W124, mitä jengi tankkaa bensaan?
Kyllä ainakin tuossa -88 300CE:ssä on kiekko, itse asiassa kaksikin.
Sytytyksen säätökiekko on normaalilla paikallaan sulakeboksin vieressä ja kiekko, josta säädetään ilmeisesti ruiskun säätöjä kattimallissa, on akun suojamuovin takana rintapellissä kiinni. Ja se on vielä sinetöity, joten sitä ei varmaan kannata alkaa ropaamaan.
Kyllä 230:ssä tuollainen pitäisi olla, tuossa 24V:ssä voi olla hyvin paljon mahdollista ettei sitä ole. Ja jos se on farkussa / sedanissa, niin kyllähän se on silloin coupessakin. Voi vaan olla eri paikkaan plätätty.
Sytytyksen säätökiekko on normaalilla paikallaan sulakeboksin vieressä ja kiekko, josta säädetään ilmeisesti ruiskun säätöjä kattimallissa, on akun suojamuovin takana rintapellissä kiinni. Ja se on vielä sinetöity, joten sitä ei varmaan kannata alkaa ropaamaan.
Kyllä 230:ssä tuollainen pitäisi olla, tuossa 24V:ssä voi olla hyvin paljon mahdollista ettei sitä ole. Ja jos se on farkussa / sedanissa, niin kyllähän se on silloin coupessakin. Voi vaan olla eri paikkaan plätätty.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
no niin,nyt on konehuonetta taas vilkuiltu ja siellä ei todellakaan ole mitään kiekkoa!mutta jottei keskustelu käy liian ykstoikkoseksi,niin,otin sen suojamuovin pois akun takaa ja vot!sieltä löytyi jonkinlainen moottorinohjainboxi(computer),sekä sen vasemmalta puolelta pienempi boxi jossa luki MAS ja sen päällä on namikka jossa on 1/0,valitsin on asennossa 1,niin,että mikähän vekotin se tämä on!!
"kyllä mersu on ihme vekotin"
"kyllä mersu on ihme vekotin"
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
On hyvin paljon mahdollista, ettei tuossa uudemmassa 24V:ssä ole tuota manuaalista säätöä, vaan säätö tapahtuu automatiikan avulla.
Onhan tuon 24V:n ruiskutuspumppu ja sytytyksen osat ihan erilaisia, kuin tukkoisasti hengittävässä veljessään. Muutenkin tuon 24V:n vara- ja huolto-osat on yleensä huomattavasti kalliimpia kuin 12V:ssä.
280:sen ja 320:sen osat ovatkin sitten lähempänä 3-satkun hintoja.
Onhan tuon 24V:n ruiskutuspumppu ja sytytyksen osat ihan erilaisia, kuin tukkoisasti hengittävässä veljessään. Muutenkin tuon 24V:n vara- ja huolto-osat on yleensä huomattavasti kalliimpia kuin 12V:ssä.
280:sen ja 320:sen osat ovatkin sitten lähempänä 3-satkun hintoja.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
make kirjoitti:no niin,nyt on konehuonetta taas vilkuiltu ja siellä ei todellakaan ole mitään kiekkoa!mutta jottei keskustelu käy liian ykstoikkoseksi,niin,otin sen suojamuovin pois akun takaa ja vot!sieltä löytyi jonkinlainen moottorinohjainboxi(computer),sekä sen vasemmalta puolelta pienempi boxi jossa luki MAS ja sen päällä on namikka jossa on 1/0,valitsin on asennossa 1,niin,että mikähän vekotin se tämä on!!
"kyllä mersu on ihme vekotin"
niin,onko tietoa tästä MAS-BOXISTA?
ja löytyykö se muista w124 meseistä
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Samassa veneessä ollaan siis moniventtiilin kanssa, ei kiekkoa mailla eikä halmeilla ja tuo mokoma "MAS" siellä nyt on mutta ei paljonkaan kerro. Joka tapauksessa oletan nyt että korkeampi oktaani ehkäisis jatkossa esim.venttiiliongelmat 95:ta paremmin, joten litkitään 98:a varmaan sit tästä lähin hundra procent.make kirjoitti:no niin,nyt on konehuonetta taas vilkuiltu ja siellä ei todellakaan ole mitään kiekkoa!
niin,onko tietoa tästä MAS-BOXISTA?
ja löytyykö se muista w124 meseistä
Vielä jos meikäläisillä ois nyt sit se automaatio josta aiemmin puhuttiin niin avot.
t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
MAS
No jotakin sentään asialliseen kysymykseen- tietotaito ei riitä pajatson tyhjentämiseen mutta:make kirjoitti: niin,onko tietoa tästä MAS-BOXISTA?
ja löytyykö se muista w124 meseistä
MAS on yleensä mass airflow sensor, mutta teidän tapauksessanne se nyt tarkoittaa ohjausboksia. Teillä on käsittääkseni sitten uudempi ilmamääränmittari (ei enää mekaaninen), mutta pitäisi silti olla jatkuvasuihkutteinen ruisku- onko vissiin viimeinen KE?
