200cdi ei ahda alakierroksilla(turbon pakosiivet rikki
200cdi ei ahda alakierroksilla(turbon pakosiivet rikki
Seuraavanlainen ongelma . Ei vikakoodeja
Tuprauttaa melkoisen savupallon 2 vaihteella kiihdyttäessä ennenkuin alkaa ahtamaan ja vaihtaa kolmoselle sen jälkeen vetoja riittää .Tämä toistuu varsinkin kylmällä koneella kun ensi kerran aamulla liikkeelle lähtee.Toisinaan myös kun ajaa hiljakseen noin 40 km/h ja ei pykällä yhden alaspäin silloin tuprauttaa jonkun verran ja ahdot tule kerralla peliin eikä jouhevasti.Paikaltaan lähtiessä ahdin ei herää kunnolla vasta kuin 2500 kiekan jälkeen,mutta 3 vaihteella sitten taas vetoja riittää.Matkaajossa toimii moitteetta
Ahdin vaihdettu 270 cdiistä ja tuikku ohjelmoi uudellelleen.
Toimi muutaman päivän ihan normaalisti.Savutti silloin normaalisti ilman mustaa.Nyt rykinyt kuukauden
-Ahtopainesäädin testattu
-Alipainepumpun ja tehostajan välinen putki uusittu
-Alipainekello vaihdettu vanhasta ahtimesta
-suuttimien ohivuoto pysyi sallituissa rajoissa (star)
-pakoputki puhdas
-samoin egr viat poissuljettu
Jos joku huomannut samanlaista vaivaa ja vielä korjannut vian niin ei haittaa vaikka paljastaisi.
Ajaessahan tuota voi staarilla tutkia,mutta jos löytyis näppärästi vastaus niin ei tarvitsisi häiritä tutun kesälomia testailuun.Vie kuitenkin oman ajan sekin
Tuprauttaa melkoisen savupallon 2 vaihteella kiihdyttäessä ennenkuin alkaa ahtamaan ja vaihtaa kolmoselle sen jälkeen vetoja riittää .Tämä toistuu varsinkin kylmällä koneella kun ensi kerran aamulla liikkeelle lähtee.Toisinaan myös kun ajaa hiljakseen noin 40 km/h ja ei pykällä yhden alaspäin silloin tuprauttaa jonkun verran ja ahdot tule kerralla peliin eikä jouhevasti.Paikaltaan lähtiessä ahdin ei herää kunnolla vasta kuin 2500 kiekan jälkeen,mutta 3 vaihteella sitten taas vetoja riittää.Matkaajossa toimii moitteetta
Ahdin vaihdettu 270 cdiistä ja tuikku ohjelmoi uudellelleen.
Toimi muutaman päivän ihan normaalisti.Savutti silloin normaalisti ilman mustaa.Nyt rykinyt kuukauden
-Ahtopainesäädin testattu
-Alipainepumpun ja tehostajan välinen putki uusittu
-Alipainekello vaihdettu vanhasta ahtimesta
-suuttimien ohivuoto pysyi sallituissa rajoissa (star)
-pakoputki puhdas
-samoin egr viat poissuljettu
Jos joku huomannut samanlaista vaivaa ja vielä korjannut vian niin ei haittaa vaikka paljastaisi.
Ajaessahan tuota voi staarilla tutkia,mutta jos löytyis näppärästi vastaus niin ei tarvitsisi häiritä tutun kesälomia testailuun.Vie kuitenkin oman ajan sekin
Viimeksi muokannut koyama, Su 22.07.2012 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Kokeiles vaihtaa n75 keskenään egr ja turbon alipaineohjauksen kanssaNe on identtisiä keskenään ja se poistaisi toisen toimimattomuuden tai ilmavuodon mahdollisuuden pois..Kaiketi tässä on sellainen mahdollisuus.
Tiedät varmaan mitä tarkoitan?
Tiedät varmaan mitä tarkoitan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
sitä tarkoitin tuolla ahtopainesäätimellä.Sehän on tietty alipainesäädinmokkula.
