W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
Eli mitä palikkaa ehdottaisitte '88 S124 300D Touringiin?
-Moottori
-Laatikko
-Jarrut
Olisikohan OM606 Turbo hyvä aihio, jos siihen tekee samalla remonttia, jotta kestää vähän kutitella.
Mikäpä olisi siihen hyvä tomaatti kaveriksi?
Mitkäs jarrut tuohon saa suosiolla kiinni ilman että menee laittomaksi hitsailuksi? E500? sopisiko W210 tai W220 satulat?
-Kristjan
-Moottori
-Laatikko
-Jarrut
Olisikohan OM606 Turbo hyvä aihio, jos siihen tekee samalla remonttia, jotta kestää vähän kutitella.
Mikäpä olisi siihen hyvä tomaatti kaveriksi?
Mitkäs jarrut tuohon saa suosiolla kiinni ilman että menee laittomaksi hitsailuksi? E500? sopisiko W210 tai W220 satulat?
-Kristjan
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
606 on hyvä kone eikä vaadi mitään erityisiä päivityksiä kestääkseen. Tuollaset 400 heppaa menee vielä melko hyvin hyväkuntosella vakiokoneella. Vahvistettu 722.3 on helpoin vaihtoehto. 722.6 kestää jo vakiona melko pitkälle mutta vaatii jonkinlaisen ohjauksen mekaanisen pumpun kanssa. Isompien jarrujen kanssa pitää olla kiinteällä alapallolla olevat alatukivarret että mahtuu olemaan.blackslide kirjoitti:Eli mitä palikkaa ehdottaisitte '88 S124 300D Touringiin?
-Moottori
-Laatikko
-Jarrut
Olisikohan OM606 Turbo hyvä aihio, jos siihen tekee samalla remonttia, jotta kestää vähän kutitella.
Mikäpä olisi siihen hyvä tomaatti kaveriksi?
Mitkäs jarrut tuohon saa suosiolla kiinni ilman että menee laittomaksi hitsailuksi? E500? sopisiko W210 tai W220 satulat?
-Kristjan
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
Näin,
Noinko olisi 320TE:n alustanosat sopivia, eikös siinä ole jo riittävän hyvät jarrutkin?
Toki samalla vaivalla ja rahalla varmaan saa jo isompiakin...
Tuo nykyinen kone tarvii vissiin säätää ensin kohdilleen (syöttöjä) ennen kuin alkaa vaihtamaan
Vehje kulkee jo nyt laittoman lujaa, (jahka jaksaa odottaa että se joskus kiihtyy).
Öljyvuodot on tosiaan venttiilikannen kopan takareuna ja syöttöpumpun O-rengas.
Mahtaako loput ~1L/2500km kulutuksesta olla ihan vaan ventiillinvarrenkumeista / männistä vuotavaa.
Johonkin häviää nestettä kovassa ajossa ~1L/100tkm.
-Syylärin ylävesiletkun liitos hikoilee
-Mikään ei kuitenkaan näkyvästi höyryä / vuoda
Voisko tosiaan olla lukkoperä vaan vikatilassa jostan syystä Y/X eikä edes ole rikki...
-Mittaristossa palaisi häiriövalo jatkuvasti, jos piuhaa ei olisi pätkäisty
Mistä ja miten noissa vehkeissä saa anturi, yms. häiriö "diagnostiikkaa" pihalle?
-Kristjan
Noinko olisi 320TE:n alustanosat sopivia, eikös siinä ole jo riittävän hyvät jarrutkin?
Toki samalla vaivalla ja rahalla varmaan saa jo isompiakin...
Tuo nykyinen kone tarvii vissiin säätää ensin kohdilleen (syöttöjä) ennen kuin alkaa vaihtamaan
Vehje kulkee jo nyt laittoman lujaa, (jahka jaksaa odottaa että se joskus kiihtyy).
Öljyvuodot on tosiaan venttiilikannen kopan takareuna ja syöttöpumpun O-rengas.
Mahtaako loput ~1L/2500km kulutuksesta olla ihan vaan ventiillinvarrenkumeista / männistä vuotavaa.
Johonkin häviää nestettä kovassa ajossa ~1L/100tkm.
-Syylärin ylävesiletkun liitos hikoilee
-Mikään ei kuitenkaan näkyvästi höyryä / vuoda
Voisko tosiaan olla lukkoperä vaan vikatilassa jostan syystä Y/X eikä edes ole rikki...
-Mittaristossa palaisi häiriövalo jatkuvasti, jos piuhaa ei olisi pätkäisty
Mistä ja miten noissa vehkeissä saa anturi, yms. häiriö "diagnostiikkaa" pihalle?
-Kristjan
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
Vastaus ASD diagnostiikka kysymyksiin löytyikin
Plugi omassa autossani on tuollainen neliskanttinen ja löytyy pelkääjän puolelta:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=79065" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostiikka-apu löytyy seuraavasta PDF-tiedostosta:
http://mbworld.org/forums/attachments/e ... canner.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja Benz worldissä tiesi "knotten" kertoa:
-Kristjan
Plugi omassa autossani on tuollainen neliskanttinen ja löytyy pelkääjän puolelta:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=79065" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostiikka-apu löytyy seuraavasta PDF-tiedostosta:
http://mbworld.org/forums/attachments/e ... canner.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja Benz worldissä tiesi "knotten" kertoa:
Pitääpä puljata noita samalla kun miettii noita jarruja.Käynnistä moottori.
Yhdistä pin 1 -->5 yhdeksi sekunniksi
Laske montako kertaa mittariston ASD valo välähtää.
