset eivät enää ole kohdillaan?
Seuraavaksi tulee mieleen sitten takavakaajan koiranluut. Olisko noissa syy tuollaiseen keinahtelevaan käytökseen?
Aika paljon tuli asiaa ja varmasti unohtui suurin osa, mutta jäädään odottamaan vastauksia, tietoa tai arvailuja, ken jaksaa kommentoida.
Continentalin IceContact nastarenkailla, ollessaan hiukan löysähköt ajettavaat on varmaan osasyynsä asiaan, mutta uskoisin alustasta löytyvän suurimman syyn. Tien (olemattomaan) pitkittäisuran vasempaan reunaan ajautuessa joutuu ratilla kampeamaan vastaan vasemalle päin, jotta kulkusuunta ei käänny oikealle. Uran oikessa reunassa taas ei tarvitse ratilla kammeta vastaan. Lisäksi auto tuntuu kulkevan ikäänkuin vasemman takakulman varassa, kunnes keinahtaa tai lyllähtää suoraan tai hieman oikealle. Tämä on erityisen rassaavaa, kun aiheutta pientä ratilla korjausta sillälailla koko ajan..
Tämä kampeamisongelma rauhoittui joksikin aikaa vajaat pari kuukautta sitten, kun uusittiin eteen väljänä ollut kallistuksenvakaajan nivel. Sitä ennen suoritettu 3xpyöränsuuntaus etualapallot ja takapään narinahelat sekä iskarit. Välyksiä puslista ei (tietenkään) ole koskaan löytynyt ("muutaman" kerran tutkittu). Nyt tullut pikkuhiljaa takaisin tämä puoltamisominaisuus, kun uusittiin perän stefa tuossa kuukausi sitten, vaati mm. alatukivarren irroituksen. Voiko olla, jotta tuossa olisi jokin muuttunut niin, että pyöränsuuntaukset eivät enää ole kohdillaan?
Seuraavaksi tulee mieleen sitten takavakaajan koiranluut. Olisko noissa syy tuollaiseen keinahtelevaan käytökseen?
Aika paljon tuli asiaa ja varmasti unohtui suurin osa, mutta jäädään odottamaan vastauksia, tietoa tai arvailuja, ken jaksaa kommentoida.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Epäilen tota alatukivarren irroitusta että kulma on muuttunut ja siksi vaiva.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 ajettavuusongelmat
Olen vähän samaa huomannut omassa w211:ssa. En ole vielä ehtinyt tutkimaan mikä sitä vaivaa, vähän kuin liukkailla ajelisi, vetelee kanssa ryhtiliikkeen sivulle asfaltin reunalla. Vosisikohan takakelkan kumit olla vaihto kunnossa?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Nuo oireet aiheuttaa lähes aina takasäätötangot. Ne kun on väljät niin takapyörän auraus vaihtelee urasella tiellä ja siks vetelee. Takapää tavallaan ohjaa. Itsellä sama oire ja uudet tangot odottelee innostusta asentaa. Koiranluut ei juurikaan ajo-ominaisuuksiin vaikuta. Aiheuttaa vaan ärsyttävää ääntä. Säätötangot on melko halvat mutta vaatii ikävä kyllä nelipyöräsuuntauksen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w211 ajettavuusongelmat
Yhteenkään 211:een ei ole vielä tarvinnut vaihtaa taakse aurauksensäätötankoja väljistymisen vuoksi. Niitäkö tarkoitat ?Nuo oireet aiheuttaa lähes aina takasäätötangot. Ne kun on väljät niin takapyörän auraus vaihtelee urasella tiellä ja siks vetelee. Takapää tavallaan ohjaa. Itsellä sama oire ja uudet tangot odottelee innostusta asentaa. Koiranluut ei juurikaan ajo-ominaisuuksiin vaikuta. Aiheuttaa vaan ärsyttävää ääntä. Säätötangot on melko halvat mutta vaatii ikävä kyllä nelipyöräsuuntauksen.
wiimax.fi
Re: w211 ajettavuusongelmat
Niitä just. Miks ne ei vois väljistyä? Oireet on ainakin samanlaiset.dealer kirjoitti:Yhteenkään 211:een ei ole vielä tarvinnut vaihtaa taakse aurauksensäätötankoja väljistymisen vuoksi. Niitäkö tarkoitat ?Nuo oireet aiheuttaa lähes aina takasäätötangot. Ne kun on väljät niin takapyörän auraus vaihtelee urasella tiellä ja siks vetelee. Takapää tavallaan ohjaa. Itsellä sama oire ja uudet tangot odottelee innostusta asentaa. Koiranluut ei juurikaan ajo-ominaisuuksiin vaikuta. Aiheuttaa vaan ärsyttävää ääntä. Säätötangot on melko halvat mutta vaatii ikävä kyllä nelipyöräsuuntauksen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w211 ajettavuusongelmat
Eräässä 211 oli etuakselin etummaisten tukivarsien ne isot "joustavat" kumihelat erilailla kulahtaneet. Aiheuttavat kummaa käytöstä.