Kävin testaamassa äsken miten lämpöjen nousu vaikuttaa toimintaan.Alle 80 asteen lämmöt aiheuttaa savutusta joka kerta kun hiljaa kiihdyttää paikaltaan ja sitten kertanykäisyllä lähtee kiihtymään ja savuttaa mielestäni liikaa.
normaalilämmöillä toimii myös nykäisemällä,mutta ilman sitä hirveää savupalloa
Kävin testaamassa äsken miten lämpöjen nousu vaikuttaa toimintaan.Alle 80 asteen lämmöt aiheuttaa savutusta joka kerta kun hiljaa kiihdyttää paikaltaan ja sitten kertanykäisyllä lähtee kiihtymään ja savuttaa mielestäni liikaa.
normaalilämmöillä toimii myös nykäisemällä,mutta ilman sitä hirveää savupalloa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
koyama kirjoitti:Seuraavanlainen ongelma . Ei vikakoodeja
Tuprauttaa melkoisen savupallon 2 vaihteella kiihdyttäessä ennenkuin alkaa ahtamaan ja vaihtaa kolmoselle sen jälkeen vetoja riittää .Tämä toistuu varsinkin kylmällä koneella kun ensi kerran aamulla liikkeelle lähtee.Toisinaan myös kun ajaa hiljakseen noin 40 km/h ja ei pykällä yhden alaspäin silloin tuprauttaa jonkun verran ja ahdot tule kerralla peliin eikä jouhevasti.Paikaltaan lähtiessä ahdin ei herää kunnolla vasta kuin 2500 kiekan jälkeen,mutta 3 vaihteella sitten taas vetoja riittää.Matkaajossa toimii moitteetta
Ahdin vaihdettu 270 cdiistä ja tuikku ohjelmoi uudellelleen.
Toimi muutaman päivän ihan normaalisti.Savutti silloin normaalisti ilman mustaa.Nyt rykinyt kuukauden
-Ahtopainesäädin testattu
-Alipainepumpun ja tehostajan välinen putki uusittu
-Alipainekello vaihdettu vanhasta ahtimesta
-suuttimien ohivuoto pysyi sallituissa rajoissa (star)
-pakoputki puhdas
-samoin egr viat poissuljettu
Jos joku huomannut samanlaista vaivaa ja vielä korjannut vian niin ei haittaa vaikka paljastaisi.
Ajaessahan tuota voi staarilla tutkia,mutta jos löytyis näppärästi vastaus niin ei tarvitsisi häiritä tutun kesälomia testailuun.Vie kuitenkin oman ajan sekin
suutimien ohivuoto pysyi salituissa rajoissa *:ila, ?
tarkoitaneen varmaankin kuitenkin niitä ruiskutus arvojen korjailujaus arvoja CR1 max 4.5/hub
(mikä ei sinällän vielä kerro mitään suutimien todeliseta kunnosta)
eikä suutimien paluupuolen vuota
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
korjailuarvot ,,,juuri ne.Ohivuotoja en ole ehtinyt testaamaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Tein ohivuotomittauksen suuttimille mäkärien ja sääskien avustuksella. heleppo homma kun löytyi olutta jääkaapista
Aika15 min
1=125 ml
2=158 ml
3=140 ml
4=118 ml
Ja sitten se perinteinen kysymys.Onko nuo yhtä horot kuin pappatunturin sylinteri 10km huollon yhteydessä.
Allkuperäiset 504 tkm
Aika15 min
1=125 ml
2=158 ml
3=140 ml
4=118 ml
Ja sitten se perinteinen kysymys.Onko nuo yhtä horot kuin pappatunturin sylinteri 10km huollon yhteydessä.
Allkuperäiset 504 tkm
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Mittaus kuuluisi tehdä kylmånä ja aikaa 1minuutti.
Max arvo 20ml ja heitto 20%
Eli tuosta tuloksesta ei oikein ota selvää.No aikatasaistahan toi on aikaan nähden.
