W211 ovien passaus
W211 ovien passaus
Tervehdys,
Taas on se aika vuodesta kun tekee keväällä outoja kulumalöytöjä tähdestään. niinpä pongasin, että ovet ovat kuskinpuolella alareunasta pois linjasta. toisin sanoen hiekkavesi + muuta -seos pyrkii kuluttamaan ovien reunoja.
Koetin pällistellä saranoita, että kuinka saisi alareunoja sisäänpäin, mutta ei nyt heti auennut. Haeskelin täältäkin eri aihesanoilla, mutta ei juuri tuohon w211 malliin löytynyt osumaa. Tai sitten en vaan keksinyt oikeaa sanaa. Löytyi tietoja vanhemmista malleista.
Eli tarkoitus olisi saada ovien alareunoja aavistus sisään päin ja takaoven takareunaa aavistus ulospäin. Mitenkäs menetellään?
-jarno
Taas on se aika vuodesta kun tekee keväällä outoja kulumalöytöjä tähdestään. niinpä pongasin, että ovet ovat kuskinpuolella alareunasta pois linjasta. toisin sanoen hiekkavesi + muuta -seos pyrkii kuluttamaan ovien reunoja.
Koetin pällistellä saranoita, että kuinka saisi alareunoja sisäänpäin, mutta ei nyt heti auennut. Haeskelin täältäkin eri aihesanoilla, mutta ei juuri tuohon w211 malliin löytynyt osumaa. Tai sitten en vaan keksinyt oikeaa sanaa. Löytyi tietoja vanhemmista malleista.
Eli tarkoitus olisi saada ovien alareunoja aavistus sisään päin ja takaoven takareunaa aavistus ulospäin. Mitenkäs menetellään?
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Re: W211 ovien passaus
Rungossa olevaa lukkoasalpaa johon oven lukkupesä jää kiinni niin ulos/sisään päin. Voi hieman auttaa.
Jos avaat ruuvit joilla sarana on ovessa kiinni niin alkaa liikkua ylös/alaspäin ja reilusti. Noin oli ainakin w203. W211 ei ole tarvinut noihin koskea vaikka oven kokonaisuudessaan vaihdoinkin
Edit: Mahtaa olla mällätty se sun auto?
Jos avaat ruuvit joilla sarana on ovessa kiinni niin alkaa liikkua ylös/alaspäin ja reilusti. Noin oli ainakin w203. W211 ei ole tarvinut noihin koskea vaikka oven kokonaisuudessaan vaihdoinkin
Edit: Mahtaa olla mällätty se sun auto?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 ovien passaus
joopa,
Olen kokeillut sen lukon vastakappaleen liikuttelua ja ei auta, koska siellä on sellaiset muovitapit, jotka hakeutuvat tiukkoihin reikiin eikä lukon vastike liiku.
Auto ei ole mällätty. Se vaan on tuollainen. Kyse ei ole edes millistä vaan korkeintaan puolesta, jolla ovea pitäisi saada sisäänpäin.
-jarno
Olen kokeillut sen lukon vastakappaleen liikuttelua ja ei auta, koska siellä on sellaiset muovitapit, jotka hakeutuvat tiukkoihin reikiin eikä lukon vastike liiku.
Auto ei ole mällätty. Se vaan on tuollainen. Kyse ei ole edes millistä vaan korkeintaan puolesta, jolla ovea pitäisi saada sisäänpäin.
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Re: W211 ovien passaus
Kuka niitä ovia on sitten säädellyt ja miksi? Tehtaalta lähtiessään ne varmaan on linjassa. Minä vaihdoin koko oven ja se sattui kyllä juuri linjaan muiden peltien kanssa. (uusi ovi oli käytetty jossa oli saranat paikoillaan). Sillä lukon vastakappaletta kääntelemällä eri kulmaan sai mallattua oven niin että se menee yhtä nätisti kiinni kuin vanha/alkuperäinenkin ovi.Jarno M. kirjoitti:joopa,
Olen kokeillut sen lukon vastakappaleen liikuttelua ja ei auta, koska siellä on sellaiset muovitapit, jotka hakeutuvat tiukkoihin reikiin eikä lukon vastike liiku.
Auto ei ole mällätty. Se vaan on tuollainen. Kyse ei ole edes millistä vaan korkeintaan puolesta, jolla ovea pitäisi saada sisäänpäin.
-jarno
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 ovien passaus
Jaa a..
Tiedä onko kukaan säädellyt vai onko maanantai kappale.
Sinänsä hieno kuulla, että on ovi istunu kerrasta paikalleen tekemättä mitään. Tämä palauttaa uskoa germaanien taitoon tehdä kuranttia tavaraa.
Kävin tako-paffilla zuumaamassa tuota offsettia ja on sen puolimilliä tai alle
Noh riippumatta siitä, onko autoa kääritty tolpan ympärille vai ei, niin kysymys, että kuinka säädetään oven etureunan syvyyttä edelliseen pellin reunan (etulokari tai etuovi) nähden?
Tämä on ollut mahdollista aikaisemminn ja uskon sen olevan edelleenkin esim. shim-levyjen avulla.
Kysymys vaan kuuluu, että kuinka tämä tehdää W211 korissa?
-jarno
Tiedä onko kukaan säädellyt vai onko maanantai kappale.
