G 300pro.
G 300pro.
G mersu on ollut haaveena kauan. Miksi en ostaisi uutta pro mallia? Eihän 77ke ole mitään uudesta 4-veto v6 diesel mersusta. Kuorma-auton käyttökuluilla ajaminen on suorastaan halpaa ja jälleenmyyntiarvokin on vähintään hyvä. Ajatustasolla mukava idea, mutta toteutuksena hiukan härski. Viimeisenä elämässä olen ajatellut sijoittaa autoon. Kaksi uutta autoa ostaneena olen tullut tulokseen, että ei enään koskaan. G- mersu kuitenkin kiinnostaa kovasti
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
Jos olisi varaa uuteen ostaisin bensan.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: G 300pro.
Jos lopunelämän autoa hakee niin ehdottomasti kerralla kunnollinen kestävä kuin kymmenen kestämätöntä.
Olen koittanut lapsillekin omista nuoruuden virheistä opettaa että kannattaa ostaa 18v iässä kerralla auto jolla tekee mieli ajaa 10-15 vuotta...vaikka olisi kalliskin. Näin jälkeenpäin ajatellen olisi 18v pitänyt ostaa kairalla todella kallis erikoisauto aikanaan, ajella sillä 20 vuotta ja ostaa seuraava...olisi nyt vasta toinen auto menossa lähes 50 sijaan.
Velipoika kävi eilen, oli ostanut itselleen kymmenen viiva viidentoistavuoden autoksi 65t€ BMW:n, ei sen ihmeempi kuin 520dA ja muutama varuste. Hän on aina ajanut varsin maltillisilla autoilla kuten nissaneilla?...
Eli kauppaan vaan.
.
Olen koittanut lapsillekin omista nuoruuden virheistä opettaa että kannattaa ostaa 18v iässä kerralla auto jolla tekee mieli ajaa 10-15 vuotta...vaikka olisi kalliskin. Näin jälkeenpäin ajatellen olisi 18v pitänyt ostaa kairalla todella kallis erikoisauto aikanaan, ajella sillä 20 vuotta ja ostaa seuraava...olisi nyt vasta toinen auto menossa lähes 50 sijaan.
Velipoika kävi eilen, oli ostanut itselleen kymmenen viiva viidentoistavuoden autoksi 65t€ BMW:n, ei sen ihmeempi kuin 520dA ja muutama varuste. Hän on aina ajanut varsin maltillisilla autoilla kuten nissaneilla?...
Eli kauppaan vaan.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: G 300pro.
Nimenomaan lopunelämän autoksi tuo olisi oikeastaan ainoa varteenotettava vaihtoehto. Tuota jos mitään ei saa hajalle kevyessä normaalissa ajossa. Muistaa vaan välillä käydä hiukan möyrimässä ja käyttämässä lukkoja jotta eivät jumiudu. Kunnolla vaan heti uutena sisustukseen äänieristettä jne. Kävin muuten joulun alla pariviikkoa Itävallassa, Amstettenissa työkeikalla. Autolla (sprintteri) ajeltiin Puolan ja Tsekin läpi. Koko matkalla näin yhden G mersun. Elä hullua yllytä!, kohtä olen vehon raskaankaluston asiakaspalvelussa juomassa kahvia ja odottamassa palvelua. jos 30v. pitäisi tuota, olisi autoa niin arvon alenemaa olisi keskimäärin 2566€/vuosi. Sen jälkeen paaliin tai perijöille tapeltavaksi. Tai sitte myyntiin hintaan 10.000-15.000€. Mukavaa spekuloimista. Jos nyt kuitenki muijan kanssa makseltas tämä osake ja konepyörät kummaltakin vaihetaan oikeaan merkkiin, niin sitten lupaan ja vakuutan, että G300pro tulee meille. Toivottavasti ei valtiovalta puutu kuorma-autojen verotukseen seuraavaan 5v. ja tietenkään sitte seuraaviksi 25v. Käyttömaksujen suhteen..
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
kattelin tänään nuo vehon sivut,, eihän pro G:tä taida saada suomeen bensa mosalla tai ainaski listalta puuttuu,,
no niin nyt kun olet päättänyt hankkia pro G:n ,, niin katsotaas sitä varustelistaa
- Kuormankestävä konepelti (kuulostaa kivalta, laitetaan semmonen)
- Lipputangon paikka (on pihalla)
- Vinssivalmius (tietenniin )
- Lisälämmitin (tottakai)
- Etuvalojen ja -vilkkujen suojaritilä (tietenniin)
- Käsikaasu (ihan naapurikateuden varmistukseksi)
- Vetokoukku (tietenniin)
- Kuljettajan istuimen kallistus (pakko kai jonkun on kallistua)
- 265/70 renkaat aluvanteilla (kuulostaa typerältä nuo, hiukan varauksella kannattaa suhtautua)
- 2-osainen takaovi (tämä on ihan pakollinen)
- Vakionopeussäädin jälkiasennettuna (onks se jostain fiiatista lainassa vai miks se tarvii jälkiasentaa)
- Metalliväri (kai se tulee siinä 30v:ssä jostain se ruoste joskus läpi, toivottavasti ei mutta siihen kannattaa varautua)
- Ajovalojenpesimet, lämmitetyt peilit (tietenniin)
no niin nyt kun olet päättänyt hankkia pro G:n ,, niin katsotaas sitä varustelistaa
- Kuormankestävä konepelti (kuulostaa kivalta, laitetaan semmonen)
- Lipputangon paikka (on pihalla)
- Vinssivalmius (tietenniin )
- Lisälämmitin (tottakai)
- Etuvalojen ja -vilkkujen suojaritilä (tietenniin)
- Käsikaasu (ihan naapurikateuden varmistukseksi)
- Vetokoukku (tietenniin)
- Kuljettajan istuimen kallistus (pakko kai jonkun on kallistua)
- 265/70 renkaat aluvanteilla (kuulostaa typerältä nuo, hiukan varauksella kannattaa suhtautua)
- 2-osainen takaovi (tämä on ihan pakollinen)
- Vakionopeussäädin jälkiasennettuna (onks se jostain fiiatista lainassa vai miks se tarvii jälkiasentaa)
- Metalliväri (kai se tulee siinä 30v:ssä jostain se ruoste joskus läpi, toivottavasti ei mutta siihen kannattaa varautua)
- Ajovalojenpesimet, lämmitetyt peilit (tietenniin)
Re: G 300pro.
Kyllä mullekin tuommonen kelpaisi Varmasti peliä vuosiksi.
Mutta lompakko ei anna myöden.
T Jamppa
Mutta lompakko ei anna myöden.
T Jamppa
Re: G 300pro.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 92983.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tollanenko? On noi kyllä uskomattoman kalliita siihen nähden kuinka karuja vekottimia ovat.
Joku tollanenko? On noi kyllä uskomattoman kalliita siihen nähden kuinka karuja vekottimia ovat.
Re: G 300pro.
tn62634 kirjoitti:http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 92983.html
Joku tollanenko? On noi kyllä uskomattoman kalliita siihen nähden kuinka karuja vekottimia ovat.
Ovat kyllä karuja, mutta tarkoituksenomaisesti. En ole koskaan ollut bling, blingin perään, joten tuo pro mallin karuus houkuttelee. Äänieristystä nuo tarvitsee jokatapauksessa lisää, mutta se ei ole mikään ongelma. Auton hintahan on suhteellinen käsite. Jos haluaa auton loppuiäksi, niin siitä on oltava valmis maksaan jonkin verran. Tuskin 10-15k€ hinnalla saa itselle autoa, joka kestää vähintään 25v.
Emäntä meinasi G mallista, että osta vaan jos siltä tuntuu.... Jotenkin hämmentävää... Olin varma, että haukkuu minut pystyyn. Häntä ei sinänsä autot kiinnosta, ainoastaan HD:eet.
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
G näköjään kannattaa hakea saksasta, siinä säästää jonkin verran, ja kun kohdistan sen oston työreissulle niin hakukustannukset on käytännössä 0€. 50.000€ saa uudenkuntoisia autoja valmiiksi varusteltuna. Suomessa pelkkä auto maksaa uutena 77k€ niin ei ole epäselvää mistä autoni hankin.
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
Terve
Jos saksasta hakee,niin tulli kyllä muistaa aika reilulla laskulla.
Kun G versioissa taitaa olla nuo päästöt muuta,kun noissa ekovärkeissä.
Katsele jos löytyy tullin sivuilta tuotujen hintoja.
Terveisin Jamppa
Jos saksasta hakee,niin tulli kyllä muistaa aika reilulla laskulla.
Kun G versioissa taitaa olla nuo päästöt muuta,kun noissa ekovärkeissä.
Katsele jos löytyy tullin sivuilta tuotujen hintoja.
Terveisin Jamppa
Re: G 300pro.
niin ja sitten kun se on kuormuri niin siitä ei tarvii maksaa kun alvit vai miten se meni
Tuollainen pro G on kyllä aikalailla varmaan täyttä tavaraa että turhasta muovista ei tarvi maksaa ja ja
eihän siinä paljoa tarttis perusteluja miettiä että tuollainen omaankin pihaan tulis, tarvii vaan ensin pihasta siivota vanhat romut pois
Tuollainen pro G on kyllä aikalailla varmaan täyttä tavaraa että turhasta muovista ei tarvi maksaa ja ja
eihän siinä paljoa tarttis perusteluja miettiä että tuollainen omaankin pihaan tulis, tarvii vaan ensin pihasta siivota vanhat romut pois
Re: G 300pro.
Toki pitää vielä tutkia asioita. Auto on sitte tarkoitus tuoda kuorma-autona, eli siitä ei kanneta autoveroa ollenkaan.
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
Älkää nyt hulluja puhuko! Kuorma-autosta ei mene autoveroa ja ALV maksetaan Saksaan. Siellä se on 19% ja Suomessa 24%. Ei Suomi toistamiseen enää ALV:tä peri, jos sen on Saksaan maksanut. Tuollaista autoa ei kannata ostaa Suomesta uutena eikä käytettynä, jos hinnalla on yhtään merkitystä. Ei sillä, että sellaisia Suomessa käytettyinä myynnissä olisikaan...
Re: G 300pro.
hyvä että siihenkin tuli selvyys
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: G 300pro.
ruf kirjoitti:G näköjään kannattaa hakea saksasta, siinä säästää jonkin verran, ja kun kohdistan sen oston työreissulle niin hakukustannukset on käytännössä 0€. 50.000€ saa uudenkuntoisia autoja valmiiksi varusteltuna. Suomessa pelkkä auto maksaa uutena 77k€ niin ei ole epäselvää mistä autoni hankin.
Työmatkana siitä kyllä tienaa ja kannattaakin jo hakea Munchenistä asti....km korvaus on 0,45€/km....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: G 300pro.
Jäykät akselit tarkoittaa ettei ajomukavuus/ ajettavuus muutenkaan ole sitten "normaalilla" tasolla. Tosin vaikutat sellaiselta henkilöltä, jota se ei haittaa. Itsekin oon kuolannut nooden pro-mallien perään, eipä vaan ole tällä hetkellä taloudellisesti järkevää sellaista ostaa. Mutta olishan sellainen mahtava lähtökohta rakennella safaripeli.
E350CDI&A180CDI
Re: G 300pro.
mulla on nyt käyttö autona neljäs mersu missä on "jäykät" akselit, hupi ja uhreilu autoissa on sitten päälekkäiset kolmio tukivarret(edessä) (tai no smartissa on mitkälie perssonit edessä , aina melkeen yhtä hyvä kun päälekkäiset kolmio tukivarret) ja takana sitten jonkinlaiset bumerangit
ja kaikki on tarpeeseensa olleet suomen nopeusrajotuksille riittäviä..
ja kaikki on tarpeeseensa olleet suomen nopeusrajotuksille riittäviä..
Re: G 300pro.
Kyllä minäkin tiedän mistä puhun, minullakin on ollut jo vuosia jäykkäakselinen käyttöautona Risukeula antaisi kummasti lisää mukavuutta. Enhän mä sitä sano ettei jäykillä akseleilla pärjäisi, päinvastoin. Mulla ainakin on niihin(kin) fetissieero1989 kirjoitti:mulla on nyt käyttö autona neljäs mersu missä on "jäykät" akselit, hupi ja uhreilu autoissa on sitten päälekkäiset kolmio tukivarret(edessä) (tai no smartissa on mitkälie perssonit edessä , aina melkeen yhtä hyvä kun päälekkäiset kolmio tukivarret) ja takana sitten jonkinlaiset bumerangit
ja kaikki on tarpeeseensa olleet suomen nopeusrajotuksille riittäviä..
E350CDI&A180CDI
Re: G 300pro.
