w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Re: mannelavetti om606 st
http://tarvikemotti.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy jäähdytys osiosta. Nopeat toimitukset ja asiakasystävälliset hinnat.lassi-s kirjoitti:mistäs noita griffinin jäähdyttimiä kannattaa hankkia? ja millaistas väki oikeen suosittelee. onko muita järkihintaisia vaihtoehtoja syylariksi kuin griffin. toi opel omegan syylari lentää vanajaan kalojen kiusaksi, sen verran ruma paska se on
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: mannelavetti om606 st
juu, tuolta tarvikemotistahan se näköjään kannattaa tilata.Siekkinen kirjoitti:http://tarvikemotti.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy jäähdytys osiosta. Nopeat toimitukset ja asiakasystävälliset hinnat.lassi-s kirjoitti:mistäs noita griffinin jäähdyttimiä kannattaa hankkia? ja millaistas väki oikeen suosittelee. onko muita järkihintaisia vaihtoehtoja syylariksi kuin griffin. toi opel omegan syylari lentää vanajaan kalojen kiusaksi, sen verran ruma paska se on
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
keula purettu ja jäähyille lisätilaa tuli tehtyä. pikkuhiljaa kasaanpäin taas menossa. ei vaan oikeen osaa päättää millaset systeemit tonne tekee jäähdyttimien kiinnityksiin. irroitettava alumiinipalkki todennäköisesti tulee ja siihen sitten coolerin kiinnikkeet. nyt on järee lattakehä soviteltu ja heftailtu ja siihen suunniteltu sit coolerin kiinnitys. öljynjäähdyttimet tulee puskurin taakse alhaalle, siellä kun saavat viileetä ilmaa eivätkä ole tiellä. lukkopellin tilalle tulee 30x60mm putkesta, johon sitten kiinnitys konepellin lukitukselle ja noilla runkonumero lätkille, kuten myös syylarin yläpään kiinnitys.
perkele kun ei ole kuin puikkokone, joten ei oikein tuo autopellin hitsaaminen onnistu kun menee polttoleikkaamiseksi koko touhu, joten heftiin vaan osat ja raahata johki sit missä pääsee hitsaan.
nykyisessä työpaikassakaan kun ei voi autoja puuhailla vapaa-aikana, toisin kuin edellisessä jossa sai touhuilla niinpaljon kuin halus.
perkele kun ei ole kuin puikkokone, joten ei oikein tuo autopellin hitsaaminen onnistu kun menee polttoleikkaamiseksi koko touhu, joten heftiin vaan osat ja raahata johki sit missä pääsee hitsaan.
nykyisessä työpaikassakaan kun ei voi autoja puuhailla vapaa-aikana, toisin kuin edellisessä jossa sai touhuilla niinpaljon kuin halus.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
.................
Viimeksi muokannut lassi-s, Ti 22.01.2013 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
uus työpaikka ratkaisi tallipaikka ongelman. nyt piiiitkän tauon jälkeen kiskottiin mersu haudastaan hinurin kyytiin ja taas rakentelu jatkuu. alumiininen 5cm paksu jäähdytin tuli skylinestä. oli todella passeli ja varmasti riittävä. keulalle tuli näytettyä laikkaa viimekeväänä, ja siihen se rojekti sit tyssäs kun lähti tallipaikka. tänään tuli rosterista väsättyä pari poikittaispalkkia ja kiinnikkeitä. turbo vaihtuu isompaan. loota lähtee siekkiselle. uuden pakosarjan hitsailen ny jokupäivä tulevalla viikolla. moottoriöljynlauhdutin vaihtuu huomattavasti suuremmaksi myös. tuota konehuoneen siistimistä on luvassa ja varmaan ylihuomenna tulee 18 tuuman vanteet 17 tuumaisten tilalle.
tossa ny pari kuvaa tän illan puuhasteluista
http://www.aijaa.com/Aupwmm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aijaa.com/5MV1gr" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa ny pari kuvaa tän illan puuhasteluista
http://www.aijaa.com/Aupwmm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aijaa.com/5MV1gr" onclick="window.open(this.href);return false;
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
pakosarja irrotettu, pilkottu ja uus kollektori tehty. kaveri purkaa turhia sähköjä ja kaikkee muuta ylimääräsiä härpättimiä pois konehuoneesta. keulakin on periaatteessa valmis. syyläriin täytyy vielä toinen pääty ja kannakkeet hitsata, sit 30 rivinen öljynlauhdutin täytyy hankkia. ny pari päivää töitä ja sit pääsee taas pakosarjan ja imusarjan kimppuun.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
holy resurrection!
onnee rojektii!
onnee rojektii!