Sinänsä hieno kuulla, että on ovi istunu kerrasta paikalleen tekemättä mitään. Tämä palauttaa uskoa germaanien taitoon tehdä kuranttia tavaraa.
Kävin tako-paffilla zuumaamassa tuota offsettia ja on sen puolimilliä tai alle
Noh riippumatta siitä, onko autoa kääritty tolpan ympärille vai ei, niin kysymys, että kuinka säädetään oven etureunan syvyyttä edelliseen pellin reunan (etulokari tai etuovi) nähden?
Tämä on ollut mahdollista aikaisemminn ja uskon sen olevan edelleenkin esim. shim-levyjen avulla.
Kysymys vaan kuuluu, että kuinka tämä tehdää W211 korissa?
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Re: W211 ovien passaus
Onko se etuovi lokaria syvemmällä ja onko sitten takaoven ja etuoven nähden etuovi ulompana? Onkohan lokasuoja vaihdettu (katso pultin kannat konehuoneesta) ja se jäänyt ulommas?Jarno M. kirjoitti:Jaa a..
Tiedä onko kukaan säädellyt vai onko maanantai kappale.
Sinänsä hieno kuulla, että on ovi istunu kerrasta paikalleen tekemättä mitään. Tämä palauttaa uskoa germaanien taitoon tehdä kuranttia tavaraa.
Kävin tako-paffilla zuumaamassa tuota offsettia ja on sen puolimilliä tai alle
Noh riippumatta siitä, onko autoa kääritty tolpan ympärille vai ei, niin kysymys, että kuinka säädetään oven etureunan syvyyttä edelliseen pellin reunan (etulokari tai etuovi) nähden?
Tämä on ollut mahdollista aikaisemminn ja uskon sen olevan edelleenkin esim. shim-levyjen avulla.
Kysymys vaan kuuluu, että kuinka tämä tehdää W211 korissa?
-jarno
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 ovien passaus
Hmm...
Siis etulokari on sisempänä verrattuna kuskinpuolen etuoveen. Eli eturenkaan nostattama virtaus hioo kuskin oven etureunaa.
Kaikki maalit ruuvien ympäriltä on ehjiä ja kori on koskematon tarkasteltaessa. Olen auton toinen omistaja ja tiedossa ei ole kolareita (ellei sitten tehtaan hallissa).
Kilometrejä rupeaa olemaan kuitenkin normaalisti mersumaisesti karvan alle 300 tkm ja korin linjauksen epäkohdat alkaa näkymään ja sillä kyselen passauksen mahdollisuuksia.
-jarno
Siis etulokari on sisempänä verrattuna kuskinpuolen etuoveen. Eli eturenkaan nostattama virtaus hioo kuskin oven etureunaa.
Kaikki maalit ruuvien ympäriltä on ehjiä ja kori on koskematon tarkasteltaessa. Olen auton toinen omistaja ja tiedossa ei ole kolareita (ellei sitten tehtaan hallissa).
Kilometrejä rupeaa olemaan kuitenkin normaalisti mersumaisesti karvan alle 300 tkm ja korin linjauksen epäkohdat alkaa näkymään ja sillä kyselen passauksen mahdollisuuksia.
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Re: W211 ovien passaus
Dodi,
Eli saranoiden ovenpuolen kaksi torxruuvia (uppokantaista T45) löysätään, jolloin tulee pelivaraa n. 2mm.
Joutuu vähän hakemaan lukonvastineen ja saranoiden kanssa.
Itsellä suurin ongelma oli näemmä se, että takaovi oli about 1mm alhaalla. Nyt on linjattuna.
-jarno
Eli saranoiden ovenpuolen kaksi torxruuvia (uppokantaista T45) löysätään, jolloin tulee pelivaraa n. 2mm.
Joutuu vähän hakemaan lukonvastineen ja saranoiden kanssa.
Itsellä suurin ongelma oli näemmä se, että takaovi oli about 1mm alhaalla. Nyt on linjattuna.
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Re: W211 ovien passaus
Eli se oli käytetty joskus auki ja ei ollut passattu kunnolla kohilleen. Ja kumpikaan ovi ei ollut sisempänä / ulolmpana vaan se ero tuli tuosta korkeus passauksesta? Hieno että sait linjaan ja pois häiritsemästä mielestä. Melkein väittäisin myös että ei ole mennyt se ovi nätisti kiinni koska ei ole ollut linjassa? Se pitää olla justiinsa että se menee "mersumaisesti" kiinni.Jarno M. kirjoitti:Dodi,
Eli saranoiden ovenpuolen kaksi torxruuvia (uppokantaista T45) löysätään, jolloin tulee pelivaraa n. 2mm.
Joutuu vähän hakemaan lukonvastineen ja saranoiden kanssa.
Itsellä suurin ongelma oli näemmä se, että takaovi oli about 1mm alhaalla. Nyt on linjattuna.
-jarno
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 ovien passaus
Tere,
Kaikki ruuvit oli maalissa, mutta saranatapit oli irroiteltu.
Takaovi on nyt linjassa etuoveen nähden. Vielä pieni hienosäätö yläreunasta, niin ikkunalistakin näyttää peilistä hyvälle
-jarno
Kaikki ruuvit oli maalissa, mutta saranatapit oli irroiteltu.
Takaovi on nyt linjassa etuoveen nähden. Vielä pieni hienosäätö yläreunasta, niin ikkunalistakin näyttää peilistä hyvälle
-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB