V6 cdi imusarjan läpät?
V6 cdi imusarjan läpät?
Heitti auton vikatilaan ja tehot hävisi. Testeri antoi tietoa, että "Tarkasta rakenneosa M55 (imukanavan katkaisun mooottori). Säädin ilmoittaa viasta". Korjaamo meinasi, että puoli päivää menee korjatessa ja tietysti vasta viikon päästä kerkeävät. Onko kenelläkään tietoa, missä kohdin tämä imukanavan katkaisumoottori sijaitsee?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
imusarjan alla, itse läppämootorissa harvemmin on vikaa,
yleensä läpät jumissa/irti/vivut irti, ne kaikki vo poistaa jättää vaan sen mootorin sinne surraamaan
yleensä läpät jumissa/irti/vivut irti, ne kaikki vo poistaa jättää vaan sen mootorin sinne surraamaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Taitaa tuossa V6:ssa usein tiputtaa öljyä läppämoottorin päälle ja se rikkoo moottorin. Niitä putkien tiivisteitä on kai paranneltu ettei imupuolen öljyt valu tuolla tavalla ulos.CDI203 kirjoitti:imusarjan alla, itse läppämootorissa harvemmin on vikaa,
yleensä läpät jumissa/irti/vivut irti, ne kaikki vo poistaa jättää vaan sen mootorin sinne surraamaan
Eli vaatii vissiin aikalailla purkamista, jotta pääsee säätömoottoriin käsiksi... No pitää ootella ensviikkoon, saavat huollossa laitella.
Aika jännää muuten tämä vikatilassa ajelu: Laatikko nakkaa isompaa pykälää jo tuossa 1500rpm nurkilla, kickdown ei toimi ja alaspäin vaihtaa vasta kun kiekat tippuu 1000 nurkille. Melekeenpä pakko käyttää pakkovaihteita jos haluaa kiihdyttää edes jollain lailla muun liikenteen rytmiin.
Aika jännää muuten tämä vikatilassa ajelu: Laatikko nakkaa isompaa pykälää jo tuossa 1500rpm nurkilla, kickdown ei toimi ja alaspäin vaihtaa vasta kun kiekat tippuu 1000 nurkille. Melekeenpä pakko käyttää pakkovaihteita jos haluaa kiihdyttää edes jollain lailla muun liikenteen rytmiin.
Eikö 1500 ole ihan sopiva vaihtokohta muutenkin? Normaalissa liikenteessä pärjäämistä ei ole taidettu vikatilaa "suunnitellessa" huomioida, ellei sitten ole pyritty siihen että autolla ei pärjää liikenteessä ettei sillä ajettaisi enempää kuin huoltoon viemiseen tarvitaan.RikuK kirjoitti: Aika jännää muuten tämä vikatilassa ajelu: Laatikko nakkaa isompaa pykälää jo tuossa 1500rpm nurkilla, kickdown ei toimi ja alaspäin vaihtaa vasta kun kiekat tippuu 1000 nurkille. Melekeenpä pakko käyttää pakkovaihteita jos haluaa kiihdyttää edes jollain lailla muun liikenteen rytmiin.
Läppämoottorin päälle oli omassa autossa tipahdellut öljyä,vehon mukaan korjattu näitä jonkin verran.
Uusi läppämoottori, turbon letkun tiiviste ja työt.
Kustannukset reilu 600 EUR
Takuun piikkiin meni,tulipahan samalla testattua toimiiko takuu
Saksan tuontiin .Toimii!
Uusi läppämoottori, turbon letkun tiiviste ja työt.
Kustannukset reilu 600 EUR
Takuun piikkiin meni,tulipahan samalla testattua toimiiko takuu
Saksan tuontiin .Toimii!
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Paljonkos on ollut mittarissa ennenkuin läppämoottori on hajonnut? Itsellä läppämoottori sanoi itsensä viime viikolla irti 183tkm:ssä. En toki tiedä montako niitä tuohon jo on vaihdettu mutta oletan (toivon) ettei noita nyt ihan joka vuosi menisi.
