auto isolle lapsiperheelle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
massijape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 31.01.2013 22:04

auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja massijape »

pitäis löytää isompi auto, eli syksyllä tulee kaksoslapset ja esikoinen on silloin n.1 vuoden. sellainen auto pitäisi löytää mihin mahtuu 2 turvakaukaloa ja yksi turvaistuin, ja takakonttiin kaksostenvaunut. onko mersulla mitää mallia mihin kaikki mahtuisi? budjetti on siinä 20k
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

ilman kokemusta veikkaisin, että R ja GL, mutta kumpiakaan ei saa tuolla budjetilla. Väyrynen?

e: ehkä Saksasta voisi nippa nappa saada R:n tuohon rahaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
svalkein
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 12.10.2010 21:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja svalkein »

E-sarjan farkku? Voi olla kiikun kaakun riittääkö takapenkin leveys, esim.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3545373" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos mahdollisimman tuoretta peliä etsit eikä etuveto ole poissuljettu niin B-sarjalaisen tilat saattaisivat riittää:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/b/5431302" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikäli esim. turvakaukalot tulevat kiinni isofix-kiinnikkeiseen reunapaikoilla niin saattaa kyllä olla että kummankaan yllämainitun takapenkin väliin ei enää mahdu turvaistuinta
jolloin varmaan on suunnattava katse R-sarjalaiseen kuten jo aiemmin ehdotettiin.
Audi Q4 e-tron -22
massijape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 31.01.2013 22:04

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja massijape »

E--farkkua oon miettiny, ei oo istuimet isofix kiinnytyksellä, pitää lähtee varmaa istuimien kaa kauppaa kokeilemaan, r- mersu olis paras vaihtoehto, muttei ihan budjetti riitä.. ja B-mersun kontti taitaa olla vähän pienehkö.
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Itse olin vastaavassa tilanteessa. Kun kaksoset syntyivät, esikoinen oli parivuotias. Meillä mentiin silloin S212:lla. Tavaratila riitti hyvin. Kolme turvaistuinta menee takapenkille, mutta tilaa ei ole yhtään liikaa. Kannattaa kokeilla, voi olla että jotkut istuimet sopivat ja toiset eivät. Esim. vaimolla oli silloin A6 jonka kuppimaisemmalle takapenkille kolme istuinta (ainakaan meidan Britaxin Multitechit) eivät mahtuneet. Kun on kolme jakkaraa rinnakkain, isofixit voi unohtaa kun täytyy hyödyntää koko leveys. Näin siis ainakin S212 osalta.

Nyt on ML W166 ja GL X166. ML nielee hienosti takapenkille kolme jakkaraa. Niin tekee myös GL mutta siinä hyödynnämme myös kolmatta riviä jotta joku vieraskin mahtuu mukaan. Minulla ei ole kokemusta muista kolmerivisistä autoista kuin X164 ja X166, mutta jos niissä on kolmas rivi käytössä on tavaratila VW Golfin tasoa. Käsittääkseni ihan sama juttu R:n osalta.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Melkein mikä tahansa 7h auto + peräkärry silloin kun tarvetta koko teidän perheen liikkua.

Aatelkaas ny, kärryyn mahtuu vaunusta sänkyyn kaikki ja lisäksi turvallisuus lisääntyy kun isi ajaa vain 80kmh nopeuksia.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja dealer »

LopenUupunut kirjoitti:Melkein mikä tahansa 7h auto + peräkärry silloin kun tarvetta koko teidän perheen liikkua.

Aatelkaas ny, kärryyn mahtuu vaunusta sänkyyn kaikki ja lisäksi turvallisuus lisääntyy kun isi ajaa vain 80kmh nopeuksia.

.
Kolme pikkulasta ja vanhemmat pitäisi sopia viiden hengen autoon ?
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Melkein mikä tahansa 7h auto + peräkärry silloin kun tarvetta koko teidän perheen liikkua.

Aatelkaas ny, kärryyn mahtuu vaunusta sänkyyn kaikki ja lisäksi turvallisuus lisääntyy kun isi ajaa vain 80kmh nopeuksia.