Jos ja kun joutuu vaihtamaan, niin aina pareittain ja saman firman osilla. Ovat tosi säserät kiusaamaan ohjausta, jos ovat eri tavalla painuneet kasaan.
Jos ja kun joutuu vaihtamaan, niin aina pareittain ja saman firman osilla. Ovat tosi säserät kiusaamaan ohjausta, jos ovat eri tavalla painuneet kasaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w211 ajettavuusongelmat
Voihan ne, mikäpä ei voisi.Niitä just. Miks ne ei vois väljistyä? Oireet on ainakin samanlaiset.
Alustan rakenne on 211:ssa ihan erilainen kuin esim. 124:ssä.
Säätötanko on tuon näköinen:
eikä siinä ole vanhemman tangon tapaan heikkoa niveltä ja tanko on eri paikassa pyöräntuennassa.
Itse en veikkaisi tuon tangon väljistymisen olevan syynä 211:n huonoon ajokäytökseen, alustassa kun on muita heikompia kohtia.
Varmasti on huono ajaa jos säätötanko on väljä, se on totta.
wiimax.fi
Re: w211 ajettavuusongelmat
Renkaan kudokset kunnossa?... Päältä päin saattaa näyttää hyvältä. Tarkista onko pullistumia.
Ja renkaan paineet.
Vanhempi asentaja joskus viisaasti tiivisti:
"autossa on kaikki mahdollista"
Ja renkaan paineet.
Vanhempi asentaja joskus viisaasti tiivisti:
"autossa on kaikki mahdollista"
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w211 ajettavuusongelmat
Muistelen että w203 korisessa oli vielä vanhan mallin tanko ja siks oletin että tuossa on samanlainen. Ei se vika sitten siitä johdu.dealer kirjoitti:Voihan ne, mikäpä ei voisi.Niitä just. Miks ne ei vois väljistyä? Oireet on ainakin samanlaiset.
Alustan rakenne on 211:ssa ihan erilainen kuin esim. 124:ssä.
Säätötanko on tuon näköinen:
eikä siinä ole vanhemman tangon tapaan heikkoa niveltä ja tanko on eri paikassa pyöräntuennassa.
Itse en veikkaisi tuon tangon väljistymisen olevan syynä 211:n huonoon ajokäytökseen, alustassa kun on muita heikompia kohtia.
Varmasti on huono ajaa jos säätötanko on väljä, se on totta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w211 ajettavuusongelmat
Joko takakelkan puslia on vaihdettu 211 malliin?dealer kirjoitti:Yhteenkään 211:een ei ole vielä tarvinnut vaihtaa taakse aurauksensäätötankoja väljistymisen vuoksi. Niitäkö tarkoitat ?Nuo oireet aiheuttaa lähes aina takasäätötangot. Ne kun on väljät niin takapyörän auraus vaihtelee urasella tiellä ja siks vetelee. Takapää tavallaan ohjaa. Itsellä sama oire ja uudet tangot odottelee innostusta asentaa. Koiranluut ei juurikaan ajo-ominaisuuksiin vaikuta. Aiheuttaa vaan ärsyttävää ääntä. Säätötangot on melko halvat mutta vaatii ikävä kyllä nelipyöräsuuntauksen.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Vähän , minä en ole vaihtanut yhteenkään mutta muistan työkaverien 2-3 autoon vaihtaneen.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: w211 ajettavuusongelmat
Nuo E-sarjalaiset mihin on vaihdettu takakelkan puslia,ovat varmaan melko paljon ajettuja.Itse kun siirryin 211 sarjaan,ei ole tarvinnut yhteenkään vaihdella niitä,toki kilometrit ovat olleet luovuttuani autoista reilusti alle 300 tkm tai vähän yli.Tuttavan joka myös ajaa paljon ja ostaa aina vanhoja takseja,niitä on joutunut vaihtelemaan,mutta kilometrit ovat sitten olleet 400-500 tkm välillä.Kyllä ne jo niillä kilometreillä saavatkin kulua.
Ot hieman,mutta mulla on tallissa wanha vm-96 suomi möhkö.Siihen on myös vaihdettu mm.takakelkan puslat,ajettu 250 tkm,suomipeli.Johtuneeko sitten ajan hampaasta tai massan tuomasta rasituksesta.Autohan on todella raskas.