Re: mannelavetti om606 st
pakosarja tuli valmiiks ja päätinkin samantien pilkkoa sen kun takaraivossa kalvoi tollanen "pölkky" sarja, ja pakkohan sellasta on kokeilla. huomenna tinailen sellasen sit. jos ei ole mieleinen niin sit takas "tärpättisarja"
pari fotoo keulasta. moottoriöljyn lauhdutin vielä uupuu
http://aijaa.com/DkyAdW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/WMyAJe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M2TYw6" onclick="window.open(this.href);return false;
pari fotoo keulasta. moottoriöljyn lauhdutin vielä uupuu
http://aijaa.com/DkyAdW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/WMyAJe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M2TYw6" onclick="window.open(this.href);return false;
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://aijaa.com/XCPnLb" onclick="window.open(this.href);return false; http://aijaa.com/Dgxnii" onclick="window.open(this.href);return false; hillitty scooppi.
puhaltimen moottorista löyty pari muumioitunutta hiirtä mistähän lie sinne menneet. mitään ei olleet kyl syöny rikki sieltä
puhaltimen moottorista löyty pari muumioitunutta hiirtä mistähän lie sinne menneet. mitään ei olleet kyl syöny rikki sieltä
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
olinko näkevinäni dumpin yhdessä kuvassa??? jos niin mistä olet sen tilannu??
MB 190 MB 123 MB 124
Re: mannelavetti om606 st
ei oo dumppia tässä vehkeessä ollut koskaan. taisit vahingossa hukkista luulla dumpiksRalliAna kirjoitti:olinko näkevinäni dumpin yhdessä kuvassa??? jos niin mistä olet sen tilannu??
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
[/quote]ei oo dumppia tässä vehkeessä ollut koskaan. taisit vahingossa hukkista luulla dumpiks[/quote]
Saatto siinä niinki vain käydä..
Saatto siinä niinki vain käydä..
MB 190 MB 123 MB 124
Re: mannelavetti om606 st
lauantai illan ratoksi pakosarja tuli väsättyä http://aijaa.com/RHQv0M" onclick="window.open(this.href);return false; . ensviikolla tulee hx50mfs ja ensviikonloppuna jos kerkeis painekotelon hitsaan.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://aijaa.com/5AoJxO" onclick="window.open(this.href);return false; fööni tuli ostettua.
minkäköhänmoisiin teholukemiin mahtaa riittää #19 pakopesällä toi hx50mfs? 600 hp on tavoitteena. downpipen kokokin mietityttää. 4 tuumanen on nyt, riittääköhän vai tarviiko ruveta isompaa tekeen. 5 tuumanen rosteriputki löytyy kyl mut alkaa oleen kyl aivan järjettömän kokoinen hormi tonne kun ei sitä tilaa ny järin mahdottomasti siellä ole. mutkatkin on ikävän arvokkaita mutta eihän siinä auta muu kuin ruveta 5 tuumaista tonne sovitteleen jos 4 tuumanen ei riitä.
3 tuumaset ahtoputketkin täytyy tuonne taiteilla kans kun tuskin toi ilmamäärä enään ihan suosiolla 60mm rännistä läpi menee.
minkäköhänmoisiin teholukemiin mahtaa riittää #19 pakopesällä toi hx50mfs? 600 hp on tavoitteena. downpipen kokokin mietityttää. 4 tuumanen on nyt, riittääköhän vai tarviiko ruveta isompaa tekeen. 5 tuumanen rosteriputki löytyy kyl mut alkaa oleen kyl aivan järjettömän kokoinen hormi tonne kun ei sitä tilaa ny järin mahdottomasti siellä ole. mutkatkin on ikävän arvokkaita mutta eihän siinä auta muu kuin ruveta 5 tuumaista tonne sovitteleen jos 4 tuumanen ei riitä.