C220d T 4-Matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re:
Huonosti tuli luettua otsikoDBFI kirjoitti:Taitaa tuossa V6:ssa usein tiputtaa öljyä läppämoottorin päälle ja se rikkoo moottorin. Niitä putkien tiivisteitä on kai paranneltu ettei imupuolen öljyt valu tuolla tavalla ulos.CDI203 kirjoitti:imusarjan alla, itse läppämootorissa harvemmin on vikaa,
yleensä läpät jumissa/irti/vivut irti, ne kaikki vo poistaa jättää vaan sen mootorin sinne surraamaan
Vastaus koski rivikonella olevia malleja(onneksi se ilmen jo tosta että mootorin sijainiksi on mainittua imusarjan alla)
Noissa v6 malleissa on useimiten säätömootori rikki (sen hyvän suunitelun takia)
Ja lisäksi useimiten hantin puolen läpät jumissa
Korjaus konstiksi käy sam kun rivi mallisa eli toimiva moottori johdon nokkan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Terve.
Jos DIY- mies haluaa kokeilla taitojaan, kuinka tuon läppämoottorin voisi puhdistaa ja testata irrallaan? Jos haluaa "varmistella" ja välttyä uuden ostolta. Ja jos samalla vielä heittää kirkuvaa lokkia niillä läppä härpäkkeillä? Olen tosin ymmärtänyt (om642/V6) näistä koneista notta tuo läppäsysteemi voisi jäädä paikoilleen auki asentoon ja riittäisi kun purkaa vivuston huiz hiddoon.? Imupuolen olen jo aiemmin siivonnut ölpästä ja kiristänyt puhdistetut tiivisteet kunnolla paikoilleen. Ei näyttäisi vuotavan enään. Se, että onko läppämoottori jo vaurioitunut, en tiedä. Ilmamäärämittarit ja viallinen läppämoottori eivät vissiin anna vikakoodia ennen lopullista antautumista?
M57- mallisista Baijerilaisista rivi kuutosista näitä purkaneena olen joutunut poistamaan myös em. läpät ja tulppaamaan aksilan rei'ät. Toimivat toistaiseksi ja jopa ihan hienosti. Alipainepuoli täytyi tietty tulpata huolella, jotta välttyy vikakoodeilta.
Aivan samalla kaavalla ei tästä Mercedeksen vinkkeli koneesta niitä voine purkaa(ko)?
/Pete
Jos DIY- mies haluaa kokeilla taitojaan, kuinka tuon läppämoottorin voisi puhdistaa ja testata irrallaan? Jos haluaa "varmistella" ja välttyä uuden ostolta. Ja jos samalla vielä heittää kirkuvaa lokkia niillä läppä härpäkkeillä? Olen tosin ymmärtänyt (om642/V6) näistä koneista notta tuo läppäsysteemi voisi jäädä paikoilleen auki asentoon ja riittäisi kun purkaa vivuston huiz hiddoon.? Imupuolen olen jo aiemmin siivonnut ölpästä ja kiristänyt puhdistetut tiivisteet kunnolla paikoilleen. Ei näyttäisi vuotavan enään. Se, että onko läppämoottori jo vaurioitunut, en tiedä. Ilmamäärämittarit ja viallinen läppämoottori eivät vissiin anna vikakoodia ennen lopullista antautumista?
M57- mallisista Baijerilaisista rivi kuutosista näitä purkaneena olen joutunut poistamaan myös em. läpät ja tulppaamaan aksilan rei'ät. Toimivat toistaiseksi ja jopa ihan hienosti. Alipainepuoli täytyi tietty tulpata huolella, jotta välttyy vikakoodeilta.
Aivan samalla kaavalla ei tästä Mercedeksen vinkkeli koneesta niitä voine purkaa(ko)?
/Pete
E320CDI
211.089
211.089
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Helpomalla pääset samaan loppu tulokseen kun napaat sen säätö moottorin sieltä käpälään ja katkaset siitä sen vivun molemista päistä(mahtuu sitten surraaman siellä paikassaan taika sitten jatkaa sitä johtoa ja laitta sen jonnekin muualle johdon nokaan pörräämänAPL kirjoitti:Terve.
Jos DIY- mies haluaa kokeilla taitojaan, kuinka tuon läppämoottorin voisi puhdistaa ja testata irrallaan? Jos haluaa "varmistella" ja välttyä uuden ostolta. Ja jos samalla vielä heittää kirkuvaa lokkia niillä läppä härpäkkeillä? Olen tosin ymmärtänyt (om642/V6) näistä koneista notta tuo läppäsysteemi voisi jäädä paikoilleen auki asentoon ja riittäisi kun purkaa vivuston huiz hiddoon.? Imupuolen olen jo aiemmin siivonnut ölpästä ja kiristänyt puhdistetut tiivisteet kunnolla paikoilleen. Ei näyttäisi vuotavan enään. Se, että onko läppämoottori jo vaurioitunut, en tiedä. Ilmamäärämittarit ja viallinen läppämoottori eivät vissiin anna vikakoodia ennen lopullista antautumista?
M57- mallisista Baijerilaisista rivi kuutosista näitä purkaneena olen joutunut poistamaan myös em. läpät ja tulppaamaan aksilan rei'ät. Toimivat toistaiseksi ja jopa ihan hienosti. Alipainepuoli täytyi tietty tulpata huolella, jotta välttyy vikakoodeilta.
Aivan samalla kaavalla ei tästä Mercedeksen vinkkeli koneesta niitä voine purkaa(ko)?
/Pete
sitten vaan jumitta imusarjan läpät auki asentoon (lokit taisi olla rauhoitettuja"ainakin joku malli niistä")
voi ne läpät ja akselit kaivella poiskin, sitten tulpat ne akselin reijjät, mootorin kuntoa voi tukia oikeestaan *:rin lisäksi vaan kurkaamala sinne sisään näkyykö öljyä
(siihen joutuu käyttämään kuoren rikkovaa konstia ei ole suuniteltu avatavaksi)
myös erilaisia suojia niihin nähnyt askarellun millä estetään öljyn valumista(oikeestaan melko turhaa samalla vaivalla sen siirtää sieltä turvaan)
egr systeemin saa monesti vielä elvytettyä kun se jo antaa vika koodin(homaa voi ehkäistä putsaamalla sen ventiilin)
läppien säätömottori antaa sen saman tien jos siihen tulee joku vika(sieltä tulee kokoajan asento tietoa, mikä usein alkaa pätkimään)
muutaman kerran antaa tulla tehot putoaa ja sitten olikohan 5/6 kerran jälkeen syttyy oransi valo... säätö mootori vika paljastuu monesti kovemin polkiessa/ *:rila sen sähköinen testaus tehdessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kiitos CDI203, varaillaan aikaa Somerolle tässä jonkin arki aamun valjettua. Toi säätömoottorin uudelleen sijoittelu on hyvä idis. Ei viitsis nykyisillä aika resursseilla kaivella kovin useasti V6:n haaroväliä, vaikka kivaahan se olisikin. Helpompi kuunnella niitä surinoita jostain öljytikun vierestä (sellainenkin löytyy).
E320CDI
211.089
211.089
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Morjens! Minulla oli sama propleema joitakin aikoja sitten, eli se imuläpppien ohjausmoottori meni rikki. Ohjausmoottorin rikkimeneminen johtuu siitä kun sen päälle tipppuu öljyä, ja se öljy tulee kampikammion huohotinputken kautta. Huoltojen yhteydessä missä vaihdetaan moottorin ilmasuodattimet, korjaamo jättää imuputken kiristyslemmarin turboon liian löysälle ja silloin öljyä pääsee tippumaan ohjausmoottorin päälle. Onhan kyllä myös se mahdollisuus olemassa, että se kuminen tiivisterengas joka tulee turbon ja imuputken väliin on mennyt rikki. Itse laitoin uuden moottorin mutta en kytkenyt sitä imuläppiin kiinni, ja se nyt johtuu siitä että paikka on liian ahdas jotta sen pystyy kytkemään. Lukitsin imuläpät aukiasentoon, ja moottori surraa siellä omiaan. Turbon imuaukon alle imuläpppien ohjausmoottorin ja yläpuolella olevan johtonivaskan väliin messinkisen levyn, joka estää öljyn valumisen imuläppien ohjausmoottorin ja pistokkeen päälle josta moottori saa virtansa. Vaikka nyt kyllä tarkistan itse sen kiristyslemmarin tiukkuuden aina huollon jälkeen, että mitään öljyä ei pääse valumaan mihinkään.