.
Kolme pikkulasta ja vanhemmat pitäisi sopia viiden hengen autoon ?
Joo mutta mä otin varat jo seuraavalle sarjalle. :wink:

Mun pitää kyllä aina vaan ihmetellä tätä maailmaa....sekin on ihme että olen viisi toukkaa maailmaan saanut ja kaikki samaan autoonkin vielä ilman ihmeellisiä kommervenkkejä...ainiin, joo mä en ollut tarveharkinnassani merkkiuskollinen, ajelin volvoilla esimerkiksi. Hyvin meni porukka 7h 240GL volvoon heittämällä, ne kerrat kun piti pitkää matkaa tehdä perässä tuli "telimuuli"....en mää kyllä ole koskaan ollu merkkiuskollinen, enempitaivähempi ostan ihan fiiliksen pohjalta..tärkein käyttötarkoitus ja sisustus.

E. Unohdin toopermannin....sekin vielä.

.
Opel, "weird lieben autos"....
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

LopenUupunut kirjoitti:
dealer kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Melkein mikä tahansa 7h auto + peräkärry silloin kun tarvetta koko teidän perheen liikkua.

Aatelkaas ny, kärryyn mahtuu vaunusta sänkyyn kaikki ja lisäksi turvallisuus lisääntyy kun isi ajaa vain 80kmh nopeuksia.

.
Kolme pikkulasta ja vanhemmat pitäisi sopia viiden hengen autoon ?
Joo mutta mä otin varat jo seuraavalle sarjalle. :wink:

Mun pitää kyllä aina vaan ihmetellä tätä maailmaa....sekin on ihme että olen viisi toukkaa maailmaan saanut ja kaikki samaan autoonkin vielä ilman ihmeellisiä kommervenkkejä...ainiin, joo mä en ollut tarveharkinnassani merkkiuskollinen, ajelin volvoilla esimerkiksi. Hyvin meni porukka 7h 240GL volvoon heittämällä, ne kerrat kun piti pitkää matkaa tehdä perässä tuli "telimuuli"....en mää kyllä ole koskaan ollu merkkiuskollinen, enempitaivähempi ostan ihan fiiliksen pohjalta..tärkein käyttötarkoitus ja sisustus.

E. Unohdin toopermannin....sekin vielä.

.
En tiedä millä vuosikymmenellä olet lapsiasi kuljettanut, mutta nykyisin pitää olla ne kolhot turvapenkit joita yksinkertaisesti ei viittä ahdeta minkään auton takapenkille. Omat ensimmäiset autoilumuistot ovat 1972 pystärin takapenkiltä jossa ei ollut vöitä sen enempää kuin turvaistuimia. Sinne mahtui koko naapuruston tenavat, mutta jos olisi kunnolla rysähtänyt enpä taitaisi olla tässä kommentoimassa...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

th56307 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
dealer kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Melkein mikä tahansa 7h auto + peräkärry silloin kun tarvetta koko teidän perheen liikkua.

Aatelkaas ny, kärryyn mahtuu vaunusta sänkyyn kaikki ja lisäksi turvallisuus lisääntyy kun isi ajaa vain 80kmh nopeuksia.

.
Kolme pikkulasta ja vanhemmat pitäisi sopia viiden hengen autoon ?
Joo mutta mä otin varat jo seuraavalle sarjalle. :wink:

Mun pitää kyllä aina vaan ihmetellä tätä maailmaa....sekin on ihme että olen viisi toukkaa maailmaan saanut ja kaikki samaan autoonkin vielä ilman ihmeellisiä kommervenkkejä...ainiin, joo mä en ollut tarveharkinnassani merkkiuskollinen, ajelin volvoilla esimerkiksi. Hyvin meni porukka 7h 240GL volvoon heittämällä, ne kerrat kun piti pitkää matkaa tehdä perässä tuli "telimuuli"....en mää kyllä ole koskaan ollu merkkiuskollinen, enempitaivähempi ostan ihan fiiliksen pohjalta..tärkein käyttötarkoitus ja sisustus.

E. Unohdin toopermannin....sekin vielä.

.
En tiedä millä vuosikymmenellä olet lapsiasi kuljettanut, mutta nykyisin pitää olla ne kolhot turvapenkit joita yksinkertaisesti ei viittä ahdeta minkään auton takapenkille. Omat ensimmäiset autoilumuistot ovat 1972 pystärin takapenkiltä jossa ei ollut vöitä sen enempää kuin turvaistuimia. Sinne mahtui koko naapuruston tenavat, mutta jos olisi kunnolla rysähtänyt enpä taitaisi olla tässä kommentoimassa...
-90. Silloin oli sellaisia muovikaukaloita (täysin hengenvaarallisia) ja BRION turvaistuimia käytin...olivat sen ajan testivoittajia kaikkine sen ajan hienouksineen, kuten täysi styroksrunko :mrgreen: ja viisipiste "ralli"vyöt...autoonhan se kiinnitettiin auton vöillä. Tosiaan volvo oli 7h farmari...eihän siinä takakonttia ollut kun penkit nosti ylös sieltä pohjalta...mutta kärry oli kova sana, eikä noita koko revohkan matkoja vuodessa ollut kuin pari kolme...käytännössä olisimme selvinneet yhdellä pikkuautolla ja vuokraamalla noille kolmelle kerralle sen pikkubussin.

Tiedän että nyky lastenistuimet on hieman kookkaampia, pojan tyttären Recaro on tosi kolho luomus ja painaa kuin synti...mikälie lyijyvalu sisällä? :shock: ...onhan ne hienon näköisiä mutta liekö sen turvallisempia kuin aikansa brio?
Itse en ole isofikseihin edes kiinnitellyt tuota recaroa....

E: itsellä on muistikuvat 40 vuoden takaa Opel Recordin takapenkiltä...vuosilukua autolle en muista, pitäisi tarkistaa isäukolta...väri on jäänyt mieleen, punainen.

E: on mulla muitakin muistikuvia takapenkiltä...mutta ne ei ole lasten luettavaksi :lol:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itsellä sama ongelma, kun on kolme lasta ja itsellä pituutta 2m. Näyttää miltei 100% varmalta, ettei tuleva "perhe"auto ole Mersun valmistama, vaan Skoda Suberb farmari :clap:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Lapsen/lapsien saanti saa näköjään hormoonit sekaisin myös miehillä.
Mieti onko todellakin tärkeää satsata lapsiperheen rahat pihalla olevaan peltilehmään , jota käytetään harvoin ?
Yleensä vielä ostetaan se auto osamaksulla .
10 000 eurolla saa jo varsin sopivan tila-auton . Tietysti vanhempi malli esim ML-mersu ,jos auton pitää olla mersu mutta ehkäpä joku
mitsu grandis olisi varsin sopiva ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sportsman kirjoitti:Lapsen/lapsien saanti saa näköjään hormoonit sekaisin myös miehillä.
Mieti onko todellakin tärkeää satsata lapsiperheen rahat pihalla olevaan peltilehmään , jota käytetään harvoin ?
Yleensä vielä ostetaan se auto osamaksulla .
10 000 eurolla saa jo varsin sopivan tila-auton . Tietysti vanhempi malli esim ML-mersu ,jos auton pitää olla mersu mutta ehkäpä joku
mitsu grandis olisi varsin sopiva ?

Onhan se helvatan hyvä syy ostaa auto.... :crazy:
ja vielä parempi on ostaa samalla vaimolle se Ka jolla sitten kuljettaa niitä lapsia kun isä ajelee sen ML:n työpaikan pihaan näytille :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti: ja vielä parempi on ostaa samalla vaimolle se Ka jolla sitten kuljettaa niitä lapsia kun isä ajelee sen ML:n työpaikan pihaan näytille :D

.
Mitä suotta:
Kuva
+
Kuva
+
Kuva
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja TTL »

Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

TTL kirjoitti:Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.
Tokihan meitä on joka lähtöön, osa vaan tykkää ajaa isolla tilavalla autolla.
Tuossa naapurilla kaksi mersua, GL500 ja G500....ukko on sellainen 165 sulkahattu päässä ja vaimo noisee autoon keittiönjakkaran avustuksella.

Ymmärrän tieten miksi moiset vaunut, näiden muutamien vuosien aikana ko herra on pelkästään tuolla G:llä pommittanut viisi tai kuusi kolaria...pieniä pusuja (joojoo, niistä vastapuolista on tullut rusinoita, tiedän :wink: ) suurinosa parkkipaikoilla itseaiheutettuja, eli kun on huono ajamaan pitää pelin olla iso...samahan pätee nus..... eikö vaan :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos ei 5 henkilöä mahdu normaaliin ison kokoluokan henkilöautoon, niin olisko joku minibussi sitten jotain? vito, tai transportteri, tai mitä näitä nyt on? meillä ainakin oli joskus kaveriporukalla sellanen wolkkarin takapotku portteri. se oli ihan helmi vekotin, kun reissuun lähettiin. siellä oli sitä tunnelmaa.. sinne tais mahtua 9 ihmistä, tai jotain.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 01.10.2011 21:10