1: Ei vikaa
2: ASD ohjausyksikkö (N30/2)
3: Jarruvalokytkin (S9/1)
4: Vasemman etupyörän nopeusanturi (L6/1)
5: Oikean etupyörän nopeusanturi (L6/2)
6: Taka akselin nopeusanturi (L6)
7: Ei nopeustietoa miltään antureilta (L6,L6/1,L6/2), missing ground
8: ASD venttiili (Y38) tai jarruvalokytkin (S9/1)
...
Vikakoodin nollaus:
Yhdistä pin 1 -->5 viideksitoista (15) sekunniksi
-Kristjan
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
Niin,
Enpä vielä ole ehtinyt osakuvia tarkemmin tiirata, joten viisaammilta kysyn:
Noinko olisi 320TE:n alustanosat sopivia, eikös siinä ole jo riittävän hyvät jarrutkin?
Enpä vielä ole ehtinyt osakuvia tarkemmin tiirata, joten viisaammilta kysyn:
Noinko olisi 320TE:n alustanosat sopivia, eikös siinä ole jo riittävän hyvät jarrutkin?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
w124 400/420 jarrut sopivat paikalle suoraan.
jarrukilpeä joutuu vähän leikkaa ja taittaa alapallon kohdalta. (menee niin lähelle uusi jarrulevy)
Eli satulat on 4mäntäset ja jarrulevyn halkaisija on muistaakseni 294mm
ostin itse vajaa vuosi sitten täysin uudet satulat, levyt, ja jarrupalat +tunnistimet olisko ollut yhteensä jossain 700€ paikkeilla, (meidän firman alennuksilla) en nyt ihan tarkkaan enää muista, enkä löytänyt vanhaa laskua, siinäkin tuli sekaannus tilattiin eka uudemman 420/500 jarruosat ja satulat mitä käytetään myös w140 niin ne on täysin epäsopivat.
Mut kumminki nyt on st:ees hyvät jarrut ja uudet ei tarvitse vanhojen osien kanssa leikkiä.
ja nyt puhuttiin vain etujarruista.
jarrukilpeä joutuu vähän leikkaa ja taittaa alapallon kohdalta. (menee niin lähelle uusi jarrulevy)
Eli satulat on 4mäntäset ja jarrulevyn halkaisija on muistaakseni 294mm
ostin itse vajaa vuosi sitten täysin uudet satulat, levyt, ja jarrupalat +tunnistimet olisko ollut yhteensä jossain 700€ paikkeilla, (meidän firman alennuksilla) en nyt ihan tarkkaan enää muista, enkä löytänyt vanhaa laskua, siinäkin tuli sekaannus tilattiin eka uudemman 420/500 jarruosat ja satulat mitä käytetään myös w140 niin ne on täysin epäsopivat.
Mut kumminki nyt on st:ees hyvät jarrut ja uudet ei tarvitse vanhojen osien kanssa leikkiä.
ja nyt puhuttiin vain etujarruista.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
Minkä ikäset passaa suoraan? Vois itellekkin pistää tuollaset.iso E kirjoitti:w124 400/420 jarrut sopivat paikalle suoraan.
jarrukilpeä joutuu vähän leikkaa ja taittaa alapallon kohdalta. (menee niin lähelle uusi jarrulevy)
Eli satulat on 4mäntäset ja jarrulevyn halkaisija on muistaakseni 294mm
ostin itse vajaa vuosi sitten täysin uudet satulat, levyt, ja jarrupalat +tunnistimet olisko ollut yhteensä jossain 700€ paikkeilla, (meidän firman alennuksilla) en nyt ihan tarkkaan enää muista, enkä löytänyt vanhaa laskua, siinäkin tuli sekaannus tilattiin eka uudemman 420/500 jarruosat ja satulat mitä käytetään myös w140 niin ne on täysin epäsopivat.
Mut kumminki nyt on st:ees hyvät jarrut ja uudet ei tarvitse vanhojen osien kanssa leikkiä.
ja nyt puhuttiin vain etujarruista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 Päivitystä: Jarrut, kytkin, loota...
onko se just sillai alle E mallin (w124), uudemmissa oli sit jo 320mm halkaisija.
Uusiin kans itse päädyin käytetyistä tunnuttiin pyytävän reilusti yli puolet uusien osien hintaa, ja jos laittaa kyl itsel vähä se vika on osat täytyy olla uusia, jarrupalat ja levytkin laittais vanhat ei ihan mieles käyny, taikka vähä vaihdella vanhoihin satuloihin kumeja ym ym..
En pitänyt kalliina, sen takia itsekin päädyin uusiin, KL jos soittelette osia niin toi halkaisija tieto on tärkeä et on just tuo 294mm koska uudemmissa on 320mm
Jos en väärin muista niin moniventtiili bensoissa oli samaa, mut jossain kohtaa oli levyn halkaisija melkein 10mm pienempi, piru kun on toi muisti huono, aikaa vain joku vähä yli vuoden verra ;(
Uusiin kans itse päädyin käytetyistä tunnuttiin pyytävän reilusti yli puolet uusien osien hintaa, ja jos laittaa kyl itsel vähä se vika on osat täytyy olla uusia, jarrupalat ja levytkin laittais vanhat ei ihan mieles käyny, taikka vähä vaihdella vanhoihin satuloihin kumeja ym ym..
En pitänyt kalliina, sen takia itsekin päädyin uusiin, KL jos soittelette osia niin toi halkaisija tieto on tärkeä et on just tuo 294mm koska uudemmissa on 320mm
Jos en väärin muista niin moniventtiili bensoissa oli samaa, mut jossain kohtaa oli levyn halkaisija melkein 10mm pienempi, piru kun on toi muisti huono, aikaa vain joku vähä yli vuoden verra ;(
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST