ABS / SBC Hydrauliyksikkö
ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Autosta meni SBC yksikkö, selvitetty testerillä. Mitenkä saa selville meneekö uusi boksi vielä takuun piikkiin?
Mistä voisi kysellä?
Suoraan saksastako....?
Auto on W211 -03
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Mistä voisi kysellä?
Suoraan saksastako....?
Auto on W211 -03
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
W124 300 E -87 Aut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Kysy Veholta jos jarrunesteet vaihdettu 2 vuoden välein niin voi olla että vaihtavat takuuseen
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Juuri ylläolevan ohjeen mukaan, huoltovihko mukaan ja 15min jännitys... jos ei mene, muistaakseni nm, Aki.P:llä oli ainakin joku aika sitten sellanen hyllyssä.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Kiitoksia vastauksista.
Kerron vielä kuinka kaikki sai alkunsa:
Alunperin auto vietiin korjaukseen poikenneen jarruputken vuoksi. Huoltamolla putki vaihdettiin mutta auto ei tullut kuntoon. Autosta tutkittiin sulakkeet jotka olivat kunnossa mutta sbc ei saanut jännitettä.
Olisiko poikennut jarruputki voinut aiheuttaa sbc:n rikkoutumisen?
Auton tietokone herjasi alussa jotain: fluid, brake efficiency STOP punaisella ja jatkuvalla piippauksella. Putken vaihdon jälkeen tietokone herjaa: Reduced brake efficiency ilman piippausta.
Oven aukaisun jälkeen surina on muuttunut vikinäksi.
Autolla voi ajaa mutta vain 50 km/h.
Kerron vielä kuinka kaikki sai alkunsa:
Alunperin auto vietiin korjaukseen poikenneen jarruputken vuoksi. Huoltamolla putki vaihdettiin mutta auto ei tullut kuntoon. Autosta tutkittiin sulakkeet jotka olivat kunnossa mutta sbc ei saanut jännitettä.
Olisiko poikennut jarruputki voinut aiheuttaa sbc:n rikkoutumisen?
Auton tietokone herjasi alussa jotain: fluid, brake efficiency STOP punaisella ja jatkuvalla piippauksella. Putken vaihdon jälkeen tietokone herjaa: Reduced brake efficiency ilman piippausta.
Oven aukaisun jälkeen surina on muuttunut vikinäksi.
Autolla voi ajaa mutta vain 50 km/h.
W124 300 E -87 Aut.
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Siis, vikatilassa. Ottaisin yhtyttä nimimerkkin, CDI203 aika velho MB asiossa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Jos tässä käy lopuksi niin että SBC-yksikkö on rikki, sopiiko autoon käytetty yksikkö?
Seinäjoen Käytt...on mukaan ei sovi. Onko näin?
Seinäjoen Käytt...on mukaan ei sovi. Onko näin?
W124 300 E -87 Aut.
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Mielestäni käy, mutta ota yhteyttä CDI203 tai Aki.P molemmat tietää varmuudella, ja kuten aikaisemmin kerroin, jälkimmäisellä on / oli käytetty hyllyssä.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
SBC-yksiköitä on useampia erilaisia. Varminta on toki käyttää alkuperäisen kanssa samalla numerosarjalla olevia, mutta vanhoille yksiköillekin on tullut korvaavia uusilla numeroilla. Vastaavuudet kannattaa tarkistaa esim. Vehosta.
Käytettyhän sinänsä on ihan kelpo vaihtoehto. Starilla näkee, paljonko laskurissa on jarrutuksia tehtynä. Omassani vikailmoitus tuli noin 400.000 kohdalla.
Se riski on olemassa, että laskuri on jossain välissä nollattu. Tällöin on mahdollista että esim. moottorin hiilet kuluvat loppuun ennen laskurin täyttymistä.
Hiilien kunnon pystyy tarkistamaan. Uutena niiden pituus on 15 mm.
Käytettyhän sinänsä on ihan kelpo vaihtoehto. Starilla näkee, paljonko laskurissa on jarrutuksia tehtynä. Omassani vikailmoitus tuli noin 400.000 kohdalla.
Se riski on olemassa, että laskuri on jossain välissä nollattu. Tällöin on mahdollista että esim. moottorin hiilet kuluvat loppuun ennen laskurin täyttymistä.