Max arvo 20ml ja heitto 20%
Eli tuosta tuloksesta ei oikein ota selvää.No aikatasaistahan toi on aikaan nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Tein sen minuutin testin kun oli letkutkin vielä paikoillaanatlas kirjoitti:Mittaus kuuluisi tehdä kylmånä ja aikaa 1minuutti.
Max arvo 20ml ja heitto 20%
Eli tuosta tuloksesta ei oikein ota selvää.No aikatasaistahan toi on aikaan nähden.
1=9 ml
2=10 ml
3=10 ml
4=6.5 ml
Miksi minuutti ekä pidempi aika
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
En tiedä syytä mutta näin sanoo CDI 203 ja tuikku,lainatakseni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
.
Eipä ne keskinäiset erot siitä muuksi muutu, vaikka päivän antaisi käydä.
Tarkista nyt vielä sen alipaineen riittävyys, siis että kaikki letkut on ehjät.
Savu kyllä mielestäni viittaisi enemmänkin ilman puutteeseen, kuin vaikkapa ahtimen toimintahäiriöön.
Jos ahdin ei ahda, ei tulisi painetta, eikä siis syöttöjä/savua ...
Mieluummin uskoisin ahtovuotoon, tai pakoputken tukkoon.
Eipä ne keskinäiset erot siitä muuksi muutu, vaikka päivän antaisi käydä.
Tarkista nyt vielä sen alipaineen riittävyys, siis että kaikki letkut on ehjät.
Savu kyllä mielestäni viittaisi enemmänkin ilman puutteeseen, kuin vaikkapa ahtimen toimintahäiriöön.
Jos ahdin ei ahda, ei tulisi painetta, eikä siis syöttöjä/savua ...
Mieluummin uskoisin ahtovuotoon, tai pakoputken tukkoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Testi kestää sen minuutin ja sillä sille ilmoitetaan arvot miinutissa,koyama kirjoitti:Tein sen minuutin testin kun oli letkutkin vielä paikoillaanatlas kirjoitti:Mittaus kuuluisi tehdä kylmånä ja aikaa 1minuutti.
Max arvo 20ml ja heitto 20%
Eli tuosta tuloksesta ei oikein ota selvää.No aikatasaistahan toi on aikaan nähden.
1=9 ml
2=10 ml
3=10 ml
4=6.5 ml
Miksi minuutti ekä pidempi aika
jos se kestäis vaikka kymen minuuttia olis sille ilmotettu arvot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
ahtoputkien liitokset tarkastin.Jokainen lemmari ehkä vähän löysällä.Tiedä sitten auttoko.Egr venttiilille tuleva liitos on semmonen liikkuvan sorttinen(lonksuu) .Kunnolla kun vääntää niin se lukitus jousi loksahti irti tpoisesta kolosta.
O -renkaan tarkastin ja ihan kimmoisahan tuo oli.kuuluuko olla semmoinen liikkumaton vai auttaako oo- rengas pitämään vuodot kurissa ?
O -renkaan tarkastin ja ihan kimmoisahan tuo oli.kuuluuko olla semmoinen liikkumaton vai auttaako oo- rengas pitämään vuodot kurissa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
.
Noestahan sen näkee, onko vuotanut, vai ei.
Pari kiloahan siinä painetta on.
Noestahan sen näkee, onko vuotanut, vai ei.
Pari kiloahan siinä painetta on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Oletko testannut kaikki ahtoletkut käsin/sormin läpi, ettei niissä ole pystysuuntaista repeämää? Silmällä sitä ei yleensä helposti huomaa.
Aiheuttaa mm:
-Kylmänä suurimmat ongelmat. Repeämä elää kylmänä eniten, kun puolestaan koneen ja letkun lämmetessä letkun materiaali laajenee ja repeämä hieman umpeutuu.
-Kaasua reippaammin painettaessa turbo herää aivan liian myöhään. Tämä johtuu siitä, että letku painuu imuvirrasta lyttyyn, jolloin kone ei saa ilmaa ja heivaa sen takia myös syötön pienemmälle vaikka kaasu olisi pohjassa. Tällöin letku palautuu tai kone alkaa saamaan ilmaa repeämästä, jolloin se heittää taas syötön pyydetylle tasolle ja silloin potkaisee.
