W201 M50B25
W201 M50B25
Tuli ostettua tuommonen W201 korinen talvilintaksi viimekesän loppumetreillä. Sillon jotain pikku probleemaa edellisen omistajan mielestä öljynmäärä anturissa ja jotain semmosta.. todellisuudessa oli väärän mittanen öljytikku
Noh ekat öljyt vaihtelin koneeseen hetimiten oston jälkeen huomasin, että koneesta tuli ~2.5-3L öljyä ulos eikä sitä ~5L mikä on täyttömäärä.. NOOOH edetään tarinassa seuraavaan öljynvaihtoon. Kilometrit siis tuli täyteen vanhoilla öljyillä eli jota kuinkin 8500km tuli ajettua kyseisellä rakkineella..
Ja tässä se "Hups"
Vanha luotto pelaaja 1.8 Automaatti vaihdettiin vähän toisentyyppiseen pottuun konetilassa.. ja nyt uudella potulla muutamat tuhannet takana olen tyytyväinen uusiin öljyihin
EDIT: Vaihdettiin fiksu topic
Noh ekat öljyt vaihtelin koneeseen hetimiten oston jälkeen huomasin, että koneesta tuli ~2.5-3L öljyä ulos eikä sitä ~5L mikä on täyttömäärä.. NOOOH edetään tarinassa seuraavaan öljynvaihtoon. Kilometrit siis tuli täyteen vanhoilla öljyillä eli jota kuinkin 8500km tuli ajettua kyseisellä rakkineella..
Ja tässä se "Hups"
Vanha luotto pelaaja 1.8 Automaatti vaihdettiin vähän toisentyyppiseen pottuun konetilassa.. ja nyt uudella potulla muutamat tuhannet takana olen tyytyväinen uusiin öljyihin
EDIT: Vaihdettiin fiksu topic
Viimeksi muokannut Exami, Ke 19.06.2013 13:42. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Eikö löytynyt mersun omaa 2.8 tilalle? Vaikka samahan tuo melkein on kumpi siellä hyrrää. kun tehot ovat melkein identtiset.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Tämän "potun" kanssa lähinnä hinta, laatu, teho, saatavuus ja tieto suhdeluku on melkolailla sopiva.. M50 koneita kun on jokatoisessa penarissa ollu tossa 90-luvulla.miksalo kirjoitti:Eikö löytynyt mersun omaa 2.8 tilalle? Vaikka samahan tuo melkein on kumpi siellä hyrrää. kun tehot ovat melkein identtiset.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Taitaa katsastusmies olla silmät soikeena kun avaa konepellin
Ainakin vilkaisee uudestaan rekisteriotetta että mikäs auto tää nyt olikaan.
Ainakin vilkaisee uudestaan rekisteriotetta että mikäs auto tää nyt olikaan.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Kai ne on tottunu näkee näit kaike maailman tekniikanvaihto miinoja ihan yhtenään? Tosin se missä muutoskatsastin ni sieltä kyllä etukäteen kysyin katsurilta leimalle tarvittavat tiedot ennenkun pottuvaihdettiin.miksalo kirjoitti:Taitaa katsastusmies olla silmät soikeena kun avaa konepellin
Ainakin vilkaisee uudestaan rekisteriotetta että mikäs auto tää nyt olikaan.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Kesä viivästyy, vanteet tuli noudettua tänään, paskanakki etuvanteet ei mahdu W124 jarrujen johdosta.
Takavanne istuu oikein kivasti..
Viikoloppua vauhdittamassa tämmöset pitäs taikoa mersun mittaristoon:
Takavanne istuu oikein kivasti..
Viikoloppua vauhdittamassa tämmöset pitäs taikoa mersun mittaristoon:
Viimeksi muokannut Exami, Ma 13.05.2013 21:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Tulee ainakin rohkeesti ulos kaaresta ja näyttää muutenkin sopivan lookkiin!
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
ne on nuo nelimäntäset jarrut semmoset ettei niien kans mahu monetkaan vanteet.
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Mistä löysit tuollaisen mittaritaulun?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Hondastatomant kirjoitti:Mistä löysit tuollaisen mittaritaulun?
tomant
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Tää setti pamahti saksanmaalta maanantaina Noh lätinät sikseen. Rupeenpa ettiin sitte 300TD jarruja, liekköpä samat kalikat 300 mallissa mutta 12V koneella?Kuisma_ kirjoitti:Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
Viimeksi muokannut Exami, Ma 13.05.2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Kyllä normaalien jäähdytettyjen kans menee mitkä vaan. Mutta ei 24v pensan nelimäntästen kans.Kuisma_ kirjoitti:Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Sit olis töräytetty Sähkönen nopeusmittari W201 mittaristoon.
Ei oo nätti mut ei oo auto eikä kuskikaan
Ei oo nätti mut ei oo auto eikä kuskikaan
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Hä Miksei mersun omaa mittaria
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Ihan perjaatteesta meinasin vastata yksinkertaisesti "koska", mutta olematta törkeä vastaan: "koska saatavuus"TPeltola kirjoitti:Hä Miksei mersun omaa mittaria
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Mersumiehet helisemässä kun tusinatenavassa ei käytetäkkään pelkkää OEM osaa. Ainakaan Mersun
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
No eikö noita w201 varaosaautoja josta sais oo huru mykke
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1207
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Kerroppa yksikin w201 malli jossa sähkönen nopeusmittariTPeltola kirjoitti:No eikö noita w201 varaosaautoja josta sais oo huru mykke
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Hyvä pojat!
Noniin nyt on W124 300-12V etusatulat ostettu, huomenna levyt ja palat ja sit kattellaan koska saadaan laitettuu paikalleen.. eiköhän nuo saada pikasesti paikalleen
Noniin nyt on W124 300-12V etusatulat ostettu, huomenna levyt ja palat ja sit kattellaan koska saadaan laitettuu paikalleen.. eiköhän nuo saada pikasesti paikalleen
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
En tiedä mitä cossu malleissa on, mutta 300 bensassa pitäs olla samat ku 2.5-16V, pääasiassa et jäähdytetyt 1 mäntäset palikat..nj^ kirjoitti:Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
Elän tämmösen listan mukaan: Lista jarruosista
Niin joo motonetis näytti olevan 31,9€/kpl uudet levyt noihin ja palat oli kaiketi 19,9€/sarja ... tiedä sitte saako jostain samoja palikoita halvemmalla
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
No jossei suomesta niin sitte saksasta. On se hyvä noinki
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Eipä niit ihan jokanurkalla mailmallakaan istu..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
2.5-16 on juurikin cossu, 2.3 ja 2.5 malleissa samat jarrut, evoissa taisi olla enemmänkin sylintereitä, varmaksi en kuitenkaan sano.Exami kirjoitti:En tiedä mitä cossu malleissa on, mutta 300 bensassa pitäs olla samat ku 2.5-16V, pääasiassa et jäähdytetyt 1 mäntäset palikat..nj^ kirjoitti:Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Alotin putsaa satuloita jarrujen vaihtoa varten:
Nyt sit viivästy tuokin..
Käyttöauton vanne projektiki edenny:
Nyt sit viivästy tuokin..
Käyttöauton vanne projektiki edenny:
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Kannattaa jättää noi motonetin jarruosat sinne motonetin hyllylle....
Itse otin edelliseen 202:teen etulevyt ja palat.. Moottoritie nopeuksissa ravisti niin paljon ettei jarrua voinut edes käyttää.
Liikennevaloihin pysähtyessä kunnon nykimistä.
Taakse laitoin uudet motonetin palat niin vihelsivät ensimmäiset 2kk jarruttaessa.
Kai sieltäkin käyttökelpoisia löytyy jos tietää jotain noista tarvike merkkien laaduista.
Kaveri varoitteli ettei kannata ostaa mutta en uskonut kun niin monessa toyotassa oli toiminut ihan hyvin.
Itse otin edelliseen 202:teen etulevyt ja palat.. Moottoritie nopeuksissa ravisti niin paljon ettei jarrua voinut edes käyttää.
Liikennevaloihin pysähtyessä kunnon nykimistä.
Taakse laitoin uudet motonetin palat niin vihelsivät ensimmäiset 2kk jarruttaessa.
Kai sieltäkin käyttökelpoisia löytyy jos tietää jotain noista tarvike merkkien laaduista.
Kaveri varoitteli ettei kannata ostaa mutta en uskonut kun niin monessa toyotassa oli toiminut ihan hyvin.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Onhan tuo noinkin, mitä isompi auto sen huonompia yleensä noi tarvike osat on.. edellisessä harrastepelissä koin saman ongelman, myös sen ettei motonetin osat välttämättä istunu edes paikalleen. Tässä tapauksessa levyt tuli Mapco:lta ja paloissa nyt meikäläiselle kelpaa kuhan ne tarraa levyyn.miksalo kirjoitti:Kannattaa jättää noi motonetin jarruosat sinne motonetin hyllylle....
Itse otin edelliseen 202:teen etulevyt ja palat.. Moottoritie nopeuksissa ravisti niin paljon ettei jarrua voinut edes käyttää.
Liikennevaloihin pysähtyessä kunnon nykimistä.
Taakse laitoin uudet motonetin palat niin vihelsivät ensimmäiset 2kk jarruttaessa.
Kai sieltäkin käyttökelpoisia löytyy jos tietää jotain noista tarvike merkkien laaduista.
Kaveri varoitteli ettei kannata ostaa mutta en uskonut kun niin monessa toyotassa oli toiminut ihan hyvin.
Jos sitä tahtois hifistellä ni en tilais muutaku Brembon levyjä ja Ferodon paloja, mut tämä projekti kun ei nyt ihan hifistelyä ole.. tässä testaillaan ja turaillaan kaikenäköstä mielivaltasesti (haetaan tietämystä ja osien sopivuutta)
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Uutisia rävellys rintamalta:
Tänään oli varattuna aika leimalle, no johan siellä nyt komeilee otteessa 2490 kuutiota ja 140 kW, ja taas 1 vanha pommimersu jatkaa elämäänsä vuodenverran
Piristyksenä: Leima-setä kiinnostu nopeusmittarista todellapaljon, tahtoi tietää kaiken miten toteutettu, kuulemma omassa harraste ajoneuvossa sama ongelma, vanhassa askissa vaijeri ja bmw:n aski tullu vanhan tilalle..
Tänään oli varattuna aika leimalle, no johan siellä nyt komeilee otteessa 2490 kuutiota ja 140 kW, ja taas 1 vanha pommimersu jatkaa elämäänsä vuodenverran
Piristyksenä: Leima-setä kiinnostu nopeusmittarista todellapaljon, tahtoi tietää kaiken miten toteutettu, kuulemma omassa harraste ajoneuvossa sama ongelma, vanhassa askissa vaijeri ja bmw:n aski tullu vanhan tilalle..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 Öljynvaihdossa kävi hups
Tuossa bmw:n non vanos pannussa on makea saundi ku vähä kierättää Tuli viime talvena tehtyä samanmoinen tekniikan vaihto m50b25 istahti E30 Cabrioon
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80