Ot hieman,mutta mulla on tallissa wanha vm-96 suomi möhkö.Siihen on myös vaihdettu mm.takakelkan puslat,ajettu 250 tkm,suomipeli.Johtuneeko sitten ajan hampaasta tai massan tuomasta rasituksesta.Autohan on todella raskas.
Tähti näyttäköön tien.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Noilla kilometreillä täällä mennään. Alkaa puoli milliä olemaan mittarissa ja hyvin toimii. Tosin itse kun tekee remontit eikä laske työlle mitään arvoa.
Muistaakseni Motonetissa uudet kumit maksoi jotain 50-60€. Jos Veholle pitäisi viedä joka kerta, niin silloin ei kannattaisi enää pitää tuollaista autoa.
Muistaakseni Motonetissa uudet kumit maksoi jotain 50-60€. Jos Veholle pitäisi viedä joka kerta, niin silloin ei kannattaisi enää pitää tuollaista autoa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Jos on tuossa vika niin selviää kun vaihtaa kesärenkaat alle.jvk210cdi kirjoitti:Renkaan kudokset kunnossa?... Päältä päin saattaa näyttää hyvältä.
Re: w211 ajettavuusongelmat
No niin. Pientä tilannepäivitystä tännekkin. Vaihdoin kesärenkaat ja loppui tärinät ja huojahdukset sekä tärähdykset poikkisaumoissa. Eli nastarenkaissa on jotain häikkää, päälleppäin ei näkyviä runkovaurioita ja ovat kuluneetkin tasaisesti.Kone kirjoitti:Jos on tuossa vika niin selviää kun vaihtaa kesärenkaat alle.jvk210cdi kirjoitti:Renkaan kudokset kunnossa?... Päältä päin saattaa näyttää hyvältä.
Jotain niissä silti vialla, koska nastoja puuttui 1,7,21 ja 40kpl eli yhteensä 69 nastaa oli lähtenyt kävelemään.. 90 prosenttisesti matka-ajoa ja renkaat sisäänajettu todella sievästi ja muutenkin ajettu säästelevällä tyylillä.
Katsastuksessa käytin myös ja inssi väänteli alustaa lähes puoli tuntia ja ei löytänyt mitään välyksiä. Sen sijaan iskaritestissä tuli yllätys: Takavaimentimet näytti lukemia 54% ja 55%. Etuiskarit 29% ja kuljettajan puolella 6%. Eli vas. etuvaimentimessa jotain häikkää. Ei kuitenkaan reiluna kaverina hylännyt, koska keula ei hänen mielestään jouston jälkeen jäänyt heilumaan.
Käytin huollossa nostamassa keulan jousia pari pykälää korkeammalle (tämä oli tarkoitus tehdä muutenkin) ja samalla todettiin toisen etuiskarin olevan aivan pehmeä sisäänvaimennuksen osalta ja paluuvaimennuskin nyki ja takerteli. Tuossapa nuo uudet Bilsteinit (takuuseen tuli) odottelee asennusta.
Ainoa huono puoli kesärenkaiden myötä tuli siinä, että oikealle puoltaminen lisääntyi. Pitänee noitten iskareiden asennuksen jälkeen vielä kerran säädättää pyöränkulmat.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Sitten piti vielä kysymäni keulan etummaisista alatukivarsista, eli vissiin reaktiotangoiksi kutsutaan?
Onko noita kukaan vaihtanut ja millaisin tuloksin? Voisiko noissa olla syy tuohon puoltamiseen jos vaikka puslat ovatkin ehjät, mutta väsyneet?
Onko noita kukaan vaihtanut ja millaisin tuloksin? Voisiko noissa olla syy tuohon puoltamiseen jos vaikka puslat ovatkin ehjät, mutta väsyneet?
Re: w211 ajettavuusongelmat
Jatketaan aiheesta. Iskareiden vaihdolla tuli keula huomattavasti jämymmäksi, mutta edelleen puoltaminen vaivaa. Taka-akseli on alkanut lisäksi tehdä samanlaista sivuliikettä kuin talvirenkailla. Jos tie on todella tasainen, niin ei vetele sivuttain.
Tuossa kaverin kanssa funtsittiin, jotta voisiko syy puoltamiseen olla vanteen väärä ET-luku? Nyt alla on 7,5 tuumaa leveät 16 tuumaiset ja et35. Kantakortista katsoin, että alunperin et on 42. Renkaat 225/55r16.
Eli voiko tuo 7mm per puoli levittävämpi vanne olla syynä?
Mites sitten jos hommaa alkuperäiset 8,5 leveät 17 tai 18 tuumaiset, mitä et lukuja noissa on?
Tuossa kaverin kanssa funtsittiin, jotta voisiko syy puoltamiseen olla vanteen väärä ET-luku? Nyt alla on 7,5 tuumaa leveät 16 tuumaiset ja et35. Kantakortista katsoin, että alunperin et on 42. Renkaat 225/55r16.