-Matka-ajossa ei juurikaan ongelmia, paitsi korkeintaan ohitustilanteessa. Letku pysyy kasassa, kun ajetaan tasakaasulla, jolloin repeämä ei haittaa.
-Savutus ja kulkuongelmat on olennainen osa mm. tässä vaivassa, kun kaikki polttoneste ei pysty palamaan nopeasti ilmaantuvien ilmansaantiongelmien takia. Siinä tulee siis hetkittäin samanlainen tilanne, kuin syötöt olisi ruuvattu liian korkeiksi.
Aiheuttaa mm:
-Kylmänä suurimmat ongelmat. Repeämä elää kylmänä eniten, kun puolestaan koneen ja letkun lämmetessä letkun materiaali laajenee ja repeämä hieman umpeutuu.
-Kaasua reippaammin painettaessa turbo herää aivan liian myöhään. Tämä johtuu siitä, että letku painuu imuvirrasta lyttyyn, jolloin kone ei saa ilmaa ja heivaa sen takia myös syötön pienemmälle vaikka kaasu olisi pohjassa. Tällöin letku palautuu tai kone alkaa saamaan ilmaa repeämästä, jolloin se heittää taas syötön pyydetylle tasolle ja silloin potkaisee.
-Matka-ajossa ei juurikaan ongelmia, paitsi korkeintaan ohitustilanteessa. Letku pysyy kasassa, kun ajetaan tasakaasulla, jolloin repeämä ei haittaa.
-Savutus ja kulkuongelmat on olennainen osa mm. tässä vaivassa, kun kaikki polttoneste ei pysty palamaan nopeasti ilmaantuvien ilmansaantiongelmien takia. Siinä tulee siis hetkittäin samanlainen tilanne, kuin syötöt olisi ruuvattu liian korkeiksi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
.En ihan suurennuslasilla tutkinut ahtoputkia kun ovat vain 4 kk vanhat ja auto toimii välissä ihan normaalisti
Alipaineet testattu.Hyvin pitää.Ilmamassamittaria testattu toisella käytetyllä korjaamon osalla.Tiedä siitä oliko ehjä oikeasti
Ajolenkki suoritettiin staarin avulla ja tyhjäkäynnillä näytti kaikki ihan normaalilta.
Sitten kiihdytys paikaltaan ja mustat pukkas putkesta ja ahtoarvot 3 kertaa yli sallitun ohjelman arvoista.
Teki tuon vain kerran vaikka yritettiin kyllä useasti
Ilmamassamittarin arvo meni tappiin ja pysyi koko kiihdytyksen.
Tänään jo selvisikin jotain ....ainakin rahanmenoa
Alipaineet testattu.Hyvin pitää.Ilmamassamittaria testattu toisella käytetyllä korjaamon osalla.Tiedä siitä oliko ehjä oikeasti
Ajolenkki suoritettiin staarin avulla ja tyhjäkäynnillä näytti kaikki ihan normaalilta.
Sitten kiihdytys paikaltaan ja mustat pukkas putkesta ja ahtoarvot 3 kertaa yli sallitun ohjelman arvoista.
Teki tuon vain kerran vaikka yritettiin kyllä useasti
Ilmamassamittarin arvo meni tappiin ja pysyi koko kiihdytyksen.
Tänään jo selvisikin jotain ....ainakin rahanmenoa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Usein tutkimalla/konsultoimalla jotain selviää...koyama kirjoitti:.En ihan suurennuslasilla tutkinut ahtoputkia kun ovat vain 4 kk vanhat ja auto toimii välissä ihan normaalisti
Alipaineet testattu.Hyvin pitää.Ilmamassamittaria testattu toisella käytetyllä korjaamon osalla.Tiedä siitä oliko ehjä oikeasti
Ajolenkki suoritettiin staarin avulla ja tyhjäkäynnillä näytti kaikki ihan normaalilta.