E 280
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Ne alkuperäiset turbon tiivisteet ovat tyyppivikaiset ja niihin tehtiin päivitys 2007. Tuon rempan yhteydessä tulee vaihtaa tubon kaikki tiivisteet uusiin malleihin, ettei vahinko toistu.uppopallo kirjoitti:Huoltojen yhteydessä missä vaihdetaan moottorin ilmasuodattimet, korjaamo jättää imuputken kiristyslemmarin turboon liian löysälle ja silloin öljyä pääsee tippumaan ohjausmoottorin päälle. Onhan kyllä myös se mahdollisuus olemassa, että se kuminen tiivisterengas joka tulee turbon ja imuputken väliin on mennyt rikki.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Mitenkäs läppämoottorin vika oireilee ajossa? Mulla on kovin öljyinen koneen yläpuoli ja ajossa tuntuu ajoittain nypyttämistä 1100-1700 rpm kohdilla. Oma epäilys tähän olisi EGR'n temppuilu tai ilmamassamittarit. Voisiko läppien takertelu kuitenkin aiheuttaa tuommoista nyppimistä?
Vaihteisto myös ryppyilee toisinaan. Joskus turbiinin lukittuminen tai vapautuminen tuntuu nykäisynä. Joskus kiihdytyksessä jossa vaihto isommalle tapahtuu noin 3000 rpm kohdalla, isompi pykälä ei mene päälle ennen kun löysää kaasua. Vaihto yrittää kyllä tapahtua, seurauksena voimakasta nykimistä.
Vehon eka diagnoosi on että turbon geometrian säätö olisi syy molempiin oireisiin. Ei voi vaihtaa erikseen, vaan koko ahdin menee vaihtoon!!! Kustannusarvio 4keur - ITKU!
Vaihteisto myös ryppyilee toisinaan. Joskus turbiinin lukittuminen tai vapautuminen tuntuu nykäisynä. Joskus kiihdytyksessä jossa vaihto isommalle tapahtuu noin 3000 rpm kohdalla, isompi pykälä ei mene päälle ennen kun löysää kaasua. Vaihto yrittää kyllä tapahtua, seurauksena voimakasta nykimistä.
Vehon eka diagnoosi on että turbon geometrian säätö olisi syy molempiin oireisiin. Ei voi vaihtaa erikseen, vaan koko ahdin menee vaihtoon!!! Kustannusarvio 4keur - ITKU!
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Itse en huomannut muuta kuin sen että auto meni satunnaisesti vikasietotilaan ("hätäkäynnille"). Sitä kesti muutaman viikon ja sitten ei enää uudelleenkäynnistyskään auttanut. Kolminumeroisella summalla selvisin remontista mutten toki Vehossa käynytkään...T.mupez kirjoitti:Mitenkäs läppämoottorin vika oireilee ajossa?
C220d T 4-Matic
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kävinkin piuhan päässä ja lokilta löytyi kaksi vikailmoitusta. Kolmeen kertaan ahtimen säätimen vika (säätää siis geometriaa - se turbon kyljessä oleva muoviboksi josta tako ahtimen kylkeen - ei myydä erikseen, vaan vaihdettava on koko ahdin).
Toinen lokimerkintä oli tallentunut kuusi kertaa ja koski paine-eroanturia (turbon takasivussa kuskin puolella liitin ylöspäin). Tämä vaihdettiin ja auton käyttäytyminen muuttui selvästi. Kaasuvaste on nyt herkempi ja nypyttämistä ei ole niin paljon. Liikkeelle lähtiessä vielä tuntuu ujoa nypytystä, mutta vain kierroksilla 1100-1200. Vaihteisto-ongelmaa en eilen onnistunut saamaan aikaiseksi. Vehon mukaan turbon geometrian säädön toimimattomuus aiheuttaa just tommosen vaihteisto-ongelman.
Toinen lokimerkintä oli tallentunut kuusi kertaa ja koski paine-eroanturia (turbon takasivussa kuskin puolella liitin ylöspäin). Tämä vaihdettiin ja auton käyttäytyminen muuttui selvästi. Kaasuvaste on nyt herkempi ja nypyttämistä ei ole niin paljon. Liikkeelle lähtiessä vielä tuntuu ujoa nypytystä, mutta vain kierroksilla 1100-1200. Vaihteisto-ongelmaa en eilen onnistunut saamaan aikaiseksi. Vehon mukaan turbon geometrian säädön toimimattomuus aiheuttaa just tommosen vaihteisto-ongelman.