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Itse kuljen allekirjoituksen mukaisella kulkineella 2+2 miehityksellä ja kaksostenrattailla. Hyvin pärjätään, mutta yhden lisäpenkin ahtaminen tuntuisi aika haastavalta. Eli tuolla sinun budjetilla menisin suosiolla katsastamaan muiden merkkien tila-autoja, esim. Ford s-max voisi olla sopiva peli tiloiltaan. Toki mersultakin löytyy sopivia malleja A:n Actroksen välillä , mutta en tiedä onko sprintteri se kätevin peli jokapäiväiseen käyttöön.
S212 250cdi A
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja D-MB »

hapero79 kirjoitti:Itse kuljen allekirjoituksen mukaisella kulkineella 2+2 miehityksellä ja kaksostenrattailla. Hyvin pärjätään, mutta yhden lisäpenkin ahtaminen tuntuisi aika haastavalta. Eli tuolla sinun budjetilla menisin suosiolla katsastamaan muiden merkkien tila-autoja, esim. Ford s-max voisi olla sopiva peli tiloiltaan. Toki mersultakin löytyy sopivia malleja A:n Actroksen välillä , mutta en tiedä onko sprintteri se kätevin peli jokapäiväiseen käyttöön.
Joo sama huomio. Eli meidän Römereitten väliin mahtuu tasan yksi koroke. Noiden selkänojallisten istuinten leveys on aika hurja. Varmaankin optimoimalla penkit täysin auton mukaan ja valitsemalla turvallisia mutta ei niin leveitä istuimia niin kyllä niitä tuonne varmaan kolme saisi. Riippuu aika paljon lasten iästä. Nuoremmat jos saa johonkin selkä menosuuntaan istuimeen niin sitten kyllä leveystila riittää.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
massijape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 31.01.2013 22:04

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja massijape »

TTL kirjoitti:Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.


sehän onki päätettävissä et jos meinaa perheenlisäystä nii et tuleeko sieltä yks vai kaks lasta -_-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin mutta se on päätettävissä, että tuleeko ylipäätään yhtään kersaa.. :D no joo, ei siinä mitään, ne tekee lapsia ketkä haluaa niitä. ja hankkii sitten menopelit sen tarpeen mukaan. meikäläisellä vaan muutenkin ihan tarpeeks touhuttavaa, ettei toukat kiinnosta.

paras, muttei ehkä se kaikkein miellyttävin ehkäsy on muuten vetskari. näin meille peruskoulussa kerrottiin..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

pera8x kirjoitti: paras, muttei ehkä se kaikkein miellyttävin ehkäsy on muuten vetskari. näin meille peruskoulussa kerrottiin..

Mulla olikin levikset napeilla.....nyt samettihousut, ei oo niin välii onko mikä sulkija...edes oma eukko ei anna :lol:

.
Opel, "weird lieben autos"....
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

adenauer300 kirjoitti:Itsellä sama ongelma, kun on kolme lasta ja itsellä pituutta 2m. Näyttää miltei 100% varmalta, ettei tuleva "perhe"auto ole Mersun valmistama, vaan Skoda Suberb farmari :clap:
Huomioi ennen ostopäätöstä Suberbin kapeus. Jalkatilaa riittää ja tavaratilaa myös, mutta takapenkki on onnettoman kapea.
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

D-MB kirjoitti:
hapero79 kirjoitti:Itse kuljen allekirjoituksen mukaisella kulkineella 2+2 miehityksellä ja kaksostenrattailla. Hyvin pärjätään, mutta yhden lisäpenkin ahtaminen tuntuisi aika haastavalta. Eli tuolla sinun budjetilla menisin suosiolla katsastamaan muiden merkkien tila-autoja, esim. Ford s-max voisi olla sopiva peli tiloiltaan. Toki mersultakin löytyy sopivia malleja A:n Actroksen välillä , mutta en tiedä onko sprintteri se kätevin peli jokapäiväiseen käyttöön.
Joo sama huomio. Eli meidän Römereitten väliin mahtuu tasan yksi koroke. Noiden selkänojallisten istuinten leveys on aika hurja. Varmaankin optimoimalla penkit täysin auton mukaan ja valitsemalla turvallisia mutta ei niin leveitä istuimia niin kyllä niitä tuonne varmaan kolme saisi. Riippuu aika paljon lasten iästä. Nuoremmat jos saa johonkin selkä menosuuntaan istuimeen niin sitten kyllä leveystila riittää.
Tungin aikanaan oman S212:n takapenkille kolme Britaxin Multitechia. Tilaa ei ollut yhtään liikaa ja keskimmäiselle paikalle oli kurja nostella lasta. Jotenkin toivoisi että turvaistuimien suunnittelijat tutustuisivat rakenteisiin tarkemmin ja miettisivät miten nipistetään pari senttiä pois turvallisuuden vaarantumatta.
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