Sitten kiihdytys paikaltaan ja mustat pukkas putkesta ja ahtoarvot 3 kertaa yli sallitun ohjelman arvoista.
Teki tuon vain kerran vaikka yritettiin kyllä useasti
Ilmamassamittarin arvo meni tappiin ja pysyi koko kiihdytyksen.
Tänään jo selvisikin jotain ....ainakin rahanmenoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ei muuta kun irrottelet sen imuläppien tangon ja lukitset ne läpät auki......mielenkiinnosta kylmällä moottorilla kokeilla mikä vaikutus ennen kun vaihtaa ilmamassamittari anturia.....mulla mielenkiinto heräs ja sormet syyhyäis nähdä se imusarja irrotettuna kun ei se sähkönen vastuskaan toimi.....luinka on talvella kylmänä käuessä päässyt tukkeutumaan....niin ja näkis samalla että ne imuläpät on omilla paikoillaan eikä ole varisseet irti........
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Joopa joo.Sunnuntaina on aikaa kaikenlaiseen.Imuläppien säätömoottori toimii säännöllisen epäsäännöllisesti.
Auto käyntiin (Kylmä kone) ja säätömoottori eloton.Läppien käyttövipu liikkuu kyllä käsin kokeiltuna helposti, muttei herää tuostakaan
ajolenkillä ei savutusta alakierroksilla ja kyllä ahtaakin aika hyvin kunnes 3000 kiekan jälkeen tulee selvä ahtopiikki ja vetoja riittä loppuun asti.Savutus sellaista ruskeaa ja hieman mustaa seassa.Ilmamassamittarin vaihdoin eilen ja voi olla kuvittelua,mutta savutus väheni kun testasin peräkärrykuorman kanssa.Edellis viikolla peräkärryvetoreissu oli toosi savutusta läpi koko kierrosalueen.Voihan se olla tuon säätömoottorinkin aiheuttamaa
Vartin värkkäsin sammuttaen ja uudelleen käynnistäen eikä mitään eloa säätömoottorissa Käväsin kahvilla välissä ja auto käyntiin niin johan tuli vipuihin eloa ja sitten testaamaan.Kakkosella kone sakkasi ja savupilvi järkyttävä kunnes alkoi polttamaan kunnolla .Kysymys kuuluu onko säätömoottori viallinen vai ne läpät?miten tämä homma selittyy?
Egr venttiilissä ei ollut sitten yhtään karstaa kun sen viime viikolla aukaisin.Voiko ne imuläpätkään silloin karstassa olla ?
Auto käyntiin (Kylmä kone) ja säätömoottori eloton.Läppien käyttövipu liikkuu kyllä käsin kokeiltuna helposti, muttei herää tuostakaan
ajolenkillä ei savutusta alakierroksilla ja kyllä ahtaakin aika hyvin kunnes 3000 kiekan jälkeen tulee selvä ahtopiikki ja vetoja riittä loppuun asti.Savutus sellaista ruskeaa ja hieman mustaa seassa.Ilmamassamittarin vaihdoin eilen ja voi olla kuvittelua,mutta savutus väheni kun testasin peräkärrykuorman kanssa.Edellis viikolla peräkärryvetoreissu oli toosi savutusta läpi koko kierrosalueen.Voihan se olla tuon säätömoottorinkin aiheuttamaa
Vartin värkkäsin sammuttaen ja uudelleen käynnistäen eikä mitään eloa säätömoottorissa Käväsin kahvilla välissä ja auto käyntiin niin johan tuli vipuihin eloa ja sitten testaamaan.Kakkosella kone sakkasi ja savupilvi järkyttävä kunnes alkoi polttamaan kunnolla .Kysymys kuuluu onko säätömoottori viallinen vai ne läpät?miten tämä homma selittyy?
Egr venttiilissä ei ollut sitten yhtään karstaa kun sen viime viikolla aukaisin.Voiko ne imuläpätkään silloin karstassa olla ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
ota säätö tanko irti säätömoottorista ja lukita tanko etu asentoon eli auki ja sitten kokeile.