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kumpi on oikea asento imusarjan läpille että ne on auki?? Jos ajatellaan vaikka kuskin puoleista akselia?
Purin eilen läppämoottorin pois. Se ajoi kokoajan vain toiseen suuntaan. Koitin kotikontein ehjäystäkin. Särin siitä sen muovikotelon. Sisällä oli ihan reilusti mustaa vetistä paskaa. Ei ihme että oikkariin on mennyt. Sieltä oli yhteen komponenttiin palanut ihan kunnon reikä. Luulen että se antaa jotenki asentotietoa väärin kun moottori ajoi kokoajan vain yhteen suuntaan vaikka koitti muuttaa suuntaa starilla testaamalla. Noh avittelin sitä sitten sopivasti pihdillä niin savu nousi moottorista.
Huomena saan uuden moottorin 165€ (Mb osa oulu) Veholla ois ollu hyllyssä 220€. (Uus kumitiiviste tulee kuitenkin turbolle ja sille anturille siihen viereen. (veholla 19€ ja toinen 6€).
Läppämoottorin johdon käänsin jo pois sieltä normaali paikasta ja jatkan sen samalla. Uudelle moottorille uus paikka. On sen verta ahdas paikka irroittaa tuo moottori ilman turbon irroitusta että en toivo tuota hommaa edes seuraavalle omistajalle..
Purin eilen läppämoottorin pois. Se ajoi kokoajan vain toiseen suuntaan. Koitin kotikontein ehjäystäkin. Särin siitä sen muovikotelon. Sisällä oli ihan reilusti mustaa vetistä paskaa. Ei ihme että oikkariin on mennyt. Sieltä oli yhteen komponenttiin palanut ihan kunnon reikä. Luulen että se antaa jotenki asentotietoa väärin kun moottori ajoi kokoajan vain yhteen suuntaan vaikka koitti muuttaa suuntaa starilla testaamalla. Noh avittelin sitä sitten sopivasti pihdillä niin savu nousi moottorista.
Huomena saan uuden moottorin 165€ (Mb osa oulu) Veholla ois ollu hyllyssä 220€. (Uus kumitiiviste tulee kuitenkin turbolle ja sille anturille siihen viereen. (veholla 19€ ja toinen 6€).
Läppämoottorin johdon käänsin jo pois sieltä normaali paikasta ja jatkan sen samalla. Uudelle moottorille uus paikka. On sen verta ahdas paikka irroittaa tuo moottori ilman turbon irroitusta että en toivo tuota hommaa edes seuraavalle omistajalle..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Nyt on uus läppämoottori paikallaan ja siirretty suojaan öljyruiskeelta. Siirsin sen hantin puolelle nurkaan tulipellin tuntumaan. Läpät on auki niin että hantin puoleinen tanko työntynyt eteen ja kuskin puoleinen taakse päin. Tai ainakin star ohjaa auki asentoa niin ja tuskin tuo auto ois normaalisti toiminut jos läpät ois ollu kiinni?
Empä raskinut uusia sitä turbon ja imukotelon välistä tiivistettä ko hinta ois ollu melkeen 50€!! Läppämoottori kun on nyt suojassa ja kun sen kunnolla putsasi sen tiivisteen ja kotelon kaulan niin hyvä siitä tuli Astetta kovemman koeajo lenkin jälkeen tiiviste oli täysin kuiva kun tarkistin. Sen huohotin putken/letkun tiivisteen siihe nviereen uusin kyllä kun se oli hiukan "holo"..
Empä raskinut uusia sitä turbon ja imukotelon välistä tiivistettä ko hinta ois ollu melkeen 50€!! Läppämoottori kun on nyt suojassa ja kun sen kunnolla putsasi sen tiivisteen ja kotelon kaulan niin hyvä siitä tuli Astetta kovemman koeajo lenkin jälkeen tiiviste oli täysin kuiva kun tarkistin. Sen huohotin putken/letkun tiivisteen siihe nviereen uusin kyllä kun se oli hiukan "holo"..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Noisa on ollut toisenlaistakin vaivaa kuin vuotaminen, ovat lurpsahtaneet sinne imusiippiin...simppa80 kirjoitti:Nyt on uus läppämoottori paikallaan ja siirretty suojaan öljyruiskeelta. Siirsin sen hantin puolelle nurkaan tulipellin tuntumaan. Läpät on auki niin että hantin puoleinen tanko työntynyt eteen ja kuskin puoleinen taakse päin. Tai ainakin star ohjaa auki asentoa niin ja tuskin tuo auto ois normaalisti toiminut jos läpät ois ollu kiinni?
