W211 kaasupoljin = tyyppivika?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Terve.
Onko muilla w211 kaasupolkimeen kyllästyneitä. Esimerkiksi 40km/h on vaikea ajaa tasaisesti sillä pienen pieni painallus saa nopeuden heti töksäyttämällä nousemaan. Juuri tämmösessä hitaassa kaupunkiajossa sen huomaa/letkassa ajaessa. Vähän tuomonen on/off tyylinen eli joko mennään liian hiljaa tai liian nopeaa koska kaasupolkimessa tavallaan tuntuu pykälä jonka kohdalla muutaman millin liike avaa kaasua reippaammin ja vastaavasti siitä kohdalta höllääminen laskee nopeutta huomattavasti. Todella ärsyttävä, ei liene ominaisuus joten mistä vikaa voisi alkaa tutkimaan, vähän tuntuu että voi olla jossain muuallakin vika kuin polkimessa.
Onko muilla w211 kaasupolkimeen kyllästyneitä. Esimerkiksi 40km/h on vaikea ajaa tasaisesti sillä pienen pieni painallus saa nopeuden heti töksäyttämällä nousemaan. Juuri tämmösessä hitaassa kaupunkiajossa sen huomaa/letkassa ajaessa. Vähän tuomonen on/off tyylinen eli joko mennään liian hiljaa tai liian nopeaa koska kaasupolkimessa tavallaan tuntuu pykälä jonka kohdalla muutaman millin liike avaa kaasua reippaammin ja vastaavasti siitä kohdalta höllääminen laskee nopeutta huomattavasti. Todella ärsyttävä, ei liene ominaisuus joten mistä vikaa voisi alkaa tutkimaan, vähän tuntuu että voi olla jossain muuallakin vika kuin polkimessa.
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Itsella toinen 211 menossa ja ei ole mainittua ominaisuutta esiintynyt. Voisiko asiaan auttaa "itse oppivan" vaihdelaatikon tai kaasupolkimen resetointi.
Katsoin saksalaiselta sivulta ohjetta miten kirjoittajan mukaan laatikon ja kaasupolkimen saisi nollattua (http://e-klasse-forum.de/index.php?page ... adID=44688" onclick="window.open(this.href);return false;). Tuossa ketjussa tosin joku vastasi että resetointi pitää tehdä Starilla ja nämä kotikonstit voi unohtaa. Onko muilla parempaa tietoa ?
Katsoin saksalaiselta sivulta ohjetta miten kirjoittajan mukaan laatikon ja kaasupolkimen saisi nollattua (http://e-klasse-forum.de/index.php?page ... adID=44688" onclick="window.open(this.href);return false;). Tuossa ketjussa tosin joku vastasi että resetointi pitää tehdä Starilla ja nämä kotikonstit voi unohtaa. Onko muilla parempaa tietoa ?
__________________
S211 320CDI Avantgarde
S211 320CDI Avantgarde
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
joo, en ole tuollaista huomannut.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Mua ainakin ärytti toi ominaisuus. Koitin liikkuvia osia putsailla ja rasvata. Auto optimoitiin ja aloin ajaa s-moodilla. Liekö sitten tottunu mutta en ominaisuutta en enää huomaa. Vaihteet kaupunkinopeuksissa s moodissa ei kyllä ole hyvät. 51km/h vaihtaa isomman ja pienemmän väliä ärsyttävästi.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Voikos vaijeria( vai onko näissä edes sitä vai onko potikka jo kaasupolkimella), niin säätäisi löysemmälle sitä ja potentiometrin kohta muuttuisi ja jos kyse on vain kulumasta tai pätkivästä kohdasta anturilla ja vaijerilla saisi sen muuttumaan eri kohtiin jossa se ei olisi häiritsevä ja tällähän saisi myös tarkennettua jos vika olisi siellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Ei ole vaijeria on vaan potikatatlas kirjoitti:Voikos vaijeria( vai onko näissä edes sitä vai onko potikka jo kaasupolkimella), niin säätäisi löysemmälle sitä ja potentiometrin kohta muuttuisi ja jos kyse on vain kulumasta tai pätkivästä kohdasta anturilla ja vaijerilla saisi sen muuttumaan eri kohtiin jossa se ei olisi häiritsevä ja tällähän saisi myös tarkennettua jos vika olisi siellä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Mutta onko se potikka niinkuin vanhemmissa konehuoneen puolella vaijerin päässä vai ihan polkimella potikka?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Siis tuliko huononus vaihteisiin/polkimeen "optimoinin" jälkeenana007 kirjoitti:Mua ainakin ärytti toi ominaisuus. Koitin liikkuvia osia putsailla ja rasvata. Auto optimoitiin ja aloin ajaa s-moodilla. Liekö sitten tottunu mutta en ominaisuutta en enää huomaa. Vaihteet kaupunkinopeuksissa s moodissa ei kyllä ole hyvät. 51km/h vaihtaa isomman ja pienemmän väliä ärsyttävästi.
Jos niin jotain mennyt pieleen(plkimeen voi siinä vaikutta"jonkun verran myös vaihtamiseen")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Ei, polkimesta lähtee vaan johtojaatlas kirjoitti:Mutta onko se potikka niinkuin vanhemmissa konehuoneen puolella vaijerin päässä vai ihan polkimella potikka?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 kaasupoljin = tyyppivika?
Polkimen toiminna(vian) näkee melkeen millä testerilä vaanTalotaikuri kirjoitti:Terve.
Onko muilla w211 kaasupolkimeen kyllästyneitä. Esimerkiksi 40km/h on vaikea ajaa tasaisesti sillä pienen pieni painallus saa nopeuden heti töksäyttämällä nousemaan. Juuri tämmösessä hitaassa kaupunkiajossa sen huomaa/letkassa ajaessa. Vähän tuomonen on/off tyylinen eli joko mennään liian hiljaa tai liian nopeaa koska kaasupolkimessa tavallaan tuntuu pykälä jonka kohdalla muutaman millin liike avaa kaasua reippaammin ja vastaavasti siitä kohdalta höllääminen laskee nopeutta huomattavasti. Todella ärsyttävä, ei liene ominaisuus joten mistä vikaa voisi alkaa tutkimaan, vähän tuntuu että voi olla jossain muuallakin vika kuin polkimessa.
(vika tosin sattaa olla muualla polkimet hajoilee yleensä "harvoin hajoilee"
niin että ei toimi
Ollenkaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659