Ohjauskulmat W211
Re: Ohjauskulmat W211
dodii , laiton molemmat camber pultit niin että tulee mahdollisimman vähän miinus camberia. Caster pultit laitoin siten että hanttarin pyörä max eteen ja kuskin puolen max taakse.
Näin tehtynä tuli tämmöiset arvot :
autoa on siis madallettu alkuperäisestä avantgardesta lisää noin -40mm. Nyt menee suoraan eikä hae ojaan päin, ainoa miinus on että jollain perus suomi kaltevuuden omaavalla maanteillä hakee inan verran vasemmalle päin, johtuneeko siitä että en ihan dealarin/tehtaan oppien mukaan laittanut toista camber pulttia "toispuoleiseksi" ? Koska halusin camberia plussalle niin paljon kuin mahdollista.
Korjaus ehdotuksia ? olisko semmoinen mitään jos laittaisi kuskin puolen caster pultin siihen keskimmäiseen reikään ? oisko se muistaakseni 40minuuttia korjausta tuohon nykyiseen tilanteesen.
Aurauksen asentaja laittoi max ohjearvoihin edestä, tuumattiin että voisi avittaa liiallisen camberin kanssa, renkaiden syömistä.
Näin tehtynä tuli tämmöiset arvot :
autoa on siis madallettu alkuperäisestä avantgardesta lisää noin -40mm. Nyt menee suoraan eikä hae ojaan päin, ainoa miinus on että jollain perus suomi kaltevuuden omaavalla maanteillä hakee inan verran vasemmalle päin, johtuneeko siitä että en ihan dealarin/tehtaan oppien mukaan laittanut toista camber pulttia "toispuoleiseksi" ? Koska halusin camberia plussalle niin paljon kuin mahdollista.
Korjaus ehdotuksia ? olisko semmoinen mitään jos laittaisi kuskin puolen caster pultin siihen keskimmäiseen reikään ? oisko se muistaakseni 40minuuttia korjausta tuohon nykyiseen tilanteesen.
Aurauksen asentaja laittoi max ohjearvoihin edestä, tuumattiin että voisi avittaa liiallisen camberin kanssa, renkaiden syömistä.
Re: Ohjauskulmat W211
Edestä pitäis säätää hieman aurausta. Onko raidetangonpää otettava irti, vai voiko noissa säätää nivel paikallaan itse tangosta?
W211 220cdi
Re: Ohjauskulmat W211
Mulla on vakio avantgarde alusta ja 20" vanteet 245 kumeilla. Laitettiin nuo Camber säätöpultit eteen joilla vedettiin vänkärin rengas eteen ja kuskin taakse. Kulmat säädettiin ohjearvojen sisälle. Auto menee suoraan tasaisella tiellä mutta perus suomi maantie kaltevuudella haluaa hiukan oikealle mennä kun ratista löysää. Erittäin vähän mutta ennemmin se kuitenkin oikealle menee.epk kirjoitti:dodii , laiton molemmat camber pultit niin että tulee mahdollisimman vähän miinus camberia. Caster pultit laitoin siten että hanttarin pyörä max eteen ja kuskin puolen max taakse.
Näin tehtynä tuli tämmöiset arvot :
[ http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/suuntaus+001.JPG/_full.jpg ]
autoa on siis madallettu alkuperäisestä avantgardesta lisää noin -40mm. Nyt menee suoraan eikä hae ojaan päin, ainoa miinus on että jollain perus suomi kaltevuuden omaavalla maanteillä hakee inan verran vasemmalle päin, johtuneeko siitä että en ihan dealarin/tehtaan oppien mukaan laittanut toista camber pulttia "toispuoleiseksi" ? Koska halusin camberia plussalle niin paljon kuin mahdollista.
Korjaus ehdotuksia ?
Kysyn vaan että miten sun autovoi mennä suoraan ja sitten kaltevalla tiellä kammeta vasemmle???? Ja toisekseen on se turvallisempaa että se kampeaa oikealle metsään kuin rekan keulaan vasemmalle..
Edit: Kuvaan sen oman mittausraportin myöhemmin ja postaan tänne..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10
Re: Ohjauskulmat W211
Itse talli olosuhteissa säätelin nuita aurauskulmia koska oli ihan päin persettä (vaiheltu palloniveliä reaktiotankoa ym.) aurausta oli yli 10mm
Veteli urista aika reilusti
Linjalanka pakoputkeen kiinni sit takarenkaan yli navankohdalta eturenkaan ohi navankohdalta siitä sitten voi alkaa tsuumailemaan
laitoin hieman linjalangan mukaan aurausta saman verran kummallekkin puolelle. Sen jälkeen mitata metrimitalla paljonko aurausta on.
Mittaus renkaan etupuolelta johon merkki ja sit autoa puol metriä etiäpäin ja uus mittaus samasta kohden. lisää säätöä ja linjalangalla molemmilta puolilta saman verran.
Ei muutaku koeajolle ja sit takas talliin ja linjalangalla lisää tsuumailua pikkusen vielä säätöä. taas metrimitalla mittausta ja aurausta ehkä milli pari.
Ratti tuli ihan keskelle ajossa. eikä vetele mihinkään
Ihan hyvä säädellä tollen jos jotain joutuu aina vaihtelemaan osia tuonne keulaan eika huvita mennä nelipyöräsuuntaukseen. Oletettaen tietenkin ettei taka-akselin auraukset ole kans ihan päin p:tä.
Itellä on alkuperäiset AMG vanteet rengastus 245/265 helppo mitata kun lankakaan ei ota koriin kiinni missään vaiheessa
Veteli urista aika reilusti
Linjalanka pakoputkeen kiinni sit takarenkaan yli navankohdalta eturenkaan ohi navankohdalta siitä sitten voi alkaa tsuumailemaan
laitoin hieman linjalangan mukaan aurausta saman verran kummallekkin puolelle. Sen jälkeen mitata metrimitalla paljonko aurausta on.
Mittaus renkaan etupuolelta johon merkki ja sit autoa puol metriä etiäpäin ja uus mittaus samasta kohden. lisää säätöä ja linjalangalla molemmilta puolilta saman verran.
Ei muutaku koeajolle ja sit takas talliin ja linjalangalla lisää tsuumailua pikkusen vielä säätöä. taas metrimitalla mittausta ja aurausta ehkä milli pari.
Ratti tuli ihan keskelle ajossa. eikä vetele mihinkään
Ihan hyvä säädellä tollen jos jotain joutuu aina vaihtelemaan osia tuonne keulaan eika huvita mennä nelipyöräsuuntaukseen. Oletettaen tietenkin ettei taka-akselin auraukset ole kans ihan päin p:tä.
Itellä on alkuperäiset AMG vanteet rengastus 245/265 helppo mitata kun lankakaan ei ota koriin kiinni missään vaiheessa
Re: Ohjauskulmat W211
Tollasen törmäsin:
http://ebookbrowse.com/w211-front-axle- ... d336739296" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjeet w211 camber ja caster säädöille..
http://ebookbrowse.com/w211-front-axle- ... d336739296" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjeet w211 camber ja caster säädöille..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Ohjauskulmat W211
Osui käteen vahingossa oman W211:sen (-04, 200 CDI) kulmiensäätötodistus, joten laitan sen nyt tänne kommentoitavaksi...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Ohjauskulmat W211
muistaako kukaan onko ässä mersussa (w220) takana camber säätöä?
Re: Ohjauskulmat W211
Tammikuussa tuli ajettua oikea etupyörä pahaan reikään Kaivokselan rampissa ja alkoi tuntua että puoltaa enemmän oikealle. No vein auton Kaivokselan Inchcapeen (vakuutusyhtiön suositus paikallisista) jossa alusta ja pyöränkulmat tarkastettiin (200 euroa). Mittauspöytäkirjaa ei tullut, mutta sanottiin että kulmat on kunnossa (no ei ihan, ks. kuva!) mutta "auto tuntuu puoltavan oikealle". No korvaushakemus kuluista tietysti ELY-keskukseen (ei vielä päätöstä). Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla. Ei merkittävää vaikutusta puoltamiseen. Gummit on 205/60 16, alusta vakio Classic ja paineita kokeiltu 2-2,5 baria. Kertokaa viisaat onko kaikki nyt tehty mitä tehtävissä on?
No niin, nyt taisi kuva tulla näkyviin. Homma kustansi 162 egee. Onko noi kunnossa? Olen nyt ajanut pienemmillä paineilla (aiemmin 2,5 baria kaikissa), suosituspaineet nyt 2,0 edessä ja 2,2 takana, on mukava ja hiljainen vaan en oikein tykkää kun on "yllättävästi" hiukan epätäsmällisemmän oloinen.
No niin, nyt taisi kuva tulla näkyviin. Homma kustansi 162 egee. Onko noi kunnossa? Olen nyt ajanut pienemmillä paineilla (aiemmin 2,5 baria kaikissa), suosituspaineet nyt 2,0 edessä ja 2,2 takana, on mukava ja hiljainen vaan en oikein tykkää kun on "yllättävästi" hiukan epätäsmällisemmän oloinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jiisuu, Ke 22.05.2013 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Eipä näy yo. viestissä mitään kuvia.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Ohjauskulmat W211
Kuvat ei tosiaan näy.jiisuu kirjoitti:Tammikuussa tuli ajettua oikea etupyörä pahaan reikään Kaivokselan rampissa ja alkoi tuntua että puoltaa enemmän oikealle. No vein auton Kaivokselan Inchcapeen (vakuutusyhtiön suositus paikallisista) jossa alusta ja pyöränkulmat tarkastettiin (200 euroa). Mittauspöytäkirjaa ei tullut, mutta sanottiin että kulmat on kunnossa (no ei ihan, ks. kuva!) mutta "auto tuntuu puoltavan oikealle". No korvaushakemus kuluista tietysti ELY-keskukseen (ei vielä päätöstä). Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla. Ei merkittävää vaikutusta puoltamiseen. Gummit on 205/60 16, alusta vakio Classic ja paineita kokeiltu 2-2,5 baria. Kertokaa viisaat onko kaikki nyt tehty mitä tehtävissä on?
Jos kaikki on kunnossa, niin 211 menee mukavasti suoraan urista välittämättä, jopa suomalaisella sianselkä-tiellä... varsinkin sinun koon renkailla, kunhan vanteiden offset ok ja renkaan olat mielellään pyöreät.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Ohjauskulmat W211
Ohjauskulmia ei ole säädetty oikein, jos ratti ei ole suorassa ajettaessa "tasaisella". Ei kai nyt kukaan rattia "poorissa pyörittele".
Kun säädätän ohjauskulmat, niin ratti ON suorassa, tai auto pomppaa takaisin ja säätäjä laittaa takuulla kuntoon.
Kun säädätän ohjauskulmat, niin ratti ON suorassa, tai auto pomppaa takaisin ja säätäjä laittaa takuulla kuntoon.
Exät
W121, W110, W111, W108, W115, W114
W123, w124, W201, W202, W210, 211,
nyt muutama 124/300D
W124 osia.
W121, W110, W111, W108, W115, W114
W123, w124, W201, W202, W210, 211,
nyt muutama 124/300D
W124 osia.
Re: Ohjauskulmat W211
Yritän saada tuon mittauspöytäkirjan vielä näkyviin (kun pääsen kotikoneelle). Originaalivanteet eli ET:t kunnossa ja Goodyearin renkaat. Ratti on aivan aavistuksen oikealle vinossa, arvot 07 minuuttia vasen ja 02 oikea, jos oikein muistan.
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Kiitokset! Tätä vahvistusta kaipasin. Eikun takasin tuolle korjaamolle. Kunpa löytäisi aina heti tekijän joka tietää mitä tekee, yritin kyllä palstalta etsiä suosituksia pääkaupunkiseudulle Mersun alustaosaajista...dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
Raportoin jatkosta.
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Vielä kysymys noista castereista: miksi tuossa kuitenkin tavoitetietona on pienempi caster oikealle kuin vasemmalle?dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Soittelin nyt tuonne firmaan, kuulemma heillä ei ole mitään tehtävissä; kun kone antaa vihreät arvot niin silloin ne/pultit ovat oikein, piste. Ratti kyllä oikaistaan takuuseen...dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Sitä milloin pultit ovat oikein ei katsota suuntauslaitteen ruudusta vaan ne asennetaan oikein ja piste Tavoitteena on saada puoltamisen poistamiseksi mahdollisimman paljon eroa casteriin vasemman ja oikean puolen välille.jiisuu kirjoitti:Soittelin nyt tuonne firmaan, kuulemma heillä ei ole mitään tehtävissä; kun kone antaa vihreät arvot niin silloin ne/pultit ovat oikein, piste. Ratti kyllä oikaistaan takuuseen...dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
Arvot eivät ole "vihreällä" enää säätöpulttien asentamisen jälkeen. Suuntaus tehdään aurausten säätämiseksi ja ratin suoraan saamiseksi, castereita ja cambereita ei enää säädetä.