MAS contol unitin lisäksi pitäisi vissiin olla varsinainen ECU- en tiedä tarkoitatteko MASsilla nyt koko systeemiä vai pelkkää MAS control yksikköä (en tunne 104:n järjestelyä).Kyseisen sukupolven ECUssa on säädöt ruiskutukselle, ja tyhjäkäynnille etc. Lisäksi jotain juttuja mitä ei aiemmissa ole- yksi saman sukupolven ruiskulla olevalla 500SL:llä ajellut tyyppi väitti joskus, että järjestelmässa on mm. katalysaattorin lämmitystoiminto, joka säätää laatikkoa siten, että 2->3 vaihto on viivästetty niin kauan kunnes katalysaatori on lämmin-liekö teilläkin sama. Toista tyypin väitettä en uskalla tähän aikaan edes kirjoittaa.
Tuota mainittua vehjettä ohimennen tutkineena voin kuitenkin kokolailla varmaksi ehdottaa, että teilläkin on nakutuksen tunnistin. Se on (musta) mötikkä, joka on lohkon kyljessä kiinni, ja liittyy sytkäkompuutteriin. Teilläkin siis sytkää ohjataan erikseen, mutta ei tuon sukupolven boksissa todennäköisesti ole mitään säätökiekkoa- kone hoitaa säädöt.
Olikohan muuten sama ruisku myös 90-luvun alun 103:ssa... vähän arvelisin näin- ei siis olisi pelkästään moniventtiiliversion juttu.
Kommentti: sen verran soopaa tuli aluksi mukaan, että piti vähän editoida.
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: MAS
pitänee hyvinkin paikkansa,koska kun autolla lähtee kylmänä ajelemaan,niin vaihto 2-3 tapahtuu huomattavasti myöhemmin kylmällä koneella.se MAS-boxissa oleva kykin 1/0,on vielä epäselvä,mutta jos se on semmonen että tuon "lämmitys"jutskan saa pois,ellei autossa ole kattia.?juuso kirjoitti: Lisäksi jotain juttuja mitä ei aiemmissa ole- yksi saman sukupolven ruiskulla olevalla 500SL:llä ajellut tyyppi väitti joskus, että järjestelmässa on mm. katalysaattorin lämmitystoiminto, joka säätää laatikkoa siten, että 2->3 vaihto on viivästetty niin kauan kunnes katalysaatori on lämmin-liekö teilläkin sama. Toista tyypin väitettä en uskalla tähän aikaan edes kirjoittaa.
i]
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Mulla toimii 200b -84 kaikista parhaiten 98:lla. Kun 95 laittaa tankkiin niin tuntuu kuin kone tulisi astetta myöhempään kehiin kaasunpainalluksen jälkeen.
Onkohan noissa w123:ssa sitä säätökiekkoa, kone M102?
Onkohan noissa w123:ssa sitä säätökiekkoa, kone M102?
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
95/98
Olisiko näin että M103 koneessa kiekko löytyy, mutta M104 kone säätää itse ennakon kohdalleen? En usko että korimallilla on merkitystä.
Itselläni 300CE -88 :ssa kiekko oli, mutta E320 -94 :ssä sitä ei ole.
Itselläni 300CE -88 :ssa kiekko oli, mutta E320 -94 :ssä sitä ei ole.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
l'adattamento al carburante impiegato avviene automaticamente
tramite la regolazione antibattito del motore
the adaptation to the employed fuel automatically happens through the regulation antiheartbeat of the motor
ei jaksa kirjoittaa enempää kääntösoftaa. mutta tosiaan ainakin tässä
vehkeessä on automaattinen toi ei tartte konehuoneesta käsin käydä kääntelemässä kun haluaa polttoaine laatua vaihtaa.
vihoviimistä kun joutuu italiaa käntään.
tramite la regolazione antibattito del motore
the adaptation to the employed fuel automatically happens through the regulation antiheartbeat of the motor
ei jaksa kirjoittaa enempää kääntösoftaa. mutta tosiaan ainakin tässä
vehkeessä on automaattinen toi ei tartte konehuoneesta käsin käydä kääntelemässä kun haluaa polttoaine laatua vaihtaa.
vihoviimistä kun joutuu italiaa käntään.
220.128 Black Mirror
Ne tulpat ovat releitä. Lukkoperän, ABS:n ja sensemmoisien.Juhana kirjoitti:...kolusi kaikki paikat mitä sulakkeiden ympärillä on 40 sentin säteellä; se boksi kajuuttaan päin piti jotain aivan muuta taajuutta sisällään.. Numerollisia tulppia on reunassa lähempänä nokkaa montakin...
W208 CLK230K kulki ihan hienosti 95E:llä vaikka virallisesti kehotettiin 98E:tä käyttämään.
W203 C320 on vielä tutkinnan alla. Amerikkalaisella premium-bensalla se ainakin toimii hienosti. Suomalaisittain ilmoitettava oktaaniluku on tuolloin kuulemma haarukassa 95-98. Regularia, 91-92 -oktaanista en ole kehdannut laittaa, mutta eiköhän sekin päivä vielä tule. Manuaali sanoo polttoaineasiasta jotakuinkin seuraavasti: "Jos kaahaat, laita premiumia - jos ajelet rauhallisesti, regulari on ihan hyvä."
-T
MAS
Nyt kun täällä on jo tosi asiantuntijoita yms.Jack,Ponttooni yms, niin herätelläämpä vanhaa asiaa,eli mikä on tuo kumma MAS_boksi,mitä sen katkaisijalla on "virkaa" 1/0??make kirjoitti:no niin,nyt on konehuonetta taas vilkuiltu ja siellä ei todellakaan ole mitään kiekkoa!mutta jottei keskustelu käy liian ykstoikkoseksi,niin,otin sen suojamuovin pois akun takaa ja vot!sieltä löytyi jonkinlainen moottorinohjainboxi(computer),sekä sen vasemmalta puolelta pienempi boxi jossa luki MAS ja sen päällä on namikka jossa on 1/0,valitsin on asennossa 1,niin,että mikähän vekotin se tämä on!!
"kyllä mersu on ihme vekotin"
Löytyy ainakin meikäläisen autosta akun takaa,en tiedä löytyykö kaikista bensamalleista
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
No enpä ole tässäkään asiassa mikään tuntija, mutta vastataan nyt mitä on eteen tullut.
Omassa -91 W201/M102:ssa käytän yleensä 95:ta S:llä, koska toimii yhtä hyvin kuin 98.
Aioin kerran kokeilla 98:lla aikaistaa sytytystä, mutta valitsimessa ei ollutkaan valmiina koodivastuksia 1/2/3 paikoilla.
Alla olevissa malleissa on 55 napainen ECU (KE55):
M103 190E, 260E, 300E, TE, CE 1989–1993
M104 300CE, TE-24, 300SL 1990–1993
M119 500SL 1990–1993
Tuo ECU hoitelee mm. sen automaatin 2->3 vaihtopisteen, kun kone kylmä/kuuma.
MAS on Engine Systems Control Unit, joka löytyy noista KE55 vehkeistä. Se hoitelee mm. polttoainereleen hommat ynnä jotain muuta "pientä".
MAS:n 1/0 kytkimestä mulla ei oo hajuakaan.
En tiedä minkälaiset sytytyksen säätöyksiköt noissa y.o. vehkeissä on.
Onko noissa muuten kaikissa nakutus-anturit? Erään kaavion mukaan ei.
Nalkutus-anturia ei yleensä käytetä varsinaisesti ennakon säätöön vaan ainoastaan varolaittena, joka kyllä tarpeen mukaan pienentää ennakkoa.
Voihan se olla, että nakutus-anturia käytetään myös automaattiseen ennakon valintaan. Antiheartbeat of the motor???
Omassa -91 W201/M102:ssa käytän yleensä 95:ta S:llä, koska toimii yhtä hyvin kuin 98.
Aioin kerran kokeilla 98:lla aikaistaa sytytystä, mutta valitsimessa ei ollutkaan valmiina koodivastuksia 1/2/3 paikoilla.
Alla olevissa malleissa on 55 napainen ECU (KE55):
M103 190E, 260E, 300E, TE, CE 1989–1993
M104 300CE, TE-24, 300SL 1990–1993
M119 500SL 1990–1993
Tuo ECU hoitelee mm. sen automaatin 2->3 vaihtopisteen, kun kone kylmä/kuuma.
MAS on Engine Systems Control Unit, joka löytyy noista KE55 vehkeistä. Se hoitelee mm. polttoainereleen hommat ynnä jotain muuta "pientä".
MAS:n 1/0 kytkimestä mulla ei oo hajuakaan.
En tiedä minkälaiset sytytyksen säätöyksiköt noissa y.o. vehkeissä on.
Onko noissa muuten kaikissa nakutus-anturit? Erään kaavion mukaan ei.
Nalkutus-anturia ei yleensä käytetä varsinaisesti ennakon säätöön vaan ainoastaan varolaittena, joka kyllä tarpeen mukaan pienentää ennakkoa.
Voihan se olla, että nakutus-anturia käytetään myös automaattiseen ennakon valintaan. Antiheartbeat of the motor???
Eli, S=Super ja kaikki suomen huoltoasemilla myytävät bensat vastaavat Superia, eli 95 oktaanisella säätöpistoke asennossa S. 104 moottorissa säätöpistoketta ei ole, jos on "sähköruisku", koska niissä on nakutustunnistin. KE Jetronikeilla varustetuissa 104 moottoreita on myös nakutustunnistinta ja osassa ei, ja niissä on säätöpistoke. Eli riippuu monesta asiasta löytyykö sitä vai ei. Alustanumero on ainoa väline jolla sen pyystyy ilman autoa selvittämään . Vanhemmissa malleissa se oli KAT ja RUF malleissa.
Se MAS boksi 5-vaihteisen automaatin ohjainlaite.
Se MAS boksi 5-vaihteisen automaatin ohjainlaite.
Nesteen taulukko suositteleekin 230:een 98:a.enska kirjoitti:itse kyllä huomasin selvän ero 95 ja 98 välillä, 98:lla kone kävi paljon paremmin kuin 95:lla
Toisaalta 260:een suosittelee 95:sta , mutta kyllä paremmin tuntuu toimivan 98:lla.
Tai sitten se vaan tuntuu siltä?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Oktaanitarve
Oktaanitarve on yhtä paljon kiinni moottorin puristuksista kuin kuljettajan ajotottumuksistakin. Ellei kantta ole höylätty enempää kuin "lääkäri määrää", kestää 95 puristukset alkamatta käydä puolittain diisselinä.Jani kirjoitti: Nesteen taulukko suositteleekin 230:een 98:a.
Toisaalta 260:een suosittelee 95:sta , mutta kyllä paremmin tuntuu toimivan 98:lla.
Jos kuskilla on taipumusta vedätää isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, nousee paineet niin korkealle, että ainakin kuumassa ja karstaisessa koneessa tulee itsesytytystä. Silloin oktaaniluvun nosto auttaa.
Kumpaa itse tarvitsee, selviää kokeilemalla: tankkaa puolileen matalampaa. Jos moottori sinun ajotyylillä kakoo tai nakuttaa, pane tankki täyteen korkeampaa. Yleensä seoksena syntyvä "välioktaaninen" jo poistaa ongelmat.
Tunnen muutamia, jotka tankkaa vuoronperää korkeaa ja matalaa; tyhjään tankkiin kuitenkin vain korkeaa.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Itse löysin kiekon ja näen siinä ne S/N asennot ja numerot mutta missä on se nuolikohta mikä määrittää että missä asennossa se on ??? Pitäisikö sen olla suoraan ylöspäin, että missä asennossa se on? Jos näin on niin omassani se oli S-asennossa, ensimmäisen kerran tankkaamassa ja laitoin 95e.. Olen juuri tuon auton ostanut (W 124 230 CE -89) ja autossa käyntihäiriö...
Siinä runko-osassa olevan ylemmän "lukituskynnen" kohdalla, n. klo 1:n suuntaan sen pitäis osoittaa.
Kokeile tankata 98:a, tai käännä kiekko N-asentoon, niin näet johtuuko tuosta käynti häyriö.
Eli levitä lukituskynsiä ja vedä namiskuukkelia ulospäin, käännä "N" kohdalleen ja paina takaisin.
Kokeile tankata 98:a, tai käännä kiekko N-asentoon, niin näet johtuuko tuosta käynti häyriö.
Eli levitä lukituskynsiä ja vedä namiskuukkelia ulospäin, käännä "N" kohdalleen ja paina takaisin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Itse kysyin autoa ostaessa asiaa Veholta ja sanoivat että elektroniikka hoitelee homman, joten voi tankata mitä tykkää.. ei ole nakutusta esiintynyt 95:llakaan.
Kävin varsin vilkaseen konepellin alla, mutta tuollaista namiskaa ei löytynyt. Oisin ottanut kuvan, jos olisi löytynyt, sillä se kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa
Kävin varsin vilkaseen konepellin alla, mutta tuollaista namiskaa ei löytynyt. Oisin ottanut kuvan, jos olisi löytynyt, sillä se kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
JOO kyllä
98 E on paras !! suosittelen !!!!!!!!!!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)