Eli voiko tuo 7mm per puoli levittävämpi vanne olla syynä?
Mites sitten jos hommaa alkuperäiset 8,5 leveät 17 tai 18 tuumaiset, mitä et lukuja noissa on?
Re: w211 ajettavuusongelmat
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... .0001.html" onclick="window.open(this.href);return false;RikuK kirjoitti: Mites sitten jos hommaa alkuperäiset 8,5 leveät 17 tai 18 tuumaiset, mitä et lukuja noissa on?
8,5-tuumaisessa ET näyttäisi olevan 38
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: w211 ajettavuusongelmat
Vaihoin reaktiotangot kun oli vas. puolelta pallo väljä...loppu puoltaminen ja tuli todella hyvä ajettava.RikuK kirjoitti:Sitten piti vielä kysymäni keulan etummaisista alatukivarsista, eli vissiin reaktiotangoiksi kutsutaan?
Onko noita kukaan vaihtanut ja millaisin tuloksin? Voisiko noissa olla syy tuohon puoltamiseen jos vaikka puslat ovatkin ehjät, mutta väsyneet?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: w211 ajettavuusongelmat
Noissa reaktiotangoissa näyttää kuvien mukaan puslapäässä olevan soikeat reiät. Nuo jos asentaa eri 'laitoihin', niin johan puoltaa.
W211 220cdi
Re: w211 ajettavuusongelmat
Omasta oli väljähtänyt takakelkan etummaiset kumit. En tiedä vaikuttiko se ajoon?
Takapää on vielä pukeilla ja ajattelin samalla käydä koko takapään puslat ja tukivarret läpi.
Takapää on vielä pukeilla ja ajattelin samalla käydä koko takapään puslat ja tukivarret läpi.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: w211 ajettavuusongelmat
Noita etuiskareita päivittäin leimassa katselen, ja ovat oikeasti sököt, jos mittari niin näyttää. Testerille, kun ajaa ja hypää auton ulkopuolelle katsemaan renkaan pomppimista, niin pomppii ihan hullun lailla kun on sökö... Huomaa kyllä selvästi!RikuK kirjoitti:Katsastuksessa käytin myös ja inssi väänteli alustaa lähes puoli tuntia ja ei löytänyt mitään välyksiä. Sen sijaan iskaritestissä tuli yllätys: Takavaimentimet näytti lukemia 54% ja 55%. Etuiskarit 29% ja kuljettajan puolella 6%. Eli vas. etuvaimentimessa jotain häikkää. Ei kuitenkaan reiluna kaverina hylännyt, koska keula ei hänen mielestään jouston jälkeen jäänyt heilumaan.
Mersu on oikeastaan aina ollut sellainen, että ei jää pomppimaan, kuten muut autot, kun iskarit loppu.
Todennäköinen syy, jos puoltaa.RikuK kirjoitti:Sitten piti vielä kysymäni keulan etummaisista alatukivarsista, eli vissiin reaktiotangoiksi kutsutaan?
Onko noita kukaan vaihtanut ja millaisin tuloksin? Voisiko noissa olla syy tuohon puoltamiseen jos vaikka puslat ovatkin ehjät, mutta väsyneet?
Kaverin autoon oli joku edellisessä elämässä onnistunut laittamaan eri valmistajien etummaiset kumihelat...
Aina kun autolla jarrutti, niin se puolsi. Ja kun jarun hellitti, niin kulki suoraan.
Eli jos ja kun vaihdat kumihelat (saa muuten erikseen) niin sitten saman valmistajan helat kummallekkin puolelle.
Suosittelen:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /14875/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: w211 ajettavuusongelmat
Minkälainen homma vaihtaa nuo takakelkan kumit? Joko olet vaihtanu? Vaikuttiko ajoon?jartuo kirjoitti:Omasta oli väljähtänyt takakelkan etummaiset kumit. En tiedä vaikuttiko se ajoon?
Takapää on vielä pukeilla ja ajattelin samalla käydä koko takapään puslat ja tukivarret läpi.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: w211 ajettavuusongelmat
En ole vielä ajanut sillä, kun auto on seisonnassa siihen asti, kunnes perheen jannu saa ajokortin. Onhan ne tiukassa, mutta kyllä ne irti lähtee.
Työkaluina iso vasara ja pari kiilaa. Uuden saa helposti paikalle kun putsaa kaikki paikat ja laittaa reilusti vaseliinia. Ennen vanhan irroitusta kannattaa katsoa kumin asento.
Työkaluina iso vasara ja pari kiilaa. Uuden saa helposti paikalle kun putsaa kaikki paikat ja laittaa reilusti vaseliinia. Ennen vanhan irroitusta kannattaa katsoa kumin asento.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.