Hiilien kunnon pystyy tarkistamaan. Uutena niiden pituus on 15 mm.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
acparma kirjoitti:Kerron vielä kuinka kaikki sai alkunsa:
Alunperin auto vietiin korjaukseen poikenneen jarruputken vuoksi. Huoltamolla putki vaihdettiin mutta auto ei tullut kuntoon. Autosta tutkittiin sulakkeet jotka olivat kunnossa mutta sbc ei saanut jännitettä.
Olisiko poikennut jarruputki voinut aiheuttaa sbc:n rikkoutumisen?
Auton tietokone herjasi alussa jotain: fluid, brake efficiency STOP punaisella ja jatkuvalla piippauksella. Putken vaihdon jälkeen tietokone herjaa: Reduced brake efficiency ilman piippausta.
Oven aukaisun jälkeen surina on muuttunut vikinäksi.
Autolla voi ajaa mutta vain 50 km/h.
Miten todettiin, että yksikkö ei saa jännitettä? Luulisi sähkön kulkevan, jos pumppu kerran "vikisee".
Onko järjestelmä ilmattu putken vaihdon jälkeen? Jos yksikköön on päässyt ilmaa, ilmausprosessi joudutaan tekemään pitkän kaavan kautta eikä se onnistu ilman tietokonetta.
Mikäli ilmausta ei ole oikeaoppisesti tehty, syytä ei välttämättä tarvitse kauempaa hakea.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Kiitoksia vastauksista.paloviita kirjoitti:acparma kirjoitti:Kerron vielä kuinka kaikki sai alkunsa:
Alunperin auto vietiin korjaukseen poikenneen jarruputken vuoksi. Huoltamolla putki vaihdettiin mutta auto ei tullut kuntoon. Autosta tutkittiin sulakkeet jotka olivat kunnossa mutta sbc ei saanut jännitettä.
Olisiko poikennut jarruputki voinut aiheuttaa sbc:n rikkoutumisen?
Auton tietokone herjasi alussa jotain: fluid, brake efficiency STOP punaisella ja jatkuvalla piippauksella. Putken vaihdon jälkeen tietokone herjaa: Reduced brake efficiency ilman piippausta.
Oven aukaisun jälkeen surina on muuttunut vikinäksi.
Autolla voi ajaa mutta vain 50 km/h.
Miten todettiin, että yksikkö ei saa jännitettä? Luulisi sähkön kulkevan, jos pumppu kerran "vikisee".
Onko järjestelmä ilmattu putken vaihdon jälkeen? Jos yksikköön on päässyt ilmaa, ilmausprosessi joudutaan tekemään pitkän kaavan kautta eikä se onnistu ilman tietokonetta.
Mikäli ilmausta ei ole oikeaoppisesti tehty, syytä ei välttämättä tarvitse kauempaa hakea.
Ilmausprosessi tehtiin osaavassa MB-huollossa.
Ensi viikolla yksikköä tutkitaan tarkemmin. Kerron sitten lisää
W124 300 E -87 Aut.
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Tänä päivänä auto poistui vikatilasta ensimmäisen jarrutuksen jälkeen.
Autolla on ajeltu muutaman kerran tämän jälkeen eikä mitään vikaa ole ilmennyt.
Mikä tämän olisi voinut aiheuttaa? Olisiko ollut vielä ilmaa putkissa?
Ainut mitä jäi niin kojetaulussa matkamittari vilkuttaa pelkkää viivaa. Muistaakseni jotain tälläista: (D ---- S). Mitenkä ajomäärän saa takaisin näkyviin?
Ja kiitoksia kaikille avusta. Toivottavasti päästiin näin vähällä tällä kertaa.
Autolla on ajeltu muutaman kerran tämän jälkeen eikä mitään vikaa ole ilmennyt.
Mikä tämän olisi voinut aiheuttaa? Olisiko ollut vielä ilmaa putkissa?
Ainut mitä jäi niin kojetaulussa matkamittari vilkuttaa pelkkää viivaa. Muistaakseni jotain tälläista: (D ---- S). Mitenkä ajomäärän saa takaisin näkyviin?
Ja kiitoksia kaikille avusta. Toivottavasti päästiin näin vähällä tällä kertaa.
Viimeksi muokannut acparma, Su 11.11.2012 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 E -87 Aut.
Re: ABS / SBC Hydrauliyksikkö
Mahdollisesti korkeapainepumppu, jos tasanen surina muuttuu "röhkimiseksi".
Hankala tapaus.