Homma on nytkähtänyt sen verran eteenpäin, että tiedossa on w461 ja w463 rakenteelliset erot. Tämä kiinnosti siksi, koska autoon tullaan tekemään muutamia muutoksia. Tärkeimpänä on tuo äänieristys. Pitää vain löytää sellainen tuote jossa ei ole "autohifilisää" hinnassa". Sen takia pakko katsella tuon eristeen hintaakin, koska sitä todella jonkin verran menee tuohon koriin. Sisälokarit asennan ja samaan konkurssiin ammattilaisella alustan ruostesuojaus. Tulipellin sisäpuolen eristyksistä ei ole minulla tietoa, että onko sitä?, toivottavasti on jo tehtalta lähtiessä, se onkin jo isompi homma, kun joutuu ravottaan koelautaa, enemmän tai vähemmän. Muutenhan tuo on pelkkää "bolt on" hommaa. Enempiä en ala tarkemmin suunnittelemaan autolle, onhan tuossakin joksikin aikaa näpräämistä. Pankkivirkailijakin antoi vihreää valoa ... Ainut ongelma on se, että pitäisi päästä kokeileen tuollaista max. 2v. vanhaa pro mallia. Mistä helvetistä minä sellaisen löydän jota voisi käydä kokeileenkin?. Sen tiedän millainen on ajaa jäykillä akseleilla varustetulla maasturilla. Omistin Discoveryn -99 mallin kauan aikaa sitte. Muuten kiva, mutta tekniikka paskaa. Päälliköltä kyselin tänään, että milloin olisi keikkaa keskieurooppaan, meinasi, että voi mennä jonkin aikaa. Tällä hetkellä tulevat keikat on kaukoidässä.
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
Perjantaina lähden Saksaan 2 viikkoa. Tarkoitus on nyt kartoitella ajan sallimissa puitteissa, että miten helposti saan puhuttua G:een kuorma-autoksi jo Saksassa. Tietysti koeajo pitää päästä suorittaan jne. Jos päädyn G:hen niin hankin jo välttämättömät varusteet siihon jo nyt ja tuon suomeen kuorna-autossa. Olen siis kuorma-autolla liikenteessä. Kaverini asuu Dredenissä, kylläkin naispuoleinen, mutta hänen mies on automiehiä. Nakitan hänet hankkiin G:hen toiset vanteet ja renkaat, Eberi ja mitä nyt sattuu tulemaan mieleen ja on järkevää hankkia Saksasta. Pitää toivoa, että pääsee yövuoroon töihin niin pääsee päivällä toimittaan asioita.
M-B E200cdi -07
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: G 300pro.
ruf kirjoitti:Perjantaina lähden Saksaan 2 viikkoa. Tarkoitus on nyt kartoitella ajan sallimissa puitteissa, että miten helposti saan puhuttua G:een kuorma-autoksi jo Saksassa. Tietysti koeajo pitää päästä suorittaan jne. Jos päädyn G:hen niin hankin jo välttämättömät varusteet siihon jo nyt ja tuon suomeen kuorna-autossa. Olen siis kuorma-autolla liikenteessä. Kaverini asuu Dredenissä, kylläkin naispuoleinen, mutta hänen mies on automiehiä. Nakitan hänet hankkiin G:hen toiset vanteet ja renkaat, Eberi ja mitä nyt sattuu tulemaan mieleen ja on järkevää hankkia Saksasta. Pitää toivoa, että pääsee yövuoroon töihin niin pääsee päivällä toimittaan asioita.
Varmaan DResdenissä ?. (Dresen taitaa olla USA:ssa?)
Onnea kaupoille. ja kerrohan saako sen KA:na tänne.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: G 300pro.
Ruf miten G:n hankinnassa kävi? Itsellä alkaa olemaan ajankohtaista G:n hankinta.
Re: G 300pro.
Ei mitenkään. Muutenki on tulevaisuus auki, töiden suhteen ja mihin maahan sitä yleensäkkin lähivuosina asettuu asumaan.
Suomi ei innosta pätkääkään.
Nyt ajot on sellaisia, ettei niitä maasturilla mielellään hoida.
Suomi ei innosta pätkääkään.
Nyt ajot on sellaisia, ettei niitä maasturilla mielellään hoida.
M-B E200cdi -07
Re: G 300pro.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
n.50.000€ jos menee kuorkkina tullin käsittelyssä (siis jos on sama kantavuuksiltaan tms mallisarjaltaan kuin suomessa uutena myydyt)? Hmm...eli n. 4v vanhana ja satkun ajettuna vs uusi n. 80.000€ Suomessa?
Jokohan nuo korin ja kojetaulun jne palkkien muotit olis haukkuneet hintansa? Jo vuodesta 79 samaa settiä
n.50.000€ jos menee kuorkkina tullin käsittelyssä (siis jos on sama kantavuuksiltaan tms mallisarjaltaan kuin suomessa uutena myydyt)? Hmm...eli n. 4v vanhana ja satkun ajettuna vs uusi n. 80.000€ Suomessa?
Jokohan nuo korin ja kojetaulun jne palkkien muotit olis haukkuneet hintansa? Jo vuodesta 79 samaa settiä
...lähtee ku purkka tukasta...