Empä raskinut uusia sitä turbon ja imukotelon välistä tiivistettä ko hinta ois ollu melkeen 50€!! Läppämoottori kun on nyt suojassa ja kun sen kunnolla putsasi sen tiivisteen ja kotelon kaulan niin hyvä siitä tuli Astetta kovemman koeajo lenkin jälkeen tiiviste oli täysin kuiva kun tarkistin. Sen huohotin putken/letkun tiivisteen siihe nviereen uusin kyllä kun se oli hiukan "holo"..
(tai sitten on vaan tapaukset mitkä tullet vastaan käyneet jossain huolimattomassa huollossa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Tuo imusiiville lurpsahtaminen täytyy olla jo huoltajan huolimattomuutta. Kun tiivisteen ja sen muovikaulan putsasi kunnolla niin se kumi on sen verta tahmeaa että jopa takaisin laittamiseen sai käyttää voimaa. Huomasin kyllä että helposti menee huonosti paikoilleen ja esim. alareuna voi jo asennusvaiheessa jäädä osittain lysmyyn sinne turbon imuaukon puolelle. SIlloin varmaan suuri vaara että vetää koko tiivisteen siiville..CDI203 kirjoitti:
Noisa on ollut toisenlaistakin vaivaa kuin vuotaminen, ovat lurpsahtaneet sinne imusiippiin...
(tai sitten on vaan tapaukset mitkä tullet vastaan käyneet jossain huolimattomassa huollossa...)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Onpa hinta noussut vuodessa. A6420940080 tiiviste maksoi 5.10.2011 18,40€, hinnassa ei alennuksia. Ostin sen Koivuhaan Vehosta Vantaalta.simppa80 kirjoitti:Empä raskinut uusia sitä turbon ja imukotelon välistä tiivistettä ko hinta ois ollu melkeen 50€!!
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Spraymaalipurkin kansi veisteltynä katkaisumoottorin päälle niin ei öljy pääse moottoriin vaan livahtaa ohi, halpa ja jo monessa toimivaksi todettu "korjaus"!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Onko kukaan kokeillu tuommoisesta josta antaa vikakoodia niin laittaa läppien ohjauskartan nollille, eli täysin auki?
Omassa ex-coupessa ja tuossa vaimon farkussa ollut tuo läppien ohjausnollilla (100% auki) koko ajan mitä ne on meillä ollut, mutta noissa ei ole ollu tuota katkaisumoottorin katkaisuvikaa.
Mitä noita vikakoodeja on tullut nollailtua niin olikse niin et eka kiihdytyksen jälkeen tuli vikakoodi takaisin niin sillon voisi auttaa tuon ohjauskartan modaus.. Täytyypä joskus kokeilla jos joku ei ole jo kokeillu.
Omassa ex-coupessa ja tuossa vaimon farkussa ollut tuo läppien ohjausnollilla (100% auki) koko ajan mitä ne on meillä ollut, mutta noissa ei ole ollu tuota katkaisumoottorin katkaisuvikaa.
Mitä noita vikakoodeja on tullut nollailtua niin olikse niin et eka kiihdytyksen jälkeen tuli vikakoodi takaisin niin sillon voisi auttaa tuon ohjauskartan modaus.. Täytyypä joskus kokeilla jos joku ei ole jo kokeillu.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Mulla se ilmoitteli johdinkatkoksesta ja välillä tuli että moottori M55 ilmoittaa viasta. Oli kyllä mielessä tuo softan muokkaus mutta kun oli kiire saada auto alle niin eipä auttanut ko hakea uus moottori. Auto meni limp modeen heti kun liikahti eteenpäin jos oli tuo johdin katkos. Luulen että sieltä pitäis ainakin se 4,5 ohmin vastus löytyä ettei tule vikaa. Tai varmaan tuon viankin saa sieltä ohjelmasta jotenkin poistettua. Sehän se ois paras keino ollut ni ei ois tarvinnu uutta moottoriakaan, ois vaan vetönyt nippusiteillä läpät auki..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Kaikissa V6 ei sitä läppä moottoria ole alkujakaansimppa80 kirjoitti:Mulla se ilmoitteli johdinkatkoksesta ja välillä tuli että moottori M55 ilmoittaa viasta. Oli kyllä mielessä tuo softan muokkaus mutta kun oli kiire saada auto alle niin eipä auttanut ko hakea uus moottori. Auto meni limp modeen heti kun liikahti eteenpäin jos oli tuo johdin katkos. Luulen että sieltä pitäis ainakin se 4,5 ohmin vastus löytyä ettei tule vikaa. Tai varmaan tuon viankin saa sieltä ohjelmasta jotenkin poistettua. Sehän se ois paras keino ollut ni ei ois tarvinnu uutta moottoriakaan, ois vaan vetönyt nippusiteillä läpät auki..
vikojen poisto ohjelmasta on "helppo" tapa vaivan kiertämiseen "poistaa" vika tilan kokonaan(siis sen vaikutuksen...) liekö kuitenkaan kovin suositeltavaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Ko ois tämän tiennyt..CDI203 kirjoitti:Kaikissa V6 ei sitä läppä moottoria ole alkujakaansimppa80 kirjoitti:Mulla se ilmoitteli johdinkatkoksesta ja välillä tuli että moottori M55 ilmoittaa viasta. Oli kyllä mielessä tuo softan muokkaus mutta kun oli kiire saada auto alle niin eipä auttanut ko hakea uus moottori. Auto meni limp modeen heti kun liikahti eteenpäin jos oli tuo johdin katkos. Luulen että sieltä pitäis ainakin se 4,5 ohmin vastus löytyä ettei tule vikaa. Tai varmaan tuon viankin saa sieltä ohjelmasta jotenkin poistettua. Sehän se ois paras keino ollut ni ei ois tarvinnu uutta moottoriakaan, ois vaan vetönyt nippusiteillä läpät auki..
vikojen poisto ohjelmasta on "helppo" tapa vaivan kiertämiseen "poistaa" vika tilan kokonaan(siis sen vaikutuksen...) liekö kuitenkaan kovin suositeltavaa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Tere!
Jos nuo imusarjan läpät jumittaa paikalleen niin pitääkö käyttää auto piuhan päässä?
Tekeekö joku nuota hommia foorumilaisista?
Ainakin tuikulla ja cdi203:lla aika paljon tietoa näyttäis olevan
Itselläni herjaa turbon siipien säädintä mutta vika voi ilmeisesti olla nuossa läpissäkin, ainakin läppien moottori on hyvin öljytty
Jos nuo imusarjan läpät jumittaa paikalleen niin pitääkö käyttää auto piuhan päässä?
Tekeekö joku nuota hommia foorumilaisista?
Ainakin tuikulla ja cdi203:lla aika paljon tietoa näyttäis olevan
Itselläni herjaa turbon siipien säädintä mutta vika voi ilmeisesti olla nuossa läpissäkin, ainakin läppien moottori on hyvin öljytty
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Mistä tierän, onko tuo moottori paskana, miten sitä voi kokeilla?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 cdi imusarjan läpät?
Jos turbon säädin antaa *:rila vika koodin niin se tosiaan voi tulla siitä läppien säätö moottorista öljy töhnä sotkee systeemiä__ksami__ kirjoitti:Tere!
Jos nuo imusarjan läpät jumittaa paikalleen niin pitääkö käyttää auto piuhan päässä?
Tekeekö joku nuota hommia foorumilaisista?
Ainakin tuikulla ja cdi203:lla aika paljon tietoa näyttäis olevan
Itselläni herjaa turbon siipien säädintä mutta vika voi ilmeisesti olla nuossa läpissäkin, ainakin läppien moottori on hyvin öljytty
kannatta testa huolella molemat(paras olis jos olis uusi läppä moottori testailun ajakasi)
Läppät auki homma,
jättää sen vanhan säätely moottorin siine paikallen, jatkaa johtoja niin että saa uuden jonnekin
usein hyvä paikka(paikka missä sen vipu mahtuu liikensä tekemään) löytyy lampun läheltä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659