3 tuumaset ahtoputketkin täytyy tuonne taiteilla kans kun tuskin toi ilmamäärä enään ihan suosiolla 60mm rännistä läpi menee.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
nyt kun kerran pohdin pääni puhki tässä downpipen ja pakopesän riittävyyttä niin tuli mieleen myös tuo siirtopumppu. taitaa alkaa ahdistaan sekin kun yli 600hp on tarkoitus mennä. holleylla näytti olevan kohtuuhintaisia siirtopumppuja. polttoainelinjasto taitaa myös tarvita isompaa putkea. suutinputket ilmeisesti voi vielä pysyä vakiona vai tarviiko nekin vaihdella isommiksi ?
mut juu. valaiskaas ny viisaammat jotka enemmän tiedätte asioista. viikonloppu tulee kovaa vauhtia eikä tuota imusarjaa tinatessa kauaa kello pyyhkäse joten pääsis aloittaan noitakin projekteja ja etenkin tuon downpipen kun ny sit pääsis kans tekeen kun tuo 50mfs tuossa odottelee jo kovasti paikalleen pääsyä, mut eipä sitä viitsis liian pientä sinne jättää jos ei 4 tuumanen piisaa
mut juu. valaiskaas ny viisaammat jotka enemmän tiedätte asioista. viikonloppu tulee kovaa vauhtia eikä tuota imusarjaa tinatessa kauaa kello pyyhkäse joten pääsis aloittaan noitakin projekteja ja etenkin tuon downpipen kun ny sit pääsis kans tekeen kun tuo 50mfs tuossa odottelee jo kovasti paikalleen pääsyä, mut eipä sitä viitsis liian pientä sinne jättää jos ei 4 tuumanen piisaa
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
Olikos tässä avaamaton vakio kone? Jos on niin saattaa olla että 4" riittää.
Re: mannelavetti om606 st
Ahdin kyllä piisaa sinne 600heppaan, mutta kovin herkästi ei tule heräilemään noin reilun kokoisella pakopesällä.
Turha vaiva alkaa väkisin sovittaan 5" putkea. 4" putki piisaa hyvin Downpipeen. Auton alla voit pienentää loppuputken 3.5". Sellainen hormi on todettu riittäväksi tossa omassa pikkumesessä 700hepan tehoillakin.
Ahtoputket 3" tavarasta ainakin coolerilta imusarjaan. Ahtimelta cooleriin on monesti helpoin tehdä 2.5" putkesta, kun turbon putkilähdön koko on 60mm.
Vakio suutinputket piisaa hyvin. Alkuperäinen siirtopumppu riittää maksimissaan sinne 450hepan tehoihin. Holleyn HP150 on riittävä siirtopumppu sinne 600hp tehoihin asti. Polttoaineen tuloputki olisi syytä olla ainakin 8mm reijällä. Toki isommastakaan ei ole haittaa kunhan vaan siirtopumppu on riittävä. Paluu putkeksi piisaa alkuperäinen tai toinen vaihtoehto on tehdä uusi paluulinja ja käyttää molempia alkuperäisiä putkia tulolinjana. Silloin säästyy "ison" putken taivuttelulta ja uusi alkuperäisen kokoinen paluulinja on helppo kiinnittää pohjaan.
Laitappa muutama kuva pakosarjasta niin päästään ihmetteleen millaisen käkkärän sait aikaiseksi.
Turha vaiva alkaa väkisin sovittaan 5" putkea. 4" putki piisaa hyvin Downpipeen. Auton alla voit pienentää loppuputken 3.5". Sellainen hormi on todettu riittäväksi tossa omassa pikkumesessä 700hepan tehoillakin.
Ahtoputket 3" tavarasta ainakin coolerilta imusarjaan. Ahtimelta cooleriin on monesti helpoin tehdä 2.5" putkesta, kun turbon putkilähdön koko on 60mm.
Vakio suutinputket piisaa hyvin. Alkuperäinen siirtopumppu riittää maksimissaan sinne 450hepan tehoihin. Holleyn HP150 on riittävä siirtopumppu sinne 600hp tehoihin asti. Polttoaineen tuloputki olisi syytä olla ainakin 8mm reijällä. Toki isommastakaan ei ole haittaa kunhan vaan siirtopumppu on riittävä. Paluu putkeksi piisaa alkuperäinen tai toinen vaihtoehto on tehdä uusi paluulinja ja käyttää molempia alkuperäisiä putkia tulolinjana. Silloin säästyy "ison" putken taivuttelulta ja uusi alkuperäisen kokoinen paluulinja on helppo kiinnittää pohjaan.
Laitappa muutama kuva pakosarjasta niin päästään ihmetteleen millaisen käkkärän sait aikaiseksi.
Re: mannelavetti om606 st
ei löydy ainakaan us partsin sivuilta hp 150 holleyta enkä googlettamalla löytäny äkkiseltään suomessa sitä myyviä liikkeitä, jos tiedätte kuka sitä myy ja löytyis jotain hintaakin sille niin olisin todella kiitollinen. us partsilta löyty tällaiset holleyt
HOL12-801-1 "punainen" pumppu katukäyttöön
tuottaa vapaana 360 litraa tunnissa
5 psi:n paineella 250 litraa tunnissa
korjaussarjoja saatavana sekä pumppu että moottoriosaan
118 euroa
HOL12-802-1 "sininen" pumppu kilpakäyttöön
tuottaa vapaana 410 litraa tunnissa
9 psi:n paineella 270 litraa tunnissa
pumpun mukana toimitetaan (#12-803) regulaattori
korjaussarjoja saatavana sekä pumppu että moottoriosaan
143 euroa
kumpi näistä olisi sopiva tähän mun projektiin. mulla ei ole hajuakaan mikä regulaattori on joten kysyn että tarviinko sellaisen. kalliitahan nuo ei näyttäny olevan kun muutaman kympin maksaa
HOL12-801-1 "punainen" pumppu katukäyttöön
tuottaa vapaana 360 litraa tunnissa
5 psi:n paineella 250 litraa tunnissa
korjaussarjoja saatavana sekä pumppu että moottoriosaan
118 euroa
HOL12-802-1 "sininen" pumppu kilpakäyttöön
tuottaa vapaana 410 litraa tunnissa
9 psi:n paineella 270 litraa tunnissa
pumpun mukana toimitetaan (#12-803) regulaattori
korjaussarjoja saatavana sekä pumppu että moottoriosaan
143 euroa
kumpi näistä olisi sopiva tähän mun projektiin. mulla ei ole hajuakaan mikä regulaattori on joten kysyn että tarviinko sellaisen. kalliitahan nuo ei näyttäny olevan kun muutaman kympin maksaa
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://www.tarvikemotti.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sieltä valikko MB ja BMW erikoisosat
ja sieltä valikko MB ja BMW erikoisosat
Re: mannelavetti om606 st
iso kiitos tiedoista sellanen kysymys nyt sit tuli mieleen että minkä kokoinen pakopesä piisaa tuohon 600 hp jos kerran voi pienemmänkin vaihtaa tuon #19 tilalle ja saada samalla paremmin herääväksi tuon.Petehri kirjoitti:Ahdin kyllä piisaa sinne 600heppaan, mutta kovin herkästi ei tule heräilemään noin reilun kokoisella pakopesällä.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://www.aijaa.com/7142Ug" onclick="window.open(this.href);return false; tossa ny joku kuva kun satsi on hepissä. perkele kun ei tullu puhallettua materiaaleja ennen hitsausta. sisäpuolet vinguttelin, ja arvaa oliko ongelmia kuplimisen kanssa kun kaikenmaailman paska kiehui ja teki huokosta. sai jokusen kerran sulatella saumoja, ja ei niistä enään kovin nättejä kyl jääny sit lopunpelein. taidan tehdä toisen sarjan kun niin jäi harmittaan työn jälki tuon sarjan osilta.Petehri kirjoitti:
Laitappa muutama kuva pakosarjasta niin päästään ihmetteleen millaisen käkkärän sait aikaiseksi.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
65mm kompuralla ja 68mm turbiinilla penkitin 605sta 550hv ja mul oli 3,5" alaspiippu plus loppu putkisto.
Ahtiputket oli 3" enne ja jäläkee koolerin. Painetta kattilasa oli meleko palijo sen olles 2.7bar. Pakopaine oli 1.8bar.
Pakosarja oli KKD Motorsportin tekele ja ahin ei ollu Holset.
Myöhemmäs vaihees vähä kirrattii eikä ahin osottanu vieläkää merkkejä, jotenka väitän et 65mm lavalla menää kuuteesataa että pölisee
Ahtiputket oli 3" enne ja jäläkee koolerin. Painetta kattilasa oli meleko palijo sen olles 2.7bar. Pakopaine oli 1.8bar.
Pakosarja oli KKD Motorsportin tekele ja ahin ei ollu Holset.
Myöhemmäs vaihees vähä kirrattii eikä ahin osottanu vieläkää merkkejä, jotenka väitän et 65mm lavalla menää kuuteesataa että pölisee
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: mannelavetti om606 st
http://aijaa.com/w2XDmj" onclick="window.open(this.href);return false; hukkiksen putket pitäis vielä hitsailla
http://aijaa.com/nSjFE8" onclick="window.open(this.href);return false; paisari korkin kaulusta ja kiilloitusta vaille
http://aijaa.com/nSjFE8" onclick="window.open(this.href);return false; paisari korkin kaulusta ja kiilloitusta vaille
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
mistäs mahtais saada rosteri tai teräs kaulusta paisarin korkille? en löytäny kuin alumiinisia.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
.............
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://aijaa.com/pchuis" onclick="window.open(this.href);return false; imusarja. täytyy viikolla hinkata kiiltäväksi. ei pitäis olla huolta kestosta kun materiaali on panssarialumiinia ja muutama tappi vielä varmuuden vuoksi tuossa. alumiini tiggiä ei iteltä löydy joten kaveri sai hitsata tuon nippuun ja siistihän siitä tuli kiitos hänelle vaivannäöstä, siististä jäljestä ja erittäin nopeasta aikataulusta.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
http://aijaa.com/4vd7Pu" onclick="window.open(this.href);return false; kasaanpäin menossa. ei siellä ylimääräistä tilaa järin paljoa ole
http://aijaa.com/LnhwoZ" onclick="window.open(this.href);return false; imarin puolelta
syylärin saan tänään joten rosteriset vesiputket pääsee tänään duunaan jne.
http://aijaa.com/LnhwoZ" onclick="window.open(this.href);return false; imarin puolelta
syylärin saan tänään joten rosteriset vesiputket pääsee tänään duunaan jne.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
syyläri paikallaan http://aijaa.com/zLpQ4S" onclick="window.open(this.href);return false; alapäässä on tärinän vaimennin kumit, ja täytyy yläpäähänkin jotain fyllingiä laittaa kiinnityslätkien ja palkin väliin että vähän vaimentaa tärinää.
jos joku miettii että olenko niin nuuka etten mutkia raskinu ostaa kun ryssäjiirillä on ylävesiputki tehty. ei yksinkertaisesti vaan mahtunut mutkat tonne kun tilaa oli niin niukasti joten pakon edessä tein tuollaisen sit. 42 millisiä rosterimutkia on hommattu joka lähtöön mutta ei tuohon läpeen vaan saanu taipuun niitä huomenna täytyy käydä hakemassa siniset silikoni putket liitoksia varten ja rosteriklemmarit, jotta edes niiltä osin saa asiallisen näköisen tuosta.
jos joku miettii että olenko niin nuuka etten mutkia raskinu ostaa kun ryssäjiirillä on ylävesiputki tehty. ei yksinkertaisesti vaan mahtunut mutkat tonne kun tilaa oli niin niukasti joten pakon edessä tein tuollaisen sit. 42 millisiä rosterimutkia on hommattu joka lähtöön mutta ei tuohon läpeen vaan saanu taipuun niitä huomenna täytyy käydä hakemassa siniset silikoni putket liitoksia varten ja rosteriklemmarit, jotta edes niiltä osin saa asiallisen näköisen tuosta.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: mannelavetti om606 st
Eihän sitä nyt noin voi jättää! Olisit tähny vaikka näin niin mahtuulassi-s kirjoitti: jos joku miettii että olenko niin nuuka etten mutkia raskinu ostaa kun ryssäjiirillä on ylävesiputki tehty. ei yksinkertaisesti vaan mahtunut mutkat tonne kun tilaa oli niin niukasti joten pakon edessä tein tuollaisen sit. 42 millisiä rosterimutkia on hommattu joka lähtöön mutta ei tuohon läpeen vaan saanu taipuun niitä huomenna täytyy käydä hakemassa siniset silikoni putket liitoksia varten ja rosteriklemmarit, jotta edes niiltä osin saa asiallisen näköisen tuosta.
IG: @pyrytakkunen