TTL kirjoitti:Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.
Jälleen: ei tainnut olla Polskissa nykymääräysten mukaisia turvaistuimia?

Ja kaksoset ovat aika haasteellisia perhesuunnittelun kannalta: ne päättävät ihan itse tulostaan... :D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

th56307 kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Itsellä sama ongelma, kun on kolme lasta ja itsellä pituutta 2m. Näyttää miltei 100% varmalta, ettei tuleva "perhe"auto ole Mersun valmistama, vaan Skoda Suberb farmari :clap:
Huomioi ennen ostopäätöstä Suberbin kapeus. Jalkatilaa riittää ja tavaratilaa myös, mutta takapenkki on onnettoman kapea.
Leveys ei ole ongelma, koska lapset eivät enään käytä turvaistuimia/korokkeita... Ja teini-ikään on vielä matkaa :wtf: :crazy:

Takapenkin leveys näyttää olevan Skodassa suunilleen sama kuin Mersun E:ssä
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

adenauer300 kirjoitti:
th56307 kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Itsellä sama ongelma, kun on kolme lasta ja itsellä pituutta 2m. Näyttää miltei 100% varmalta, ettei tuleva "perhe"auto ole Mersun valmistama, vaan Skoda Suberb farmari :clap:
Huomioi ennen ostopäätöstä Suberbin kapeus. Jalkatilaa riittää ja tavaratilaa myös, mutta takapenkki on onnettoman kapea.
Leveys ei ole ongelma, koska lapset eivät enään käytä turvaistuimia/korokkeita... Ja teini-ikään on vielä matkaa :wtf: :crazy:

Takapenkin leveys näyttää olevan Skodassa suunilleen sama kuin Mersun E:ssä
Saattaa olla paperilla, käytännössä leveys on aivan toista. Mutta kokeilemalla sen riittävyys selviää.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

th56307 kirjoitti:
TTL kirjoitti:Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.
Jälleen: ei tainnut olla Polskissa nykymääräysten mukaisia turvaistuimia?

Ja kaksoset ovat aika haasteellisia perhesuunnittelun kannalta: ne päättävät ihan itse tulostaan... :D
Onko lastenistumilla määräyksiä ja lakiin perustuvia ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: auto isolle lapsiperheelle

Viesti Kirjoittaja th56307 »

LopenUupunut kirjoitti:
th56307 kirjoitti:
TTL kirjoitti:Kannattaisi harkita myös kortsuihin investointia jos raha ison auton ostoon on tarkalla...

2+3=suurperhe? Minä, 2 veljeä, 2 sisarta, äiti ja iskä mahduttiin hyvin yhteen Polski-Fiatiin aikanaan, pitkillekin reissuille. Lestikset puolestaan täältä päin vähän pohjoiseen ajelevat Vianoilla ja Transporttereilla. Suviseuroihin sitten matkailu-autoilla tai GL-meseillä, joissa perässä julmetut asuntovaunut.
Jälleen: ei tainnut olla Polskissa nykymääräysten mukaisia turvaistuimia?

Ja kaksoset ovat aika haasteellisia perhesuunnittelun kannalta: ne päättävät ihan itse tulostaan... :D
Onko lastenistumilla määräyksiä ja lakiin perustuvia ?

.
Pitää olla hyväksyttyjä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060234" onclick="window.open(this.href);return false;

"Kaikkien käytössä olevien lasten turvalaitteiden on oltava liikenne- ja viestintäministeriön asetuksessa säädetyllä tavalla tyypiltään hyväksyttyjä. Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella säädetään myös lasten turvalaitteiden painoluokasta, rakenteesta ja kiinnitystavasta."

http://www.liikenneturva.fi/tietolehti/ ... utossa.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lapsimatkustaa.fi/artikkelit ... smerkinnat" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin