W211 200 cdi talviautona
W211 200 cdi talviautona
Talvi tulee, halusi tai ei. Talvesta ei nykymesellä ole kokemusta. Auto kun vieltä tuontitavaraa, niin eipä tuossa Webastoa tai lohkolämmitintä ole. Eli millanen on tuossa käynnistyvyys, kun puhutaan oikeista pakkasista? Entäs lämpeneekö CDI-kone talvella kunnolla, vai tarviiko keulaa peitella Wolkkarin tyyliin.
Kellään noin hintatietoa lohkolämmittimestä, sisähaaroineen ja löytyykö oikeaa lämmitintä, ei mitää letku/säteilyhärpäkettä. Entäs mihin hintaa Webastoa/Eberiä on porukka saanut?
Kellään noin hintatietoa lohkolämmittimestä, sisähaaroineen ja löytyykö oikeaa lämmitintä, ei mitää letku/säteilyhärpäkettä. Entäs mihin hintaa Webastoa/Eberiä on porukka saanut?
Re: W211 200 cdi talviautona
Tuossa defan taulukko katsele sieltä sopiva
http://www.oulunpolar.fi/taulukot/defalohko.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo webasto tulee aika kalliiksi kun pitää tehdä noita polttoaine linjoja ja sähköjohdon vetoja + paljon muuta tietysti jos itse osaa nuo kytkennät tehdä samille niin ei tuo webasto niin kallis ole polttoaine putket on kova haaste
http://www.oulunpolar.fi/taulukot/defalohko.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo webasto tulee aika kalliiksi kun pitää tehdä noita polttoaine linjoja ja sähköjohdon vetoja + paljon muuta tietysti jos itse osaa nuo kytkennät tehdä samille niin ei tuo webasto niin kallis ole polttoaine putket on kova haaste
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 200 cdi talviautona
270 CDI ja 320 CDI tuntuvat lämpeävän talvella varsin mukavasti kun termostaatti on kunnossa. Lohkolämmittimen ja mahdollisen sisätilanlämmittimen lisäksi suosittelen laittamaan defan akkulaturin, erittäin kätevä kapistus eikä tarvitse katsella herjoja matalasta akkujännitteestä.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 200 cdi talviautona
Katso ihan ensimmäiseksi mikä siellä on akkuna jos on joku 70 Ah:n akku niin tiedossa on ongelmia. Tilalle 100 Ah:n akku, se on sitten ihan makuasia heitätkö ylihinnoitellun ja pohjolan olosuhteisin täysin sopimattoman AGM vai jonkun perinteisemmän tilalle. Tämä varsinkin pitää muistaa jos rupeat pelaaman webaston etc lämmittimien kanssa. Sitten hommaa joko valmis tai tee muovilevy jolla peität jäähdyttimen yläosan, sen saa laittaa paikallleen silloin kun ulkoilma alkaa olla alle +5 asteen. Katsot vielä että termostaatti pelaa, käyntilämpötilan pitäisi olla 90 asteen luokkaa. 211 minusta kannattaa olla varovainen sisätilanlämmittimen kanssa, jos sillä rupeaa sulattamaan lunta niin sulamisvesi valuu etuovien koloon ja lopulta kun sitä jäätä on tarpeeksi se syö ovien alaetureunan pokauksista maalin kun niitä ovia avataan väkisin. Auton omilla lämmityslaitteilla varustettuna oikeissa talviolosuhteissa eka auto jossa ajon aikana samalla kertaa ei pala korvalehdet ja varpaat palellu. Tietysti talviautoiluun lisäksi kuuluu että täytä semmoinen 4 - 5 l:n kanisteri tai pari parin litran astiaa hiekalla tai mitä rakeita ne tarjoaakaan, sekä vanha matto jos sattuu jäämään kiinni olisi kova sana takaloosterissa lapion ohella. Käynnistyskaapelit, niiden kanssa pitää olla hemmetin varovainen koska niillä voi tuhota tuhansien eurojen arvosta elektroniikkaa omasta autosta vaikka ne olisivat oikein kytketty. Vielä kun pitää autossa kunnon kinttaat ja jalkineet niin mesemies ei ole se joka auttaessaan kanssa autoilijoita palelee tienposkessa.
Viimeksi muokannut Oberland, Ti 07.08.2012 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 200 cdi talviautona
Täällä on kans jotakin juttua Webasto/Eberi ja lohkolämppäreistä. Siellä tosin puhutaan 212-korista mutta eipä ne lämppärit (eikä hinnatkaan) juuri eroa 211-korisen kanssa.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 200 cdi talviautona
Itellä pelkkä wepasto ja sillä hyvin pärjää kun hankkii esim. C-tek akkulaturin kaveriks. Nimim. Muutaman kerran akku tyhjänä kovilla pakkasilla.. Akkutalohan ois myyny heti mielellään uuden akun kun oli jo 3 vuotta vanhakin Exiden akku mutta ongelmat loppu siihen ku laitto ton laturin ja piti työpaikalla roikassa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 200 cdi talviautona
Itellä ei ole myöskään mitään lämppäreitä ja komeasti pelaa talvella. Kunhan muistaa että siinä akussa on potkua. Termari kun kunnossa niin lämpiää komeesti. Tuolla ylempänä myös mainittiin hiekat ja lapiot. Hyvä nastarengas mielestäni korvaa työkalut. Kyllä sillä liikkeelle pääsee, jos ei poistu virallisilta teiltä ja koittaa hieman etukäteen katsella millaseen lumikasaan on ajamassa.
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Re: W211 200 cdi talviautona
AGM 95Ah niin ei tarvitse taistella jänniteherjojen kanssa, samalla akkuohjainlaitteen päivitys kun vaihdattaa akun.Oberland kirjoitti:Tilalle 100 Ah:n akku, se on sitten ihan makuasia heitätkö ylihinnoitellun ja pohjolan olosuhteisin täysin sopimattoman AGM vai jonkun perinteisemmän tilalle.
Normiakkuja on jouduttu ihan tarpeeksi vaihtelemaan AGM:iin kun eivät jaksa 211:ssa.
Lohkolämmitin on 200:ssa perinteinen lokin kylkeen laitettava.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 200 cdi talviautona
Nykyinen ollut 2 v ajettu joku 60000 km:ä eikä ole herjannut kertaakaan AGM ei ladannut ollenkaan 800 km:n ajomatkalla talvipakkasilla 0 keleillä alkoi kitinä, edellenkin AGM on elektroniikan varavoima akku joka purkaa syvältä ja latautuu kylmässä helevetin huonosti. Hyvän akun saa parhaimmillaan 150 erkkiin ja täydestä sudesta joka maksaa 2 - 3 kertaa enemmän. Tosiaan talvikumit 205 leveydeltään on enemmän kuin ok, itsellä on 225/55/16 ja ne on automaattilootaiseen takavetoiseen liian leveät.
Mutta mitä tässä nyt kinastelemaan ei mersun omistaja tarvitse kuin paperiklemmarin, ilmastointi teippiä ja sveitsinlinkkarin tai kunnon puukon ehkä joku moinitoimityökalu http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9pV8eSMAIs#" onclick="window.open(this.href);return false;! .
Mutta mitä tässä nyt kinastelemaan ei mersun omistaja tarvitse kuin paperiklemmarin, ilmastointi teippiä ja sveitsinlinkkarin tai kunnon puukon ehkä joku moinitoimityökalu http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9pV8eSMAIs#" onclick="window.open(this.href);return false;! .
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 200 cdi talviautona
Täällä pyörii nokiat kesät talvet 211 alla 205/60-16 koossa , mersun originaali aluvanteilla ( 7,5" x 16 ). Ei vetele urissa, voin suositella. Muistakaa rengaskaupoilla katsoa oikea kantavuus renkailleOberland kirjoitti:Tosiaan talvikumit 205 leveydeltään on enemmän kuin ok, itsellä on 225/55/16 ja ne on automaattilootaiseen takavetoiseen liian leveät.
Re: W211 200 cdi talviautona
Pieleen meni. AGM edut tulevat esiin juurikin kylmissä olosuhteissa ja tilanteissa joissa virrankulutus on suurta ja pitää latautua nopeasti.edellenkin AGM on elektroniikan varavoima akku joka purkaa syvältä ja latautuu kylmässä helevetin huonosti
Yhden viallisen akun kokemuksella ei kannata kirjoitella "totuuksia".
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 200 cdi talviautona
Akkuliike ei löytänyt myymästään exiden akusta mitään vikaa ihan priima tavaraa, se vain käytössä lopetteli lataamisen "pakkasessa" noin 0 celsius asteessa. Taas väitteet perusakun huonosta kestosta... vajaa kaksi vuotta ajettu itse asiassa vaille 80000 km:ä eikä yhtään herjaa akusta tietokoneesta väitteesi mukaan niitä kaiketi olisi pitänyt vaihdella joka toinen kuukausi. Nyt taitaa pata soimata kattilaa totuuksista.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 200 cdi talviautona
Tiedän että normiakku on joissain 211:ssa toiminut ongelmitta, yleensä niissä tapauksissa auton käyttö ei ole akun suhteen suurimpia vaatimuksia asettavaa.
Joka talvi ongelmia kuitenkin korjataan vaihtamalla uuden tavallisen akun tilalle AGM akku.
Nämä tapaukset ovat tietysti sellaisia että alkuperäisen akun mentyä huonoon kuntoon on varaosaliikkeestä myyty tilalle tavallinen akku.
Pahimmillaan myyjänä on joku varsinainen "akkutalo" ja sitten joskus joutuu tavallaan sivullisena kiistelemään kyseisen liikkeen kanssa asiasta, eräskin akun myynyt jaksoi jankata aiheesta loputtomiin vaikka heti aluksi kysyin miksi hän oli 211.een myynyt tavallisen akun akkuvalmistajan suositusten vastaisesti ?
"Kyllä se on yhtä hyvä ihan varmasti plaaplaaplaa..."
Yritin selittää että olkoon miten hyvä vaan niin asiakas ei ole tyytyväinen kun ajoon lähtiessä näyttää aina tältä:
Ihan hyvä juttu että joidenkin ajossa normiakku toimii, onhan siinä sitten säästynyt kymmeniä euroja.
Sitä en käsitä mikä akkumyyjien ajatuksena on siinä että myydään akku jota ei suositella kyseiseen autoon ?
Joka talvi ongelmia kuitenkin korjataan vaihtamalla uuden tavallisen akun tilalle AGM akku.
Nämä tapaukset ovat tietysti sellaisia että alkuperäisen akun mentyä huonoon kuntoon on varaosaliikkeestä myyty tilalle tavallinen akku.
Pahimmillaan myyjänä on joku varsinainen "akkutalo" ja sitten joskus joutuu tavallaan sivullisena kiistelemään kyseisen liikkeen kanssa asiasta, eräskin akun myynyt jaksoi jankata aiheesta loputtomiin vaikka heti aluksi kysyin miksi hän oli 211.een myynyt tavallisen akun akkuvalmistajan suositusten vastaisesti ?
"Kyllä se on yhtä hyvä ihan varmasti plaaplaaplaa..."
Yritin selittää että olkoon miten hyvä vaan niin asiakas ei ole tyytyväinen kun ajoon lähtiessä näyttää aina tältä:
Ihan hyvä juttu että joidenkin ajossa normiakku toimii, onhan siinä sitten säästynyt kymmeniä euroja.
Sitä en käsitä mikä akkumyyjien ajatuksena on siinä että myydään akku jota ei suositella kyseiseen autoon ?
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 200 cdi talviautona
Akku vaihdettiin Veholla. Tosin taitaa olla aika hyödytöntä kiistellä akku tyypistä kukin tulee omassa uskossaan autuaaksi. Säästö taisi kyllä olla lähempänä 200 €:a.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
- Meissenkeri
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: La 23.07.2011 23:35
Re: W211 200 cdi talviautona
Uusi Vartan 95Ah AGM-akku maksoi viime syksynä paikoilleen laitettuna tasan 200 euroa ja pikkuakku 60 euroa, että en ymmärrä miten tuosta saa kahdensadan euron säästön aikaiseksi, jos laittaa tavallisen akun.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 200 cdi talviautona
Toissa talvena (2010) tapaninpäivän iltana tuli kaivettua netistä hintoja Vartan Silver 100 Ah:a tarjouksesta noin 156 €:a ja vastaavat AGM akut luokkaa + 350 e:a. Näyttää muuten tänä päivänä olevan esim. Vartan akuilla aika paljon hinta hajontaa kun saman akun normaali hinta on 325 €:a ja myydään 230 e:oon.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 200 cdi talviautona
Bosch S6 ja Varta G14 maksavat noin 200 euroa, kyseiset siis juuri 211-koriseen mersuun sopivia AGM 95Ah akkuja.
Hinnat ovat olleet samoissa jo vuosia. Millään normiakulla ei saada niihin verraten kymppejä suurempaa säästöä.
Akkuvalitsin
Varta G14
Sznajder on halpa, en tiedä millainen laatu
Klik
Hinnat ovat olleet samoissa jo vuosia. Millään normiakulla ei saada niihin verraten kymppejä suurempaa säästöä.
Akkuvalitsin
Varta G14
Sznajder on halpa, en tiedä millainen laatu
Klik
wiimax.fi
Re: W211 200 cdi talviautona
Eihän tässä oo mitään järkeä. Ensin säästetään akun ostossa se kymppi taikka pari(t), sitten kitistään, että ei toimi => mittaristo herjaa. Sitten sitä autua kiikutetään kymmeniä jopa satoja kilometrejä *:rin nokkaan ja hymyillään, että ompa halpaa. Makso vaan muutaman kympin + bensat.
Ostakaa heti vaan se esim. Vartan G14 akku niin ei tartte hyppiä akun takia kaupoissa taikka *:rien luona. Säästyy polttoainerahat ja *:ri rahat, jotka korvaa sen AGM-akun hintaeron nopiasti.
Kuinka paljon te arvostatte sitä, että se auto toimii ja pelaa silloin kun sitä tarttee????
Mulla olis varastossa yks mesen alkuperäinen AGM-akku kaupan.
Ostakaa heti vaan se esim. Vartan G14 akku niin ei tartte hyppiä akun takia kaupoissa taikka *:rien luona. Säästyy polttoainerahat ja *:ri rahat, jotka korvaa sen AGM-akun hintaeron nopiasti.
Kuinka paljon te arvostatte sitä, että se auto toimii ja pelaa silloin kun sitä tarttee????
Mulla olis varastossa yks mesen alkuperäinen AGM-akku kaupan.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 200 cdi talviautona
Alkuperäinen vartan normiakku omassa, 7v vanha. -25 pakkasessa penkinlämmittimet ym 4min startista pois käytöstä mut muuten toimii hyvin. Varmaan tänä talvena uusittava sitten kun ei enää starttaa. Jos jänniterajat päivitetty niin uus normiakkukin ihan käypä eikä herjaa mitään jos ajaa muutakin ku kauppaan eikä webasto koko ajan päällä.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: W211 200 cdi talviautona
Olipa kerran tavallinen akku mulla Bemarissa. Kun sen asensin konttiin, niin se ylivuotoletku olikin mennyt lyttyyn akun taakse. Ja koska letku oli tukossa, niin akkuhan oli sylkenyt hapot konttiin ja akku alkoi kurkistelemaan ulkoilmaa pellin syövyttyä. Halpaako oli sitten sekin korjauttaa. No nyt on AGM-akku, ja hienosti on pelannut Exiden "huippu"akkuun verrattuna.
Re: W211 200 cdi talviautona
Pitääkö asennusvirheestä syyttää akkua?Ide kirjoitti:Olipa kerran tavallinen akku mulla Bemarissa. Kun sen asensin konttiin, niin se ylivuotoletku olikin mennyt lyttyyn akun taakse. Ja koska letku oli tukossa, niin akkuhan oli sylkenyt hapot konttiin ja akku alkoi kurkistelemaan ulkoilmaa pellin syövyttyä. Halpaako oli sitten sekin korjauttaa. No nyt on AGM-akku, ja hienosti on pelannut Exiden "huippu"akkuun verrattuna.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 200 cdi talviautona
Ei pidä. Mutta AGM-akku toimii tavallista paremmin ja olisi tuoltakin vahingolta säästynyt, jos olisi tullut alunperin hommattua parempi akku.ssuvik kirjoitti:Pitääkö asennusvirheestä syyttää akkua?
Re: W211 200 cdi talviautona
Totta.Ide kirjoitti:Ei pidä. Mutta AGM-akku toimii tavallista paremmin ja olisi tuoltakin vahingolta säästynyt, jos olisi tullut alunperin hommattua parempi akku.ssuvik kirjoitti:Pitääkö asennusvirheestä syyttää akkua?
E350CDI&A180CDI
Re: W211 200 cdi talviautona
Nyt alkaa olla vuosi kasassa W211 mallilla. Ollut positiivinen yllätys.
TM talviautovertailussa vuonna 2003 E200 sai kolme tähteä. Kiiteltiin yleistä laatua, etenemiskykyä ja pieniä päästöjä. Moitteita tuli liiän herkästä ESP-järjestelmästä, ohjaustunnosta ja jarruista. Xenon-valot oli myös toivelistalla halogeenivelojen kantaman jäädessä 70 metrin tasolle mikä ei tosin ollut lähelläkään vertailun huonoimia suorituksia.
Hyvää:
- tehokas lämmityslaite
- vakaa ja helppo ajettava
- hyvin toimivat hallintalaitteet joita on helppo käyttää myös hanskat kädessä
- pieni kulutus
- automaattisesti himmenevät peilit aivan loistava varuste
- jarruissa ylättävän hyvä tuntuma
Huonoa:
- tuulilasin pyyhkijöitä ei saa nostettua ylös
- konehuoneen vedenpoisto suunniteltu siten että sulattaa lunta pitkään sisäilmaan
- ESP todella yliherkäksi säädetty
Konaisuutena paljon parempi talviauto kun uskalsin odottaa.
TM talviautovertailussa vuonna 2003 E200 sai kolme tähteä. Kiiteltiin yleistä laatua, etenemiskykyä ja pieniä päästöjä. Moitteita tuli liiän herkästä ESP-järjestelmästä, ohjaustunnosta ja jarruista. Xenon-valot oli myös toivelistalla halogeenivelojen kantaman jäädessä 70 metrin tasolle mikä ei tosin ollut lähelläkään vertailun huonoimia suorituksia.
Hyvää:
- tehokas lämmityslaite
- vakaa ja helppo ajettava
- hyvin toimivat hallintalaitteet joita on helppo käyttää myös hanskat kädessä
- pieni kulutus
- automaattisesti himmenevät peilit aivan loistava varuste
- jarruissa ylättävän hyvä tuntuma
Huonoa:
- tuulilasin pyyhkijöitä ei saa nostettua ylös
- konehuoneen vedenpoisto suunniteltu siten että sulattaa lunta pitkään sisäilmaan
- ESP todella yliherkäksi säädetty
Konaisuutena paljon parempi talviauto kun uskalsin odottaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Meissenkeri
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: La 23.07.2011 23:35
Re: W211 200 cdi talviautona
Tuulilasinpyyhkijät saa nostettua ylös, kun laittaa pyyhkimet päälle ja katkaisee virran silloin kun ne ovat yläasennossa, niin jäävät semmoiseen asentoon, että pystyy nostamaan.
SBC-jarrujen kanssa tosiaan kannattaa jättää turha vaatimattomuus pois, toimiessaan ja mikeipä ne toimisi, ne ovat aivan ylivertaiset perinteisiin jarruihin nähden.
SBC-jarrujen kanssa tosiaan kannattaa jättää turha vaatimattomuus pois, toimiessaan ja mikeipä ne toimisi, ne ovat aivan ylivertaiset perinteisiin jarruihin nähden.
Re: W211 200 cdi talviautona
Voi olla, että etenemiskykyä kiiteltiin takavetoisten joukossa. Kukaan täysjärkinen ei kiittele minkäänNoname kirjoitti: TM talviautovertailussa vuonna 2003 E200 sai kolme tähteä. Kiiteltiin yleistä laatua, etenemiskykyä ja pieniä päästöjä.
takavetoisen etenemiskykyä, jos samasta autosta on saatavana nelivetoinenkin malli.
Jos akkua vaihdattaa Veholla, niin 200 euron säästö kuulostaa ihan mahdolliselta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 200 cdi talviautona
Alkuperäinen akku on väriltään musta, valkoiset etiketit, Vartan valmistama.Ana007 kirjoitti:Alkuperäinen vartan normiakku omassa, 7v vanha.
Niitä on kahta eri kokoa joista pienempi on 70Ah ja suurempi taisi olla 95Ah.
Kyseessä on AGM akku. Akussa ei ole kirjaimia "AGM" vaan siinä lukee "VRLA-batterie".
wiimax.fi
Re: W211 200 cdi talviautona
Niinpäs se tosiaan onkin. Musta ja 95Ah.dealer kirjoitti:Alkuperäinen akku on väriltään musta, valkoiset etiketit, Vartan valmistama.Ana007 kirjoitti:Alkuperäinen vartan normiakku omassa, 7v vanha.
Niitä on kahta eri kokoa joista pienempi on 70Ah ja suurempi taisi olla 95Ah.
Kyseessä on AGM akku. Akussa ei ole kirjaimia "AGM" vaan siinä lukee "VRLA-batterie".
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82