Rautalankaa käyttöön.
Rautalankaa käyttöön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Pittää malttaa vielä hetki jos vaikka viisasten kivi kolahtaisi jostain suunnasta.Se on helppo irrottaa ,mutta kettumainen takaisin laitettava.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Kokeilepas imemällä liikkuuko egr venttiili?Eli kalvon letku irti ja siitä.
sitten tein uponaali pääty tulpasta ja tubeles venttiilistä ahtoputken päähän turbon jälkeen kiinnitin klemmarilla ja 1-2baria sisään rengaspainemittarilla paineensäätimen läpi ja imutesti egr:lle ja katsoo jumiaako ventiili auki ja onko se tiivis.Samalla näkee ahtolinjan tiiveyden helposti.
Olet myös testannut ahtopaine säätimen mutta vaihda silti se keskenään egr säätimen kanssa kun ei ole kummonen homma.
sitten tein uponaali pääty tulpasta ja tubeles venttiilistä ahtoputken päähän turbon jälkeen kiinnitin klemmarilla ja 1-2baria sisään rengaspainemittarilla paineensäätimen läpi ja imutesti egr:lle ja katsoo jumiaako ventiili auki ja onko se tiivis.Samalla näkee ahtolinjan tiiveyden helposti.
Olet myös testannut ahtopaine säätimen mutta vaihda silti se keskenään egr säätimen kanssa kun ei ole kummonen homma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
nuo jutut on kyllä jo aiemmin testattu.atlas kirjoitti:Kokeilepas imemällä liikkuuko egr venttiili?Eli kalvon letku irti ja siitä.
sitten tein uponaali pääty tulpasta ja tubeles venttiilistä ahtoputken päähän turbon jälkeen kiinnitin klemmarilla ja 1-2baria sisään rengaspainemittarilla paineensäätimen läpi ja imutesti egr:lle ja katsoo jumiaako ventiili auki ja onko se tiivis.Samalla näkee ahtolinjan tiiveyden helposti.
Olet myös testannut ahtopaine säätimen mutta vaihda silti se keskenään egr säätimen kanssa kun ei ole kummonen homma.
Imuläppien Tangon jumiminen ei muuttanut asiaa.Sama peli.Alhaalta katsottuna kaikki vivut liikkuu hyvin
Voiko suuttimen kuseminen aiheuttaa moista tai ahtimen siipien jumi ?
Aamun eka startissa kone lähes tukehtuu palokalinoiden kera.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ajelehan jokupäivä käymään täs meillä,nii ihmetellään alkaa vaikuttaan mielenkiintoiselta..torstaista eteenpäin kotosalla
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Kylmänä tukehtuu kalinoden kanssa tuleekos sillon myös savua? tyhjäkäynnilä? ajossa? molemmatkoyama kirjoitti:nuo jutut on kyllä jo aiemmin testattu.atlas kirjoitti:Kokeilepas imemällä liikkuuko egr venttiili?Eli kalvon letku irti ja siitä.
sitten tein uponaali pääty tulpasta ja tubeles venttiilistä ahtoputken päähän turbon jälkeen kiinnitin klemmarilla ja 1-2baria sisään rengaspainemittarilla paineensäätimen läpi ja imutesti egr:lle ja katsoo jumiaako ventiili auki ja onko se tiivis.Samalla näkee ahtolinjan tiiveyden helposti.
Olet myös testannut ahtopaine säätimen mutta vaihda silti se keskenään egr säätimen kanssa kun ei ole kummonen homma.
Imuläppien Tangon jumiminen ei muuttanut asiaa.Sama peli.Alhaalta katsottuna kaikki vivut liikkuu hyvin
Voiko suuttimen kuseminen aiheuttaa moista tai ahtimen siipien jumi ?
Aamun eka startissa kone lähes tukehtuu palokalinoiden kera.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
tyhjäkäynnillä tulee "käryä" kylmällä koneella aamusella vähän aikaa eka startissa..Huohotusoljy palaa ? 505 tkm mittarissaCDI203 kirjoitti:Kylmänä tukehtuu kalinoden kanssa tuleekos sillon myös savua? tyhjäkäynnilä? ajossa? molemmatkoyama kirjoitti:nuo jutut on kyllä jo aiemmin testattu.atlas kirjoitti:Kokeilepas imemällä liikkuuko egr venttiili?Eli kalvon letku irti ja siitä.
sitten tein uponaali pääty tulpasta ja tubeles venttiilistä ahtoputken päähän turbon jälkeen kiinnitin klemmarilla ja 1-2baria sisään rengaspainemittarilla paineensäätimen läpi ja imutesti egr:lle ja katsoo jumiaako ventiili auki ja onko se tiivis.Samalla näkee ahtolinjan tiiveyden helposti.
Olet myös testannut ahtopaine säätimen mutta vaihda silti se keskenään egr säätimen kanssa kun ei ole kummonen homma.
Imuläppien Tangon jumiminen ei muuttanut asiaa.Sama peli.Alhaalta katsottuna kaikki vivut liikkuu hyvin
Voiko suuttimen kuseminen aiheuttaa moista tai ahtimen siipien jumi ?
Aamun eka startissa kone lähes tukehtuu palokalinoiden kera.
Ja tuleehan sitä savua rutosti ennenkuin vedossa kiekat nousee siihen 3000 tonnin likelle ja veto alkaa
Vaiva on kyllä lisääntymään päin.Tekee tuota savutusta jo vaikka kuinka usein. kun alussa vain kylmänä.Normaali tasaisessa matkaajossa ei savuta eikä ohitustilanteessa,Kiihtyy kyllä kuten pitää..
takavaimentajan mahdollinen tukkeutuminen eliminoitu tänään.
Ennen egr:ää oleva ahtoputki pullistuu kun käyttää kierrokset ylärajoissa.Siis paikallaan ollessa vapaalla Kuuluu varmaan asiaan
En ole pannut aiemmin merkille
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ihan kunnon mustaa savua ei mitään vaaleaa/sinistä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
mustaa ja kun alkaa ahtamaan oikein niin vaalean ruskeaaCDI203 kirjoitti:Ihan kunnon mustaa savua ei mitään vaaleaa/sinistä?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Jos imusarja on vielä läpillä varustettu niin veikkaan että vuotaa sieltä ja tuntuu ettei ahda ollenkaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Jos esim.yksi läppä takertelee "vähän"niin voisko olls tuon suuntaista vaivaa ?Ahtopaine avittaa jälkijunassa sähkömoottoria kun ei siinä tehot riitä.Vai missä järjestyksessä ohjelma etenee ?
Tuo läppien moottori herättää kummastusta.Se pelaa miten sattuu !!!
Tuo läppien moottori herättää kummastusta.Se pelaa miten sattuu !!!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Mietiskeltäviä/tutkailtavia kohtia(osa varmaan jo moneen kertaan tutkittu)koyama kirjoitti:mustaa ja kun alkaa ahtamaan oikein niin vaalean ruskeaaCDI203 kirjoitti:Ihan kunnon mustaa savua ei mitään vaaleaa/sinistä?
Niiten yhteis vaikutusta,
Ilmaa ei tule tarpeeksi/polttoainetta tulee likkaa/väärään aikaan
Paine vuoto jossain, suutimete rikki, ajoitus pielessä, likaa ruiskutus painetta(paineen säädin/anturi)
Ahtopaineen säätö valskaa, jos on viritetty niin hetkeksi vakioksi ja kokeilee tutkia sillon,
Vääristynyt lämpötila arvo,
Putki tukossa,
Jos läpät on irti/jumii niin savua tulee tai jos vuotaa akseline välistä,
Millä lailla oudosti ne liikkuu? Paikallan kaasutelessa ne yleensä liikkuu
Auki kiinni(hiukan mielivaltaisen näköisesti)
E: pumpun lepuutus ventiili jos takuilee niin savua siitäkin voi tulla
E2 : olikos siitä egr mekaanisesti tulpattu(ja tiivisti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659