Seuraavalla kerralla korjaamolle joka osaa merkin.
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Jep. Kun tilasin homman yritin kyselemällä varmistaa että osaavatko tämän puoltamisen poiston pulteilla ja kerroin vielä tästä että arvot menevät tavoitearvojen ulkopuolelle. Ikävää että ei voitu suoraan sanoa että ei ole tuttu työ.dealer kirjoitti:Sitä milloin pultit ovat oikein ei katsota suuntauslaitteen ruudusta vaan ne asennetaan oikein ja piste Tavoitteena on saada puoltamisen poistamiseksi mahdollisimman paljon eroa casteriin vasemman ja oikean puolen välille.jiisuu kirjoitti:Soittelin nyt tuonne firmaan, kuulemma heillä ei ole mitään tehtävissä; kun kone antaa vihreät arvot niin silloin ne/pultit ovat oikein, piste. Ratti kyllä oikaistaan takuuseen...dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
Arvot eivät ole "vihreällä" enää säätöpulttien asentamisen jälkeen. Suuntaus tehdään aurausten säätämiseksi ja ratin suoraan saamiseksi, castereita ja cambereita ei enää säädetä.
Seuraavalla kerralla korjaamolle joka osaa merkin.
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
Jatketaanpa tätä keskustelua... Voisiko arvon raati kommentoida, että pitäisikö W211:sen mennä näiilä asetuksilla suoraan ja ilman urista vetelemistä? Sivutuuli myös kiusaa aikalailla.
Nivelet ja narinahelat on tarkastettu ja väljät nivelet vaihdettu...
Nivelet ja narinahelat on tarkastettu ja väljät nivelet vaihdettu...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Ohjauskulmat W211
dealer kirjoitti:Sitä milloin pultit ovat oikein ei katsota suuntauslaitteen ruudusta vaan ne asennetaan oikein ja piste Tavoitteena on saada puoltamisen poistamiseksi mahdollisimman paljon eroa casteriin vasemman ja oikean puolen välille.jiisuu kirjoitti:Soittelin nyt tuonne firmaan, kuulemma heillä ei ole mitään tehtävissä; kun kone antaa vihreät arvot niin silloin ne/pultit ovat oikein, piste. Ratti kyllä oikaistaan takuuseen...dealer kirjoitti:Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
Arvot eivät ole "vihreällä" enää säätöpulttien asentamisen jälkeen. Suuntaus tehdään aurausten säätämiseksi ja ratin suoraan saamiseksi, castereita ja cambereita ei enää säädetä.
Seuraavalla kerralla korjaamolle joka osaa merkin.
No niin, tässä vähän hitaasti jatkokertomusta: vein sitten takaisin tuonne samaan firmaan takuukorjaukseen. Pultteja kovasti koitettiin saada oikeisiin asemiinsa, mutta asentaja myönsi, että homma on hänelle uusi. Uudet arvot uusien säätelyjen jälkeen alla (alimpana). Ei havaittavaa vaikutusta puoltamiseen. Sitten vein auton VEHOon. Siellä ilmeni, että pultit eivät olleet oikein paikoillaan! Mittausarvot VEHOsta myös alla. Säätäjä totesi, että puoltamista jäi vähän (totta), mutta syytä ei osannut sanoa, arveluita oli kaksi: vasemman puolen vaihdettu reaktiotanko on kuulemma uudempaa, eri tyyppiä kuin alkuperäinen oikealla (vaikka sen asentaneen asentajan kanssa (ei Veho) katsottiin että sama ja oikea KL:n varaosanumero). Toinen arvelu oli, että tukivarsien kiinnityspisteet rungossa eivät olisi kohdillaan (ei mitattu). Tätä on vaikea uskoa, luulisi että kuoppaanajo hajottaisi ensin rengasta, vannetta ja/tai tukivarsia...?
Mitä sanotte noista VEHOn säätöarvoista? Ok? Nyt ei kai kuitenkaan ole oikea pyörä mahd. edessä ja vasen takana?
Täytyykö jo luovuttaa? Ajoin tuossa pari päivää uudella Golfilla, eikä se kaarra tien kallistusten mukaan... Se kuitenkin Mersun ohjauksesta ja ajettavuudesta on sanottava, että moottoritienopeuksilla menee hienosti suoraan, uraherkyyttä eikä tuuliherkkyyttä juuri ole. Myös ohjauksen palautus vaikuttaisi olevan nyt aavistuksen tukevampi ainakin suuremmilta kääntökulmilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320 CDI Classic 2003
Re: Ohjauskulmat W211
sen takia se hakee koska edelleenkaan ne pultit ei ole siellä edessä oikeassa reiässä. Caster on sama molemmin puolin, pitäisi olla se noin asteen verran eroa (katso tuon mun suuntaus lappu. )
edit. viet siis kerran vielä sen takuuseen että laittavat pultit oikein.
edit. viet siis kerran vielä sen takuuseen että laittavat pultit oikein.
Re: Ohjauskulmat W211
Veholla ei näköjään olla tietoisia korjausohjeesta jonka mukaan pitäisi säätää kun asiakas valittaa puoltamisesta.
Eihän noita kaikkia tietysti millään saa aivan viimeisen päälle hyviksi, mutta Vehon lapusta näkee että ei ole mennyt ihan oikein.
Eihän noita kaikkia tietysti millään saa aivan viimeisen päälle hyviksi, mutta Vehon lapusta näkee että ei ole mennyt ihan oikein.
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Sinun lapussasi ovat casterin ohjearvot vasemmalla ja oikealla puolella keskenään samat, ainakin minimin ja maksimin osalta. Tuossa jiisuun viimeisessä Vehon lapussa on casterin tavoitearvojen ero -0,09 astetta vasemman ja oikean puolen välillä. Mihin tuo yhden asteen ero perustuu?epk kirjoitti:...Caster on sama molemmin puolin, pitäisi olla se noin asteen verran eroa (katso tuon mun suuntaus lappu. )...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Ohjauskulmat W211
Se on ohjeen mukainen tavoite kun puoltamista poistetaan, vähintään asteen ero.Mihin tuo yhden asteen ero perustuu?
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Asia selvä, silloin siis minimi- ja maksimiarvot eivät päde.dealer kirjoitti:Se on ohjeen mukainen tavoite kun puoltamista poistetaan, vähintään asteen ero.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Ohjauskulmat W211
Voitteko kommentoida tuota munkin "suuntauspaperia"? Kiitos...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Ohjauskulmat W211
eikös ne suurinpiirtein muuten ole ok, sinullakin tuo caster ero ei ole "tarpeeksi" jotta ojaan hakeminen eliminoituisi. Sivutuuliherkkyyttä en osaa sanoa, uraherkkyyttä voisi kommentoida vähän renkaista riippuen ?
Re: Ohjauskulmat W211
Mulla on autossa orggiskokoiset vanteet ja renkaat niissä perus 205/60/16. Kesärenkaina Good Yearit ja talvirenkaina Pirellin nastarenkaat...epk kirjoitti:eikös ne suurinpiirtein muuten ole ok, sinullakin tuo caster ero ei ole "tarpeeksi" jotta ojaan hakeminen eliminoituisi. Sivutuuliherkkyyttä en osaa sanoa, uraherkkyyttä voisi kommentoida vähän renkaista riippuen ?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Ohjauskulmat W211
epk kirjoitti:sen takia se hakee koska edelleenkaan ne pultit ei ole siellä edessä oikeassa reiässä. Caster on sama molemmin puolin, pitäisi olla se noin asteen verran eroa (katso tuon mun suuntaus lappu. )
edit. viet siis kerran vielä sen takuuseen että laittavat pultit oikein.
Ok, kiitos vinkistä. Muistaakseni kyllä sanoin työnjohtajalle tuota työtä tilatessani tästä että eri arvot eri puolille, mutta kun niin ei tehty niin ajattelin että on säätöohjeiden vastaista.
W211 320 CDI Classic 2003